C:file/bb_log/swole


ptpoul
 Share

Recommended Posts

Hello!

Håber boldtimen var god :smile:

Det var i hvert fald ikke et understatement fra din side at kalde den mix en "blip-blop" :wacko: Mod slutningen blev den dog OK, hvor der kom lidt mere psychadelic-lignende lyd ind :headphonedance:

Nu skal jeg ta Fie ud en tur og ringe KAB.

Ses senere! :flowers:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 301
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hello!

Håber boldtimen var god :smile:

Det var i hvert fald ikke et understatement fra din side at kalde den mix en "blip-blop" :wacko: Mod slutningen blev den dog OK, hvor der kom lidt mere psychadelic-lignende lyd ind :headphonedance:

Nu skal jeg ta Fie ud en tur og ringe KAB.

Ses senere! :flowers:

Sådan er det når Berliner DJ's tager for meget Ketamin...

Rehab;

I går En massage fra Linis. min højre erector havde spændt max op. Det samme havde Illiopsoas. Tror faktisk det er en reaktion på udstrækningen + foam rollingen. Så det blev sat i bero en smule. Gik istedet en god lang tur med Linis.

Lavede også mave øvelser.

I dag:

Sats bold med firmaet 1time. Opdagede en fiks boldøvelse der er en god udfordring for mine dysfunktionelle baller :smile:

Resten var vist hyppigt for hofte intensivt. Hele målet er at bedøve hofterne, baglår, lænd og lade maven og ballerne vågne op.

Senere:

Lidt disco..

Face pulls 4sæt x12-15

See Saw press: 16x12, 18x9x2

Pushdown: 35x12, 45x8 => drop set 35x8

Mave øvelser, balle øvelser og udstrækning..

Aften:

Foam rolling..

Link to comment
Share on other sites

Sats bold var faktisk rigtigt sjovt. Det er også en skånsom måde for mange mennesker at få trænet deres mave og ryg op. Jeg blev da også udfordret undervejs :smile:

Med al hypen om boldtræninger jeg bare tæt på allergisk over for dem. Paul Chek skulle få stoppet en boldpumpe direkte op i urinrøret og blive blæst (om muligt) endnu mere op :smile:

Link to comment
Share on other sites

I dag:

Sats bold med firmaet 1time. Opdagede en fiks boldøvelse der er en god udfordring for mine dysfunktionelle baller :smile:

Resten var vist hyppigt for hofte intensivt. Hele målet er at bedøve hofterne, baglår, lænd og lade maven og ballerne vågne op.

Please, share! :bigsmile: Jeg har lige opdaget, der er en swiss-ball nede i IK - så skal der leges!!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

219_fig2.gif

Denne her hvor man fokuserer på at holde hoften så højt som muligt, i det man ruller bolden ind under sig.

Jeg holder om ballerne med hænderne, så jeg kan mærke om de slipper.

Hos mig lukker de let ned, når jeg begynder at trække bolden ind under mig. Det er en udfordring for mig at få hamstrings og glutes til at arbejde sammen. Så døde er mine baller :nonono:

Link to comment
Share on other sites

219_fig2.gif

Denne her hvor man fokuserer på at holde hoften så højt som muligt, i det man ruller bolden ind under sig.

Jeg holder om ballerne med hænderne, så jeg kan mærke om de slipper.

Hos mig lukker de let ned, når jeg begynder at trække bolden ind under mig. Det er en udfordring for mig at få hamstrings og glutes til at arbejde sammen. Så døde er mine baller :nonono:

Jeg laver den med som plate drags. Den trækker fanme tænder ud!

Link to comment
Share on other sites

Det er godt at hører, drenge. I må hellere med på et af mine boldhold en dag. Der laver vi dem hver gang :4thumbup:

Iøvrigt også yderst tought haseøvelse hvis man laver den med et ben. :superman::smile:

Du kunne blive en super fys, Polle! Sådan som du kender din egen krop og alle dens skavanker :tongue: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det er godt at hører, drenge. I må hellere med på et af mine boldhold en dag. Der laver vi dem hver gang :4thumbup:

Iøvrigt også yderst tought haseøvelse hvis man laver den med et ben. :superman::smile:

Du kunne blive en super fys, Polle! Sådan som du kender din egen krop og alle dens skavanker :tongue: :4thumbup:

Heh har lavet den med et ben, det er sgu sjovt :innocent:

Men det er ikke det jeg skal lige nu. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

219_fig2.gif

Denne her hvor man fokuserer på at holde hoften så højt som muligt, i det man ruller bolden ind under sig.

Jeg holder om ballerne med hænderne, så jeg kan mærke om de slipper.

Hos mig lukker de let ned, når jeg begynder at trække bolden ind under mig. Det er en udfordring for mig at få hamstrings og glutes til at arbejde sammen. Så døde er mine baller :nonono:

Argh, den har jeg lavet en del. Kender den bare under Swiss ball back bridge + leg curl.

