Själen Är Större Än Världen


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

Beklager på forhånd hvis du allerede har skrevet om det andetsteds:

Synes du er fabelagtig god som medkommentator til atletik - skal du kommentere VM her om 14 dage??

mvh Spock

Hej Spock. Tak for komplimenten. :smile:

DR har ikke VM i atletik i år. Det blev solgt til Anal 9 da DR skulle spare i 2007, men EM næste år, og VM i 2011, samt OL 2012 er på DR. Vi må se om de vil fortsætte med at bruge mig. Jeg tror det, men man kan aldrig vide. :wink:

Link to comment
Share on other sites

For at svare i samme tone som dig:

Jeg startede loggen i februar 2007, dengang stødte jeg 15,50, når jeg stødte godt. I 2008 stødte jeg 15,75 som det korteste og 17,10 som længste, med de fleste konkurrencer over 16,50. Get your facts straight.

Du brugte samme direkte tone mod Essensen i dagsform tråden. Tænkte du kunne tåle det samme.

I 2003 stødte du 15,96 meter. I år, hele seks år senere, stødte du som længste 16,xx?

Er du selv tilfreds med hvad du har opnået på disse år?

Du tror ikke at du skal ændre radikalt på din træning for at undgå setback efter setback, som du har været plaget af så meget, og garantere en god jævn stigning i resultater?

For din træning er jo faktisk mildest talt elendig og helt ude af kurs jf dit mål om at kunne støde længere.

Link to comment
Share on other sites

Du brugte samme direkte tone mod Essensen i dagsform tråden. Tænkte du kunne tåle det samme.

I 2003 stødte du 15,96 meter. I år, hele seks år senere, stødte du som længste 16,xx?

Er du selv tilfreds med hvad du har opnået på disse år?

Du tror ikke at du skal ændre radikalt på din træning for at undgå setback efter setback, som du har været plaget af så meget, og garantere en god jævn stigning i resultater?

For din træning er jo faktisk mildest talt elendig og helt ude af kurs jf dit mål om at kunne støde længere.

Du er jo tydeligvis det klogeste menneske i hele verdenen :bigsmile: Jeg synes også at al træningen i denne log er helt ude og skide :bigsmile: Alle ved jo at man som kuglestøder fx aldrig nogensinde skal lave bænk eller squat! :bigsmile: Jeg synes istedet at træningen skulle have mere fokus på spinning og mavebøjninger! - Det bliver man nemlig en god kuglestøder af! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det var da et idiotisk indlæg.

Du er jo tydeligvis det klogeste menneske i hele verdenen :bigsmile:

Det har jeg aldrig givet udtryk for. Tværtimod.

Alle ved jo at man som kuglestøder fx aldrig nogensinde skal lave bænk eller squat! :bigsmile:

Har jeg skrevet at han ikke bør bænkpresse eller squatte? Det har jeg ikke, nej.

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Shotput har lige skiftet træner og træningsmakker...ikke dermed sagt at han er skiftet til den rigtige

Hvordan går det med skiftet, thomas, udover du er blevet skadet?

Jeg kender ikke lige skaden og sådan...men det lyder som en okay fys i forhold til den generel tilgang.

Du har tidligere sagt du manglede "core", hvordan kom dig og Michael frem til det i sigen tid?

Link to comment
Share on other sites

Shotput har lige skiftet træner og træningsmakker...ikke dermed sagt at han er skiftet til den rigtige

Hvordan går det med skiftet, thomas, udover du er blevet skadet?

Jeg kender ikke lige skaden og sådan...men det lyder som en okay fys i forhold til den generel tilgang.

Du har tidligere sagt du manglede "core", hvordan kom dig og Michael frem til det i sigen tid?

