Julies log 2007 -Spinningnordjyde m hang til yoga,løb og fitness


Danfanatiker
 Share

Recommended Posts

Super mange tak søde Vivs, og tak for din mail om løb. JEG SKAL NOK. Overvejer at gøre det imorgen tidlig, inden arbejde men mon dog. Jo hvis jeg går i seng nu, men skal lige vaske op og lige have en time på plads til lørdag.

Mandag den 23 april 2007 Man kan virkelig mærke, at foråret er på vej.

Træning var planlagt til en omgang restitutionsspin ved P og styrketræning forinden. Kunne godt mærke at kroppen var mærket af lørdagens 12 timers, men det var alligevel ikke så hårdt, som ventet. Måske på grund af mine timer søndag, som holdt min krop til ilden? Hvor var det bare godt at styrke igen. :cooldance:

Nu startede jeg godtnok med at nævne ordet restitutionstræning, men sådan skulle det ikke være ved Palle. Der blev lige serveret 20 min med 30/30 og 40/20 angreb fra siddende enkelttakt. b025.gif Under normale omstændigheder rigtig fedt, men mine ben syrede til, og måske var et dumt at veninde S og jeg kørte til lige til sidste svedsdråbe, for det var vist ikke meningen med res.træning hmm.

Jeg har ingen pulsdata for timen, da jeg bevidst undlod at tage måler på.

Styrketræning Bryst, skuldre og triceps :pumpin:

20 min rotex

Spin Interval 1 ved Palle :bike:

Tirsdag den 24 april 2007

Ingen træning. Den gik vist op i :blahblah::blahblah: Men det må der også godt engang imellem ups. :4slap: En anelse ryg men det var vist det...

IMORGEN GÅR DET LØS :devil:

ZZZ

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 299
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hehe - ja restitutionstræning lyder det ikke rigtigt som om :tongue:

Men så længe stængerne makker ret, så ...kan det jo være svært at holde igen.

Lyder ellers som en hård nyser med spin-marathon, specielt når du selv skal være instruktør :crazy:

Har jo så selv mit første "maraton" til gode, men glæder mig til at kigge ind i din log i morgen - og læse om lidt løb :tongue:

/Candy *på-vej-i-seng-så-jeg-kan-være-frisk-til-morgentræning-i-morgen - og-drømme-om-en-sød-mand* :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Damn man bliver sgu helt forpustet af at bare læse med på alt hva du laver her i din log, mine små løbe ture blegner jo total ved siden af..

Troer jeg begynder at logge igen og så finder jeg sgu bare på et eller andet at skrive som lyder vildt og håber at folk lader som om de tror på det :tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hehe - ja restitutionstræning lyder det ikke rigtigt som om :tongue:

Men så længe stængerne makker ret, så ...kan det jo være svært at holde igen.

Lyder ellers som en hård nyser med spin-marathon, specielt når du selv skal være instruktør :crazy:

Har jo så selv mit første "maraton" til gode, men glæder mig til at kigge ind i din log i morgen - og læse om lidt løb :tongue:

/Candy *på-vej-i-seng-så-jeg-kan-være-frisk-til-morgentræning-i-morgen - og-drømme-om-en-sød-mand* :tongue:

:4thumbup: Men det var det igår. Der gik vist mest snak i den sammen med Pastor Palle :4thumbup: :4thumbup: Idag kan han da ikke snakke så meget, da det er ham, der skal undervise :innocent:

Det VAR hårdt i lørdags, men nevertheless så ville jeg gøre det igen, og jeg gør det også igen den 2. juni i Randers, hvor jeg både skal undervise (skal dog ikke undervise sidste time denne gang pyha) og køre på hold med 1 stk anden person, så her bliver der også rig mulighed for at brænde igennem. Jeg glæder mig allerede.

Løb åhhh. Jeg har skrevet det i kalenderen for imorgen tidlig....men øh ja :innocent: Åh jeg vil så gerne... men det er så svært at komme afsted.

Damn man bliver sgu helt forpustet af at bare læse med på alt hva du laver her i din log, mine små løbe ture blegner jo total ved siden af..

