C:file/bb_log/swole


ptpoul
 Share

Recommended Posts

  • Replies 301
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

11/7

Front squat: Op til 60x5x3sæt

One leg back extension:10x12, 12.

2ben op 1 ned. Bare for at teste øvelsen. Kan sagtens mere vægt.

Ahrens Press: 11x12, 12x12, 14x12, 14x12

Sjov øvelse..

EZ curl: 27x12, 37x12, 42x9

Tungt.. Men jeg skal curle det siger doc hoiliday

L-raises: 3sæt, rotatorcuff FTW

Rotary Calf: 4sæt i smertelevede...

13/7

I KSK

Smal Pat: 80x6, 80x6, 80x6, 60x10

Laterals 12x10, 10.

T-bar 70x10, 10, 8

Pressdown:40x10, 10

GOdt med modstand i kabeltrækket.

15/7

IK99 med Anna Bicepsdannova.

Startede med lidt opvarmning og hoftestræk.

Amit Pull: 80x10, 10, 10.

Rykkede gradvist grebet længere ud. Fucking hårdt med alle de reps, men den rammer godt. Kom til at sætte vigten lidt for hurtigt ned..

Seated DB Cleans: 3sæt for cuffen

=supersættet med=

Ext rotation: 3sæt

Subscap øvelse: 2sæt

Derefter dynamisk bevægelighed og lidt løb i bare tæer på løbebanen på Østerbro Stadion.

Om Aftenen 15min foam rolling.

17/7

200% kvæstet, heldigt den stod på straight up BB med Simon.

Vi skulle prøve Kevin Levrones triceps program...

Med min workcapacity bed det, og antallet af forced var ufatteligt højt.. Meget underholdende og god DOMS i triceps og delts idag.

DB shoulder press: 15x10, 25x10, 10, 8

Close grip lockouts: 80*8, 90x7, 90x6, 90x5

Tror jeg kan ikke huske alle detaljer.

Rope OH extension: 4sæthvor der blev brændt igennem med 8-15reps

Push Down: Igen 3sæt med op til 10reps.

DB one arm extension: 12x4! * 2sæt

100% færdig :D

Laterals: 12x10x2sæt + 1sæt med bøjet albue op og strukket albue ned = større eccentrisk belastning. Det bed...

Front raise med skive: 15kg x10, 20x7

Det var sjovt og vi lignede komplet idioter, sådan som der blev pumpet, klemt og delt forced ud.. God griner.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg personlig instruktion og røverhistorier fra Guarden.

Kettlebells har helt sikkert værdi som træningsredskab og jeg tror jeg render ud og køber nogle kugler, så jeg kan bruge dem som GPP og rehab.

Man kan jo også smide dem op i sin slæde, til når jeg skal ned i min park og lave sled-workouts.

Det skal blive godt skal det. Jeg bliver kendt som tossen der kaster med kettlebells, trækker slæder rundt i parken og går tur med katten i snor om aftenen.

100% looney tunes :w00t:

post-2259-1184831757.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det lyder flot. Som altid en kamp for at finde de mest specielle øvelser/metoder der findes. Du bliver helt sikkert Bellevue-klar på den måde, isæe kombineret med dine curls.

Jeg savner dog wrist-curls og shrugs, masser af shrugs. Det har jeg nemlig set, at man skal have i sit program. Alle de store drenge laver disse øvelser, så det skal du vel også...?

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg personlig instruktion og røverhistorier fra Guarden.

Kettlebells har helt sikkert værdi som træningsredskab og jeg tror jeg render ud og køber nogle kugler, så jeg kan bruge dem som GPP og rehab.

Man kan jo også smide dem op i sin slæde, til når jeg skal ned i min park og lave sled-workouts.

Det skal blive godt skal det. Jeg bliver kendt som tossen der kaster med kettlebells, trækker slæder rundt i parken og går tur med katten i snor om aftenen.

100% looney tunes :w00t:

post-2259-1184831757.jpg

Er du så også blevet solgt "to the other side"?!? :nonono:

Jeg har aldrig set en Body builder svinge med metalbolde i en park og kettelbells står ikke nævnt i Bill Starr's bog, hvad jeg kan se, så jeg ved ikke helt hvor det ender henne, det der....

Link to comment
Share on other sites

Det lyder flot. Som altid en kamp for at finde de mest specielle øvelser/metoder der findes. Du bliver helt sikkert Bellevue-klar på den måde, isæe kombineret med dine curls.