Men jeg mærker absolut ingen ting i glutes. Det er 100% hammies, som arbejder. For langt mere ud af sumo dødløft, GMs, Pull-troughs og lignende. Men det kunne være at jeg skulle prøve at røre ved mine baller (eller få min makker til det) mens jeg udfører øvelsen.

Tror at mine baller er lige så døde, som dine. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Argh, den har jeg lavet en del. Kender den bare under Swiss ball back bridge + leg curl.

Men jeg mærker absolut ingen ting i glutes. Det er 100% hammies, som arbejder. For langt mere ud af sumo dødløft, GMs, Pull-troughs og lignende. Men det kunne være at jeg skulle prøve at røre ved mine baller (eller få min makker til det) mens jeg udfører øvelsen.

Tror at mine baller er lige så bløde, som dine. :smile:

So gay... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

219_fig2.gif

Denne her hvor man fokuserer på at holde hoften så højt som muligt, i det man ruller bolden ind under sig.

Jeg holder om ballerne med hænderne, så jeg kan mærke om de slipper.

Hos mig lukker de let ned, når jeg begynder at trække bolden ind under mig. Det er en udfordring for mig at få hamstrings og glutes til at arbejde sammen. Så døde er mine baller :nonono:

Ahh, jeg tænkte det nok - jeg brugte den også rigtig meget på mine bold-hold :smile: Det kan egentlig godt være, at jeg først begyndte at få alle de småskavanker, da jeg holdt op med at undervise i bold og pilates (ved siden af min almindelige træning) :sneaky2:

Hvordan kan det være, at dine baller er blevet så inaktive?

Link to comment
Share on other sites

Ahh, jeg tænkte det nok - jeg brugte den også rigtig meget på mine bold-hold :smile: Det kan egentlig godt være, at jeg først begyndte at få alle de småskavanker, da jeg holdt op med at undervise i bold og pilates (ved siden af min almindelige træning) :sneaky2:

Hvordan kan det være, at dine baller er blevet så inaktive?

Tror det er en kombination af hverdagens virkelighed hvor man sidder ned i mange timer = forkorter sine hoftebøjere og strækker sine baller.

Strukturelle faktorer: Er rundrygget i øverste ryg, dette forplanter sig ned i lænden til øget svaj.

Træningmæssige faktorer: Gjorde som Dave Tate og CO anbefalede: Svaj så meget som muligt i ryggen når du squatter. Stå så bredt som muligt. Træn lnden og baglår nonstop..

EN neutral position resulterer i LANGT bedre aktivering af baller og mave, den maksimalt svajende position gør det modsatte.

Så nu aktiveres maven, ballerne. Hoftebøjerne og lænden kobles fra så meget som muligt.

Røv kedeligt, men mon ikke en perfekt fungerende mave og balleregion kan føre til tungere pænere løft?

Det er jeg sikker på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lyn træning i SATS Hvidovre:

Dynamisk bevægelighed, statiske hofte/glut stræk, pull throughs (3sæt), glute ballemaskine med statiske hoftestræk imellem sæt,

split squat: opv, 70x5x2

Tough, eller noget...

Bænkpres: 50x10, 70x5, 90x5

Tungt som fanden...

Cable Row: 60x7x3

Mærkeligt træk/belastning i den maskine.

Reverse crunch: 3sæt...

Fyssen må være stolt... Jeg var dygtig i dag :smile:

Derefter personalemøde med Poul på slap linie. God øvelse, god oplevelse. Massere af dygtige rutinerede folk i Hvidovre.

Link to comment
Share on other sites

Hey, hvis du ikke har prøvet det har jeg hørt meget godt om Muscle Activation Technique for at få liv i døde muskler. Under "About" er der lidt om videnskaben bag metoden, og i teorien lyder det i mine ører ganske fornuftigt. Så vil det være rart hvis virkeligheden skulle gå hen og leve op til teorien... :smile:

Tak for linket, jeg har kigget på det og det lyder som ganske basic stuff. Det er nok appliceringen af ovenstående metoder de er gode til, frem for noget banbrydende i teorien bagved. Det fik mig til at tænke lidt mere over statiske aktiveringsøvelser....

Måske mere neuralt fokuseret bevægelighedstræning...

De sidste tre dage har jegdiscoet den aw og lavet lidt forskelligt rehab, mave hver dag...

En uheldig trend, måske nogle af jer behandlere kan give mig lidt fif?

Når jeg strækker statisk får jeg virkeligt ondt dagen efter, især i den hoftebøjer der er ekstra kort.

Min statiske bevægelighed er et godt stykke over middel, men min spænding (excitability) er stadig høj i hoftebøjerne. Dagen efter en omgang statisk stræk føles det som en fiber og den korte hoftebøjer bliver meget mere "krampe" agtig. Jeg tænker: meget let statisk stræk og fokuser istedet på din meget mere begrænsede dynamiske bevægelighed. Hvad siger i?

Link to comment
Share on other sites

Hej Poul.

