Själen Är Större Än Världen


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

Træning på Østerbro med IK-ventilation i dag

Motionscykel:

8 minutter

Frivend:

4x1@130 kg - den første var rigtigt tæt på fail. Jeg var ikke på toppen rent fysisk i dag

Bænkpres:

4x2@150 kg

Squat:

1x2@175 kg

3x2@185 kg - jeg gik nogle kg ned for at få mere fart på stangen end jeg har haft de sidste par uger.

Pushpres:

3x3@100 kg - rimeligt let

Opspring m. vægt:

3x6@70 kg - PR

Trappehop:

5x3

Det var alt for i dag. En let omgang, og i morgen har jeg fri.

Link to comment
Share on other sites

Siden min sidste opdatering har der været et par træninger, og et stævne. Ingen af delene var noget at snakke om. Til stævnet stødte jeg 15,53 og jeg kunne slet ikke få teknikken til at hænge sammen.

I dag til træning gik det så op for mig HVORFOR! Det var rart at der kom noget fremskridt på den konto. Min hoftebøjer er for svag til at holde min vægt, når jeg er i det der hedder C-position på vej rundt om min højre side.

Det betyder at jeg midt i sæsonen skal i gang med at lave stabilitets og styrkeøvelser for min hoftebøjer og min kropsstamme, men sådan er det! Det må jeg gøre!

Mandagens træning på Østerbro, hvor vi tog den nye kuglestødsrings mødom!

Jog:

400 meter

Stigningsløb:

3x50 meter

Kuglestød:

7xstående - længste ca. 12,00 meter - det er bare slet ikke godt nok, men jeg må bare arbejde på corestyrke

6xT-spins - længste ca. 15,20 meter - ok i dag. Vi ændrede startpositionen lidt, og det skal nok komme til at virke godt.

15xtilløb - længste 16,00 meter - ok længde, når man tænker på hvordan det føles. Men det er bare slet ikke godt nok lige nu. Det skal nok komme, når kroppen bliver stærkere i de svage punkter (kommer til at mærke klar fremgang hurtigt, for jeg er VIRKELIGT SVAG!!!)

Senere på aftenen:

Jog:

800 meter

Stigningsløb:

5x50 meter

Sprint:

1x30 meter - 4,37 sek. Langt fra PR, men det var i løbesko og på en dugfugtig græsplæne. Indenfor en måned løber jeg under 4 på græs!!!

Biceps:

Barbell Curls:2x10@17 kg, 2x10@22 kg

Arnold Curls: 2x10@22 kg

Det var hvad jeg har lavet af træning i dag. Jeg skal også til at leve lidt sundere igen. Jeg har fandme spist som en spasser i de sidste to måneders tid. Der bliver ikke tale om decideret diæt, bare mere fiberrig kost, færre tomme kalorier, mindre Faxe Kondi Light (på trods af at jeg lige har købt 6 rammer) og mere vand.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning på Østerbro

Jog:

600 meter

Frivend:

4x2@120 kg - godt og eksplosivt.

Twist walk:

2x10@25 kg

Bænkpres:

4x2@150 kg - LET - især den sidste serie!

Squat:

1x2@165 kg

3x2@185 kg - let

Jumpsquats:

3x4@60 kg

Trappehop:

4x3 - hele vejen op

Hækkehop:

6x6@76 cm

Det var dagens træning. I morgen er der konkurrence i Malmø.

Link to comment
Share on other sites

Må man sige 'Held og lykke' op til en konkurrence eller jinx'er man den så? :unsure:

Anyway - jeg håber at kunne læse om gode resultater og at teknikken spiller :smile: Det ser jo ud til, du har haft en god træning i går som optakt :smile:

Sig bare held og lykke. Du jinx'er ikke noget. Jeg har nogle ting jeg skal arbejde på teknisk, så i dag, vil jeg bare støde 15,54 (dvs. længere end i weekenden)

Link to comment
Share on other sites

Dagens konkurrence i Malmø.

Jeg følte mig nogenlunde tilpas i kroppen. En lille smule DOMS i skuldrene efter lidt leg i går

Kuglestød:

1. 15,10 - ikke noget særligt godt stød.

2. x - ca. 15,80, men jeg kunne ikke blive i ringen

3. 16,06 - første stød over 16 i konkurrence siden starten af juni. Ok, men ikke fantastisk

4. x - ca. 16,20, men kunne heller ikke her blive i ringen

5. x - ca. 16,30, men også overtrådt

6. 16,16 - tæt på årsbedste i et mindre godt stød.

