CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Omkring udmeldinger af programmet på forhånd:

- engang imellem er det faktisk meget sjovt at undlade at fortælle programmet.

Ideen er jo netop at folk skal køre den udmeldte intensitet, og så stole på at instruktøren har sammensat programmet så det rent faktisk hænger fysiologisk sammen :innocent:

Dette er desværre ikke altid tilfældet, men i princippet skal man altså kunne køre spinningtimen uden på forhånd at få programmet at virke. Lægger man f.eks. ud med skala 7, skal intensiteten altså være noget der minder om at man kan holde ca 40. minutter før man klapper sammen.

Men alt i alt bør man melde ud således at deltagerne på timen kan disponere kræfterne på den rigtige måde. Evt kan man nøjes med at fortælle hvornår i timen det forventes at man kører hårdt, og hvornår man kører middel intensitet.

Link to comment
Share on other sites

Omkring udmeldinger af programmet på forhånd:

- engang imellem er det faktisk meget sjovt at undlade at fortælle programmet.

Ideen er jo netop at folk skal køre den udmeldte intensitet, og så stole på at instruktøren har sammensat programmet så det rent faktisk hænger fysiologisk sammen :innocent:

Dette er desværre ikke altid tilfældet, men i princippet skal man altså kunne køre spinningtimen uden på forhånd at få programmet at virke. Lægger man f.eks. ud med skala 7, skal intensiteten altså være noget der minder om at man kan holde ca 40. minutter før man klapper sammen.

Men alt i alt bør man melde ud således at deltagerne på timen kan disponere kræfterne på den rigtige måde. Evt kan man nøjes med at fortælle hvornår i timen det forventes at man kører hårdt, og hvornår man kører middel intensitet.

Godt Mr. Instruktør c050.gif:tongue:

Ja, jeg kan godt se det fornuftige i det og utroligt nok, protesterer min planlæggene side ikke vildt

Link to comment
Share on other sites

Træningsplan for uge 22

Mandag

Spinning øvet, Adelgade

Løb... intervaller :blush:

Tirsdag

Morgen: Svømning

Aften: Hardcore, evt. spinning inden :blush:

Onsdag

Fri

Torsdag

Eftermiddag: Spinning v/Chris (med mindre der er afløser på :tongue: ) + kort løb

Fredag

Morgen: Spinning øvet

Eftermiddag: Beachvolley, hvis vejret tilader det

Lørdag

Langt løb (5+ km)

Søndag

Spinning + svømning (rækkefølge ligger endnu ikke fast)

Og så er der allerede ændringer til denne uges træningsplan :nonono:

Det blev ikke rigtigt til svømning i morges, var lige et morgenmøde jeg havde glemt skulle forberedes og så syntes kom der jo også rigeligt vand ned fra himlen :innocent:

Og i aften kan jeg slet ikke nå til HardCore :unhappy: - da vi skal lave en æresport...

Men heldigvis er det først 2030, så regner med at kunne nå til pump ( :blink: ) og spinning inden.

Men i morgen, hvor det egentlig står i kobberbryllups tegn og da jeg har fri fra arbejde, burde jeg kunne nå i svømmeren i løbet af dagen. Burde kunne lade sig gøre udenom nogle af de praktiske gøremål (ellers må jeg snige mig fra dem :4whistling: )

Så:

Tirsdag

Pump + Spinning øvet v/Benjamin

Onsdag:

Svømning + ca. 30 km transportcykling (ud af byen, så tæller det jo med ikke :tongue: )

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: Yes sir en hel dag med familietamtam.. Dejligt med ædelse og slet ingen motion. Fornemmer jeg at den lille frøken vil sidde og vride sine hænder sidst på dagen. :bigsmile::bigsmile:

Men så giver du den jo bare max turbo de andre dage. Kan se at du holder dig et hav af spinning timer ved alle de kendte mollere. Man bliver jo misundelig.. Fandt vi ud af hvornår Mr Sprock havde ferie..Vi vil jo gerne sidde og blinke på forreste række alle sammen. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fandt vi ud af hvornår Mr Sprock havde ferie..Vi vil jo gerne sidde og blinke på forreste række alle sammen. :laugh:

Ved det ikke endnu, sorry.. :innocent:

Ved bare at jeg er i Napoli noget af tiden, men endnu ikke præcist hvornår..