Længe siden, men jeg kan se at du er godt på vej tilbage :smile: Hvad render du egentlig rundt og laver nu? Jeg mener stadig at du er et spildt talent inden for kiropraktikken :laugh:

Mht. dine problemer med statisk stræk af hoftebøjerne så tror jeg det vil være helt fint at gå over til noget mere dynamisk stræk, som du jo også selv er inde på! Derudover tænker jeg lidt om du måske har nogle latente triggerpunkter i hoftebøjeren som eventuelt bliver mere eller mindre aktiveret under den statiske stræk og som i virkeligheden bare har brug for at blive pryglet! Jeg tænker også lidt at en stram tractus og TFL kan være medvirkende til at din hoftebøjer ikke får tilstrækkelig dynamisk påvirkning under denne form for træning!

Go træning.

Michael

Link to comment
Share on other sites

Hej Poul.

Længe siden, men jeg kan se at du er godt på vej tilbage :smile: Hvad render du egentlig rundt og laver nu? Jeg mener stadig at du er et spildt talent inden for kiropraktikken :laugh:

Mht. dine problemer med statisk stræk af hoftebøjerne så tror jeg det vil være helt fint at gå over til noget mere dynamisk stræk, som du jo også selv er inde på! Derudover tænker jeg lidt om du måske har nogle latente triggerpunkter i hoftebøjeren som eventuelt bliver mere eller mindre aktiveret under den statiske stræk og som i virkeligheden bare har brug for at blive pryglet! Jeg tænker også lidt at en stram tractus og TFL kan være medvirkende til at din hoftebøjer ikke får tilstrækkelig dynamisk påvirkning under denne form for træning!

Go træning.

Michael

Mine tfl er en smule stramme, men det er ikke så slemt. Triggerpunkter of DOOM! Kunne være en mulighed. Bare ærgerligt at illiopsoas ligger så dybt :unhappy:

Jeg arbejder som fitness ansvarlig. Dvs jeg er ansvarlig for fitness og personlig træning i sats i danmark. Det er en spændende udfordring at være med til at udvikle det område på Dansk og Nordisk plan. Heldigvis er der også lidt undervisning af Personlige trænere og fitness instruktører det syntes jeg er virkeligt sjovt og stimulerende så det er dejligt :smile:

Kiropraktikken og jeg bliver vist aldrig til noget. Jeg er ikke god nok til at læse så meget der skal til. Jeg har stor respekt for jer der kører den hjem :smile:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

I går : en masse rehab intet dynamisk bevægelighed... Slem dreng...

Maveproblemer der er næsten helt væk i dag dog :smile:

I dag: Dynamiske bevægelighed statiske stræk og foam rolling + mave og balle øvelser. Prøvede at lege med statiske hold for de døde muskler.

Link to comment
Share on other sites

Så lykkedes det! Du blev til Jørgen Panduro. Det må føles dejligt at få opfyldt et gammelt mål i livet...

På den anden side er jeg sikker på, du bliver en succes, hvis du kan holde tålmodigheden i ro overfor alle de unge og uerfarne, der fylder landets centre.

Jeg glæder mig til at, du deler dine aerobic oplevelser med os. Det må vel være en del af jobbet at have produkt kendskab, og du har jo altid haft et blødt punkt for arbejde i sal.

Good luck with that :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så lykkedes det! Du blev til Jørgen Panduro. Det må føles dejligt at få opfyldt et gammelt mål i livet...

På den anden side er jeg sikker på, du bliver en succes, hvis du kan holde tålmodigheden i ro overfor alle de unge og uerfarne, der fylder landets centre.

Jeg glæder mig til at, du deler dine aerobic oplevelser med os. Det må vel være en del af jobbet at have produkt kendskab, og du har jo altid haft et blødt punkt for arbejde i sal.

Good luck with that :4thumbup:

En yngre og smukkere Panduro :wink: men tak for lykønskningen :laugh:

Vi fik prøvet bold i sal forleden. Det var ret sjovt, og der var en enkelt eller 2 brugbare øvelser.

Bagefter lavede jeg peck deck og curls i maskine for at ophæve det funktionelle jeg lige have været udsat for :nonono:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hey, husk nu træningen med Kevin!

Det ville være ærgerligt hvis en log med vejen til det ægte disco-look gik i stå, selv om den står meget på rehab pt :smile: Med tanke på at du spiser snejler, cocobars og Ben&Jerrys, men stadigvæk ligner en undertøjsmodel, tror jeg mange ville lære hvad hemmeligheden er :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Overkrop

Fatman Pullup BWx7, 6, 6, 6, 5

Scap Wall Slides: 4sæt

Inc Press: 50x12, 60x10, 70x6

Yates Rows: 70x10x4sæt

Press Down: 50x12, 60x12, 70x12, 80x8

Inc Biceps Curl: 13x12, 12. 14x8

Heh, den er jeg slap i, måske noget jeg skulle dyrke?

Stående Læg: 70x12x2sæt.

Crunches: 3sæt.

En masse stræk.....

Dejligt at træne igen.

Prøvede et lækkert produkt i dag: Neurostim C.

Det fungerede rigtigt godt, super god fokus. God energi og klarhed mentalt.

Langt bedre end beta2 agonister, der gør mig gearet på en ubehagelig måde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share