Jonas Andersen's log


omeg@
 Share

Recommended Posts

  • Replies 443
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvad er ankeløvelserne?

Man står på et ben, og balancerer, samtidigt med at man krummer foden og spænder omkring anklen (så man hæver svangen og vinklen mellen benet og foden er lodret). Det er en jeg har fået af en fys. og den virker! :smile:

Edited by omeg@
Link to comment
Share on other sites

Ved tirsdagens træning har jeg pådraget mig en mindre fibersprængning i lægmusklen. Dette kommer selvfølgelig ubelejligt med CoastZone Extreme Marathon lige om hjørnet. Nu fokuserer jeg på at komme det til livs hurtigst muligt, og så komme roligt igang igen.. Nogle der ved hvor meget man mister ved sådan en skade? Løb godt 50 km. sidste uge, hvoraf 8 af dem var med rygsæk. Nu vil jeg prøve at komme af med smerten ved alm. tilstand, og så komme igang med lidt let løb og cykling, og så forhåbenlig være klar den 26-27 maj.

Nogle der har prøvet noget lignende?

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag d. 19/4 2007:

Styrketræning:

3 x 8 Chinups

3 x 8 Hanging leg raise

3 x 20 Armbøjninger

Jeg slapper af i mit ben, og prøver at se tiden lidt an. Jeg kører med is og kompression, og en smule muskelbalsam.

Link to comment
Share on other sites

Hvad bruger du af klatresko og sele..?

//Hebnes

Har klatret med klubbens indtil videre. Der har jeg klatrer med Singing Rock sele, og blandede sko. Nu har jeg to udenlandsture he i maj, så nu skal jeg ha' mit ejet udstyr. Har kigget på selen Black Diamond Chaos, og lidt blandede sko.. Har du dit eget?

Link to comment
Share on other sites

Hey mester! Har netop også erhvervet mig en mindre fiber, dog i baglåret. Jeg prøver mig også frem med is og kompression, en uges tid så skulle det forhåbentlig blive godt igen! Er det mig der husker forkert, eller ska du til Sønderborg her til maj?

/lenny

Link to comment
Share on other sites

Hey mester! Har netop også erhvervet mig en mindre fiber, dog i baglåret. Jeg prøver mig også frem med is og kompression, en uges tid så skulle det forhåbentlig blive godt igen! Er det mig der husker forkert, eller ska du til Sønderborg her til maj?

/lenny

Jeg prøver mig frem med lidt løb i morgen... Men jeg er meget påpasselig! Jeg skal ikke ind i den onde cirkel! :crazy:

Jeg skal til Jonstruplejren sidst i maj, og så forhåbenligt til Sønderborg efter "express-HBU", med start i august. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bare for at fluekneppe lidt:

Jeg vil vove at paastaa at hvis man har en fiberspraengning i baglaaret eller laegen vil man ikke vaere i stand til at gaa, har man derimod en fiber forstraekning er det en anden sag.

Whatever, bare mig der har lidt ondt i roeven da jeg selv har haft en fiberspraegning i lysken, som jeg fik scannet, og der laa jeg paa sofaen et par dage.

Held og lykke med genoptraeningen, soerg for at faa det gjort ordentligt foerste gang, saa skaden ikke bliver ved med at bryde op.

Mvh

Christian

Link to comment
Share on other sites

Bare for at fluekneppe lidt:

Jeg vil vove at paastaa at hvis man har en fiberspraengning i baglaaret eller laegen vil man ikke vaere i stand til at gaa, har man derimod en fiber forstraekning er det en anden sag.

Whatever, bare mig der har lidt ondt i roeven da jeg selv har haft en fiberspraegning i lysken, som jeg fik scannet, og der laa jeg paa sofaen et par dage.

Held og lykke med genoptraeningen, soerg for at faa det gjort ordentligt foerste gang, saa skaden ikke bliver ved med at bryde op.

Mvh

Christian

Jeg kan godt følge dig.. Har selv har en "triple" i quadriceps og der kunne jeg heller ikke gå.

Det var mit første indtryk at skaden, at det var en forholdsvis lille fibersprængning, men jeg er enig med dig i at det lige så godt kan være en forstrækning! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt følge dig.. Har selv har en "triple" i quadriceps og der kunne jeg heller ikke gå.

Det var mit første indtryk at skaden, at det var en forholdsvis lille fibersprængning, men jeg er enig med dig i at det lige så godt kan være en forstrækning! :smile:

Jah vi kan ihvertifal hurtigt blive enige om hvad enten det er fiber spraengninger eller strakninger saa er det naaet fanden har skabt.

Doejer stadig med min i lysken til tider, og skal altid huske at varme den ordentlig igennem foer loeb eller andre aktiviteter.

Christian

Link to comment
Share on other sites

Jah vi kan ihvertifal hurtigt blive enige om hvad enten det er fiber spraengninger eller strakninger saa er det naaet fanden har skabt.

Doejer stadig med min i lysken til tider, og skal altid huske at varme den ordentlig igennem foer loeb eller andre aktiviteter.

Christian

Man burde generalt sætte en ære i at varme sin krop ordenligt op, men nogle gange glipper det bare :nonono:

Men det er sundt nok med et par dage off, og så back on track! :superman:

Edited by omeg@
Link to comment
Share on other sites

Man burde generalt sætte en ære i at varme sin krop ordenligt op, men nogle gange glipper det bare :nonono:

Men er sundt nok med et par dag off, og så back on track! :superman:

Hvor har du ret, hvor har du ret... Hvis jeg altid havde varmet op havde jeg helt sikkert undgaaet 80% af mine skader...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share