Jeg savner dog wrist-curls og shrugs, masser af shrugs. Det har jeg nemlig set, at man skal have i sit program. Alle de store drenge laver disse øvelser, så det skal du vel også...?

Noteret!

Kører mit BB her kl 16 og smider shrugs, wrist curls og curls med. Jeg kan vel indhente det forsømte, ved at lave drop sets?!?

Det er lidt forvirende nogengange.. Måske Weider Principle nummer 24 om compound sets (isolationsøvelse, efterfulgt af basisøvelse)?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det lyder rigtigt. Og du skal stønne højt og smide vægten, når du har lavet sættet.

Du kan prøve denne øvelse, som jeg så i centret:

Tag en håndvægt i hver hånd og kom ud på gulvet. Så laver du rullende shrugs, ca. 8-10 stk. Derefter går du fremad med små "farmerwalk"-skridt ca. 8-10 m. Her laver du så 8-10 rullende shrugs igen. Så fremad med små "farmerwalk"-skridt ca. 8-10 m igen og igen de rullende shrugs. Nå du har gået ca. 100 m., er "sættet" færdig.

Hvad hedder den?

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg personlig instruktion og røverhistorier fra Guarden.

Kettlebells har helt sikkert værdi som træningsredskab og jeg tror jeg render ud og køber nogle kugler, så jeg kan bruge dem som GPP og rehab.

Man kan jo også smide dem op i sin slæde, til når jeg skal ned i min park og lave sled-workouts.

Det skal blive godt skal det. Jeg bliver kendt som tossen der kaster med kettlebells, trækker slæder rundt i parken og går tur med katten i snor om aftenen.

100% looney tunes :w00t:

post-2259-1184831757.jpg

Tak for sidst fyrbøder.

Strong potentials, you have in you, young padawan.

The force is strong in you :smilejap: :smilejap: :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Er du så også blevet solgt "to the other side"?!? :nonono:

Jeg har aldrig set en Body builder svinge med metalbolde i en park og kettelbells står ikke nævnt i Bill Starr's bog, hvad jeg kan se, så jeg ved ikke helt hvor det ender henne, det der....

:yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag eftermiddag i IK99

Diverse hippieøvelser som opvarmning.

Overhead squat: 15x5, 35x5, 50x5x2sæt

Tough men lærte lidt af Anna ang teknikken. Skal huske at strække albuerne helt.. det er jeg satme dårlig til. Min buddie Kevin var også god til at rette mig. Hvilken fornøjelse!!!

Et bens rumænsk dødløft: 2x12kgx8x3sæt

Spredte tæerne godt ud og greb fat u gulvet som jeg har lært til yoga. God træning for fødderne tror jeg :smile: Har haft mega hase DOMS på trods af den lave vægt.

Måtte løbe fordi der skulle en eller anden håndværker forbi derhjemme...

En dejlig ting er ingen SI leds issues eller noget overhovedet efter denne omgang.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag... Ægte disco i SATS Vesterbro.

Opv: Rotator cuff...

Inlink meget smal pat: 40x10, 60x5, 70x5

Tungt... Men fint nok at holde sig til de svageste punkter i min opstartsfase.

Cable Row: 35x10, 45x6, 50x6, 65x6, 70x6.

Speciel øvelse hvor jeg holder håndtaget mod brystet i 6sec, 5sec, 4sec, 3,sec, 2sec, 1sec godt for området imellem skulderbladene

=supersættet med=

Scap wall slides: 4sæt af 12-15reps

Fatman pullup: bw x 5 x4sæt

Underhånds smalt greb, det stank jeg til..

Reverse grip EZ curl: 30x10x3sæt

=supersættet med=

Crunches: 4sæt af 20

Shrugs: 36x10x3

This is for you mr Fitness :wink:

Rotary calf: 4sæt

=supersættet med=

Balleaktivering: 4sæt.

Ok træning på 50min.

Min work capacity suger hvilket jeg kan se på¨de sidste øvelser/sæt. Skal vist lave lidt cirkeltræning for at få formen op igen.

I morgen, hvis kroppen vil være med til det :smile:

@TCBS du har ret, så en fyr i dag der lavede shrugs som du beskriver.. Han havde havde en billig klipning, billigt slidt tøj, udtrådte trekking sko, halvskidt holdning, vigende hårgrænse på trods af hans relativt unge alder og briller. Med andre ord, en studerende!