Jamen for at svare på det sidste først. Energi er ligesom elektricitet. Det vil altid finde den letteste vej fra punkt A til punkt B, så pointen er vel et eller andet sted at gøre den "rigtige" vej til den letteste. Og Michael og jeg indså ligesom at grunden til at de 255 kg jeg kunne squatte, ikke blev overført til længere stødlængder var at for meget energi gik tabt, da jeg ikke var stærk nok i min core. Det lavede vi om på fra 07 til 08 (som det ENESTE vi ændrede) og så kom der halvanden meter på, så det bliver hovedfokus til vinter igen.

Skaden er betændelseslignende tilstand i stort set hele mit venstre knæ, og det skyldes efter al sandsynlighed en voldsom ændring i træningen.

Ang. det første spørgsmål, så gemmer jeg svaret på det i et par uger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil prøve at få lidt gang i min logbog igen.

Gårsdagens træning:

Jog:

Må foregå på jævnt underlag, og jeg skal stoppe hvis jeg mærker noget i knæet.

1000 meter

Bænkpres:

5x10@100 kg - 1½-2 minutters pause på de første fire sæt, og fire minutter til det sidste.

Barbell Triceps Extension:

5x10@35 kg

Bicepscurl:

1x10@35 kg

1x10@37,5 kg

1x10@40 kg

1x10@42,5 kg

Mave/core træning:

Twist walks: 3x16@20 kg

Liggende superstars: 20@4 kg

Siddende stød: 20@4 kg

Maverulninger med kast: 20@4 kg

Målmand: 20@4 kg

Sidekast: 20@4 kg på hver side.

God træning. Jeg er startet som alt-mulig-mand på byggepladsen på Østerbro, hvor tennishallen bliver renoveret. Jeg skal lige vænne mig til at lave noget fysisk en hel dag inden træning. I går var der håndgemæng på mit kollegieværelse (med mig selv) men jeg endte med at komme af sted.

Link to comment
Share on other sites

Lidt træning at fortælle om.

Jeg må lave mere og mere med mit knæ, men er stadig på det strengeste blevet instrueret i at stoppe, hvis det gør ondt. Det gjorde det ikke en eneste gang i dag. :4thumbup:

Jog:

1200 meter

Sprint:

Ja, der står sprint, men hurtigt gik det ikke. Det var meget forsigtigt, og overvåget.

6x16 høje knæ over små hække - to isæt

6x17 høje knæ over små hække - et isæt

3x50 meter stigningsløb op til 75%

Kuglestødsdrills:

20x180 graders drejninger

2x6 positioner

1x6 positioner@15 kg TOUGHT!!!

Bænkpres:

3x10@105 kg

1x7@100 kg

1x9@100 kg - 4 minutters pause til den sidste - ellers 1½ minut

Barbell Triceps Extension:

1x10@40 kg - for tungt i dag

4x10@35 kg - 1½ minut sætpause

Barbell Biceps curl:

5x12@35 kg - kontrol og kort pause.

God træning i dag efter en lang arbejdsdag. Aftensmaden i dag bestod af 6 æg, 1½ dl bulgur, 1½ dl vilde ris og ketchup. Jeg glæder mig til det er slut med at være fattig.

Link to comment
Share on other sites

God træning i dag efter en lang arbejdsdag. Aftensmaden i dag bestod af 6 æg, 1½ dl bulgur, 1½ dl vilde ris og ketchup. Jeg glæder mig til det er slut med at være fattig.

Hmmmm hurtig regning giver 6 x 8 = 48 gram protein, er det nok?

Hvor meget prot æder du ellers i løbet af dagen?

Med dit ekstreme aktivitetsniveau (og så med anstrengende fysisk arbejde oveni - fatter ikke du kan klare det), håber jeg sgu du ligger i den tunge ende mht protein-indtaget.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm hurtig regning giver 6 x 8 = 48 gram protein, er det nok?

Hvor meget prot æder du ellers i løbet af dagen?

Med dit ekstreme aktivitetsniveau (og så med anstrengende fysisk arbejde oveni - fatter ikke du kan klare det), håber jeg sgu du ligger i den tunge ende mht protein-indtaget.

