Själen Är Större Än Världen


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

KAMILA SKOLIMOWSKA TRIBUTE TRAINING (4. november 1982-18. februar 2009)

post-9036-1235074228_thumb.jpg

Jog:

800 meter

Kuglestød:

8xstående - 12,30 meter - god teknik i de første seks i dag. Kiksede lidt på de to sidste

9xSouth Africans - 14,25 meter - god teknik, men der manglede lidt

13xtilløb - YES!!! Så skete der lidt igen! 16,03!

Frivend:

1x4@115 kg

1x4@117,5 kg

1x4@120 kg

1x3@122,5 kg

1x2@125 kg - skulle have haft tre, men der var udsolgt.

Side lateral raises:

3x10@10 kg - pr. hånd

Bent over lateral raises:

2x10@10 kg

1x10@5 kg

Opspring på plint:

4x4@85 cm

Det var dagens træning. Kugle kørte rigtigt godt, mens frivend var lidt træls i dag.

Edited by ShotPut2012
Link to comment
Share on other sites

TESTUGE:

Den kan opsummeres i et ord: SYGDOM!

Jeg skulle have lavet test i mange forskellige ting i denne uge, men tirsdag måtte jeg gå hjem med kvalme efter at have taget et kuglestød. Onsdag fandt sted på langt.

Torsdag var jeg ovenpå igen*

Jog:

1000 meter

Kuglestød:

6xstående - længste 12,20 meter - okay uden at være fantastisk, men på grund af sygdommen er jeg røget ned under 95 kg. :tongue:

6xSouth African - længste 14,30 meter - igen hæderligt. Bedre teknisk end i et stykke tid, men jeg manglede lidt power.

10xtilløb - længste 15,42 meter - rigtigt fornuftigt. Gode positioner!

Kuglekast:

7xbagover - 15,84 meter i den længste

Spring:

st. længde - 2,92 meter - første gang siden jeg blev skadet og INGEN smerter! :4thumbup:

3 frøhop - 8,75-8,87-9,00-9,06-9,13-9,11-9,10 PR er 9,20, så det var rigtigt fornuftigt...

Frivend:

135 kg fik jeg op - 140 var for tungt i går. Men hæderligt. Det meste jeg havde løftet i år var 130, så godt tilfreds.

Det var alt torsdag og fredag røg jeg så i brædderne igen med samme symptomer som tirsdag eftermiddag. Træls, men jeg har det bedre nu..

*Troede jeg...

HVEM LÆSER MIN LOG???

Jeg har 61 views pr. indlæg i min log, og udover de 30 hits jeg får på at sidde og F5'e den, for at blive den mest læste log og Mads Thøgersø, som har stukket snuden forbi, kunne jeg godt tænke mig at vide hvem der læser min log, og jeg vil egentligt også gerne høre nogle kommentarer. Dog ikke fra RuneB! (Det er nok jeg skal høre på dig på stadion, mate! :tongue: )

Kroppen er nogenlunde fit for fight igen. Jeg kører på med træningen på mandag. Jeg har fundet et videoklip med en masse fine mave-kropsstammeøvelser, som nok stille og roligt får plads i mit program:

Alt herfra. Skriv i min log! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Shotput :smile:

Jeg læser tit med i din log, men har ikke så meget selv at byde ind med, men på en så klar opfordring vil jeg da gerne give mig til kende :laugh:

Jeg tror egentlig, jeg kigger forbi, fordi det er spændende at se, hvordan du træner op til et så langsigtet mål, atletik-træningen er anderledes end hvad mange andre træner og så giver du lige loggen en snert af personlighed også :smile:

Jeg er forøvrigt enig i Mads' bemærkning ang. dine tight's :tongue: :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kigger stadig med i din log :smile:

Jeg tænkte på, sådan et frøhop, det er vel 3 på hinandenfølgende spring? Hvor langt kommer du på sådan en tur?