Troer jeg begynder at logge igen og så finder jeg sgu bare på et eller andet at skrive som lyder vildt og håber at folk lader som om de tror på det :tongue::laugh:

Gå efter titlen "jeg- kører-mig-selv-i-sænk- hver- weekend-krøniken", der står sikkert en masse fif :laugh: Men T du SKAL logge igen. Vi mangle dine opskrifter.

Jules.

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Men det var det igår. Der gik vist mest snak i den sammen med Pastor Palle :4thumbup: :4thumbup: Idag kan han da ikke snakke så meget, da det er ham, der skal undervise :innocent:

Det VAR hårdt i lørdags, men nevertheless så ville jeg gøre det igen, og jeg gør det også igen den 2. juni i Randers, hvor jeg både skal undervise (skal dog ikke undervise sidste time denne gang pyha) og køre på hold med 1 stk anden person, så her bliver der også rig mulighed for at brænde igennem. Jeg glæder mig allerede.

Løb åhhh. Jeg har skrevet det i kalenderen for imorgen tidlig....men øh ja :innocent: Åh jeg vil så gerne... men det er så svært at komme afsted.

Gå efter titlen "jeg- kører-mig-selv-i-sænk- hver- weekend-krøniken", der står sikkert en masse fif :laugh: Men T du SKAL logge igen. Vi mangle dine opskrifter.

Jules.

Ej du træner så meget - så træn da bare det motivationen er der til. :bigsmile:

Eller er der en specielt årsag til at du gerne vil have gang i løberiet?

Hehe, ja du får fyret den af i weekenden. :devil: Og en spinning maraton igen i juni - i spilder ikke tiden "over there"... kunne være man skulle overveje et besøg til fastlandet :blush:

Hav en daaajlig dag

n015.gif

Der mangler da vist et par smileys i det indlæg, det går virkelig ikke a026.gif

RoboGirl b040.gif

Link to comment
Share on other sites

Computer.. What to do?

Jeg har fået to stjerne tilbud...

1.

Acer 5514

15.4" WXGA CrystalBrite

AMD Turion 64 2x TL56 1.83GHz

ATI X1300 128MB

1x1024 DDR2

160GB 5400rpm S-ATA

DVD SuperMulti (Brænder

802.11b/g

6 cell batteri

0.3MP Orbicam (Webcam)

Vista Home Premium

Microsoft Office

Basic Edition DK (2007)

MixMeister Express 6

Logitech ekstern mus usb

Installation 3 timer

Denne her 1000 kroner dyrere end nummer 2.

2.

Asus Notebook A7TC 17.4 WXGA TurionX2 TL52

1x1024DDRII 120GB WLAN Premium BT

Nvidia 7600 512MB DVD-RW webcam TVtuner

NYHED - VISTA Home Premium

- 17" TFT (WXGA, Glare type)

- AMD TurionII TL52

- NVIDIA Geforce 7600 512MB Turbo Cache

- 1x1024MB ram DDRII667 (max 2x1024)

- 120GB 5400rpm SATA HDD

- DVD Super Multi DL Light Scribe (DVDbrænder)

- Hybrid TV Tuner

- Video Camera (1.3 million pixels)

- 802.11b/g

- Vista Home Premium Digital Home

- Bluetooth

- Taske + mus medfølger

Hvad skal jeg vælge? Jeg skal jo primært bruge den til musik und so weiter..Hilfe...

Link to comment
Share on other sites

Ej du træner så meget - så træn da bare det motivationen er der til. :bigsmile:

Eller er der en specielt årsag til at du gerne vil have gang i løberiet?

Hehe, ja du får fyret den af i weekenden. :devil: Og en spinning maraton igen i juni - i spilder ikke tiden "over there"... kunne være man skulle overveje et besøg til fastlandet :blush:

Hav en daaajlig dag

n015.gif

Der mangler da vist et par smileys i det indlæg, det går virkelig ikke a026.gif

RoboGirl b040.gif

:laugh::laugh::laugh::laugh: Du er bare for go. :w00t:

Anytime mht maratons.. Se mit indlæg i din log. Du er velkommen Cg

Link to comment
Share on other sites

Computer.. What to do?