Hvis kloge mennesker som studerende laver skulderroterende walking highrep shrugs, imens de kigger ned for at bøje nakken, så må det også være godt for mig :flex:

Tak for tippet, du er bare alletiders!

Walking shrug rotations, the upper body squat!

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Hvis kloge mennesker som studerende laver skulderroterende walking highrep shrugs, imens de kigger ned for at bøje nakken, så må det også være godt for mig :flex:

Tak for tippet, du er bare alletiders!

Walking shrug rotations, the upper body squat!

Den er da netop derfor også med i ethvert godt basisprogram!!! Jeg tror faktisk primært den netop går under forkortelsen UBS... :blush:

Kan evt trisættes med twists med tung BB på nakken (gerne flekteret lænd) for at forøge ROM over de lumbale hvirvler plus til sidst noget biceps i det store curl-rack (tror jeg det hedder. Oprindeligt var navnet var vist nok noget andet, men heldigvis er det glemt) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den er da netop derfor også med i ethvert godt basisprogram!!! Jeg tror faktisk primært den netop går under forkortelsen UBS... :blush:

Kan evt trisættes med twists med tung BB på nakken (gerne flekteret lænd) for at forøge ROM over de lumbale hvirvler plus til sidst noget biceps i det store curl-rack (tror jeg det hedder. Oprindeligt var navnet var vist nok noget andet, men heldigvis er det glemt) :smile:

Min twisting goodmornings er desværre aldrig blevet til noget stort hit i offentligheden. Måske fordi den kræver specialudstyr?

Idéen er at man står oven på en bænk så man kan få fuld ROM.

Bænken er boltet fast i gulvet og fødderne fastgøres med stropper.

Så er der mulighed for et dejligt stræk forover indtil skiverne eller ansigtet rammer gulvet.

Dette lette bounce i bunden er det plyometriske element i øvelsen.

Selvfølgelig skal forsiden af kroppen ikke snydes, så man bøjer bagover når man kommer op igen og bouncer også her bagoverbøjet på gulvet, enten med skiverne, eller baghovedet.

Bagoverbøjningen er en form for ekstrem mc kenzie øvelse i den eksentrisk fase og en fantastisk øvelse for hoftebøjere forside af lår og mave når man fra den bagoverbøjede position trækker sig op.

Twists er selvfølgelig også oplagt.

Har man problem med at nå gulvet i øvelsen smider man bare ekstra vægt på. Allerede efter en gentagelse, har man får udvidet sit bevægeudslag permanent!

Ligegyldige sener og andre hæmmende bånd popper og man er fri til at bevæge sig uden snærrende ledbånd!

Vi arbejder lige nu på en tilsvarende øvelse på en swissball, men har hidtil mødt lidt problemer med at stå fast...

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Torsdag eftermiddag i IK99

Diverse hippieøvelser som opvarmning.

Overhead squat: 15x5, 35x5, 50x5x2sæt

Tough men lærte lidt af Anna ang teknikken. Skal huske at strække albuerne helt.. det er jeg satme dårlig til. Min buddie Kevin var også god til at rette mig. Hvilken fornøjelse!!!

Et bens rumænsk dødløft: 2x12kgx8x3sæt

Spredte tæerne godt ud og greb fat u gulvet som jeg har lært til yoga. God træning for fødderne tror jeg :smile: Har haft mega hase DOMS på trods af den lave vægt.

Måtte løbe fordi der skulle en eller anden håndværker forbi derhjemme...

En dejlig ting er ingen SI leds issues eller noget overhovedet efter denne omgang.

OH squats styrer for vildt! :superman: Savner at lave dem selv... :unhappy:

Og er et bens rumænsk dødløft ikke bare en genial øvelse??? Den rammer alle de steder, som tobens øvelser bare ikke formår!

Ser vi dig i IK her til eftermiddag? Min Smolov kulminerer jo :w00t:

Link to comment
Share on other sites

OH squats styrer for vildt! :superman: Savner at lave dem selv... :unhappy:

Og er et bens rumænsk dødløft ikke bare en genial øvelse??? Den rammer alle de steder, som tobens øvelser bare ikke formår!

Ser vi dig i IK her til eftermiddag? Min Smolov kulminerer jo :w00t:

Ja lidt senere end vanligt.

Omkring 18:30.

Har indmeldelsessedler med på os begge 2.

Floyd Linis vil hellere træne i Powerstudio, hvor der ikke er doping kontrol. :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Ja lidt senere end vanligt.

