Kampen om at blive klar --> DM '09


musse 1984
 Share

Recommended Posts

Hej alle MOL'ere

Så var det vist tid til at lave en ny log... to år siden jeg sidst havde en :innocent:

Jeg er som der står, ved at forberede mig til DM 2007 i AF. Jeg har længe villet stille op men nu efter opfordring sys jeg selv det skulle være :superman:

Jeg har trænet i 6 år. On/off de første to år og helt forkert med kosten, men de 4 sidste år fint, hvoraf det sidste halve år har været DM relateret.

Jeg fik interessen for at stille op da jeg var i Norge og trænede i et center hvor de afholder noget lokalt der hedder CityOpen og spurgte mig om jeg ik sku stille op okt 2006. jeg takkede nej og tænkte lidt over det og fandt først på at jeg så ville stille op i 2007 i Norge men da jeg så kom i kontakt med Nutramino (fordi jeg kender en der arbejder der) og blev sponsoreret af dem ( :4thumbup: ) blev tankerne rettet mod DM.

Så 2007 blir DM i sep og CityOpen i dec :superman:

Jeg er 184 og vejer nu ca 102-104 kg

med fedt% på 20 :crazy: Men starter på at cutte fra slutten af april, så skal den nok falde :tongue:

Og så de mål som mange spørger efter :tongue:

Arme: 44

Ben: 68

Bryst: 125

Læg: 42,5 (pony efter knæskader, generel dårlig knoglebygning og fordi mine muskler er så korte på læggen :crazy: )

Bedste løft gennem tiden:

BP: 2x130 149 kg, april 2007

SQ: 175 (jeg SQ nu i smith stativ, da der ik er andet, men oxo fordi jeg ik er helt iorden med mine knæ, men med knæbind går det fint :wink: )

DL: ikke forsøgt

Edited by musse 1984
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 758
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hey du gamle...

Godt at se du har lavet en log, på den måde kan jeg lidt bedre følge med i din træning hehe...

Glæder mig også over du endelig er begyndt med squat igen, dine ellers temmelig store ben er jo ved at skrumpe væk :tongue: nu er det vel også over 1½ år siden operationen...? synes der er gået en evighed...

husk at poste dit program, du er vel gået tilbage til split igen ku jeg tænke mig...

Link to comment
Share on other sites

Hey du gamle...

Godt at se du har lavet en log, på den måde kan jeg lidt bedre følge med i din træning hehe...

Glæder mig også over du endelig er begyndt med squat igen, dine ellers temmelig store ben er jo ved at skrumpe væk :tongue: nu er det vel også over 1½ år siden operationen...? synes der er gået en evighed...

husk at poste dit program, du er vel gået tilbage til split igen ku jeg tænke mig...

:bigsmile: Godt at se dig herinde :4thumbup: Så må du oxo få gang i en log :wink:

Ja det er vel egentlig 2 år siden efterhånden nu. SQ går egentlig fint, men DL er straks værre da mit "gode" ben er blevet dårligere i takt med at jeg åbenbart har konpenseret for mit dårlige ben i lang tid :blink:

Mit program ser sådan ud:

-Bryst, triceps, mave

-Ryg, biceps, læg

-Ben, skulder, læg

Jeg træner 3-4 gange i ugen, ville gerne mere men kan ik nå det pga uni.

Jeg poster li aftenens sene træning, lidt senere, når jeg li har spist :4mewantfood:....

Link to comment
Share on other sites

Til trods for igår dagens strabasser (druk :innocent: ) tog jeg op og trænede lidt her til aften... Energien var ellers nogenlunde men jeg kunne hurtigt mærke jeg var blev ramt :nonono:

10 min PW med 7,5 km/t

Bryst, triceps:

BP:

2x8x100 kg

7x100

4x110

1x120 :blink: den var hård idag

Smith incline:

2x10x60 kg (uden stang)

8x70

2x80 :blink: hård idag!

10x60

Standing cable fly:

12x30

10x35

2x9x40 gik fint

Dips:

17xBW

2x15xBW blev ik til nogen weighted, var så ramt nu :crazy:

Cable pushdown:

12x70

10x80

3x9x90 gik fint her :smile:

Kort træning men havde slet ik med at træne idag så er fint tilfreds :bigsmile: Jeg vil li prøve at se om jeg kan poste nogle billeder...

post-12784-1174776353_thumb.jpgpost-12784-1174776762_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Halløj...