Link to comment
Share on other sites

Nå, må vel hellere få opdateret loggen lidt :blush:

Tirsdag: No traning :unhappy:

Onsdag

Stod jo i kobberbryllupens tegn… fra meget tidligt om morgen. Dvs. jeg cyklede hjemmefra lidt over 5

Cykle: 2*11,3 km

De 11,3 km gik fra Bellahøj ad Slotherrensvej og Ballerup Boulevard (stort set lige ud hele vejen)

Varighed: 26 min hhv. 28 min

Hastighed: 26 km/t hhv. 24 km/t

Gns.puls: 144 ~ 68%

Max.puls: 160 ~ 78%

Jeg havde kun pulsur på om morgen og hjemturen var noget mere afslappet, men det var jo også efter en lang dag og med alt for meget mad og drikke.

Syntes dog stadig ”morgenturen” burde være kunne gjort hurtigere – undskyldning må være, at det bare var på en alm. transportcykel. Pulsen var jo heller ikke noget vildt, men man ruller selvfølge også lidt mere end på en spinningcykel.

Men derudover blev der rent faktisk tid til en tur i svømmehallen (lang bane, 50m):

2200 m svømning

Først lidt indsvøm, crawl teknik med fokus på vejrtrækning og albuer og så lidt butterfly

Butterfly serie:

4 * 50 m; 25 to-arms (normal fly) og 25m en-arms

Så lidt blandede svømmearter og besluttede mig så for at prøve mig med 200 medley (50 fly, 50 ryg, 50 bryst og 50 crawl)

Ville egentlig bare dele flyen op på samme måde, med først to-arms og så en-arms, men krafterne var ok… og sørme om der ikke var til 50 m… de sidste meter var nok ikke så kønne, men det er sku ok, spe-cielt i betragtning af, at der jo ingen vending var undervejs.

Derefter en pyramide bestående af (det hele var crawl)

25 sprint

50 let

75 hårdt

100 let

125 hårdt

125 let (for at få det til at passe med en ende)

200 hårdt*

100 let

75 hårdt

50 let

25 sprint

* Jeg var lidt nysgerrig for hvad 200 m kunne svømme på og om jeg ville syre til.

For det første fordi jeg ikke træner, lange distancer og dernæst fordi det også gør en del forskel at svømme på kortbane eller langbane. Jeg kan ikke huske om det er ½ eller 1 sek pr. 100 meter, man lægger til når man regner kortbane tider om til langbane tider (pga færre vendinger)).

Anyways, syrede lidt til, men ikke voldsomt, og svømmede på ca. 3:25. Det er jeg dog ikke helt tilfreds med - selvom det er på langbare.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Spinning Øvet v/Chris (tror jeg... *G*)

Varighed: 51 min

Gns.puls: 170 ~ 85%

Max puls: 184 ~ 94%

Altså jeg ved jo ikke om det rent faktisk var Chris… har jo ikke kørt nogle af hans timer før og han sagde ikke hans navn. :tongue:

Det var en ok time, men ikke noget ekseptionelt…

Derefter stod den på løb:

8 løb, 1 gang, 8 løb, 1 gang

Hastighed: 10,5 km/t ~ 5,42 min/km

Gns.puls: 160 ~ 78%

Max puls: 177 ~ 90%

Fredag

Da jeg sidder på Fyn nu, og først kommer hjem i morgen måtte jeg jo hellere få langt dagens motion her til morgen. Var lidt sent på den, så glemte mit pulsur… :nonono: det var ellers kommet med i tasken

Dagens spinning øvet v/Kim Greisen

Opvarmning

Og så bestod timen ellers af en masser serier á 12 minutter

Serie 1

Don’t remember

Serie 2

11 runder á:

30 sek stående enkelt

10/20/30/40/50/60/50/40/30/20/10 sek siddende tempo

Serie 3

2½ min stående enkelt – ”restitution”

3½ min siddende enkeltstarts tempo

Serie 4

½ min siddende enkelt (”restitution”)

1½ min stående tempo

Ok time, men gårsdagens træning sad stadig i benene. Specielt i den sidste serie, hvor mine ben var lidt shakie og kørte rundt i pedalerne uden kontrol… så sad ned i to af runderne, med stående tempo… der er jo ingen grund til at købe risici med skader eller lignende. ...hehe, dårlige undskyldninger er der nok af :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det var en mand med kort mørkt hår som lød amerikansk - så var det nok ham - især fordi jeg ved at han kørte enj time torsdag - i mangel af vikar...