Jeg har fået to stjerne tilbud...

1.

Acer 5514

15.4" WXGA CrystalBrite

AMD Turion 64 2x TL56 1.83GHz

ATI X1300 128MB

1x1024 DDR2

160GB 5400rpm S-ATA

DVD SuperMulti (Brænder

802.11b/g

6 cell batteri

0.3MP Orbicam (Webcam)

Vista Home Premium

Microsoft Office

Basic Edition DK (2007)

MixMeister Express 6

Logitech ekstern mus usb

Installation 3 timer

Denne her 1000 kroner dyrere end nummer 2.

2.

Asus Notebook A7TC 17.4 WXGA TurionX2 TL52

1x1024DDRII 120GB WLAN Premium BT

Nvidia 7600 512MB DVD-RW webcam TVtuner

NYHED - VISTA Home Premium

- 17" TFT (WXGA, Glare type)

- AMD TurionII TL52

- NVIDIA Geforce 7600 512MB Turbo Cache

- 1x1024MB ram DDRII667 (max 2x1024)

- 120GB 5400rpm SATA HDD

- DVD Super Multi DL Light Scribe (DVDbrænder)

- Hybrid TV Tuner

- Video Camera (1.3 million pixels)

- 802.11b/g

- Vista Home Premium Digital Home

- Bluetooth

- Taske + mus medfølger

Hvad skal jeg vælge? Jeg skal jo primært bruge den til musik und so weiter..Hilfe...

Svarer lige på mit eget indlæg. :smile: Jeg har bestilt nummer 1 dog med 2 GB RAM i, det må være fint. Så tror jeg, at jeg vil ændre min logbogtitel til SNART MED LØB, da jeg nok ikke får bestilt den nye racer i år (heller ikke i år) suk suk suk. Mit gamle lig kan da ingenting. Men man kan jo ikke både blæse og have mel i munden.

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Svarer lige på mit eget indlæg. :smile: Jeg har bestilt nummer 1 dog med 2 GB RAM i, det må være fint. Så tror jeg, at jeg vil ændre min logbogtitel til SNART MED LØB, da jeg nok ikke får bestilt den nye racer i år (heller ikke i år) suk suk suk. Mit gamle lig kan da ingenting. Men man kan jo ikke både blæse og have mel i munden.

Er der ikke nogen, der vil give dig en ny racer til din runde dag, når du nu er så søøøøøøø´? :smile:

Ellers må du jo klare dig med den stationære stålhest.

Jeg er ikke computer-ekspert, men min nuværende (som dog ikke er bærbar) PC er en Asus, og den har der, i flere år, ikke været noget materielt galt med, så jeg tror næppe, du fortryder dit valg.

Link to comment
Share on other sites

Er der ikke nogen, der vil give dig en ny racer til din runde dag, når du nu er så søøøøøøø´? :smile:

Ellers må du jo klare dig med den stationære stålhest.

Jeg er ikke computer-ekspert, men min nuværende (som dog ikke er bærbar) PC er en Asus, og den har der, i flere år, ikke været noget materielt galt med, så jeg tror næppe, du fortryder dit valg.

Næppe nogen der vil give mig en sådan :nonono::cry3: (Julie 6 år)

Jeg tror nu, at det bliver en befrielse for mig at slippe for det 20 kg tunge læs, jeg har nu. (det er en computer vi taler om :laugh: ). Fremover bliver Danfanatiker mere mobil og jeg kan surfe mol igennem allways.... I am an addict. :smile:

Stationær stålhest og Molly. Det ved man, hvad er. Nå ja og mine MBT sko. :wub: Men derfor ville det alligevel være rart med udendørscykling snøft.

Uh sys det er svært at fokusere på noget i denne hede... Lyder som en plade, der er blevet spillet før. Samler kræfter til træning efter job med et par kopper kaffe ligenu... Mest også for ikke at klappe sammen i varmen.

