CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

:laugh::laugh::laugh::laugh: Jojo men det tæller jo alt sammen. Jeg har kontor pas idag..... :sneaky2::unhappy: Men spin og yoga pas senere... :superman: :4thumbup:

Uhh, kontorpas... dem kan jeg ikke lide, de trækker i hvert fald ikke nogen høj gns.puls :crazy:

De andre pas, lyder mere tiltalende :bigsmile: :4thumbup: :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Ugeplaner og programmer er til for at blive ændret :tongue:

Nemmerlig.. med det er godt med helgarderinger :innocent:

...og også meget godt, med lidt planlægning, når man har så meget man gerne vil nå, man ikke skal løbe eller styrketræning to dage i træk osv. osv.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Guarden og HardCore blev desværre brændt af idag :blush: Jeg havde fri kl.16 og tager jeg først hjem kommer jeg sku ikke afsted igen a055.gif Sså direkte til los træningscentos

Først intervalløb

5 min omvarmning og så 4 intervaller: 2*5 min og 2*4 min

1. 5 min: 13,5 km/t ~ 4:26

2. 5 min: 13,2 km/t ~ 4:32

3. 4 min: 13,1 km/t ~ 4:34

4. 4 min: 13,2 km/t ~ 4:32

Gns.puls: 168 ~ 84%

Max puls: 178 ~ 90%

En anelse lavere puls end sidst, på trods af samme tempo i lidt længere tid. Men puuuuu det er sku hårdt at løbe sådan nogle intervaller - og sveden sprøjter af en (og folk ser lidt mærkeligt på en... må være fordi de er misundelige :tongue: )

Sidste løb jeg 3*5 min, altså 15 minutter i alt og havde så egentlig planlagt at løbe 3*6 min i dag... men det var altså lige i overkanten syntes jeg - er det mon meget dårligere at dele op i lidt flere intervaller, men stadig samme samlet tid?

Bagefter styrke for bryst/tri/skulder og mave

Lever bench press

2x12 @ 25 kg

1x12 @ 25 kg

Dumbbell Front Raise

1x8 @ 6 kg

2x12 @ 5 kg

Hmm, kunne godt bruge en 5,5 kg...

Mave

4*8-10 på sådan en bænkting der hælder

Armstrækninger

2*8

2*7

Ihhh, vil kunne lave nogle flere... :crazy:

Lever shoulder press

Tog 12,5 sidst, så ville prøve med 15 i dag... kunne dog kun tage 6. Det vidste sig så, at der er sådan en 2,5 kg "knap", man kan slå til eller fra - og den var selvfølgelig slået til

1X6 @ 17,5 kg

2X8 @ 15 kg

1X8 @ 12,5 kg

...hjalp ikke det store at gå ned i vægt :nonono:

Cable pushdown

3x10 @ 10 kg

...samme som sidst, men passer åbenbart kg-mæssigt

Ej, på trods af alle de negative smileys, så var det nu ok... ville jo bare gerne have det gik hurtigt fremad :superman:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Ja, Guarden og HardCore blev desværre brændt af idag :blush: Jeg havde fri kl.16 og tager jeg først hjem kommer jeg sku ikke afsted igen a055.gif Sså direkte til los træningscentos

Først intervalløb

5 min omvarmning og så 4 intervaller: 2*5 min og 2*4 min

1. 5 min: 13,5 km/t ~ 4:26

2. 5 min: 13,2 km/t ~ 4:32

3. 4 min: 13,1 km/t ~ 4:34

4. 4 min: 13,2 km/t ~ 4:32

Gns.puls: 168 ~ 84%

Max puls: 178 ~ 90%

En anelse lavere puls end sidst, på trods af samme tempo i lidt længere tid. Men puuuuu det er sku hårdt at løbe sådan nogle intervaller - og sveden sprøjter af en (og folk ser lidt mærkeligt på en... må være fordi de er misundelige :tongue: )

Sidste løb jeg 3*5 min, altså 15 minutter i alt og havde så egentlig planlagt at løbe 3*6 min i dag... men det var altså lige i overkanten syntes jeg - er det mon meget dårligere at dele op i lidt flere intervaller, men stadig samme samlet tid?