Jeg hører dig.

I dag har jeg fået en liter Matilde på vej til træning og en proteinshake samt to bananer lige efter. Min kost er ikke super lige nu, da min løn fra DR ikke er kommet til tiden, men når pengene går ind, giver jeg den gas med indkøb, så der kommer styr på kosten igen.

Link to comment
Share on other sites

...men når pengene går ind, giver jeg den gas med indkøb, så der kommer styr på kosten igen.

Nice! Kylling kylling og atter kylling. Det rox!

Bilka har ofte tilbud på 4 kg - hvis du har plads i fryseren (ved ikke om du har fryser på værelset eller om I har fælleskøkken).

På mit gamle kollegium (Rigshospitalets Kollegium) var der een kummefryser til 15 mand, så pladsen var trang.

Link to comment
Share on other sites

Lige et par træninger at logge.

Tirsdag:

Jog:

2 omgange på græsset

Kuglestød:

Ja, det har jeg fået lov til igen. :bigsmile:

Alle øvelser med 7'er og 4 stød uden benskift og 4 stød med

Stående

180 grader

South African

T-Turns

Tilløb

Etbens benbøjninger:

1x8@20 kg

3x8@40 kg - begge ben - Ret syge DOMS i dag.

Wide stands box squat:

1x8@40 kg

1x8@70 kg

1x8@90 kg

Spring på måtte:

2x20 fodledshop

3x4 frøhop

3x8 MEGET ekstensive løbespring

Træning i dag:

Jog:

1000 meter

Medicinbold:

20xsuperstar

20xsiddende stød H/V

20xindkast

20xsidekast Højre

20xsidekast venstre

20xrygbøjninger i ribbe

Core træning:

Mave statisk: 3x30 sek@10 kg

Ryg statisk: 3x30 sek@20 kg

JB twists: 3x16@20 kg

Nakkestem:

4x10@60 kg

Det var dagens træning. Det er efterhånden ved at være rigtigt godt med knæet, men jeg tager det stille og roligt og passer på mig selv.

Spock: Dagens aftensmad: 3 kyllingefileter, 150 gram brune ris, 100 gram broccoli og 100 gram peberfrugt. Godkendt? :wink:

Core træning:

Link to comment
Share on other sites

Spock: Dagens aftensmad: 3 kyllingefileter, 150 gram brune ris, 100 gram broccoli og 100 gram peberfrugt. Godkendt? :wink:

Namme nam!!! lækker mad!!! Man kan ALDRIG få for meget kyllingefilet!!

Excellent valg :bigsmile:

Ellers lækre træningspas du fik skudt af der! Fedt at læse!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var bare en smule kuglestød. Det samme som i tirsdags, men en halv meters penge længere over hele linjen. Dog stadig ikke længder, der er værd at logge.

Jeg vil som noget lidt nyt også begynde at logge min kost, så jeg kan holde mig selv lidt i ørerne.

Morgen: To bananer. Jeg kom for sent ud af mit værelse, så planen om at lave noget havregrød gik i vasken. Jeg giver det en chance igen i morgen.

Kl. 10: 100 g rugbrød med 70 gram ost.

Kl. 12.30 - frokost: 2 kyllingefileter, 120 g broccoli, 80 g rød peber, 160 g brune ris + 150 g rugbrød og 92 g ost

Kl. 15.00 - en liter Matilde kakao skummetmælk

Kl. 16.45 - en banan

Kl. 18.10 - proteinshake (90+ - 35 g og 500 ml vand)

Kl. 20.30 - 3 kyllingefileter, 100 g peberfrugt, 150 g råkost, 150 g brune ris

Tror ikke jeg skal spise mere i dag. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lige et par dage af logge.

Fredag:

Jog:

3 omgange på græsset i bare tæer. Egentligt fordi mine fødder var våde efter arbejde, men viste sig faktisk at være rigtigt rart.