Okay tilfreds med resultatet i dag. Der er MEGET mere i den.

Min kære "ven" shitput2013 stødte 16,27 og satte PR, og slog mig dermed for anden konkurrence i træk. På mandag, når vi skal støde i Karlskrona, river jeg ham rundt så hårdt, så hans børnebørn vil kunne mærke det om 30-40 år! :devil:

Link to comment
Share on other sites

En lille opdatering er på sin plads.

Jeg stødte en smule kugle til træning i torsdags, men måtte holde efter 6 stød på grund af smerter i mit knæ. Smerter som stadig er der, og som jeg endnu ikke har fået diagnosticeret. Det sker forhåbentligt i morgen.

Jeg står derfor i den uheldige situation at min forsommersæson (det hedder det) givetvis er slut nu. Jeg kan ikke rigtigt støtte ordentligt på mit knæ og derfor vil jeg ikke satse noget ved at tage til Karlskrona i morgen. En skam, for det var FANDME et stævne jeg havde glædet mig meget til. Det betyder efter al sandsynlighed også at der ikke bliver noget Øresundspelen i næste weekend, hvilket er ligeså ærgerligt. Det er der jeg satte min udendørs personlige rekord sidste år, og det er et stævne jeg rigtigt godt kan lide.

Link to comment
Share on other sites

Så er der status på knæet.

Jeg var til fysioterapeut i går, og hun undersøgte mig, gav mig nogle nåle og fandt heldigvis ud af at der ikke var skade på nogen ledbånd eller vitale sener. Til gengæld var alle muskler omkring knæet fuldstændigt spændt op, så facierne (spelling) sad og trak senerne, hvilket skabte de spændinger, som gør at jeg ikke kan strække benet. En god og hård gang massage, samt noget udstrækning har hjulpet en del, og nu går jeg bare og venter på at skulle ud og træne i dag, og få lidt gang i skidtet igen.

Link to comment
Share on other sites

Lige nu er alting lidt noget skidt. Jeg har stadig problemer med knæet, og det har betydet at jeg har været nødt til at droppe de to konkurrencer jeg havde glædet mig mest til i år, Folksam Grand Prix og Øresundspelen.

Jeg var lige ved at komme i gang, og så bliver det hele smadret.

Jeg startet grundtræning på tirsdag op mod DM, og jeg håber jeg kan være med. Jeg har trænet en gang i de sidste 14 dage, og det klør i hele kroppen for at komme i gang.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i kælderen på Østerbro Stadion

Opvarmning:

10 min. på spinning cykel.

Mave skråbænk:

3x15 - TOUGHT - vinklen ca. 60 grader

Ryg bænk:

3x15

Clowns:

1x15@30 kg

2x15@20 kg

Frivend:

1x2@120 kg

1x3@120 kg

1x2@120 kg

2x3@120 kg - skulle have haft 5x4, men skal vist lige vænne mig til at lave øvelsen fra gulv.

Squat:

4x5@160 kg - bare for at komme igang. Ingen problemer med knæet. :4thumbup:

Calf raises:

3x10@160 kg - i maskine - stående

Baglårscurl:

2x10@30 kg

1x10@35 kg

Den øvelse har jeg aldrig lavet før, så jeg tog det stille og roligt i dag.

Rart at være tilbage på træningsbanen. Jeg svedte som et svin og det var fedt at være igang igen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens stødtræning i Hvidovre.

Jog:

2 omgange på græsset

Stræk og sving

Kuglestød:

8xstående - længste fyrstelige 11,80 meter...

6xT-spins - længste 14,75

10xTilløb - længste 15,30 - fik lagt den bedre ind i midten af kasteretningen end meget længe.

Stræk og gøgl i hallen:

Strækøvelser med fokus på øget fleksibilitet i hofteregionen

10-15 stød med 5 kg med højre hånd. Det var sjovt! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning kan opsummeres i tre ord: Varm, hård, lang!

Men hvorfor gøre det, når jeg har så meget dejlig plads at skrive på???

Opvarmning:

10 min. på spinning cykel - i dag UDEN at ødelægge mine bukser

Mave skråbænk:

3x15

Rygbøjninger:

3x15

Clowns:

3x15@20 kg

Smal bænk med kæder:

1x5@120/160 kg - den trak tænder ud, så jeg gik lidt ned i vægt

2x5@110/150 kg - tungt ad helvedes til!