Bagefter styrke for bryst/tri/skulder og mave

Lever bench press

2x12 @ 25 kg

1x12 @ 25 kg

Dumbbell Front Raise

1x8 @ 6 kg

2x12 @ 5 kg

Hmm, kunne godt bruge en 5,5 kg...

Mave

4*8-10 på sådan en bænkting der hælder

Armstrækninger

2*8

2*7

Ihhh, vil kunne lave nogle flere... :crazy:

Lever shoulder press

Tog 12,5 sidst, så ville prøve med 15 i dag... kunne dog kun tage 6. Det vidste sig så, at der er sådan en 2,5 kg "knap", man kan slå til eller fra - og den var selvfølgelig slået til

1X6 @ 17,5 kg

2X8 @ 15 kg

1X8 @ 12,5 kg

...hjalp ikke det store at gå ned i vægt :nonono:

Cable pushdown

3x10 @ 10 kg

...samme som sidst, men passer åbenbart kg-mæssigt

Ej, på trods af alle de negative smileys, så var det nu ok... ville jo bare gerne have det gik hurtigt fremad :superman:

Puuuuuuhaaaaa Candy :laugh::nonono: :nonono:

Men stærkt med intervallerne. Se at kom til HardCore istedet for det der (undskyld mig) sporadiske vægttræning med halvtilfældige øvelser.

Du skal have gang i de store muskelgrupper før det giver noget. De øvelser du laver er noget der sætter kronen på værket. Get the drift??? :bigsmile:

//G

Link to comment
Share on other sites

Puuuuuuhaaaaa Candy :laugh::nonono: :nonono:

Men stærkt med intervallerne. Se at kom til HardCore istedet for det der (undskyld mig) sporadiske vægttræning med halvtilfældige øvelser.

Du skal have gang i de store muskelgrupper før det giver noget. De øvelser du laver er noget der sætter kronen på værket. Get the drift??? :bigsmile:

//G

Nej, kan du ikke uddybe lidt :innocent:

...altså de store muskelgrupper er jo primært i den anden halvdel af styrkeprogrammet ...og ja ja, jeg ved godt at jeg ikke skal lave alle de maskinøvelser, men nu er det jo kun 3.gang ikke. :blush:

Og hvis jeg skal komme til HardCore istedet, må du altså se at få nogle flere timer... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Men stærkt med intervallerne.

Taaark, men kunne du/andre måske give et svar på nedenstående :bigsmile:

...

Sidste løb jeg 3*5 min, altså 15 minutter i alt og havde så egentlig planlagt at løbe 3*6 min i dag... men det var altså lige i overkanten syntes jeg - er det mon meget dårligere at dele op i lidt flere intervaller, men stadig samme samlet tid?

...

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Nej, kan du ikke uddybe lidt :innocent:

...altså de store muskelgrupper er jo primært i den anden halvdel af styrkeprogrammet ...og ja ja, jeg ved godt at jeg ikke skal lave alle de maskinøvelser, men nu er det jo kun 3.gang ikke. :blush:

Og hvis jeg skal komme til HardCore istedet, må du altså se at få nogle flere timer... :tongue:

Tænk i bevægelser istedet for muskler. Så bliver det hele mere overskueligt. En stor øvelse er f.eks. benbøjning (squat) med håndvægte i hænderne eller en stang på nakken. Træk til bryst er for ryggen. Bænkpres eller pres over hovedet er for din forside. :smile: Det du laver skal handle om de 3 bevægemønstre i første omgang. Behøver ikke være 12 forskellige øvelser. Bliv god til få øvelser der rammer det meste af kroppen, så er du dækket godt ind til dit formål. Lad bodybuilderne om at træne triceps pushdown etc. Spild af Candys tid :wink: Når du træner finder du 2 øvelser der ikke handler om den samme bevægelse, udfør 1 omgang i den ene øvelse og 1 omgang af den anden øvelse uden pause imellem. f.eks. 12 gentagelser bænkpres, 12 gentagelser træk til bryst. 30 sek. pause, forfra 3-5 gange ialt. Simple and effective og hurtigt overstået.

