C:file/bb_log/swole


ptpoul
 Share

Recommended Posts

Gik en 2½times tur med kæresten.

Pisse hyggeligt og godt for alt muligt :tongue:

Flexede guns hele vejen imens jeg visualiserede mit hovede på stripper Mik's perfekte krop.

Da jeg kom hjem blev der spist godt igennem og lavet en masse re-rehab

Aktivering, statiske hold for abs, foam rolling og udstrækning.

Kan mærke lænden stadig er en smule låst. Vil besøge min kiropraktor og få et lille knæk så skulle jeg være meget langt.

Meget positiv fremgang med ryggen for tiden. Der burde være mulighed for noget ordentlig træning igen i løbet af sommeren om alt går vel. Utroligt dejligt at se frem til.

I mellemtiden skal WC bare knaldes op, der er disco amok træning med gradvist stigende volumen sikkert rigtigt godt.

Når formen er der, skal der også leges lidt med EDT på udvalgte muskelgrupper og andre sjove ting :tongue:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 301
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Søndag:

Opvarmning var en masse dynamisk bevægelighed, elastik stræk og balle/skulderblads aktivering.

Reverse crunches var også med i mikset..

Split Squat:

opv, 60x10x2sæt, 60x5x2sæt

Gik lige i æ røv. Der var dog stor forskel på hvordan det føltes fra side til side. Min venstre piriformis jeg ellers ikke har kunnet mærke gjorde opmærksom på sig selv.

Skal have en til at kigge på stilen så evt. forskelle fra side til side kan rettes til.

Ellers en fed øvelse jeg skal have leget noget mere med :smile:

Incline Cable Press: 20x12, 25x12, 30x12x2sæt

Flyes: 16x12x2sæt, 17x12

Zottman curls: 16x15x3sæt

Mere vægt end sidst, korte pauser og fremragende fremgang. Nice :smile:

Vil være bedre til at opdatere. Træningen ok kosten er rimeligt godt på plads, og jeg er ved at finde ud af hvad der skal til ifht min ryg. Det går heldigvis fremad med ryggen.

Senere samme dag:

Balle aktivering, mavetræning (reverse crunches, pushups og planke gejl), og foam rolling..

Min højre rectus femoris som længe har været forkortet, var ganske rigtigt utroligt spændt. Jeg tudede til Linnéas morskab hele tiden imens rectus blev rullet. Det fæltes som 5min med lammere :crazy:

Ikke noget under ballen var fucked up, når modsat side er SÅ spændt.

Rectus fik også lidt mere elastik stræk bagefter. Men det er tydeligvis foam rolling der skal til.

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning:

7km gåtur.

OSK:

Balle aktivering = Pull throughs + bridges.

Dumbell swings:

10x20reps pr arm, 20x35, 30.

Bed godt, udemærket GPP/aktiv restitution.

Dropper mit split pjat. Koger det ned til en 2split. Imellem mine træningsdage vil jeg lave mere GPP orienteret træning for at få mere diversitet i bevægelser i løbet af ugen.

Foam rolling + dynamisk bevægelighed + mave træning skal være en fast daglig ting.

Rullede og lavede noget mave senere på dagen :smile:

Altid dejligt at give sig selv trælår på daglig basis...

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Gåtur med svenskeren. 8km ca. Carbede op på is i Fruens bøge. Er det komplet protein i is? :tongue:

Senere, stabilitet + rulle i 10-15min.

I morgen skal jeg til kiro. kan mærke der er en enkelt låsning tilbage i lænden. Bliver rart at få den fikset. Inden sidste behandling var jeg øm på to tilstødende spina. Nu er det kun den ene der er øm. Bliver fedt at få det sidste fikset :smile:

En ting jeg har lært af mine behandlinger, er at hvis jeg kan mærke noget, så er det der.... Kiro'en kan måske finde mere, men hvis jeg mærker noget og så findes det og så skal det fikses.. Troede for meget på min forrige, der ikke mente at lænden var problemet, men at det udelukkende var mine SI led.

Glæder mig til snart at kunne fronte den tungt aw uden at have lændesmerter i flere dage efter :smile:

Næste trin bliver så sumo, og til sidst back squat.

Jeg bliver Leee' :superman:

Link to comment
Share on other sites

Glæder mig til snart at kunne fronte den tungt aw uden at have lændesmerter i flere dage efter :smile:

Næste trin bliver så sumo, og til sidst back squat.