1x4@111/151 kg

1x4@110/150 kg - skulle have haft 5 i de to sidste. Det kommer i næste uge

Incline Dumbbell press:

1x5@90 kg

1x5@100 kg

1x5@95 kg

Havde to fails på 105 kg (samlet dvs. 52,5x2), men de kommer OGSÅ i næste uge!

Pushpres:

3x5@105 kg - HOLD KÆFT DET VAR LET! 10-15 kg mere på i næste uge!

Træk til nakke:

1x8@70 kg

1x8@75 kg - PR

1x8@70 kg

Bent over barbell Rows:

3x8@80 kg

Skulder liggende+plate flip:

3x10@5 kg i begge øvelser

Kropshævninger:

1x4@BW

1x8@BW

1x6@BW

Stående vridninger:

3x10@20 kg

Crunches:

1x20@25 kg - PR

1x20@30 kg - PR

1x20@32,5 kg - PR

God træning i dag! Jeg er pænt wasted. I morgen går turen til Paris, hvor der skal kommenteres noget atletik, så næste træning bliver lørdag eftermiddag. Prøver måske at smugle mine CoC's med til Paris og lege lidt med i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Hoosier: Tak. :smile: Man bliver sgu bidt af det. Jeg kan slet ikke finde ud af at jeg ikke skal rejse igen på fredag.

Træning i dag på Østerbro Stadion.

Stigningsløb:

10x40 meter

Kuglestød:

6xstående - længste ca. 12,75 - okay i dag

8xT-spins - længste ca. 15,00 - ikke særligt godt

15xtilløb - længste 15,97 meter - Ok, men ikke så godt teknisk. Nu skal der sgu snart ske noget!

Spring:

2x30 meter gadedrenge med afsæt - først på højre så på venstre

2x30 meter pop-ups - gider ikke forklare hvad det er, for I er ligeglade

2x30 meter gentagede længdespring

1x30 meter indianerhop

Trappehop:

5x3 hink H/V

10x5 frøhop

Det var alt for i dag. Tak fordi du læste med

Link to comment
Share on other sites

Formiddagstræning på Østerbro

Løbekoordination:

10x30 meter forskellige koord. øvelser efterfulgt af 40 meter stigningsløb

Sprint:

20-20-30-30-40-40-30-30 meter - hver anden med slæde

Styrkekast:

5xstående 10 kg V. - rystende dårlige 9,52 meter

5xstående 10 kg H. - 8,00 meter

10xfrivend+stød fremad@30 kg

10xtræk+bagoverkast@30 kg

10xbagoverkast@7,26 kg - den føltes let efter alle de andre øvelser! 15,95 og årsbedste.

4xhammerafl. højre@15,89 kg - knæet tillod kun fire.

I eftermiddag er der styrke ben.

Link to comment
Share on other sites

Eftermiddagens træning på Østerbro

Opvarmning:

10 minutter på spinning cykel

Mave skråbænk:

1x15@45 grader

1x15@55 grader

1x15@65 grader - BARSKT!!!

Rygbøjninger:

3x15

Clowns:

3x15@20 kg

Frivend:

4x3@120 kg - jeg er ret træt af at jeg ikke kunne få fireren.

Squat m. kæder:

4x5@155/195 kg

Stiff legged Deadlift:

1x10@80 kg

2x10@110 kg

Baglårscurl:

2x10@30 kg

1x10@25 kg - jeg er SMADRET i mine baglår!

Jumpsquats:

3x5@60 kg

Det var træningen i dag. Udover det har mit madindtag været:

375 g makrel i tomat

350 g hvide gulerødder

9 skiver rugbrød

70 g 90+ protein

8 æg

1 peberfrugt

150 gram kylling

I morgen må jeg hellere klemme morgenmad ned også. Ellers er det ikke sikkert jeg kan klare to træningspas igen.

Link to comment
Share on other sites

På tide med en opdatering:

I onsdags til træning fik jeg under opvarmningen ondt i mit knæ igen. Jeg valgte naturligvis at stoppe med det samme, da jeg ikke havde lyst til en gentagelse af sidst.