Taaark, men kunne du/andre måske give et svar på nedenstående :bigsmile:

fint at smide et interval mere på @ 5 min. Du kunne også vælge at smide et interval på @ 3 min. Prøv dig frem, kroppen tæller ikke minutter, den har bare brug for at blive presset engang imellem med jævne mellemrum. Den skal nok fortælle dig når du gør noget helt i hegnet. Så længe den overordnede struktur er fornuftig skal du ikke være bange for at prøve lidt forskelligt af..

...og det ser ud til at der kommer HardCore i flere centre til efteråret. De er ved at bløde op :w00t:

/Onkel G.

Link to comment
Share on other sites

Dagen startede tidligt, da der var planlagt morgenspin… dog noget tidligere end beregnet, da min mor har fået ny telefon og åbenbart ikke er helt hjemmevant med den endnu, i hvert fald ringede hun til mig kl.5.30 a015.gif Forældre...! c070.gif

Dagens time var i Adelgade kl. 6.30

Spinning Øvet v/Curt… og med kendt sidemakker

Opvarmning

Hmmm, der var en masse serie á fire minutter – enten med øgning af belastning hvert minut, eller 2 min FYS 7, 2 min FYS 8 o.lign, så lidt svært at skelne fra hinanden…

Eller også er det bare fordi jeg er trææææt :dry:

Sidste serie kan jeg dog huske

2*5 min

3 min FYS 7

2 min FYS 8 med 3 spurter/accelerationer

Den første runde var stående, med siddende angreb og den anden, var modsat.

Ikke noget at råbe vildt hurra for

Gns.puls: 164 ~ 81%

Max.puls 180 ~ 92%

Og så tidligt på arbejde… som tidligere nævnt har vores afdeling jo undergået visse organisationsændringer, der dog ikke er trådt endeligt i kraft. Men en del er allerede stoppet/flytte, så vi og en anden afdeling har været lidt affolket og besluttet at rykke sammen (ellers sker der sku ikke meget, hvis man ikke selv tager initiativ :nonono: )

Derfor et styk flyttepas…

Flytning af et styk hæve/sænke bord assisteret af kollega… og div. andet computer gejl og papir.. compu-ter mv. sættes til og så virker bordet sku ikke mere :crazy: Virkede før det blev flyttet, for det blev sænket helt ned, for at det lettere kunne komme igennem døren på højkant.

Nå, med bord i højde 50 cm (næsten da), holder man så telefonmøde

Bord testet igen… virker stadig ikke… flere kollegaer på knæ under bordet (overraskene lette at overtale :tongue: )

Konklusion: det er gået i udu fra det gamle kontor til det nye :eh:

Beslutning: Vi tager da bare og flytter et andet bord så… 8.gif

Ny Konklusion: Et hæve/sænkebord går i stykker når man flytter det *ups* c065.gif

Resultat: 2 borde der ikke virker, og Candy, der må kapre fraværende kollegas bord (dog endnu ikke ødelagt)

..og så var det tid til morgenmad – var sku ved at gå lidt kold (og måske lettere irritable :4whistling: )

Men der kom da en positiv ting ud af det… fandt ud af at man på vores intranet, kan bestille en handy-man… Hehe, kan jo godt gå hen og være ret belejligt med sådan en service c085.gif

God dag MOL’lere :cool:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Og i har husket at sætte strøm til bordet på dets nye plads?

Hvad tror du selv.. er altså ikke total hjælpeløs :nonono::tongue:

Stikket sidder i en dåse (hedder den ikke det?!) med 5 stik i alt, de andre ting der er sat til dåsen virker. Jeg har også prøvet at flytte rundt på dem, samt tjekke at ledning er tilsluttet ved bordet.

...og der er 3 mænd, der også har konstateret det samme.

Link to comment
Share on other sites

Hvad tror du selv.. er altså ikke total hjælpeløs :nonono::tongue:

:laugh:

Det var bare meget mistænkeligt, at når bordet var flyttet, dvs. når du flyttede det, så holdt det op med at virke.