Godt at hører at ryggen er ved at være ok igen. Med hensyn til øvelserne ser det ud til at være en fornuftig plan du har. Hvad med konventionel DL? Skal du ikke have kørt den ind i programmet?

Link to comment
Share on other sites

Godt at hører at ryggen er ved at være ok igen. Med hensyn til øvelserne ser det ud til at være en fornuftig plan du har. Hvad med konventionel DL? Skal du ikke have kørt den ind i programmet?

Konventionel dødløft vil være noget af det sidste.

Jeg har kronisk haft problemer med at holde spændet i den øvelse (det var min oprindelige grund til skiftet til Sumo).

Den er meget meget effektiv til bla. at træne øverste ryg. Men den er ikke en mulighed lige nu.

Derudover var det i et forsøg på at opbygge min konventionelle dødløft igen at min ryg gik i stykker sidst.

Så jeg er nok lidt bange for øvelsen lige nu.

KOnventionel dødløft har altid kostet meget på restitutions kontoen for mig. Især fordi jeg har Scheuermans i midtryggen. Så jeg kommer meget let til at runde ryggen og komme ud at hænge.

Jeg har haft held til at holde styrken i øverste ryg, uden denne øvelse. Via tunge rumænske dødløft og en masse rows. Men den skal da med i mixet hvis ikke dette er nok på et senere tidspunkt :smile:

Der er en grund til folk som f.eks. Jarmo bruger den så flittigt.

I dag: morgen foam rolling og en smule rehab inden jeg åbnede sats.

Lænden er meget bedre efter kiro'ens sidste behandling.

Der er tryk på med de sidste forberedelser inden jeg starter nyt job, så det bliver nok noget kropsvægts hippie gejl træning i aften.

Min split i den næste tid bliver:

dag1:

Horisontalt pres og træk

Forside lår

Dag2:

Vertikalt træk og pres

Arme

Baglår

Der er ganske voldsomt overlap imellem de to dage. Men det er helt med vilje. Høj frekvens virker godt for mig, især når jeg som nu arbejder med meget lav intensitet.

Fordelen ved min opdeling er mere tæsk til ryg, skuldre og ben.

Derudover rehab dagligt, lægge så ofte som de kan holde til det.

Lille note:

Foam rolling som det første om morgenen er sgu fedt! Ryggen blive rlige arbejdet igennem og alting er ganske modtageligt og blødt rigtigt fint op :smile:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Hvilke Foam rolling øvelser bruger du? dem fra T mag eller noget andet (jeg har lige selv bygget mig 2 foam rollers, og skal til at igang, især omkring tighte lats og hofter, så gode råd modtages gerne)

Jeg laver bare dem fra t-nation. Husk at rulle på din rectus femoris også. Dine lægge og peroneal muskulutur skal du også lige kontrollere.

En hård bold kan også være en god idé til lægge og hofte rotatorer som pirifomis og lignende. Jeg bruger en kugle til et petanque spil.

Jeg har haft en masse hofte issues og min øvre ryg er meget stiv pga. min kyfose. Så jeg ruller meget på min øvre ryg. Det hjælper på hele min ryg :smile:

I starten gør det fucker ondt, men det bliver hurtigt bedre. Jeg ruller f.eks. på et pvc nedløbsrør; for det meste uden at tude (Min kæreste (linis) vil nok mene noget andet :wink:).

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore>>

Jeg har gode erfaringer med at bruge en Select ball-stik, til at dybdemassere omkring hoften. Jeg føler at den kan komme dybere ind i hoften og ramme mere præcist end foam rollerne. Den har gjort underværker for mine overspændte hoftebøjere i hvert fald.

Bare til info.

post-2616-1176453867_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore>>

Jeg har gode erfaringer med at bruge en Select ball-stik, til at dybdemassere omkring hoften. Jeg føler at den kan komme dybere ind i hoften og ramme mere præcist end foam rollerne. Den har gjort underværker for mine overspændte hoftebøjere i hvert fald.

Bare til info.

Meeeeeen en sadistisk combo af et PVC rør og sådan en bold er guld værd! :4thumbup:

Bolden kan selvfølgelig bruges overalt på kroppen, men det kan nogle gange være nemmere at ligge det rigtige tryk på muskulaturen med foam rolleren.

Link to comment
Share on other sites

Meeeeeen en sadistisk combo af et PVC rør og sådan en bold er guld værd! :4thumbup:

Bolden kan selvfølgelig bruges overalt på kroppen, men det kan nogle gange være nemmere at ligge det rigtige tryk på muskulaturen med foam rolleren.

