Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Denne update bliver ikke så lamg... jeg er træt - og der venter endnu en træningsdag i morgen :cool:

Jeg kom til ABC her til aften i den tro at det var Tanjas basis jeg skulle køre - men jeg huskede forkert - så jeg ramte hendes elite time - og det er jo en ganske anden historie... :nissecool:

Når sidder lige ved podiet og ved siden af Kasper - så er det jo ikke andet at gøre end at give den gas - og det gjorde jeg så.. Pulsuret ville kun vise 0 eller 94% - så det opgave jeg og gik bare efter den beskidte lyd på min vejrtræknng... :nissetunge:

Det meste af time var tungt arbejde... først til sdist kom mder 8 min i mellemtakt. Skøn skøn time!

Bagefter snuppede jeg 20 min intervalprogram på en crosstrainer - det er her pulskurven er fra.

I morgen 1 x styrke - for overkroppen - samt 2 x spining

post-125-1198098593_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dagens lærdom:

At have nyindkøbt tøj i samme pose som en bøtte Kutterrejer er farligt - især når man taber posen 2 gange fra cyklen.. Nu vaskes der...

4 dag i psykougen - styrkedelen

Goodmornings:

1 x 7 x 50 kg (opvarmning)

3 x 5 x 60 kg

1 x 10 x 60 kg (Signe var startet før mig - så jeg indhentede lige et sæt - mon det betyder at jeg har for lidt vægt på? :nissetunge::blush: )

1 x 6 x 60 kg... Skulle man vove springet til 65 næste gang?

Incline bænk

4 x 5 x 45 kg

1 x 6 x 45 kg - op i vægt!

Precher curl:

Forsøgte først med 28,5 kg - men det gik ikke...

4 x 5 x 25,5 kg

1 x 6 x 25,5 kg... fanget mellem to vægtbelastninger.. præver nok den tungere igen...

Skå mave på skrå bænk- 2 sæt per side

2 sæt leg raises

Military press

4 x 5 x 30 kg

1 x 6 x 30 kg - der må jo flere kg på så...

God træning - og super hyggeligt som altid! Tak Signe :nissegrin:

Lige om snart 2 x spin - eller 1 x spin og 1 x crosstrainer

Link to comment
Share on other sites

Her til aften 2 x spinning øvet ved SNF

Inden timerne var jeg en lille smule nervøs... Første time gik fremragende! Signe lagde ud med en lang tung serie:

5 min efter 6,5

5 min efter 7

5 min efter 7.5

4 min efter 8

1,5 min angreb

Derefter mellemtakt

4 min stille og roligt

5 x (50 ned 10 op)

5 x (40 ned 20 op)

5 x (30 ned 30 op)

5 x (20 ned 40 op) Jeg kørte de sidste 3 min i stående.fordi jeg kan nu...

En fin time som jeg vel har kørt efter 81-83 i snit med et maks først i 90' erne - pulsuret drillede igen

2. time var stor set tung hele vejen... 6 bakker med 2,5 siddende og 2,5 stående efterfulgt af længere og længrende siddende angreb - den time er ved at være en Signe klassikker... :nissegrin:

Angrebene var på 30,45, 60, 75, 90 og 120 sek - det sidste dog stående de sidste 30 sek... Timen sluttede med noget let mellemtakst arbejde.

Jeg var i krise fra 3 bakke... men fik kæmpet mig med hjem - men over 7 tallet efter puls kom jeg ikke... Mine ben følte det som 9-10 arbejde hele vejen hjem....

I morgen er der finale på vores psykouge - og hvilken finale det bliver - warch this space - eller dødsannoncerne :nissetunge::devil:

PS. Signe spillede igen "put some sugar on me..." - :blink::blink::blink::blink::blink::blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
2. time var stor set tung hele vejen... 6 bakker med 2,5 siddende og 2,5 stående efterfulgt af længere og længrende siddende angreb - den time er ved at være en Signe klassikker... :nissegrin
:

Ja tænk at min klassiker i tiden er 36 min enkelttakt :nissetunge:

Jeg var i krise fra 3 bakke... men fik kæmpet mig med hjem - men over 7 tallet efter puls kom jeg ikke... Mine ben følte det som 9-10 arbejde hele vejen hjem....