Nå ja og så er der måske en aftale om at løbe imorgen kl 6.00 med en makker. :sleepy::crazy: Nu må vi se, om det bliver til noget.

God dag til alle.

Link to comment
Share on other sites

Svarer lige på mit eget indlæg. :smile: Jeg har bestilt nummer 1 dog med 2 GB RAM i, det må være fint. Så tror jeg, at jeg vil ændre min logbogtitel til SNART MED LØB, da jeg nok ikke får bestilt den nye racer i år (heller ikke i år) suk suk suk. Mit gamle lig kan da ingenting. Men man kan jo ikke både blæse og have mel i munden.

så er du ihvertfald også MERE end godt klædt op mht computer..

med de krav du har til den er det lige før en skrivemaskine kunne klare det :laugh:

Link to comment
Share on other sites

så er du ihvertfald også MERE end godt klædt op mht computer..

med de krav du har til den er det lige før en skrivemaskine kunne klare det :laugh:

Det er vel et spørgsmål om at være godt kørende :innocent: .. Vil da nyde at det bare ruller derud af (et eller andet sted bliver alt vel sammelignet med en cykel) :laugh:

Hm hva for opskrifter??

mindes ikk jeg har postet den slags :crazy:

Jo dine træningsupdates :smile:

Btw tak for igår. Du er super :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

:smile:

Jeg faldt lige over denne her beretning fra det virkelige liv omkring en kvinde, som alle dage har været sortseer og negativ lige indtil den dag, hun fik konstateret cancer. Den giver lidt stof til eftertanke, og jeg tænkte, at den kunne være med til at skabe postive tanker, når det indimellem ser lidt gråt ud. Jeg skal nok poste træningsdata senere, for det er jo i al sin enkelthed, det som min log primært skal handle om, men jeg sad netop i det filosofiske hjørne til morgen og nød solen og fuglene. :smile: Hvor er livet bare dejligt. Det handler bare om, at bruge den tid, man har, og det hvadenten man er 60 år eller 30 :laugh: .

God fornøjelse.

Julie

"We are creating our lives with every breath, in every moment, and through every one of our thoughts, words and deeds. We have a choice every day when we wake up, and we make hundreds more choices throughout the day.

For many years I was one of those people who perceived the glass as half empty. I’d complain and whine to anyone who would listen. I hated getting up in the morning and was never satisfied with anything. If someone asked me how I was, the answer was usually something like, “hanging in there,” “ok, I guess,” or a litany of complaints about how crappy life was. I was always angry and frustrated. I didn’t realize my attitude was dragging me deeper and deeper into a dark hole of negativity.

A few years ago, I was diagnosed with cancer. That turned out to be the wake up call I needed. After going through painful treatment and surgery and being confronted by my own mortality and the fragility of physical existence, I decided it was time to take control of whatever time I had left on this earth and make the best of it.

I started to meditate every morning. I began to make a list of all the things that I am grateful for before going to sleep at night. I implemented some subtle shifts that have made a huge difference in my life.

I’m still not a morning person. I will sleep in when I have the chance, and some of my most creative time is in the afternoon and evening. However, I’ve learned to change my perspective, which makes waking up a much more pleasant and joyful experience.

When the alarm goes off, I take a few deep breaths, then get up and sit on my mediation cushion in the corner of the room by the window. I do just five minutes of deep breathing while visualizing the awesome day I’m going to have, then I do a short yoga sun salutation routine. (I usually skip the laying on the floor part when I do it outside.)

I shower, dress, then prepare a quick and nutritious breakfast – usually a fruit and protein smoothie, a bowl of oatmeal or a veggie omelet. I prepare my lunch and snacks for the work day: a salad, a pita or wrap sandwich, a small bag of nuts or trail mix, a piece of fruit and some string cheese or a cup of yogurt.

At this point it’s time to face the commute. I hate traffic, but fortunately I have a collection of great CDs, uplifting music and audio books. I’m not going to say I meditate in the car, as that would be dangerous, but I do deep breathing exercises and try to be aware of the little things around me.