Jeg var jo nødt til at prøve, for det havde været så stort, hvis jeg havde ramt rigtigt. :tongue:

Stikket sidder i en dåse (hedder den ikke det?!) med 5 stik i alt, de andre ting der er sat til dåsen virker. Jeg har også prøvet at flytte rundt på dem, samt tjekke at ledning er tilsluttet ved bordet.

...og der er 3 mænd, der også har konstateret det samme.

Ja, det er en stikdåse, og når 3 mænd har kigget på det, så må det jo være bordet. :tongue:

Eller også flyder dit kontor med mænd, der er wannabe-håndværkere, men ikke fatter en brie, når det kommer til stykket. Selvfølgelig bare spekulationer...

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Det var bare meget mistænkeligt, at når bordet var flyttet, dvs. når du flyttede det, så holdt det op med at virke.

Jeg var jo nødt til at prøve, for det havde været så stort, hvis jeg havde ramt rigtigt. :tongue:

Ja, det er en stikdåse, og når 3 mænd har kigget på det, så må det jo være bordet. :tongue:

Eller også flyder dit kontor med mænd, der er wannabe-håndværkere, men ikke fatter en brie, når det kommer til stykket. Selvfølgelig bare spekulationer...

Ja, det var vel nok ærgerligt - i mænner må sku have lidt tiltro til os kvinder :blush:

To kunne meget vel betegnes som wannebe-håndværker, men den tredje er nu uddannet elektriker, så han skal i hvert fald mobbes, hvis det bare er noget med stikkene :laugh:

Glæder mig også til ham handymanden kommer ...så det kan blive opklaret :blush:

Har for øvrigt pænt ondt i hele kroppen, i stængerne efter løberiet og i bryst-skylder efter tidsspilde ( :tongue: ) styrketræningen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dumdadum :innocent: Sikke da en fed fortælling om hæve sænke borde....og hvorfor er det så liiige at mandfolke racen altid skal komme med et "har du husket" :nonono::laugh:

Min værste erfaring med et hævesænke bord var fra mit gamle job, hvor jeg sad midt i et gigantisk kontorlandskab med folk overalt....

Var igang med et stående arbejdspas...da mit bord pludselig sænkede sammen med et underdundrende brag, som gav genlyd i hele hallen. Det kollapsede simpelthen. Der stod jeg så med ret røde kinder og et bord, der nu var 50 cm i højden (næsten knæhøjde), computer, papirer og dillerdaller ud over det hele... :blush: Hvad var der sket?

Jeg anede det ikke... Det var bare gået i stykker... :w00t: Halv pinligt.. :wink:

Og så lige til det der med at stå op 530 ....ej altså hvordan f.... gør I det.. Jeg fatter det bare ikke..... :blink::blink:

Link to comment
Share on other sites

Dumdadum :innocent: Sikke da en fed fortælling om hæve sænke borde....og hvorfor er det så liiige at mandfolke racen altid skal komme med et "har du husket" :nonono::laugh:

Min værste erfaring med et hævesænke bord var fra mit gamle job, hvor jeg sad midt i et gigantisk kontorlandskab med folk overalt....

Var igang med et stående arbejdspas...da mit bord pludselig sænkede sammen med et underdundrende brag, som gav genlyd i hele hallen. Det kollapsede simpelthen. Der stod jeg så med ret røde kinder og et bord, der nu var 50 cm i højden (næsten knæhøjde), computer, papirer og dillerdaller ud over det hele... :blush: Hvad var der sket?

Jeg anede det ikke... Det var bare gået i stykker... :w00t: Halv pinligt.. :wink:

Og så lige til det der med at stå op 530 ....ej altså hvordan f.... gør I det.. Jeg fatter det bare ikke..... :blink::blink:

Hehe, ja sådan nogle borde kan være forunderlige.. Kunne da ellers forestille mig, at det vil være meget interessant, at stå i sådan en stor hal (en hal?) og ens bord så går ned med et brag efter et stående arbejdspas ( :laugh: )

Update: Bordet virker igen!!! Der kom en anden quinde forbi der fikset det... desværre blev der jo så ikke brug for ham handymanden :unhappy:

Og dog det er der faktisk... rodede med min docking station lige efter flytning, så virkede skærmen ikke - roede lidt med stikkene, så virkede musen ikke rodede lidt videre og endeligt virker det hele

Nu kan det så hverken finde netværket (det ikke-trådløse) og musen virker heller ikke

Jeg går SERIØST SNART UD AF MIT GODE SKIND :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja sådan nogle borde kan være forunderlige.. Kunne da ellers forestille mig, at det vil være meget interessant, at stå i sådan en stor hal (en hal?) og ens bord så går ned med et brag efter et stående arbejdspas ( :laugh: )

Jeg vil betegne det som en hal, da der var mange meter til loftet. :innocent: Okay ikke en tennis hal eller noget, men det var et meget højloftet kontorklima...med enormt mange mennesker og larm....dog ikke lige den pågældende dag, for der larmede jeg nok mest. :laugh: Tillykke med dit nyfiksede bord.

Link to comment
Share on other sites

Og dog det er der faktisk... rodede med min docking station lige efter flytning, så virkede skærmen ikke - roede lidt med stikkene, så virkede musen ikke rodede lidt videre og endeligt virker det hele

Nu kan det så hverken finde netværket (det ikke-trådløse) og musen virker heller ikke

Jeg går SERIØST SNART UD AF MIT GODE SKIND :crazy:

Det er ikke CANDYGIRL MERE...DET ER HANDYGIRL :w00t::w00t::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Og mht at stå op... så skulle jeg nu ikke op kl.5.30, det var bare min mor der ringede der - jeg skulle først op 5.55 :wink:

Og så ville jeg lige tjekke om alt ok, nu hun ringede klokken lort...

Først går min telefon ud, der er ikke noget net. Eller der var net, men når jeg så ringede op gik den ud med det samme...

Får en til at ringe til mig, virker fint - og så kan jeg også ringe bagefter.

Men så er begge hendes telefoner slukket, også hendes arbejdesmobil... plejer de aldrig at være

Lorte dag... gider den ikke mere :crazy::devil::crazy::dry:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Update: Bordet virker igen!!! Der kom en anden quinde forbi der fikset det... desværre blev der jo så ikke brug for ham handymanden :unhappy:

Du kan da ikke bare skrive sådan noget, uden så at fortælle hvad problemet var! :tongue:

Det lyder ellers som om din aura opfører sig negativt overfor alt elektrisk. Måske rosenkvarts eller tigerøje vil være godt til dig? :wink: :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Du kan da ikke bare skrive sådan noget, uden så at fortælle hvad problemet var! :tongue:

Det lyder ellers som om din aura opfører sig negativt overfor alt elektrisk. Måske rosenkvarts eller tigerøje vil være godt til dig? :wink: :hippy:

Nej syntes du også... :laugh: ja, rimelig dårlig karma

Problemet var at ledningen ud til det ene "ben" var gået løs/fra hinanden

Link to comment
Share on other sites

Hvis man er en flittig loglæser, vil man allerede have læst, at jeg sammen med Arne sad på first row til Miss Mette Helenas morgenspin i Parken

Det var liiidt svært at komme op, men da man først sad der var det jo überschön :4thumbup:

Arne er flittig på tasterne, så prorammet kan ses her

Vil give ham ret i simpel og dejlig time, hvor det var særdeles svært at holde den på et 6-tal i den første af de tre runder. ...og også goood musik e050.gif

Desværre havde jeg glemt min pulsrem, så pulsdata var der ikke noget af - men mon ikke jeg lå lidt over :blush: Og vil tro min gns.puls har været omkring 165-168, medmindre der var dømt "morgenpuls" :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Og apropos flittige loglæsere - så har jeg jo ikke været den flittigste log-updater :blush:

Der var vist et par løse ender...

Bordet blev fikset, det var som sagt en løs forbindelse, løst af et styk qvinde, efter tre mænd havde forsøgt sig

Og så ville jeg lige tjekke om alt ok, nu hun ringede klokken lort...

Først går min telefon ud, der er ikke noget net. Eller der var net, men når jeg så ringede op gik den ud med det samme...

Får en til at ringe til mig, virker fint - og så kan jeg også ringe bagefter.