Du kan se på videoen hvordan jeg laver disse her frøhop. :smile:

Springet på videoen er 9,10 meter, og jeg kan nok springe 9,50 til sommer, hvis alt klapper, men pt. er det længste jeg har sprunget 9,20 meter

Hej Shotput :smile:

Jeg læser tit med i din log, men har ikke så meget selv at byde ind med, men på en så klar opfordring vil jeg da gerne give mig til kende :laugh:

Jeg tror egentlig, jeg kigger forbi, fordi det er spændende at se, hvordan du træner op til et så langsigtet mål, atletik-træningen er anderledes end hvad mange andre træner og så giver du lige loggen en snert af personlighed også :smile:

Jeg er forøvrigt enig i Mads' bemærkning ang. dine tight's :tongue: :4whistling:

:laugh: Tak! Mine tights er jeg også stolt af! De gør styrkeløfterne fra HSF helt vilde i varmen, hvilket er den primære grund til at jeg har droppet træningen dernede. :wink:

Jeg er dog lidt en vendekåbe med min træning. Der er DM i denne weekend, og det klør i hele kroppen for at deltage, så jeg kan nok ikke holde mig væk fra banerne til sommer, hvilket ellers var den oprindelige plan.

Ja, jeg viser personlighed i min log, men gad vide om det rent faktisk er min egen. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg læser også regelmæssigt

Hovedsageligt fordi det er spændende at se de øvelser, som jeg ikke selv har den store erfaring med og fordi det er inspirerende at følge en "sportsudøver" som kontrast til diskotræningen og den træning der ikke er direkte overførbar til andre sportsgrene end at løfte.

Link to comment
Share on other sites

THE ANGER OF DAN TAYLOR!

post-9036-1236065495_thumb.jpg

Jog:

700 meter

Sprint:

4x20 meter knæløft over gule hække, 2 fod imellem

4x20 meter knæløft over gule hække, 1 fod imellem

4x30 meter sprint over gule hække - stigende afstand

4x30 meter sprint over gule hække - stigende afstand, pigsko

Benløft i ribbe:

2x10

Mave Gulv:

3x10@15 kg

Vinduesvisker:

3x10@11 kg

Ryg Bænk:

3x10@40 kg

Rygrulninger:

3x10@55 kg

Bent Over Barbell Rows:

3x10@75 kg - RuneB var der ikke til fortælle mig om det var en lateral øvelse, så jeg ved ikke hvilke muskelgrupper jeg ramte, men det brændte! :tongue:

God træning mandag! Jeg har besluttet at køre på og gøre klar til udendørssæsonen. Så det bliver 6-reppere i denne her periode.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg læser også regelmæssigt

Hovedsageligt fordi det er spændende at se de øvelser, som jeg ikke selv har den store erfaring med og fordi det er inspirerende at følge en "sportsudøver" som kontrast til diskotræningen og den træning der ikke er direkte overførbar til andre sportsgrene end at løfte.

Det er også min primære motivation for at oprette en log her på MOL. Nu er det bare blevet vanedannende, og jeg skal helst ind og logge min træning HVER dag. :smile:

Hvor logger du ikke din torsdags salsa sammen med michael... er så søde... :tongue:

Det kunne jeg godt, men det bliver jo aldrig til noget, for du skal jo lige over og høre om hvorvidt kuglestød er en ekstensiv-dynamisk eller dynamisk atletikdisciplin, og om hvorvidt solens bane kan have indflydelse på indtagelsen af tykmælk om formiddagen, så der bliver aldrig tid... :wink:

Jeg læser osse med...
Jeg er også fast læser.

Invitér ALLE jeres venner, så jeg kan få flere læsere! :laugh:

Tak for tilkendegivelser. Rart at se at det ikke bare er en loadingfejl i MOL's database, der giver de mange hits. :4thumbup:

Jeg vil i den næste uges tid prøve at skyde en del video til træning, så der kommer lidt levende billeder i loggen.

Link to comment
Share on other sites

SMOOTH LIKE ULF!!!

post-9036-1236117542_thumb.jpg

Jog:

400 meter

Kuglestød:

6xstående - EN god i dag: 12,37 meter

6xSouth Africans: 13,74 meter - et stykke under middel i dag. JEg havde spist for tæt på træning og var ikke på toppen rent fysisk

15xtilløb - en lille bitte mikro ændring i teknikken gjorde at en skidt dag rent teknisk bliver set på med MEGET positive øjne! 15,45 i den længste.

Video af det længste stød sidst i tråden.