I’ve also begun pasting sticky notes with affirmations on the dashboard. I spend over an hour a day in the car, and driving is such an automated process. What better way to help positive thoughts sink in to my consciousness:

Wonderful things are happening today.

I am always moving forward.

I am exactly where I need to be right now.

Expect a miracle.

From that point on, the rest of the day becomes much easier. As the ancient Chinese saying goes, “A journey of a thousand miles begins with the first step…”

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Suzanne Ledo lives in Scottsdale, Ariz., with her Tibetan Spaniel, Taz. After a bout with cervical cancer, she escaped from Corporate America and is now determined to help women of all ages, races, and physical conditions to become the powerful, strong, beautiful beings they were born to be through her work as a life coach.

Link to comment
Share on other sites

Du har helt ret. Livet er jo herligt :smile:

Hvad så, hvis der er lidt travlhed på jobbet. Så længe man ved, at man gør sit bedste, så kan man jo ikke gøre det bedre. Og hvis man ikke er tilfreds, så er der jo andre jobs out there.

Det gode jeg vil tænke på i dag er:

- Brandmanden har ferie i denne uge, og vi skal være sammen helt til på søndag (weeeee, mere end to dage i træk).

- Jeg har fri fra arbejde i morgen

- Vejret er simpelthen bare for fantastisk :4thumbup:

- Det er kagedag på jobbet :4jumpy:

Etc etc

Link to comment
Share on other sites

Du har helt ret. Livet er jo herligt :smile:

Hvad så, hvis der er lidt travlhed på jobbet. Så længe man ved, at man gør sit bedste, så kan man jo ikke gøre det bedre. Og hvis man ikke er tilfreds, så er der jo andre jobs out there.

Det gode jeg vil tænke på i dag er:

- Brandmanden har ferie i denne uge, og vi skal være sammen helt til på søndag (weeeee, mere end to dage i træk).

- Jeg har fri fra arbejde i morgen

- Vejret er simpelthen bare for fantastisk :4thumbup:

- Det er kagedag på jobbet :4jumpy:

Etc etc

:innocent: Her er det kagedag HVER DAG, og når folk har fødselsdag er der mere kage. Kage kage overalt. Lykkedes mig dog indimellem at lade være :laugh:

Jeg vil tænke på solen, træning senere idag, løbetræning fastlagt imorgen eftermiddag med ny træningsbuddy...Pastor P :innocent:

Sommer og sol på terrasse lørdag eftermiddag i godt selskab.

Weekend med veninde tamtam. Minus kunne være tandlæge besøg imorgen, men jeg har den mest suveræne tandlæge, der har lært mig og motiveret mig til at bruge tandtråd. Hun elsker at bruge tandtråd. Det er hendes daglige fix, og jeg er også strøget på vognen. Flosse hver dag ja tak . :bigsmile:

Dernæst vil jeg glæde mig over mine spinning timer lørdag og søndag, hvor jeg naturligvis håber, at vejret ikke forhindrer et for stort minus fremmøde.

Yes we live....

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Update

Onsdag den 25 april 2007 Super motivationsboost.

Der var ikke så meget at rafle om. Lige siden morgenstunden var jeg motiveret efter træning, og længslen efter at træne var på intet tidspunkt fraværende.

Derfor var denne dag også bare suveræn træningsmæssigt. Sjældent har jeg haft så høj puls på en andens spinning time, og sjældent har mine ben løbet så godt forinden. Det var lidt svært at få styrketræningen til at køre flydende, da der var ret så mange mennesker i centret. Jeg nåede det hele, selvom det tog lidt ekstra tid. Der skulle jo også lige :blahblah: med et par stykker indimellem.