Helt enig. Og det er vel også det Polle stræber efter når han ruller rundt på det petanque sæt han har neglet fra naboens knejt.

Jeg har selv tidligere brugt både foam roller og bold, men synes at det tog for lang tid og har derfor kun brugt bolden her på det sidste. Men ingen tvivl om at kobinationen er mest optimal - kan være den skal have en chance til. Nu hvor jeg tænker over det er det jo et idiotisk sted at spare tid, da begrænsing af skaderisiko nok altid bør have førsteprioritet. Det tager først for alvr lang tid når man har fået skaden.

Link to comment
Share on other sites

jeg har sådan en bold i forvejen..den er GULD til rygmuskulaturen...

jeg har lavet 2 rollers af PVC rør.. en med 1 omgang liggeunderlag omkring som polstring, og 1 med 2 omgange.

jeg takker for indsparkene og glæder mig til at det gør ondt i morgen

Nu hvor jeg er igang med at spørge mr. skarp på det her område. Når jeg laver dødløft med alm stang (konventionelt) kan jeg godt holde ryggen ret, men kommer jeg bare 4-5 cm lavere (fra skive eller DL med mindre skiver) får jeg problemer..

Har du nogen gode ideer til at få en bedre smidighed her, så jeg bedre kan komme ned og holde den rette ryg hele vejen?

Link to comment
Share on other sites

jeg har sådan en bold i forvejen..den er GULD til rygmuskulaturen...

jeg har lavet 2 rollers af PVC rør.. en med 1 omgang liggeunderlag omkring som polstring, og 1 med 2 omgange.

jeg takker for indsparkene og glæder mig til at det gør ondt i morgen

Nu hvor jeg er igang med at spørge mr. skarp på det her område. Når jeg laver dødløft med alm stang (konventionelt) kan jeg godt holde ryggen ret, men kommer jeg bare 4-5 cm lavere (fra skive eller DL med mindre skiver) får jeg problemer..

Har du nogen gode ideer til at få en bedre smidighed her, så jeg bedre kan komme ned og holde den rette ryg hele vejen?

Som regel stive glutes eller haser. Statisk stræk af disse burde hjælpe på det.

Link to comment
Share on other sites

Som regel stive glutes eller haser. Statisk stræk af disse burde hjælpe på det.

Det frygtede jeg nok :tongue:

hvor vil i lægge sådanne stræk ind for de har den bedste effekt? jeg bruger dynamiske mobilitetsøvelser før træningen.

Poul, undskyld hvis jeg roder i din log...

Link to comment
Share on other sites

Det frygtede jeg nok :tongue:

hvor vil i lægge sådanne stræk ind for de har den bedste effekt? jeg bruger dynamiske mobilitetsøvelser før træningen.

Poul, undskyld hvis jeg roder i din log...

Efter træning og mellem sæt hvor de ingen indflydelse har på styrken. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så faldt kæden helt af discostilen og det næste bliver vel, at I udveksler pilatesinstruktører og røgelsestips...

Helt ærligt Poul, så er det fredag aften, og jeg forventede at høre om din bryst/biceps-træning. Massive sæt så du kan stå klar i baren senere.

Jeg tvivler på, at der findes hunnybunnies, som gider høre om plastrør og massage bolde (ok, måske alligevel), og ingen af drengen kan bruge dine historier om spændte led til noget. Næh, det der tæller er: "Hva' ka' du ta' i bænk?" og "Kører du også fem sæt i pecdec'en for at få masse på indersiden af brystet?"

Kom nu ind i kampen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens Disco:

Front den aw: 40x5, 60x5, 70x5, 75x5

Ingen ryg smerter :4thumbup:

Split squat: 60x5, 5, 8, 8.

Linis hjalp med stilen. For fedt at have en der er kritisk og retter en til :smile:

Smal Patkanon: 60x12, 70x8, 80x8, 90x6

Fik virkeligt ramt det inderste af kavalergangen :tongue:

Supersæt med

Fatman Pullup: bw x 10, 10, 10, 8.

Inc Smith Press: 60x12, 80x12 =drop=> 70x8 =drop=> 60x5

Cable row: 60x10, 70x10x3

Let, så er der lidt at give af ifht progression.

Min bentræning i dag virker måske lidt tosset, men jeg strækker mine baller utroligt meget for at gøre dem lange og slanke. De stopper pt halvvejs nede på baglåret.