Held og lykke med træningsprojektet - det er sgu meget sjovt at følge med i...! :wink:

Hvis motivationen falder, må vi jo bare komme med en pep talk! :4signme:

...Jeg tror nu ikke, jeg kommer videre med min egen log...den er vist afgået ved døden... Men hvem ved, Sigourney Weaver genopstod selvfølgelig også i den sidste Aliens-film... :tongue: But what's the chance?

...men det er sgu alligevel også lidt skræmmende, at nogen nu kan overvåge min træning :freaked: :weight_lift:

Link to comment
Share on other sites

Lidt sent, men sku hjælpe med at flytte noget efter træning men det gav da oxo god mad :4thumbup:

Dagens træning var ryg biceps og læg

10 min powerwalk @ 7,5 km/t

DL:

12x104

2x10x114

7x124

Chins:

4x10xBW med lidt hjælp :crazy:

Front pulldown:

10x170 lbs

8x190

7x200

Db preacher curl:

2x9x20 (stang ik medregnet)

2x7x22

Cable curl:

14x60

12x65

2x8x70

8x65

cable "double biceps" curl:

15x27, 15x22, 13x17

15x27, 15x17, 13x12

11x27, 11x12, 12x7 nøøj et pump

Smith var optaget så jeg kunne ik lave min "maskine"til lægtræning :cry:

Så det blev bar sledge calf press 5x20x200 lbs (der er ik flere kg :blink: ) supersæt gik dalme stærkt :bigsmile:

Rigtig god træning idag men blev oxo til en del snak med Nobleza :wink:

Link to comment
Share on other sites

Halløj...

Held og lykke med træningsprojektet - det er sgu meget sjovt at følge med i...! :wink:

Hvis motivationen falder, må vi jo bare komme med en pep talk! :4signme:

...Jeg tror nu ikke, jeg kommer videre med min egen log...den er vist afgået ved døden... Men hvem ved, Sigourney Weaver genopstod selvfølgelig også i den sidste Aliens-film... :tongue: But what's the chance?

...men det er sgu alligevel også lidt skræmmende, at nogen nu kan overvåge min træning :freaked: :weight_lift:

:w00t: haha chancen er der altså! Det lyder godt med en pep talk hvis motivationen falder, men vi får nok de pep talk uanset :tongue:

Jeg skal oxo nok holde øje med din træning... når du mindst regner med det :tongue::cool:

Link to comment
Share on other sites

Lorte dag!!!

Jeg skulle være mødt med ham fra Nutramino og snakke om min diæt som starter fra om en måneds tid af, men så ringede han og sagde at det nye arb han søgte blev på Island og han skulle afsted i denne uge :crazy::cry::blink: Så han havde en masse ting der skulle ordnes og han blev nødt til at bakke ud med at hjælpe mig :mad: Fandme træls, men jeg skal nok klare det.. Har jo oxo lidt hjælp i baghånden (Svedbaronen :4smartass: ). Men satme en træls nyhed når alt nu var så perfekt....

Godnat herfra..

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning stod på Ben, skulder, læg

10 min powerwalk@ 7,7 km/t. gjorde skide ondt i forsiden af underbenet, nogen der ved hvorfor???? :blink: Tror mine sko er okay. Men ku det være pga

jeg ik er vant til at gå på løbebånd?? :dry:

Smith SQ:

2x12x130

2x10x150

7x165 :w00t: gik rigtig nemt, stoppede kun fordi det ene knæbind gik op. Desuden er der heller ik flere kg :dry:

Leg ext:

Et ben af gangen.

4x10x100 lbs

Lying leg curl:

et ben af gangen.

2x10x130 lbs

2x7x140

Lateral raise DB:

12x14

9x18

2x6x20 :devil:

Upright row, smith:

2x10x40

2x8x45

Cable lateral raise:

2x10x15

2x8x20 uh så brændte det godt :cool:

Hjemmelavet smith seated calf raise:

25x155 kg

4x14x165

13x165

Sled calf press:

5x20x200 lbs, hurtige uden de vilde lange pauser :wink:

rigtig god træning idag med masser af energi, men shit hvor var det varmt, der er jo ingen ventilation :cry:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning stod på Ben, skulder, læg

10 min powerwalk@ 7,7 km/t. gjorde skide ondt i forsiden af underbenet, nogen der ved hvorfor???? :blink: Tror mine sko er okay. Men ku det være pga

jeg ik er vant til at gå på løbebånd?? :dry:

Hey igen du...