Sprint/Spring:

Gule hække:

6x16 knæløft med to fodisæt 4½ fod imellem

6x16 knæløft med et fodisæt 4½ fod imellem

3x16 løbespring med 9 fod imellem

Bænkpres:

3x10@100 kg - holdt kun 1½ minuts pause her

1x9@100 kg - tough!

1x10@100 kg - 4 minutters pause

Barbell Triceps Extensions:

5x12@35 kg 1½ minuts pause

Barbell Bicepscurl:

5x10@35 kg 1½ minuts pause

Det var fredagens træning.

Kost:

9.00 rugbrød med ost

10.00 rugbrød med ost

12.00 3 kyllingefileter 200 gram brune ris og 100 gram broccoli

15.15 1 liter matilde kakaomælk

18.30 ½ liter matilde kakao

20.45 - 28 stk ass. sushi

Link to comment
Share on other sites

Hov! Glemte lørdag

Lørdag var jeg til familiehyggedag, hvor der blev spillet noget basket, noget fodbold, noget høvdingebold og ballebold.

Jeg oplevede at blive udvist for at have INTENTION om at sparke hårdt i fodboldkampen. Jeg løb mod bolden og ramte en knold lige før jeg ramte bolden, så den trillede med maks 30 km/t, og så fik jeg det røde kort. Det var i finalen, og mit hold endte med at tabe på straffe, efter vi havde fået vist to mand ud, og mine to grandfætre på 11 og 12 skulle have været målmænd, men vores modstandere satte en voksen mand til at passe målet i stedet. Vi følte os groft bortdømt. :laugh:

Ballebold er et af de sjoveste spil jeg har prøvet. Man får nogle velcropuder på bryst og røv, og må kun gribe og samle bolden op på den måde.

Kost:

9.00 - fiberbolle med ost og smoothie med vanilje yoghurt, banan og jordbær. Min kæreste er god til SMOOTHIES!!

10.00 - 1 liter matilde

18.00 - (ja, jeg ved det er for længe uden mad) grillet kød! 3 kyllingefileter, 2 pølser, tzatiki, tomatsalat og hjemmebagt flute. GUF!

Jeg ville have smidt en liter matilde ned, da jeg kom hjem, men jeg var for træt, så jeg røg direkte i seng.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så skal loggen opdateres igen.

Jeg havde en meget mærkelig sidste uge, hvor jeg fik trænet et par gange, da jeg sådan set var frisk nok i kroppen om dagen, men mine nætter blev spoleret af heftig opkast og manglende søvn. Det hele toppede fredag morgen, hvor jeg for første gang siden 1999 vejede 89 kg :w00t: Overvejede at tage et billede, for jeg var PÆNT CÅÅT, men jeg fik ikke gjort det. Vægten er nu 94 kg, og sniger sig stille og roligt tilbage på plads (før 97, gerne omkring de 100, eller lidt over)

Dagens træning:

In & Outs:

1400 meter (50 meter jog, 50 meter sprint)

Sprintløb:

10 meter

20 meter

30 meter

40 meter

30 meter

20 meter

10 meter

Gåpause+ 1 minut

Nakkestem:

4x12@50 kg - TOUGH! 1½ minuts pause

Barbell rows underhand grip:

4x12@70 kg - 1½ minuts seriepause

Side lat raises:

4x12@10 kg pr hånd - 1½ minuts seriepause

Tovklatring:

Igen et af min fysioterapeuts geniale påfund!