Fredag fik jeg så undersøgt mit knæ og beskeden lød på at alt, hvad der KUNNE være betændt i knæet, også var det, og at sener og ledbånd var blevet skubbet for at gøre plads til betændelse og væskeansamlinger. 14 dage uden nogen former for bentræning lød diagnosen, og derefter langsom genopbygning, og derfor må jeg konstatere, at DM, der ligger 4½ uge væk, nok bliver uden mig i denne omgang.

Det er noget skidt, for jeg var lige begyndt at føle mig kørende igen, og havde følelsen af at jeg kunne have stødt langt til DM, men nu må jeg acceptere at 2009 bare blev ligeså dårligt som 08 blev godt.

Jeg vender tilbage i 2010 sæsonen, stærkere, hurtigere og teknisk bedre end nogensinde før!

Det er et løfte!

Link to comment
Share on other sites

En lille update.

For tiden må jeg ikke træne mine ben ret meget. Min fysioterapeut har givet mig ordre på at træne min overkrop, lave lette kontrollerede benbøjninger, hvor musklerne arbejder mere end sener og ledbånd og små hop, da det udligner det tryk brusken mellem knoglerne får, når man løfter vægte. Han mener at det er spring, der har manglet i mit program på det sidste, og at det er derfor mit knæ er F'et op.

Derudover laver jeg speciel styrketræning for kuglestød, som er øvelser med kropsvægt, hvor jeg står i fire forskellige nøglepositioner og laver ti benbøjninger. De fleste af dem foregår på det raske højre ben, eller på begge ben, så det er super godt. Pointen er at kroppen skal blive komfortabel i disse positioner, og også være det hvis man rammer en lille smule ved siden af positionerne. Fra på mandag må jeg lave stød for overkroppen alene med tunge bolde. Det bliver SWEET! :bigsmile:

Dog er DM officielt blevet bandlyst, mest fordi min fysioterapeut siger at jeg ville sagtens kunne nå at blive klar, men fokus ville komme til at ligge på at blive fysisk klar til at støde så langt som muligt, fremfor at blive helt rask, og det er en tankegang jeg 100% kan tilslutte mig. Jeg kender mig selv godt nok til at vide at jeg ikke har lyst til at gøre noget halvt.

Derfor ser resten af min sæson ud som følger:

Mandag: overkrop/arme

Tirsdag: ben/spring

onsdag: ryg/skulder

torsdag: overkrop/arme

fredag: ben/spring

lørdag: konditionstræning (ikke løb, men cykling, svømning og hvad jeg ellers kan lave)

søndag: fri

Fra 14. september starter jeg op på træningen til næste sæson. Hvis alt går som det skal, vil kroppen være tilbage på toppen til den tid.

Uge 38-39: BB-forever program, med fokus på at give alle muskelgrupper et wake-up call

Uge 40-42: Poundstone-program: Program med indlagt stærkmandstræning i form af stenløft, dækflip (hvis jeg kan skaffe et dæk) og andre øvelser.

Uge 43-46: Core, Core og mere Core: Coretræning bliver 100% hovedfokus til vinter og er et punkt, hvor der kan hentes meget.

Uge 47-50: Kastestyrke: Masser af tunge kugler, medicinbolde og lignende.

Uge 51-2: Konkurrenceforberedelse: siger vist sig selv

Uge 3-9: Konkurrenceperiode: måske med indlagt træningslejr.

Link to comment
Share on other sites

Du startede loggen tilbage i februar 2007. Ca to et halvt år siden.

Siden da har du været plaget af flere skader og dit stød er ikke blevet bedre. Du træder vande. Du arbejder hårdt men spilder din tid.

Kunne det tænkes at din træning skulle ændres radikalt? At du skulle ud og lede efter en god træner, der kunne assistere dig i din jagt efter 17,37 meter?

Link to comment
Share on other sites

Du startede loggen tilbage i februar 2007. Ca to et halvt år siden.

Siden da har du været plaget af flere skader og dit stød er ikke blevet bedre. Du træder vande. Du arbejder hårdt men spilder din tid.

Kunne det tænkes at din træning skulle ændres radikalt? At du skulle ud og lede efter en god træner, der kunne assistere dig i din jagt efter 17,37 meter?

For at svare i samme tone som dig:

Jeg startede loggen i februar 2007, dengang stødte jeg 15,50, når jeg stødte godt. I 2008 stødte jeg 15,75 som det korteste og 17,10 som længste, med de fleste konkurrencer over 16,50. Get your facts straight.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share