Det med power walk ved jeg sq heller ik, det er i den muskel ved siden af skindebenet ik? Har menlig præcis samme problem. Både i løb og hvis jeg fx skal skynde mig til toget!(Bare spørg torben om hvor hurtigt mine korte wheels er, imponerede ham noget så grusomt i Norge da vi skulle nå toget, han kunne slet ik følge med) Hehe... nå ja lidt off topic men den skulle lige med :wink:

Hva sker der lige for alt den tunge læg træning...? kan du ik bare køre den lidt langsommere når i ik har flere kilo :laugh:

Hva med squat forresten, kommer du godt i dybden eller er det for hårdt ved knæet stadig?

Edited by Jakob G
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning stod på Ben, skulder, læg

10 min powerwalk@ 7,7 km/t. gjorde skide ondt i forsiden af underbenet, nogen der ved hvorfor???? :blink: Tror mine sko er okay. Men ku det være pga

jeg ik er vant til at gå på løbebånd?? :dry:

Hejsa...!!!

Og velkommen til din log :4thumbup: Det ovennævnte problem hedder skindebensbetændelse og kan fremprovokeres af forskellige ting, dårlige sko og hårdt underlag så som løbebånd, endvidere er det også genetisk betonet. Dog kan man træne benene op til at kunne klare mere.... !! Så sæt hastigheden ned, så du ik kan mærke det, skindebensbetændelse kan ik trænes væk, det kan kun gøres værre og til sidst kræve en længere pause...

Jeg selv løber ikke på løbebånd, da det er for hårdt ved mine skindeben... og går jeg på løbebånd, variere jeg hastigheden i intervaller, så skindebenene får lidt pause ind imellem når de brokker sig :blush:

Held og lykke med træningen.... Jeg går ud fra vi ses til DM :superman:

/Anita

Edited by Feminita
Link to comment
Share on other sites

Og velkommen til din log :4thumbup: Det ovennævnte problem hedder skindebensbetændelse og kan fremprovokeres af forskellige ting, dårlige sko og hårdt underlag så som løbebånd, endvidere er det også genetisk betonet. Dog kan man træne benene op til at kunne klare mere.... !! Så sæt hastigheden ned, så du ik kan mærke det, skindebensbetændelse kan ik trænes væk, det kan kun gøres værre og til sidst kræve en længere pause...

/Anita

Lidt modsigende :wink: Kan jo netop trænes væk, hvis han sætter farten ned og vænner sig til det og derefter øger langsomt (evt. 0.5km/t om ugen) :smile:

Kan os skyldes du lidt platfodet. Det sku være ekstra hårdt for skinnebenene. Min fys. er meget efter mig pt. grundet det :w00t:

Held og lykke med DM kampen :superman:

Edited by cj8000
Link to comment
Share on other sites

Lidt modsigende :wink: Kan jo netop trænes væk, hvis han sætter farten ned og vænner sig til det og derefter øger langsomt (evt. 0.5km/t om ugen) :smile:

Kan os skyldes du lidt platfodet. Det sku være ekstra hårdt for skinnebenene. Min fys. er meget efter mig pt. grundet det :w00t:

Held og lykke med DM kampen :superman:

Vi er vist enige... men jeg forklarede måske ikke tydelig nok.. man skal ik fortsætte hvis det gør ondt, da det gør det værre.. men som jeg skrev, sætte farten ned og så træne det op stille og rolig, ex. med intervaltræning, så skindebenet får lidt pause...

I hver flad mine erfaringer... og er så os platfodet.. var dog ik klar over det hang sammen :innocent:

Link to comment
Share on other sites

hårdt underlag så som løbebånd

Jeg rimelig sikker på, at underlaget på løbebåndet er blødere end asfalt underlag. Dermed ikke sagt at løbebåndet ikke kan have noget med skinnebensbetændelse at gøre.. :smile:

Hvis man går meget op ad bakke, kan det også fremprovokere en skinnebensbetændelse. Så sørg for ikke at starte med 7% hældning.

Min erfaring er, at man bare skal vænne sig til det at gå meget i længere tid ad gangen. Startede også ud sidste år med let betændelse i skinnebenene, men det gik væk efter noget tid..! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jakob gamle jas>> Nej det er faktisk på forsiden :crazy: Mega træls...

:laugh: ja det kunne jeg forestille mig! Men det er jo oxo Torben så ved da ik lige hvor meget det siger :tongue: (Håber ik han læser det her :laugh: ! ) Var det turen til og fra færgen??