Selve spinning timen var (naturligvis) ved Pastor Palle. Korte og længere intervaller til noget godt sammensat musik og nogle deltagere, som bare gav den max gaz. :devil: Jeg selv kørte i hegnet efter minut 33, da P pludselig diskede op med en længere fed trance tone og et længere siddende mellemtaktspas på 85%... Næ du da jeg hørte tonerne, rejste hårene på mine arme sig, jeg lukkede øjnede og benene kørte hurtigere og hurtigere i en kadence over mellemtakten. Kiggede kort på min puls. Den sagde 188 (94%) :devil::devil::devil: , det samme som ved et decideret angreb for mig. Jeg knoklede til sidste minut.... F... jeg kørte godt på den time mand.... :w00t::wub::devil: Høj høj høj...Lykkelig. Længe siden jeg har oplevet sådan et flow. Tak P. In absentia af tidligere spinning Konge UBC, er jeg bare ovenud lyksagelig over din ankomst til Århus.

Lækker træning..... LÆKKER TRÆNING.

Af samme grund ...ingen løb torsdag morgen :wink:

Satser på at løbe senere i forbindelse med styrketræning.

Sammenfattende overblik:

Løb 45 min :tongue:

Styrketræning af Ryg, Biceps og mave :superman:

Spin Interval 1 ved Palle :devil: :bike:

Tid 53 min

:heartpump: Snit 170 :devil::devil:

:heartpump: Max 194

Yes jeg kan stadig i en alder af 29 hehe

Danf

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Det er vel et spørgsmål om at være godt kørende :innocent: .. Vil da nyde at det bare ruller derud af (et eller andet sted bliver alt vel sammelignet med en cykel) :laugh:

Jo dine træningsupdates :smile:

Btw tak for igår. Du er super :bigsmile:

Anytime Julle...

Du har helt ret. Livet er jo herligt :smile:

Hvad så, hvis der er lidt travlhed på jobbet. Så længe man ved, at man gør sit bedste, så kan man jo ikke gøre det bedre. Og hvis man ikke er tilfreds, så er der jo andre jobs out there.

Præcis.. glemmer folk sgu tit og tuder over små hverdagsproblemer..

Når man har haft den anden slags tæt på, så ryster man på hovedet over mange ting som folk brokker sig over af "småting"

Så smil og vær glad, eller lav det om du ikk er glad for :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der var ikke så meget at rafle om. Lige siden morgenstunden var jeg motiveret efter træning, og længslen efter at træne var på intet tidspunkt fraværende.

Derfor var denne dag også bare suveræn træningsmæssigt. Sjældent har jeg haft så høj puls på en andens spinning time, og sjældent har mine ben løbet så godt forinden.

...

Løb 45 min :tongue:

Styrketræning af Ryg, Biceps og mave :superman:

Spin Interval 1 ved Palle :devil: :bike:

Tid 53 min

:heartpump: Snit 170 :devil::devil:

:heartpump: Max 194

Yes jeg kan stadig i en alder af 29 hehe

Danf

Lyder sku som en top nice træning dér b030.gif Så feeedt når man bare længes efter at komme i gang med træningen og få forbrændt en masse energi af

danse.gif

Og løb, var der også, ved ikke hvor meget du plejer at løbe, men 45 min er skisme da en del b015.gif...går der nok lidt tid, før jeg kommer op på det :blush:

Hvad er din højest målet maxpuls egentlig?

Fortsat dejlig dag d100.gif

Link to comment
Share on other sites

Svarer lige på mit eget indlæg. :smile: Jeg har bestilt nummer 1 dog med 2 GB RAM i, det må være fint. Så tror jeg, at jeg vil ændre min logbogtitel til SNART MED LØB, da jeg nok ikke får bestilt den nye racer i år (heller ikke i år) suk suk suk. Mit gamle lig kan da ingenting. Men man kan jo ikke både blæse og have mel i munden.

- Jeg tror at du bliver glad for nr. 1 :4thumbup:. Jeg ved ikke så meget om computere men har selv en ACER og den virker altid !!!

Link to comment
Share on other sites

Hvis hun udregner arbejdsintensiteten i forhold til pulsreserven - og det gør hun jo selvfølgelig, fordi det er det mest korrekte :tongue: - er det jo også nødvendigt at kende hvilepulsen, for at kunne regne makspulsen ud.

Det tvivler jeg på hun gør .... men jeg kan jo tage fejl..

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share