Omkring 18:30.

Har indmeldelsessedler med på os begge 2.

Floyd Linis vil hellere træne i Powerstudio, hvor der ikke er doping kontrol. :4flex:

Ja, det må jeg hellere nu hvor jeg er blevet så stor. Førr var det nemt nok at springe ud gennem vinduet når ADD kom, men det kan jeg ikke længere :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke været så god til at logge den AW.

Lidt updates: I går var det ren disco på trods at tømmermænd, der stadig kan mærkes i dag... :dry:

I dag mest af alt alibitræning, dog fik jeg testet min sumo og goodmorning og backsquat.

Sumo'en føltes rigtigt fin med op til 3reps med 130.

Squat ag goodmornings var kun med 50kg, men der var intet der føltes forkert elelr ustabilt!!

Rigtigt dejligt.

Tror sumo'en bliver en god balle aktiverings ting jeg kommer til at tage med regelmæssigt.

Ellers fik jeg lavet 3 sæt curls i dag og nogle shrugs.

Lidt abs og rotator cuff blev det også til...

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens Disco:

Ingen energi, jeg har været ½flad den sidste ugestid nu :dry:

Selskabet var godt med Doc H der fortalte om hans forskellige idoler, og en fåmælt Simon HP.

HP og jeg fik dog udvekslet sladder om tha MAN Aaron tha Baaaaaron.

Simon HP er Svigermors skræk, Pigernes Jens og really really good-looking, så man føler sig som den grimme veninde ved siden af ham.

Towel Chins: BW x 6, 6, 3

=supersæt=

Saxxon Sidebends 2,5x10, 5x8, 5x8, 5x8.

Incline Tittypush: 32x10, 10, 8.

=Supersæt=

Dumbell rååååw: 32x12, 12, 6

2hånds oh db extension: 32x8, 8, 8.

Nederen i gamle dage reppede jeg løs med 36... det er tid til at beeefe mine trisser up igen. Delmål hedder 8 med 40kg, senere vil jeg gerne over 50kg. 50kg er tough...

king deadlift: BW x8 x3sæt.

Det var grimt, men SI leddene har det fint og det er noget jeg BEHØVER. Super god til at rette op på mine fødder, baller, manglende balance, VMO, glut med.. Den skal blive en fast øvelse. Måske Pistons senere som variation.

Helt inspireret af min samtale med HP vil jeg dedikere min træning på Fredag til Aaron the Barron.

Det bliver et WWABD program (What Would Aaron the Barron Do). Det er disco, det er frækt.. To be continued :shades:

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens Disco:

Ingen energi, jeg har været ½flad den sidste ugestid nu :dry:

Selskabet var godt med Doc H der fortalte om hans forskellige idoler, og en fåmælt Simon HP.

HP og jeg fik dog udvekslet sladder om tha MAN Aaron tha Baaaaaron.

Simon HP er Svigermors skræk, Pigernes Jens og really really good-looking, så man føler sig som den grimme veninde ved siden af ham.

Towel Chins: BW x 6, 6, 3

=supersæt=

Saxxon Sidebends 2,5x10, 5x8, 5x8, 5x8.

Incline Tittypush: 32x10, 10, 8.

=Supersæt=

Dumbell rååååw: 32x12, 12, 6

2hånds oh db extension: 32x8, 8, 8.

Nederen i gamle dage reppede jeg løs med 36... det er tid til at beeefe mine trisser up igen. Delmål hedder 8 med 40kg, senere vil jeg gerne over 50kg. 50kg er tough...

king deadlift: BW x8 x3sæt.

Det var grimt, men SI leddene har det fint og det er noget jeg BEHØVER. Super god til at rette op på mine fødder, baller, manglende balance, VMO, glut med.. Den skal blive en fast øvelse. Måske Pistons senere som variation.

Helt inspireret af min samtale med HP vil jeg dedikere min træning på Fredag til Aaron the Barron.

Det bliver et WWABD program (What Would Aaron the Barron Do). Det er disco, det er frækt.. To be continued :shades:

Lækkert med towel chins og saxon bends. De er sku hårde nok.

Hvad er et king deadlift? Pistols are for you my friend :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lækkert med towel chins og saxon bends. De er sku hårde nok.

Hvad er et king deadlift? Pistols are for you my friend :bigsmile:

Opfundet af Ian King, skribent på t-nation. Øvelsen er beskrevet i nogle af hans mange artikler. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share