Træk:

1x3@85 kg

Desværre var der et eller andet med min skulder igen i dag, så jeg måtte stoppe efter bare EN serie. :sneaky2:

Squat m. kæder:

1x6@155/185 kg

1x6@160/190 kg - PR

1x6@165/195 kg - PR

1x6@170/200 kg - PR

Skulle have haft en serie mere, men sygdommen i sidste uge har tæret en anelse på kræfterne, så jeg valgte at passe på mig selv.

Lidt video af kugle og squat (170/200)

Garrish og El Thorpedo ---> Jeg takker og bukker. Jeg vil forsøge at fortsætte med at gøre den spændende. Det er super motiverende med positive tilkendegivelser.

Link to comment
Share on other sites

THE SPEED OF ANDY BLOOM!

post-9036-1236196974_thumb.jpg

Jog:

600 meter

Kuglestød:

Det stod ikke i programmet, men jeg havde lyst til at støde

6xstående - længste 12,09 - svært med den nye håndstilling

6xSouth African - længste 14,52 - Årsbedste uden at det var godt teknisk.

10xTilløb - længste 15,43 - Lidt slatten i dag, men det går fremad og den nye håndstilling kan blive rigtigt god

Sprint:

4x20 meter over gule hække - to berøringer

4x20 meter over gule hække - en berøring

4x30 meter over gule hække - sprint m. stigende afstand.

Bænkpres:

1x6@135 kg

4x6@130 kg - den første var lidt for tung så sygdommen har nok taget lidt styrke

Flyes:

3x8@25 kg - pr. hånd

Twist walk:

4x16@20 kg

Modified Werner-øvelse:

2x8@15 kg - H/V

Det var dagens træning. Jeg var lidt træt, men hvis jeg sørger for at få fyldt tanken godt i morgen, så skal jeg nok få en god træning skudt af.

Link to comment
Share on other sites

Hehe! Ser først det med videoen nu - ser ret sjovt ud! Hvad er det for en ny håndstilling du er gået over til? Og squatter du altid med kæder? Og hvorfor egentligt? Er super spændt på EM i weekenden, det ser sgu lovende ud med både Kim og Nick!

Hej Thor!

Ja, det ser rigtigt godt ud med Kim og Nick. Jeg tror især Kim kan gøre det rigtigt godt. Jeg frygter desværre at Nick bliver for vild. (Mit gæt: 19,85 og 17,58)

Jeg har ændret min håndstilling på den måde at jeg nu har hånden UNDER kuglen i stedet for bagpå den. Det giver en utrolig aflevering! Hvis jeg havde gjort det i sommer, da jeg stødte 17,03, så havde jeg nok stødt 17,60 eller længere i stedet.

Jeg squatter altid med kæder for tiden. Jeg synes det er en fantastisk måde at blive stærk på! Jeg er rimeligt stærk i bunden og kæderne gør at resten af løftet bliver lettere. Jeg laver mange af mine ting på feeling frem for på hvad videnskabelige undersøgelser siger og jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har haft så meget power, som jeg havde i sommer, da jeg begyndte med kæderne. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

GOING OLDSCHOOL LIKE FEUERBACH!!!

post-9036-1236287203_thumb.jpg

Jog:

1000 meter

Kuglestød:

6xstående - træt i kroppen, men årsbedste 12,40

6xSouth Africans - 14,42 - hæderligt.

13xtilløb - 15,75 meter - som min krop havde det er jeg RIGTIGT godt tilfreds med det!

Frivend:

2x3@120 kg

1x3@125 kg - jeg var helt færdig i dag!

Side Lat Raises:

2x10@12 kg - pr. hånd

2x10@10 kg - pr. hånd

Front lat raises:

3x10@20 kg

Bent over Dumbell raises:

2x10@10 kg

1x10@5 kg

Det var dagens træning. Jeg føler mig lidt slidt, men i morgen har jeg udelukkende cardio, så jeg håber at den fridag kan give mig lidt luft.

Link to comment
Share on other sites

Det har STOR effekt på power i lettere øvelser. Jeg gik fra 2,85 til 3,00 i stående længde sidste år.

Jeg kan ikke sige ang. i år, men mit 3 frøhop ser lovende ud.

Jeg er godt på vej mod at være stærkere end nogensinde før i squat, så det er helt sikkert rigtigt positivt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share