Resultater fra DM A og DM damer 2007


Salby
 Share

Recommended Posts

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvordan kan et kikset løft være sejt???? Det skulle da lige være som da Rasmus brækkede sig ud over Jan Lyhne, se det er et sejt kiks....

hehe se det igen, han får bare brændt ENHVER fiber af i kroppen :superman: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke ligefrem det sporten drejer sig om...

Nej, men som tilskuer er det fedt at have meget af den slags! Brænder-miss, folk der knækker sig og tér sig som optakt til løftene! Det gør det lidt mindre kedeligt at kigge på 2 dage i træk. :smile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Nej, men som tilskuer er det fedt at have meget af den slags! Brænder-miss, folk der knækker sig og tér sig som optakt til løftene! Det gør det lidt mindre kedeligt at kigge på 2 dage i træk. :smile:

Rommel

Det kan da være sjovt med lidt fra alle hylder, dog kan enhver jo kaste op eller sætte flere kilo på stangen end man kan løfte. Styrkeløft er ikke blot stærke mænd eller kvinder der skovler nogle kilo, men stærke mennesker, der med udgangspunkt i en solid grundstilling evner at løfte det på dagen maksimale........

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke ligefrem det sporten drejer sig om...

Øhh nå!? Men så fortæl mig hvad den drejer sig om? kan ik se pointen i dit indlæg

Jeg synes det klip er fedt fordi han gir alt hvad han overhovedet har i sig, og han brænder så længe med den, og er virkelig tæt på at få den. Det var nok også derfor at alle dommerne bagefter kom over til ham bagefter og gav ham et skulderklap

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Også det jeg tænkte på, men ville ikke træne på den måde hvis man ikke må løfte sådan til stævne :tongue:

Intet problem med kun at træne sumo, flere kg på. Dog skal der trænes alternativt

i din grundtræning. Ellers fortsæt med sumoen og find din egen stil. :thumb:

Edited by holsting
Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan et kikset løft være sejt???? Det skulle da lige være som da Rasmus brækkede sig ud over Jan Lyhne, se det er et sejt kiks....
Det er jo ikke ligefrem det sporten drejer sig om...
Det kan da være sjovt med lidt fra alle hylder, dog kan enhver jo kaste op eller sætte flere kilo på stangen end man kan løfte. Styrkeløft er ikke blot stærke mænd eller kvinder der skovler nogle kilo, men stærke mennesker, der med udgangspunkt i en solid grundstilling evner at løfte det på dagen maksimale........

Hvis man ikke kan se det seje i det klip så vil jeg mene at der er et eller andet galt.

Selvfølgelig ville det da have været bedre hvis han havde fået den, men kæmpet blev der dælme. Og det var immervæk det tungeste squat i -100kgs klassen , som var SÅ tæt på at komme op-

I kan jo hører hvordan publikum lader sig rive med og prøver at råbe ham op. Så er det også interessant at være publikum når man ser den slags løft :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ikke kan se det seje i det klip så vil jeg mene at der er et eller andet galt.

Selvfølgelig ville det da have været bedre hvis han havde fået den, men kæmpet blev der dælme. Og det var immervæk det tungeste squat i -100kgs klassen , som var SÅ tæt på at komme op-

I kan jo hører hvordan publikum lader sig rive med og prøver at råbe ham op. Så er det også interessant at være publikum når man ser den slags løft :smile:

Vil da godt lige præcisere, at jeg synes da, det er udtryk for røv i bukserne når Marc eller en anden en kæmper kampen og respektere modet, men jeg synes bare ikke det er god styrkeløft.........Havde løftet været godkendt, ville jeg have delt begejstringen, men nu blev det underkendt, så må jeg jo nøjes med at anerkende modet og viljen - så viser Marc nok noget seværdigt styrkeløft en anden gang, er jeg sikker på.....