Sys læg træning går langsomt nok, men når det blir lige let nok holder jeg bar den oppe lidt så det rigtig brænder :4thumbup:

SQ går rigtig godt, ved ik om det er præcis 90 grader men tæt på! Efter de nye knæbind mærker jeg faktisk intet og føler at mine store fede wheels får lov til at arbejde som i gamle dage :4thumbup:

Feminita>> mange tak for velkomsten :bigsmile: Ja jeg har hørt flere fugle synge om den teori, har forsøgt lidt og tror jeg må fotsætte med det lidt nu hvor jeg bruger løbebånd til at gå på. Men når jeg starter på at cutte regner jeg med at gå i Frederiksberghave :smile:

JA vi ses til DM!! :superman:

cj8000>> Ja okay det kan jeg godt forestille mig vil gøre det værre, men jeg er dog heldigvis ik platfodet :smile: Men jeg er med på intervaltræningen/øge lidt pr uge :smile: Mange tak mester!

AndersHolm>> Hey champ er flittig læser af din log, er dog lige kommet igang med MOL igen så er kun ved side

45 :laugh: Men den er rigtig inspirerende :4thumbup: Interessant med hældningen, havde jeg ik tænkt på, men har dog ik brugt hældningen endnu :bigsmile: Men jeg må jo bare klø på :superman: Jeg skal jo igang om en måneds tid så derfor jeg er gået lidt igang nu, så hellere problemerne nu, end om en måned! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning den 29/3, Ryg, biceps, læg:

Træningen var mega sen pga eksamenslæsning og desværre kommer træningen til at være sådan de næste uger :nonono:

DL:

2x10x115

8x125

7x130 :superman:

6x140 blev lidt hård

Front pulldown:

11x170 lbs

9x180

6x190

5,5x200

Cable seated row:

12x180 lbs

10x190

2x8x190 + 10 kg

db preacher curl:

2x10x20 kg (tror den vejer 21 kg)

2x8x22 kg og så skete det...! :crazy: ... min M. extensor carpi radialis (man læser vel dyrlæge :tongue: ) begyndte at gøre sindssyg ondt i den venstre arm

Cable curl:

efter at ha slappet lidt af, forsøgte jeg mig her og det gik fint til at starte med

25x55

15x65

8x75

6x80 :4thumbup: da jeg så slap den her og gik hen til næste maskine begyndte den igen :sneaky2:

kl var oxo halv elleve nu, så det blev bar til lidt

sled calf press:

6x25x200

Var rigtig træt af den muskel ømhed så var ik sikker på fredagens træning ville blive til noget

Link to comment
Share on other sites

AndersHolm>> Hey champ er flittig læser af din log, er dog lige kommet igang med MOL igen så er kun ved side

45 :laugh: Men den er rigtig inspirerende :4thumbup: Interessant med hældningen, havde jeg ik tænkt på, men har dog ik brugt hældningen endnu :bigsmile: Men jeg må jo bare klø på :superman: Jeg skal jo igang om en måneds tid så derfor jeg er gået lidt igang nu, så hellere problemerne nu, end om en måned! :smile:

Mange tak..! :smile:

Så er der jo kun ca. 90 sider igen..! :tongue: God læsning..! :superman:

Dine problemer bør forsvinde ret hurtigt igen, hvis ikke, syntes jeg du skal overveje at sætte farten lidt ned, eller prøve at gå udenfor. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Valgte at træne idag til trods for at jeg havde ondt igår.

Bryst, triceps og blev ik til mave :nonono:

BP:

2x9x100

6x110

3x120 med lidt hjælp

skrå db bp:

2x12x35 der er ik større håndvægte, men m. ext. carpi radialis gjorde ondt igen nu, så blev ik mere end 2 set :crazy:

Cable standing fly:

2x20x25 og så måtte jeg stoppe her, gjorde ondt i begge en smule nu :sneaky2:

Cable pushdown:

25x60

15x75

10x80

8x85 det gik egentlig fint indtil sidste rep hvor jeg fik så ondt at jeg måtte gå hjem :unhappy: Var simpelthen så træt af at det gik så skidt både igår og idag men da jeg fik besøg af min storebror idag vidste jeg at jeg ik ville få trænet i weekenden. Og da jeg skal hjem søndag --> tirsdag ser det ud som om mine muskler kan slappe godt af og forhåbentlig blive klar til næste uge :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak..! :smile:

Så er der jo kun ca. 90 sider igen..! :tongue: God læsning..! :superman:

Dine problemer bør forsvinde ret hurtigt igen, hvis ikke, syntes jeg du skal overveje at sætte farten lidt ned, eller prøve at gå udenfor. :smile:

:laugh: ja kun....! Ja det skal jeg oxo snart afprøve... :smile: Men vil oxo prøve at sætte farten lidt ned nu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Efter en god weekend med masser af offseason mad :tongue: :4mewantfood: og zoologisk have osv var det idag tid til at få trænet lidt :smile: Mærkede heller ingenting til mine ømme arme mere :bigsmile:

Træningsstedet blev Varde Fitness som er mit gamle træningssted og trænede med "københavner" Kristian :4thumbup:

Jeg havde åbenbart mistet mine bonus point hos Ena, ejeren derude, for måtte slippe 60 kr for at komme ind :crazy::nonono: Men energien var høj idag og valgte at træne bryst,tricepS og igen måtte maven springes over pga jeg snart skal med toget til kbh!

BP:

12x100 shit den var nem, måske pga det var et ordentligt bp stativ og ik mindst stang + høj energi :blink: :4thumbup:

2x9x110

6 (eller var de 7 Kristian?)x120 lidt fingerhjælp fra K.

5x130 Rep PR :superman:

2x140 lidt hjælp, men ik meget

2x145 lidt hjælp men tror hvis jeg havde taget den lidt før at den havde gået :4thumbup: :superman: NB: Alle løft er jeg gået ud fra stangen vejer 20 kg men vejer den egentlig ik 22 Jakob? For så skal der lægges 2 kilo til alle løft :bigsmile:

Barbell incline bp:

12x70 kg (igen regnet med stangen vejer 20 kg)

2x5x90 med lidt hjælp

6x90 med lidt hjælp

Pec deck fly:

12x100

2x8x102,5 kilo

Dips:

26xBW

4x10xBW + 10 kilo

Pushdown:

12x35

3x7x40

Og så blev det ik til mere og nu skal jeg skynde mig til toget men shit hvor var det dejligt at det gik så godt idag, det redder lige resten af dagen :4thumbup: :superman:

Link to comment
Share on other sites

Super flotte løft rasmus! men jeg er ikke helt imponeret før du går væk fra forced reps :tongue:

og ja stangen vejer 22, og 20 kilos lodderne vejer vist også 21 eller sådan noget mener jeg... kan lige veje efter i morgen...

er faktisk imponeret over de dips! fortsæt endelig med det... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Super flotte løft rasmus! men jeg er ikke helt imponeret før du går væk fra forced reps :tongue:

og ja stangen vejer 22, og 20 kilos lodderne vejer vist også 21 eller sådan noget mener jeg... kan lige veje efter i morgen...

er faktisk imponeret over de dips! fortsæt endelig med det... :4thumbup:

Hey :4thumbup:

Fedt og træls på samme tid - at stangen vejer 22 og vægtskiverne vejer mere end der står :blink:

:w00t: de forced skal nok forsvinde næste gang jeg prøver, da jeg så ik vil køre så mange set inden :cooldance: Det var jo bar fordi det var sjovt idag det endte op med max :cool::superman: Men jeg tror at det skal være derude næste gang jeg forsøger mig :innocent: Lyder godt at du lige vejer dem så jeg kan finde ud af hva jeg egentlig har løftet :laugh::showoff:

Godnat

Link to comment
Share on other sites

Dagen stod på eksamenslæsning og træningen blev derfor lidt sent igen igen.

Ryg, biceps, læg

Først 10 min PW @ 6,5 km/t (ja nu er jeg gået ned i fart og mærkede intet idag :bigsmile: )

Da Hinge brugte alle kiloene i BP måtte jeg li vente med DL...

Chins:

10xbw

2x9xbw

8xbw

Den gik ik for godt idag :nonono:

Stiflegged DL i de første 3 set og sidste set alm. DL:

10x120

2x7x130

6x140

Front pulldown:

9x180 lbs

2x6x190

6x200

Seated row:

12x180

8x200

8x190 + 10 kg

7x200 + 10 kg

Preacher curl, one arm:

8x20 kg (21 kg)

7x22

2x6x22

Cable curl:

12x60

9x70

7x75

5x80

Sled calf press:

5x25++x200 og så brændte de godt :bigsmile:

Så var der gode nyheder fra en af trænerne der, der var en køber til centeret og der skulle komme nye maskiner, massage-sted, flere wc og vandhaner, og SQ stativ osv osv :4thumbup: Lød rigtig godt men lad os nu se nu her om nogle måneder når de overtager det og bygger om i løbet af sommeren. Om det blir som lovet, jeg krydser fingre i hvert fald :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share