Hehe, ja det var nok ham, for der kunne godt høre lidt accent. Jeg havde bare forestillet mig han var større :blush:

Link to comment
Share on other sites

Noget nyt på jobfronten?

Ja, det må man sige. Før var vi 10 i vores afdeling nu er

4 er flyttet til andre afdelinger end mig, herunder min daglige leder

2 er stoppet (søgt nyt job)

2 er fyret

Vi er altså kun to tilbage. Der bliver så tilgengældt tilført to fra to andre afdelinger - der dog sidder på en anden geografisk lokation.

Så lidt er der sket...

Bare ikke med træning, har ikke fået trænet de to sidste dage :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Skulle jo have været ude og løbe lidt "længere" i weekenden, men det blev det ikke så meget til :blush:

Kom dog ud og løbe 6 (5,95) km her til morgen

Varighed: 30:37 min

Hastighed: 5:08 min/km

Gns.puls: 163

Max puls: 175

Den hurtigste tempo so far, føltes ikke vildt anstrengt, men ok pulsen ligger også lidt højere end hvad den ellers har gjort (tempo ca.5:30 og puls 160)

I aften står den på programlægning... går ind til det med lidt blandende følelser, men dog åbent sind

...eller noget *G*

Link to comment
Share on other sites

Skulle jo have været ude og løbe lidt "længere" i weekenden, men det blev det ikke så meget til :blush:

Kom dog ud og løbe 6 (5,95) km her til morgen

Varighed: 30:37 min

Hastighed: 5:08 min/km

Gns.puls: 163

Max puls: 175

Den hurtigste tempo so far, føltes ikke vildt anstrengt, men ok pulsen ligger også lidt højere end hvad den ellers har gjort (tempo ca.5:30 og puls 160)

I aften står den på programlægning... går ind til det med lidt blandende følelser, men dog åbent sind

...eller noget *G*

Udemærket hastighed :4thumbup:

Jeg føler mig som hund i et spil kegler, når jeg skal styrketræne - men vil prøve at bide det i mig :blush:

Du skal bare i gang, og være ligeglad med hvad andre tænker. De tænker nemlig også kun på hvad andre tænker om dem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Spinning Øvet v/Keld Rasmussen, Frb

Ihh, han spiller altså noget godt musik ham Keld :4thumbup: Selvom han er lidt gamle af gårde *G*

Varighed: 52 min

Gns.puls: 172 ~ 86%

Max puls: 188 ~ 97%

Dagens program

Opvarmning

Kan ikke huske starten :innocent: ...men der var en serie på 6 min, en på 7 min og 7 min igen (meget sigende, var?! :laugh: )

8 min

Stående enkelt, med en massede siddende acc á 15 sek, med større og større hyppighed

4 min dobbelttakt

3 min stående mellemtakt ...fååårk jeg kunne godt mærke morgenens løb :crazy:

6 min

Som udgangspunkt siddende enkelt, skulle starte moderat, med plads til belastningsforøgelse hvert min

Én gang i minuttet 5 sek stående acc og efterfølgende øget belastning

Totalt ynglingsserie... k050.gif Dejligt tungt arbejde og man skal alligevel også kunne planlægge lidt, hvor meget belastning man skal starte og øge med

6 min

Hvor folk, der "stak af" skulle "følges"

Lidt for meget højt tempo efter min mening (og mine ben :tongue:), men som sagt god musik og et par gode serier :bigsmile:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Nå, så var der jo også det der programlægning, som jeg også var igennem igår :blush:

Tanken er, at jeg egentlig tit har noget spildtid, for at det f.eks. passer med at tage direkte fra arbejde og så til en spinningtime, og den kan jo lige så godt fyldes ud. Så ville helst ikke have for langt et program ...men syntes nu alligevel nedenstående ser ud af lidt - nå, nu for vi se hvor lang tid sådan noget kan tage.