Jeg har haft lidt problemer med at de lavtaljede frække Jeans afslørede lidt for meget, når jeg satte mig ned. Self var det dejligt hvis folk stoppede 5'ere ned i sprækken, men nogle gange fik jeg lidt uheldig opmærksomhed :nonono:

Jeg må tilstå noget, selv om jeg godt ved, det kan betyde jeg ryger af MOL...

Jeg kan ikke længere stå for fristelsen og er begyndt på Creatin.

Jeg ved godt det er pisse farligt for nyrerne, og man risikerer aggression og skrumpeløg, men jeg kan ikke stå for fristelsen længere.

Jeg mærkede allerede aggressionerne her i Lørdags på Daisy. Jeg havde stået og bagt hele aftenen på en totalt fræk bartender. Alle kunne se hun var MIN. Hun fik lov til at bestemme hvad for nogle drinks jeg skulle ha, og jeg bestilte dobbelt hele aftenen. Pludseligt begynder en eller anden smartass at lægge an på hende.

Jag var så tæt på at smadre ham, men så brækkede jeg mig i stedet i en piges Gukki taske (hun havde købt den i Tyrkiet, hvor de åbenbart staver en smule anderledes?).

Hele dagen efter drak jeg bare kamille thé for at geare ned.. Men det er sindssygt, det creatin er crazy stuff :nonono:

post-2259-1176663459_thumb.jpg

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Stod meget tidligt op i går for at træne inden job. Desværre gik det lidt galt med at komme ud af døren, så jeg fik ikke kørt hele programmet igennem. Senere kunne jeg ikke nå det sidste. Så stegt som mine delt's var fra brysttræningen tror jeg heller ikke det gør det store.

Gårsdagens træning:

Rumænske dødløft: 30x10, 50x10, 60x10, 70x10, 80x10

Yesss, ingen smerter, ingenting.. Det var let og jeg er på vej tilbage i gamet :4thumbup: Hurrah for den rigtige kiropraktor :superman:

Leg curl: 35x12x3sæt

Rotary Calf:45x12, 55x12, 65x12x2sæt

(selv forced på sidste 2reps af begge sæt :tongue: )

Reverse crunch: 20x5 imellem sæt.

Link to comment
Share on other sites

Sådan! Jeg kan høre, at du bruger din træning til det, der er meningen. Det luner mit gamle hjerte.

Jeg skal lige høre om teknikken i squat, for jeg så en gut i dag til træning, der så ud til at være prof.

Er det rigtigt at man skal træne i løbesko? Og stå på to 5kg skiver med hælene?

Skal man have bølte (Cassal) på eller er det frivilligt?

Lange bukser (Gasp) ikke sandt?

Straaaam t-shirt?

Så er stilen på plads, men så er vi også enige om, at man skal ned til låret er 45 grader, så der kan komme rigtigt meget vægt på, ikke?

Og der må max være 20 cm mellem fødderne?

Er det disco? Siger Poul ja til det?

Link to comment
Share on other sites

Sådan! Jeg kan høre, at du bruger din træning til det, der er meningen. Det luner mit gamle hjerte.

Jeg skal lige høre om teknikken i squat, for jeg så en gut i dag til træning, der så ud til at være prof.

Er det rigtigt at man skal træne i løbesko? Og stå på to 5kg skiver med hælene?

Skal man have bølte (Cassal) på eller er det frivilligt?

Lange bukser (Gasp) ikke sandt?

Straaaam t-shirt?

Så er stilen på plads, men så er vi også enige om, at man skal ned til låret er 45 grader, så der kan komme rigtigt meget vægt på, ikke?

Og der må max være 20 cm mellem fødderne?

Er det disco? Siger Poul ja til det?

Ikke bare løbesko, det skal helst være Nike Shox, det vigtigeste er self at det er mærkevare og det matcher i farven. Jeg har f.eks. 5forskellige par shox og snørrebånd i utallige nuancer.

Strraaam t.shirt er fint, men en wifebeater er bedre. Hvide undertrøjer er yt, med mindre der er et fedt logo på (D&G etc.)

Mht teknikken har du fat i en del, men husk tæerne skal pege lige frem at all times!!

Deruvdover er et brøl på vejen op et must!

45grader er fint, men man kan bruge mere på denne måde:

2006-03-06.jpg

Hvad med dig selv? Får du trænet dine guns?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share