Hand over hand - no legs 10 løft (5 pr. hånd)

3x10@BW 1½ minuts pause

Bent over lateral raises:

3x12@10 kg - 1½ minut

Det var alt for i dag.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning kl. 21.15 efter arbejde og efter at have samlet mine nye 50 kg dumbbells. :bigsmile:

In and outs:

1500 meter (50 jog+50 sprint)

Flat bench dumbbell press:

1x9@50 kg - pr. hånd

1x8@50 kg

1x9@50 kg

Bænkpres:

1x10@100 kg

1x9@100 kg

1x10@100 kg

1x9@100 kg - korte pauser

Incline barbell triceps extensions:

4x12@35 kg

1x12@37,5 kg

Concentration curls:

4x12@13 kg - pr. hånd

God træning. Jeg var færdig klokken 23. I morgen skal jeg arbejde 10-16 og så til kærestens søsters fødselsdag og fredag til Zurich. Jeg håber jeg når at træne i morgen tidlig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Forvred foden i sidste uge. På mandag starter jeg grundtræning og har kun ét stævne tilbage lørdag, så jeg har ikke haft motivation til at logge, men de sidste to dage er gået godt, så lige lidt nips.

Mandag:

Dumbell press:

3x10@55 kg - PR

Bænkpres:

1x12@100 kg

2x12@105 kg

1x12@110 kg

Incline barbell triceps extension:

4x10@40 kg

Bicepscurl:

4x10@40 kg

Tirsdag:

Jog:

500 meter

Kuglestød:

3xstående

2x180 grader

10xtilløb - længste 16,22! :w00t: Jeg har ikke stødt med syveren i over tre uger. Det var chokerende godt, for teknisk var det rigtigt skidt!

5 spring:

3x på græs. Ikke så langt

Kuglekast:

5xbagover 5 kg: længste lige over 19

4xfremad 5 kg: længste 16,70

Det var alt for i dag.

Link to comment
Share on other sites

Tid til lidt reflektion på 2009, som jo blev omtrent så skidt, som en sæson kunne blive. Først var jeg skadet, så blev jeg mere skadet og så lidt mere skadet.

Målsætningen var 18,00 meter, men jeg endte med 16,19 meter og en sæson, hvor INGEN af mine fysiske resultater rigtigt blev forbedret. Derfor smækker jeg lågen og begynder på et nyt kapitel!

Målsætningerne for den kommende sæson skal nok komme snarest, men lige nu drejer træningen sig om TRE ting: Gain muscle, komme igang med kugle igen, og få opbygget en god grundform.

Dagens træning:

Jog:

3,2 km

Spring:

Spring ABC - 20x20 meter på blå måtte uden sko.

Medicinbold, 4 kg:

20xsuperstar

20xsiddende stød

20xsiddende kast

20xsidekast H/V

Bænkpres:

1x12@100 kg

1x12@105 kg

1x12@100 kg

1x10@100 kg

1x11,9999@100 kg

Dumbbell Press:

3x6@55 kg - jeg har været oppe at køre 10'ere, men det har været FØR bænk.

Incline Barbell Triceps Extensions:

1x12@35 kg

3x12@40 kg - ULTRA kort pause!

Barbell Biceps curl:

1x12@35 kg

3x12@40 kg - igen ultra kort pause.

Før træning: N.O. Xplode

Under træning: 1 liter skummetmælk

Efter træning: Protein shake

Dagens træning var en god start. Efter træning konsumerede jeg 400 gram kylling, med karrypasta på, tre store gulerødder og en grøn peberfrugt, samt en liter skummetmælk.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Jog:

ALT for lidt!

Kuglestød:

6xstående - nogle okay i mellem. Ingen med omspring idag.

4x180 grader - får ikke gjort dem færdig med armen, men kommer godt ind under med hoften på de gode af dem.

10xtilløb - gode takter i et par stykker af dem, og jeg nyder igen at støde kugle.

Squat:

1x12@100 kg

2x12@110 kg

1x12@120 kg

1x12@110 kg - tought med så mange rep!

Strækbensdødløft:

4x10@80 kg - BURN!

Bagefter lidt udstrækning af lægge, baglår og hoftebøjer.

Pre-workout - N.O. Xplode

Under - 1 liter matilde kakaoskummetmælk

Post-workout - proteinshake

Aftensmad:

400 gram kylling, 500 gram grøntsager 1 liter skummetmælk, ½ liter vand.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share