Omvendt, er det tanken, at hvis tiden er til det, kan begge "dage" tages efter hinanden (hvis det ikke bliver for langt :blush: )

Desuden sagde jeg til ham gutten, at jeg ville foretrække løsvægte fremfor maskinerne... men det mente han ville blive for hårdt :sneaky2: Forstår ikke helt logikken i det, altså til pump er det hele jo frivægte... Så det kan godt være jeg selv kommer til at lave lidt om på det. :innocent:(det er indsat med kursiv)

Øvelsesnavne er fundet her: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Dag 1: Ryg, Biceps, Ben

Lat. pulldown, Seated row, Cable curl, Benpres (Alt: Squat), Hamstring hyperex ...evt. Lunges/pistols

Dag 2: Bryst, Triceps, Skulder, Mave

Brench press, Armstrækninger, Cable pushdown (Alt: Dips, kickback), Dumbbell Front Raise, Lever Shoulder Press, Mave

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Desuden sagde jeg til ham gutten, at jeg ville foretrække løsvægte fremfor maskinerne... men det mente han ville blive for hårdt :sneaky2: Forstår ikke helt logikken i det, altså til pump er det hele jo frivægte... Så det kan godt være jeg selv kommer til at lave lidt om på det. :innocent:(det er indsat med kursiv)

Øvelsesnavne er fundet her: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Dag 1: Ryg, Biceps, Ben

Lateral pulldown, Seated row, Cable curl, Benpres (Alt: Squat), Hamstring hyperex ...evt. Lunges/pistols

Dag 2: Bryst, Triceps, Skulder, Mave

Brench press, Armstrækninger, Cable pushdown (Alt: Dips, kickback), Dumbbell Front Raise, Lever Shoulder Press, Mave

Jeg er sådan set enig med dig... synes helt sikkert du skal bruge frie vægte i stedet for maskiner... Hvor hårdt det er afhænger jo af hvor tungt man løfter :wink: .... og så er der altså meget mere koordinations og balance udfordringer i de frie vægte...

men din lateral pulldown tror jeg du mener lat. pulldown (lat. står i denne forbindelse for latissimus dorsi (som er en stor rygmuskel))... Seated Row er ok, men kan evt erstattes af Bent over Barbell Rows, Yates Rows eller Bent over DB Rows... Cable curls kan erstattes af diverse andre curls, men burde egentlig være overflødig hvis du ellers kører basisøvelser (medmindre du da rigtig gerne vil træne biceps isoleret)... Hypers (hamstring) er også god nok, men kan erstattes af Rumænsk DL (dejlig øvelse :wub:) hvis du vil ha mere frivægt indover...

Bænk press er ok, men hvis det er den eneste presøvelse du kører for brystet ville jeg helt personligt køre den med DB i stedet...

Ellers ser det nogenlunde ud.. og angående det med at være for hårdt evt at køre begge afhænger af hvor mange set og gentagelser du tager.. så det er svært at sige... (det skriver du ikke noget om? :wink: )

Nå.. det var lige lidt småkommentarer :bigsmile:

God fornøjelse med det.... og lækkert at du kaster dig ud i det :superman::cheer:

:yo: Cat

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sådan set enig med dig... synes helt sikkert du skal bruge frie vægte i stedet for maskiner... Hvor hårdt det er afhænger jo af hvor tungt man løfter :wink: .... og så er der altså meget mere koordinations og balance udfordringer i de frie vægte...

Ja, det er jo også det jeg mener.. a070.gif

men din lateral pulldown tror jeg du mener lat. pulldown (lat. står i denne forbindelse for latissimus dorsi (som er en stor rygmuskel))...

Seated Row er ok, men kan evt erstattes af Bent over Barbell Rows, Yates Rows eller Bent over DB Rows... Cable curls kan erstattes af diverse andre curls, men burde egentlig være overflødig hvis du ellers kører basisøvelser (medmindre du da rigtig gerne vil træne biceps isoleret)...

Hypers (hamstring) er også god nok, men kan erstattes af Rumænsk DL (dejlig øvelse :wub:) hvis du vil ha mere frivægt indover...

Bænk press er ok, men hvis det er den eneste presøvelse du kører for brystet ville jeg helt personligt køre den med DB i stedet...

Ups... det bliver straks rettet :blush:

Ihhh, alle de navne, godt jeg har det lille "opslagsværk" *G* Men kan ikke finde de Yates rows, hvad er forskellen mellem dem og bent over?

.. og db rows bliver liiige krævende nok koordinationsmæssigt tror jeg, tror i hvert fald barbell rows falder mig lidt mere naturligt.