Ja du fightede godt kørt :devil:

PS. Signe spillede igen "put some sugar on me..." - :blink::blink::blink::blink::blink::blink:

den hedder nu "pour some sugar on me" :nissetunge: , men gør sikkert ingen forskel for dig :rudolph:

Må dog påpege at du fik Iggy pop the passenger i slutningen af første time :yo: plus 36 min rock i anden time :4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

:

Ja tænk at min klassiker i tiden er 36 min enkelttakt :nissetunge:

Ja du fightede godt kørt :devil:

den hedder nu "pour some sugar on me" :nissetunge: , men gør sikkert ingen forskel for dig :rudolph:

Må dog påpege at du fik Iggy pop the passenger i slutningen af første time :yo: plus 36 min rock i anden time :4winkkiss:

Ja jo mere glad jeg bliver for mellemtakt - jo mere flytter du den anden vej :nissegrin:

Tak!

Nå nu Def leppard har lavet så meget ok musik - hvorfor så lige det nummer :blink: men ja - det øvrige musik kompenserede.... :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Hvad kunne sætte et større punktum på en psykouge, end en morgentime ifredag i Parken hos hende der Mette? Rygtet siger at det bliver en psyko hård time :devil: . Arne og SNF er garanteret VIP pladser :santa2::rudolph:

Den time er på mit program for i morgen - som opvarmning til finalen :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Nå nu Def leppard har lavet så meget ok musik - hvorfor så lige det nummer :blink:

Jeg skal se hvad jeg ellers har liggende :santa2: ellers tager jeg bare noget Bryan Adams det ved jeg kan få din puls op :nissegrin: Du bliver jo helt vild :santa2: , nå de spiller ham og Celien Dion når vi styrketræner. :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvad kunne sætte et større punktum på en psykouge, end en morgentime ifredag i Parken hos hende der Mette? Rygtet siger at det bliver en psyko hård time :devil: . Arne og SNF er garanteret VIP pladser :santa2::rudolph:

Er afgjort fristet :nissecool: men har selv en i morgen også :santa2: Men kør du Arne godt træt :devil: , så skal jeg flække ham senere :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Keep on dreaming little girl :devil::nissetunge:

Det lyder jo som teksten til noget at dit Celien Dion musik :santa2: men det ved du sikkert bedre end jeg :nissetunge:

Edited by SNF
Link to comment
Share on other sites

Psykougen - FINALEN

6.30 - Østerbro, Parken, SATS, Spinningsalen

gallery_125_888_90659.jpg

Ja helt frisk så frk Posh Mette måske ikke ud inden timen - men det skulle man ikke lade sig nare af :devil:

Hun havde planlagt en barsk omgag - og endnu engang fik jeg "skylden" :nissetunge: "Ja en her inde har psykouge - så det er derfor den her time er så hård... det er herren her nede forand - ja nu skal jeg jo ikke udstille dig Arne" Nå nej kære Mete :nissegrin:

Timen var stort set tung hele vejen - og blev jævnt værre og værre... 3 bakker som alle endte i angreb. efter den første 3 xs 30 sek angreb i fri position - med 30 sek imellem, anden bakke sluttede i 3 x 40 sek angreb - med 20 sek imellem og efter sidste bakke kørte vi så 3 x 30 med 30 imellem, 3 x 40 med 20 imellem og endelig 3 x 50 med 10 imellem.

Jeg havde ikke gode ben - surprise - men kæmpede det bedste jeg havde lært... Dog må jeg tilstå at jeg lidt røg i comfortzone på 3. bakke... Pludselig stod Mette nede ved mion cykel "Du står vel ikke og fedter med belastningen vel"? Spurgte hun med en flabet smil - og høj stemme :devil: "Skrid" sagde jeg... og 10 sek efter røg der 1/3 omgang på skruen - og pulsen klatrede op over 85% hvor den skulle værre...

Dejlig time - super coaching fra Mette og fortjent kommer der mange nu på den morgentime - selv sådan en dag op til jul!