Link to comment
Share on other sites

så viser Marc nok noget seværdigt styrkeløft en anden gang, er jeg sikker på.....

dermed sagt det ikke var seværdigt denne gang?? Seværdigt er lige præcist hvad jeg synes det var , og jeg synes da også det lød som om de tilstedeværende i hallen fandt det særdeles seværdigt

Du synes ikke det er god styrkeløft?? - jeg synes det er ganske udemærket at være så tæt på 310 i 100kgs klassen. hvis vi ser på hvad den er vundet på de senere år, bør du ikke kunne være uenig

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Jeg er ret uenig med dig, Lars Mikkelsen. Hvis der kun var formfuldendte godkendte løft til stævnerne gad jeg ikke glo på lortet....At Rasmus kaster suppen, Klaus snotter på podiet og tramper rundt i det, og Marc kæmper helt vildt med +300 kg, gør det da fedt at se!

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

dermed sagt det ikke var seværdigt denne gang?? Seværdigt er lige præcist hvad jeg synes det var , og jeg synes da også det lød som om de tilstedeværende i hallen fandt det særdeles seværdigt

Du synes ikke det er god styrkeløft?? - jeg synes det er ganske udemærket at være så tæt på 310 i 100kgs klassen. hvis vi ser på hvad den er vundet på de senere år, bør du ikke kunne være uenig

Det er jo et holdningsspørgsmål........for mig er tæt på bare ikke et mål, men derfor sker det da nogle gange at man kikser, jeg synes bare ikke det er fedt, fordi ingen kommer vel til DM for at kikse.......men har som sagt respekt for viljen til at kæmpe.... :cool::cool:

Link to comment
Share on other sites

for mig er tæt på bare ikke et mål, men derfor sker det da nogle gange at man kikser, jeg synes bare ikke det er fedt, fordi ingen kommer vel til DM for at kikse

helt enig, men det ene udelukker ikke det andet efter min mening

Link to comment
Share on other sites

Hmm ik seværdigt :nonono:

Bunder det mon ik bare i, at det var fordi han sloges med Aalborgløfteren?

Jeg synes det var absolut seværdigt, at se en prøve det tungeste squat i den klasse

Arhhh Louis det har nu ikke den store indflydelse på, hvad jeg synes er godt styrkeløft........stod da iøvrigt selv og rystede under en stang i squat det halve af en eftermiddag - det var da ufedt :cool::cool:

Link to comment
Share on other sites

Arhhh Louis det har nu ikke den store indflydelse på, hvad jeg synes er godt styrkeløft........stod da iøvrigt selv og rystede under en stang i squat det halve af en eftermiddag - det var da ufedt :cool::cool:

Næh men havde Mads ik taget fat i dig, så det da ud som om du ville ha fået de 300 med!

Link to comment
Share on other sites

Som tilskuer til et sådan stævne for første gang nogensinde kan jeg da sige, at jeg netop blev underholdt mest hos dem der gav udtryk for, at nu skulle der fandeme hældes brænde på bålet. At stævnet ikke bare var træning, men oprigtigt et forsøg på at presse egne, såvel som andres grænser.

At brække sig under squat er selvfølgelig aldrig rart for nogen, men det gav jo ligesom en blood'n'guts-stemning blandt tilhørerne. At her var én der gav den fuld skrue, no holds barred. :devil:

Det var fedt at se de løftere der skulle hidse sig op til et squat eller et dødløft. Spytten i gulvet, rusken i squat-stativet. Den pusten og råben før et løft. Alt sammen bidrager det til STEMNING! Det hidser jo ikke kun manden selv op, men pisker en forventning op blandt tilhørerne.

Bevares, rent teknisk har det ingen relevans. Og teknisk er det jo aldrig optimalt at misse. Men at Marc forsøgte sig med 310 kg på ryggen og rent faktisk viste, at det ikke var helt ude i hampen kan man ikke andet end bifalde, imho. Det var med til at understrege, at man ikke nødvendigvis behøver være 110% sikker på, at man kan løfte det man forsøger sig med. Men at man tør tage chancen.

Det kan jeg ikke se noget som helst forkert i. Tværtimod. Det er vel det et DM handler om? At turde gå længere end forventet.

Eller er jeg helt galt på den?

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share