EM i styrkeløft


mona
 Share

Recommended Posts

:cool: Enig mht de danske resultater. Men trist at rekorder bliver slået, som er sat uden det udstyr der er til rådighed i dag. Ikke en fair behandling af

de gamle rekordindehavere. :nonono:

Det kan man jo sige om mange sportsgrene... Stangspringerne har langt bedre stænger, løberne langt lettere og bedre sko osv... Træningsmetoderne er også revolutioneret... Rekorder er rekorder - sådan må man nødvendigvis se på det!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det kan man jo sige om mange sportsgrene... Stangspringerne har langt bedre stænger, løberne langt lettere og bedre sko osv... Træningsmetoderne er også revolutioneret... Rekorder er rekorder - sådan må man nødvendigvis se på det!

Enig. Og det står jo en frit for selv at ligge til og trække fra, for at kunne sammenligne rekorderne i forhold til hvad man selv synes rimeligt.

Link to comment
Share on other sites

Holsting>> Udstyret er naturligvis bedre idag, som i alle andre sportsgrene.

Omvendt er der jo så også en noget anderledes holdning til doping i Danmark nu om dage.

Min helt egen personlige holdning er at når man holder de ting op mod hinanden, så er Tonnis resultat det bedste der nogensinde er lavet af en dansker i 110kg klassen.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Lige netop Georg Olesens rekord er det kun dejligt at få slettet. Der går mange historier om hans rekorder (skal ikke kunne sige om de er sande) og der er vist ingen tvivl om, at han har restitueret på andet end OTA gryn og letmælk...

Link to comment
Share on other sites

Det kan man jo sige om mange sportsgrene... Stangspringerne har langt bedre stænger, løberne langt lettere og bedre sko osv... Træningsmetoderne er også revolutioneret... Rekorder er rekorder - sådan må man nødvendigvis se på det!

:cool: Enig mht at der sker en udvikling indenfor sportsgrenene..... det er ok.

Men DSF burde vel dengang man indførte bænkprestrøjen have ændret

vægtklasser. En løfter i dag kan løfte fra 0 til 50 kg i trøje mere, end hvis

trøjen ikke var på. Det er hvad jeg betegner som en væsentlig ændring

der vil noget, som også kan påvirke andre rekorder end lige bænken.

Det er forståeligt at træningsteorier ændres og løberne bliver lettere, det er

deres egen gevinst. Kunne man forestille at det blev tilladt på alle løbedistancer

at de,(løberne), måtte påmontere mekaniske bestrækkere for at kunne

løbe hurtigere for derved at vinde.

Edited by holsting
Link to comment
Share on other sites

Holsting>> Udstyret er naturligvis bedre idag, som i alle andre sportsgrene.

Omvendt er der jo så også en noget anderledes holdning til doping i Danmark nu om dage.

Min helt egen personlige holdning er at når man holder de ting op mod hinanden, så er Tonnis resultat det bedste der nogensinde er lavet af en dansker i 110kg klassen.

Helt enig med Claus.....

Iøvrigt kan man vel sige, at når man sætter en rekord, så gør man det jo i overensstemmelse med de på dagen gældende regler og sådan må det jo være. Så snakken om rekorder fra gamle dage versus idag er jo lidt uinteressant derved, at intet forhindre George eller andre af fortidens rekordholder at stille op i dagens udstyr og med nutidens regler.

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du med det ?

Argh, det ved du da godt! Det har vi selv snakket om, og din mening var tilbage da du løftede var synet på doping noget mere, skal vi sige afslappende, end det er i dag.

Det har du faktisk selv sagt. :smile:

Og George Olsen er da den sidste jeg ville mistænke for at være clean :laugh:

Men vil give dig ret i at rekorderne burde være slettet, da bænkprestrøjerne blev indført :smile:

Link to comment
Share on other sites

Men vil give dig ret i at rekorderne burde være slettet, da bænkprestrøjerne blev indført :smile:

Hvorfor burde de det? Sidst jeg tjekkede stod der da stadig danske rekorder i bænkpres som er sat uden trøje. Det er da heller ikke mange år siden, at Hendersons verdensrekord i +125 stadig var gældende.

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du med det ?

At holdningen til doping idag er soleklar i dansk styrkeløft - det er helt bandlyst. Holdningen var en anden for 15-25 år siden.

Jeg smider gerne hovedet på blokken for at Tonni er helt og aldeles dopingfri. Tør du gøre det samme for den person Tonni tog total-rekorden fra (eller indehaveren af den danske dødløftrekord i 125kg. klassen for den sags skyld)?

Jeg er klar over du også har en dansk rekord fra den tid - i 75kg klassen - og jeg har ingen grund til at tro, at du ikke skulle have været ren som nyfalden sne, bare så vi lige er på det rene med det.

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg har svært ved at forstå er, at dopingdømte atleters rekorder får lov at blive stående på rekordlisten. Man kan selvfølgelig ikke bevise at de pågældende atleter var dopede, da de satte rekorderne, men en dopingdom burde, efter min mening, medføre, at rekorderne slettes.

Link to comment
Share on other sites

At holdningen til doping idag er soleklar i dansk styrkeløft - det er helt bandlyst. Holdningen var en anden for 15-25 år siden.

Jeg smider gerne hovedet på blokken for at Tonni er helt og aldeles dopingfri. Tør du gøre det samme for den person Tonni tog total-rekorden fra (eller indehaveren af den danske dødløftrekord i 125kg. klassen for den sags skyld)?

Jeg vil ikke sætte tvivl om Tonni´s resultat. Det var ikke mig der bragte

emnet doping på bane.

Jeg syntes det var trist at rekord holdere mister deres rekorder i

trekamp pga bænkprestrøjer, som ikke var tilgængelige på

daværende tidspunkt.

Men er ellers enig med dig i at holdningen er ændret pga bedre kontrol.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke sætte tvivl om Tonni´s resultat. Det var ikke mig der bragte

emnet doping på bane.

Jeg syntes det var trist at rekord holdere mister deres rekorder i

trekamp pga bænkprestrøjer, som ikke var tilgængelige på

daværende tidspunkt.

Men er ellers enig med dig i at holdningen er ændret pga bedre kontrol.

Jamen, så er vi da helt enige :bigsmile:

Så ingen grund til det Pm helvede :laugh::superman:

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg har svært ved at forstå er, at dopingdømte atleters rekorder får lov at blive stående på rekordlisten. Man kan selvfølgelig ikke bevise at de pågældende atleter var dopede, da de satte rekorderne, men en dopingdom burde, efter min mening, medføre, at rekorderne slettes.

Ja, enig men den er desværre ikke juridisk bindende. jeg tror at livsvarig

karantæne er vejen frem, med dispensationsmulighed efter 8 år.

Gentagelse skal så give livsvarig karantæne uden dispensation.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes det var trist at rekord holdere mister deres rekorder i

trekamp pga bænkprestrøjer, som ikke var tilgængelige på

daværende tidspunkt.

Det er så sjovt nok, at de seneste par gamle totalrekorder der er faldet netop er blevet taget af nogle som ikke er bedre end de gamle rekordindehavere i bænk. Det som har gjordt forskelen er at de nye rekordindehavere har været bedre i de to andre løft...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share