Efter timen havde vi begge lige til til lidt :blahblah: Inden jeg skulle videre til næste træning...

med_gallery_125_888_8648.jpg

8.22, Frederiksberg, FitnedDK ABC, styrkeafdelingen

Signe var klar i lokalet og havde lagt dødløftstangen klar..

Dødløft:

5 x 5 x 73,5 - pice of cake i dag! Skal måske nok mere end 2,5 kg ekstra på næste gang!

Squat:

5 x 5 x 63 kg - også ret neemt - men der kan stadig arbejdes med dybden og teknikken. Signe var super sej i den øvelse i dag :devil:

Lying triceps extensions

1 x 5 x 25 kg

4 x 5 x 27,5 kg - det er vægten i alle sæt næste gang

Det var var vi kunne nå - og det var måske også rigeleligt :nissecool:

9.15, Frederiksberg, FitnedDK ABC, spinningsalen

Signe havde skruet en time sammen med et tempo pas og et tungt pas.

Tempodelen:

4 min siddende efter 6,5

1 45 siddende - 15 stående

1 30 siddende - 30 stående

1.15 siddende - 45 stående

1 min siddende 1 min stående

45 siddende - 1.15 stående

30 siddende - 1,30 stående

15 siddende - 1,45 stående

15 siddende - 2 min stående...

Denne serie kørte jeg med god intensitet - omend jeg nok ikke helt overholdt den udmeldte puls bundgrænse i det siddende..

Vi sluttede med en vist 20 min lang tung serie - med 3 angreb... Jeg havde udsolgt på alle hylder - men kæmpede det bedste jeg har lært - jeg kan ikke huske serien...

Fin time af Signe - ok indsats fra mig :cool:

med_gallery_125_888_70389.jpg

Herefter var psykougen slut. ca 16 timer har jeg trænet på 5 dage.. 10 x spin og ca 6 til 6½ times styrketræning. det er mixet der gør det ekstra hårdt... 16 spinningtimer ville værre nemmere. Det har været udfordrende og hårdt - men også morsomt :nissetunge: - og hyggeligt. 1000 tak Signe :bigsmile: Vi har besluttet at gøre det igen efter Signes eksamen den 16/1 - ikke nødvendigvis efter samme præcise koncept - men mindst lige så intensivt!

GLÆDELIG JUL alle sammen! :xmas: :xmas: :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Squat:

5 x 5 x 63 kg - også ret neemt - men der kan stadig arbejdes med dybden og teknikken. Signe var super sej i den øvelse i dag :devil:

Ja det gik fint da mine frustrationer først have lagt sig :wink:

.

Det har været udfordrende og hårdt - men også morsomt :nissetunge: - og hyggeligt. 1000 tak Signe :bigsmile: Vi har besluttet at gøre det igen efter Signes eksamen den 16/1 - ikke nødvendigvis efter samme præcise koncept - men mindst lige så intensivt!

Og selv tusind tak :bigsmile: Det har været både givende og fornøjelig på samme tid :wootdance: Jeg er frisk på ny uge i januar :4signme:

God jul Kære Arnepost-15167-1198277384.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg er frisk på ny uge i januar :4signme:

Ja den tager vi! :santa2: Og god jul til dig også :nissegrin::nissegrin::nissegrin:

Træning på en stille tåget dag...

Fælledparken - stykket omkredset af Rigshospitalet, Pavillionen, Kiosken Lille Ole, Parken og Niels Bohr instituttet kan have mange udtryk... 1. maj er det et kaos af siddende ølbællende mennesker - og nogle politiske agitatorer i det ene hjørne... Til Sct. Hans er det en stor pichnic... hele den grønne årstid er det centeret for flere fodboldlubbers aktiviteter.

Denne morgen var der en helt anden stemning... der var kun mig og en masse fugle da jeg cyklede på sværs fra Blegdamsvej til Øster Alle... Fuglene holdt fest på alle de græsfrø der er spredt på fodboldbanerne... Det var køligt, vindstille og let tåget - et stort tomt område midt i byen - helt mit og kun mit...

Det er en underlig tid lige nu - spændt ud mellem totalt kaos og total stilhed... Det er Julefrokoster og hektisk indkøbs aktivitet... Om morgenen er byen helt død - især her lige før jul og den 25 og 25 står alt stille....