Men så er begge hendes telefoner slukket, også hendes arbejdesmobil... plejer de aldrig at være

Telefonen har virket upåklageligt siden..

Min mor havde jo som sagt fået ny mobil, og havde ikke styr på den og kom til at ringe til mig.

Fordi den var ny, havde hun fået af vide, den skulle lades helt op, gå helt død og så lades op igen... den var så ved at gå død klokken kvart i kvalme om morgen, hun fattede ikke hvor lyden kom fra, roder rundt med mobilen og ringer til mig ved et uheld... sover videre til hun nu engang skal op... sætter telefonen til at oplade og tager på arbejde - telefonen er stadig slukket

Og hendes arbejdsmobil var så desuden til reperation...

Ville jo være meget rart at vide, men alt ok

Derudover sad jeg og arbejde fra trådløst net igår (fordi det nye stik ikke var tilkoblet) og det fungerer bare ikke, når man sidder med store filer... og den gik så kold hver gang jeg skulle gemme, at jeg ikke engang kunne gå på nettet :crazy:

Endnu en dag med tålmodigheden på stor prøve :innocent:

Men idag kører alt som smurt a020.gif

Link to comment
Share on other sites

Tænk i bevægelser istedet for muskler. Så bliver det hele mere overskueligt. En stor øvelse er f.eks. benbøjning (squat) med håndvægte i hænderne eller en stang på nakken. Træk til bryst er for ryggen. Bænkpres eller pres over hovedet er for din forside. :smile: Det du laver skal handle om de 3 bevægemønstre i første omgang. Behøver ikke være 12 forskellige øvelser. Bliv god til få øvelser der rammer det meste af kroppen, så er du dækket godt ind til dit formål. Lad bodybuilderne om at træne triceps pushdown etc. Spild af Candys tid :wink: Når du træner finder du 2 øvelser der ikke handler om den samme bevægelse, udfør 1 omgang i den ene øvelse og 1 omgang af den anden øvelse uden pause imellem. f.eks. 12 gentagelser bænkpres, 12 gentagelser træk til bryst. 30 sek. pause, forfra 3-5 gange ialt. Simple and effective og hurtigt overstået.

Ja, det lyder jo meget fornuftigt det du, og I andre siger mht frivægte og træning af størremuskel grupper… kan sagtens se logikken i det. Skal nok også arbejde mig hen mod det, men føler mig ikke speciel veltilpas blandt alle de typer der står dernede… a055.gif Ved godt det er lidt dumt, men det er altså sådan det forholder sig pt. Og noget styrke er vel bedre end ingenting?!

Ihhh, det ville være meget lettere bare at droppe det :unhappy:

Og det med to øvelser vedr. forskellige muskelgrupper er vel de I så fint kalder supersæt, ikk?

Lyder bestemt mere som mit temperament, men som ovenfor jeg kan altså ikke overskue så meget nyt i en i forvejen ”ny verden”… :blush: Altså hvis I lige pludselig fik 10 hudplejeprodukter, og fik af vide hvordan de skal bruges, i hvilken rækkefølge og to gange om dagen og bla, bla, bla... ville det nok også blive svært at overskue. Men ét ad gangen, kan man ligesom forholde sig til, så indarbejde det som en vane og så tilføre lidt mere nyt.

Det er altså det der er strategien, så jeg ved godt det jeg laver ikke er helt hensigtsmæssigt/optimalt, men det skal nok blive bedre med tiden.

fint at smide et interval mere på @ 5 min. Du kunne også vælge at smide et interval på @ 3 min. Prøv dig frem, kroppen tæller ikke minutter, den har bare brug for at blive presset engang imellem med jævne mellemrum. Den skal nok fortælle dig når du gør noget helt i hegnet. Så længe den overordnede struktur er fornuftig skal du ikke være bange for at prøve lidt forskelligt af..

...og det ser ud til at der kommer HardCore i flere centre til efteråret. De er ved at bløde op :w00t:

/Onkel G.

Super duper… det kan jeg da overskue.

Efteråret, der er jo lang tid til – jeg har også lavet et ordentlig styrkeprogram til efteråret :tongue:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share