Men tror nu ikke jeg vil tage alle øvelserne med frivægte, men nok mere end han har strikket sammen.... Hvis jeg da kan finde nogle passende vægte i centerne - syntes det er lidt forvirrende at centrene er så forskellige på det punkt (ja, lidt har jeg jo luret :innocent: )

Og cable curlen smider jeg sku ikke ud... skal da have store triceps :laugh:

Ej, ser på det, han havde faktisk foreslået en til, men skal jo ikke være en diskopumper :tongue:

Basisøvelser? Er det DL, squat og bænkpres? Eller er hvad vil det sige sådan mere konkret? :blush:

Ellers ser det nogenlunde ud.. og angående det med at være for hårdt evt at køre begge afhænger af hvor mange set og gentagelser du tager.. så det er svært at sige... (det skriver du ikke noget om? :wink: )

Nå.. det var lige lidt småkommentarer :bigsmile:

God fornøjelse med det.... og lækkert at du kaster dig ud i det :superman::cheer:

:yo: Cat

Gentagelse 3*15... det ved jeg ikke om jeg skal være helt enig i, jeg tænker nok mere 10-12 vil være fornuftigt ud fra det jeg har læst herinde. a055.gif

Og 1000 tak for kommentarerne det er dejligt a010.gif

Og jeps nu prøver jeg... har faktisk tænk mig at afprøve det senere i dag - nogle har jo friiii a045.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Dag 1: Ryg, Biceps, Ben

Lat. pulldown, Seated row, Cable curl, Benpres, Hamstring hyperex, Lunges

Dag 2: Bryst, Triceps, Skulder, Mave

Brench press, Cable pushdown, Dumbbell Front Raise, Lever Shoulder Press, Mave

Så blev det hele kørt igennem...

Cable pushdown

1x12 @ 20 kg (ved ikke om det er rigtigt skrevet, men et sæt af 12 reps med 20 kg er det der menes :innocent: )

2x12 @ 22,5 kg

Benpres

3x15 @ 45 kg

Hamstring hyperex

1x12 @ 2,5 kg foran brystet

1x15 @ BW

1x12 @ 2,5 kg foran brystet

Dumbell curl

3x12 @ 6 kg

Lat. pulldown

3x10 @ 22,5 kg (der var sådan en "3,5 kg ekstra".. som jeg ikke kunne finde ud af at fjerne :blush:

Mave

5 sæt, 3 lige, skrå - talte ikke

Seated row

1x12 @ 22,5 kg

2x12 @ 26 kg

Dumbbell Front Raise: 1x12 @ 5 kg

Dumbbell Side Raise: 1x12 @ 5 kg

Dumbbell Front Raise: 1x12 @ 5 kg

Dumbbell Side Raise: 1x12 @ 4 kg

Dumbbell Front Raise: 1x12 @ 4 kg

Lever (?) bench press

1x12 @ 19 kg

2x12 @ 22,5 kg

Lunges

1x12 @ 5 kg

2x12 @ 10 kg

Armstrækninger

3x10 @ BW

Var lidt vælgesindet mht reps, og skulle jo også lige finde ud af hvilke vægt der passede..

Det tog kun lidt over en time, havde regnet med mere - mener nok ikke så god til det der med pauser :blush: Og så syntes jeg sku der er mærkeligt efter sådan et træningspas... jeg føler ikke, at jeg rigtigt har trænet :sneaky2: ...så tager snart til spinning :4thumbup:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Så blev det hele kørt igennem...

Cable pushdown

1x12 @ 20 kg (ved ikke om det er rigtigt skrevet, men et sæt af 12 reps med 20 kg er det der menes :innocent: )

2x12 @ 22,5 kg

Lige efter bogen :4thumbup:

Lever (?) bench press

1x12 @ 19 kg

2x12 @ 22,5 kg

Hvorfor "lever"?

Meget hellere fri bænkpres med håndvægte eller stang, eller armstrækkere.

Var lidt vælgesindet mht reps, og skulle jo også lige finde ud af hvilke vægt der passede..

Det tog kun lidt over en time, havde regnet med mere - mener nok ikke så god til det der med pauser :blush: Og så syntes jeg sku der er mærkeligt efter sådan et træningspas... jeg føler ikke, at jeg rigtigt har trænet :sneaky2: ...så tager snart til spinning :4thumbup:

Her i starten skal du bare finde teknikken i øvelserne - antal reps er ikke specielt vigtigt.

Alt det på lidt over en time er rimelig tjept. Fint nok her i starten, men tyder på der skal mere vægt på, når du kan holde så få og korte pauser.

Din rækkefølge af øvelserne, hvis noteringen svarer til udførslen, er en smule pudsig. Det er jo ikke skrevet i sten, men typisk vil man i hvert fald tage bryst og ryg færdig inden du laver isolerede triceps/biceps øvelser.

Ud over det ser det skide godt ud :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share