Målet for min korte cykeltur var FitnessDk og en elite time med Henrik Withen... Jeg har ikke så meget at sige om den. Fin time hvor jeg sad tilbage i lokalet... der var mange i dag som ikke lavede en skid - jeg lærer aldrig at forstå det...

Men jeg lukkede mig ind i min egen verden og kørte en fortnuftig time... Vi kørte bl.a. 4 x 2 min siddende - 1 min stående i mellemtakt (90 rpm) og 5 x 2 min stående 1 min siddende i enkelttakt - så en lille pause og så var det tid til intervalarbejde. 4 x 30 sek siddende - med 30 sek oppe og stå i langsom kørsel imellem - så 3 x 1 min stående med 30 sek siddende pause imellem - den sidste gik lige over i 2 min siddende i højt tempo med belastning... jeg nåede 98% tiul sidst - jeg forsøge virkelig at komme helt op på 100% - men manglede lige 2-3 slag/min...

I morgen er der en øvet time på samme tid - med Henrik igen - jeg er på plads til den...

I dag var jeg så heldig at blive inviteret på brunch efter timen - ikke ringe :nissegrin:

post-125-1198413059_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Fin time hvor jeg sad tilbage i lokalet...

:surprise: hvad er der dog sket? :eusa_think: Du plejer jo ikke at være til at drive væk fra første række

:nissetunge:

der var mange i dag som ikke lavede en skid - jeg lærer aldrig at forstå det...

Nej men så kan de overbevise sig selvom, :wink: at de kan gnaske julemad med god samvittighed :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

:surprise: hvad er der dog sket? :eusa_think: Du plejer jo ikke at være til at drive væk fra første række

:nissetunge:

Kom for sent til at få ordentlig cykel - måtte om på 3. række :rudolph:

Dagens træning

I dag kom jeg i god tid og fk sikkret cykler til Kasper og mig selv på fø'rste række - midt for :santa2: Jeg brugte ventetiden til at tulle rundt og lavet lidt styrke træning... ikke alt for seriøst dog... :nissecool:

Dødløft:

1 x 6 x 51 kg

4 x 2 x 81 kg

Incline bænk:

1 x 8 x 41 kg

3 x 2 x 51 kg

Mavemaskine:

3 x 6 x 35 kg

1 arms rows

3 x 3 x 27,5 kg

Spinningtimen var en "Standard Withen": 6 min opvarmning - en serie på 15 min med mellemtakt - sidende og stående, en tilsvarende serie i enkelttakt, 5-6 min samlet i stående enkelttakt, en pause og så 10-12 min med stenhårdt intervalarbejde.Vi kørte 3 intervaller på 2 min. det første siddende hele vejen, det næste 90 sek nede og 30 oppe, det sidste stående hele vejen - der var 1 min hvile mellem hver interval.

post-125-1198493620_thumb.jpg

Ugeopsamling 17-24/12

Mandag :

Styrke 5 x 5 program - squatdag

1 x spinning elite og 1 x spinning øvet

Tirsdag:

Styrke 5 x 5 -dødløftdag

1 x spinning basis og 1 x spinning øvet

Onsdag:

1 x spinning basis og 1 x spinning eite

Torsdag:

Styrke 5 x 5, 2 x spinning øvet

Fredag:

Styrke 5 x 5 squat og dødløftdag. 2 x spinning øvet (den ene i SATS - hvor den hedder Cycling 55 minutter)

Lørdag: Fri!

Søndag: Spinning elite

Mandag:

Styrke og spinning øvet

Ialt:

12 x spinning (3 x elite, 7 x øvet, 2 x basis)

5 x styrketræning

En ok træningsmængde :santa2::santa2:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke meget aktivt jeg har lavet i dag... lad mig se... Jeg har købt kattemad, leget med Spinner, chattet en del på Messenger og så har jeg brugt min mulighed for at skifte juleteamaet her på boarded ud med det normale :tongue:

Træning har bestemt været en fristelse - pausen har jeg brug for - så det var en hel lettelse da klokken blev 15 og alle centre lukkede...

I morgen spin og måske også styrke...

gallery_125_888_6584.jpg

Også Spinner tager det roligt i dag...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share