Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger
Må ogå ha været en skræmmende oplevelse for dig :nissetunge: - Det gik vist også kun lige!

OM jer er FRISK? - JA DA!!

:nissegrin: Jamen så er det styrke og 2 spinning timer :santa2: Og vent til næste uge hvor vi skal træne meget :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

En barsk dag...selvforskyldt

På vej hjem fra træning i går kom jeg lige til at sige ja til at mødes med en træningskammerat til en øl... eller 3... Blev ikke sent - men sådan helt frisk var jeg ikke her til morgen... Men jeg og denne træningskamerat - lad os kalde hende "Signe" (den rigtigte identitet er mig og jer bekendt) var ikke destomindre på plads i FitnessDk Sydhavn her til morgen.

Først stod den på styrke:

Dødløft:

1 x 8 x 61 kg

2 x 5 x 71 kg - var lidt ramt af timen i går... :surrender:

Incline bænkpres:

1 x 8 x 41 kg

1 x 6 x 43,5 kg

1 x 4 x 45,5 kg - Fremgang!

Snatch:

3 x 6 x 14 kg... lidt tamt...

Triceps cabel pulldown:

1 x 10 x 35 kg

1 x 3 x 40 kg - direkte videre til 6 x 27,5 kg

1 x6 x 37,5 kg - også fremgang

Siddende lav cabel row:

3 x 8 x ?

Så var det ti til:

Spinning

Først kørt vi en øvet time - det meste af timen var en serie i enkelttakt over 5 "bakker" som gik lighe over i siddende angreb af længere og længre varighed.. Fin time som jeg kørte med ok intensitet - omen lige 1-3 procentpoint under det udmeldte meget af vejen. På sidste bakke skulle vi køre 3 min stående med 89% og så ned og køre 1,,5 min siddende angre og så stående angreb i 30 sek... Jeg kan ikke køre siddende angreb efter 89% stående - slet ikke på en dag uden friske ben - men det var en lille skønhedsfejl på en ok time :nissecool:

Efter en meget kort pause overtog vi lokalet - satte noget af Signes musik på anlægget og kørte for os selv... Vi aftalet ½ time - så det disponerede jeg efter... Men Signe syntes jo at vi skulle køre hvad der svarede til 1 spinningtime mere - og det faldt jeg straks for - så vi snuppede 20 mine mere. Den første ½ time kørte jeg tungt - bl.a 10 min stående... de 20 sidste minutter blev kørte i mellemtaktet - b.la. en serie med 1 min ned -1 min op...

Dejlig, dejlig træning - trods at jeg havde lidt ondt i håret (hmm) inden... :nissegrin:

post-125-1197743006_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pyskouge dag 1 - træning 1:

Nu står den på 5 x 5!

Squat:

1 x 8 x 40 kg

5 x 5 x 62,5 kg - 65 næste gang

Goodmornings:

3 x 5 x 60 kg

1 x 4 x 60 kg

1 x 3 x 60 kg - samme vægt næste gang

BB row

5 x 5 x 50 kg - 52,5 næste gang

Siddende DB skulderpres

1 x 5 x 14 kg

4 x 5 x 16 kg - 16 kg næste gang - da jeg kørte med få let vægt i første sæt - ikke så længe siden de 14 kgs vægte var for tunge...

Precher curl:

1 x 5 x ca 24 kg (vi er usikre på hvad den EZ-syang vejer - men gætter på ca. 7-8 kg)

4 x 5 x ca 26 kg - samme vægt næste gang

3 sæt leg raises på bænk

Ikke så mange øvelser - men 5 x 5 trækker sgu tænder ud... :rudolph:

I aften noget spin eller noget... :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Psykouge dag 1 - træning 2

1 x Spinning elite v/Kurt - Kasper og SNF på min højre side

1 x Spinning øvet v/Kurt - Stadig Kasper og SNF til højre og nu også Tanja til venstre

2 meget ens timer. Lang serie i mellemtakt med en del posotionsskift - efterfulgt af en tung serie med nogle korte angreb.

Arne er træt nu :devil::rudolph:

post-125-1197921026_thumb.jpgpost-125-1197921007_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Arne er træt nu :devil::rudolph:

:santa2: Lyder godt :devil: Og der en 4 dage tilbage af vores psykouge :rudolph: Godt kæmpet i dag både til spinning og styrketræning. Jeg er imponeret over dine good mornings i styrketræning der rykker du for vildt :devil:

Ses i morgen til endnu en psykotræning :santa2:

Link to comment
Share on other sites

:santa2: Lyder godt :devil: Og der en 4 dage tilbage af vores psykouge :rudolph: Godt kæmpet i dag både til spinning og styrketræning. Jeg er imponeret over dine good mornings i styrketræning der rykker du for vildt :devil:

Ses i morgen til endnu en psykotræning :santa2:

Tak skal du ha min seje træningsmakker :bigsmile: Glæder mig til i morgen! :nissetunge::rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Det var bestemt ikke Fårup sommerland, der var kul på - men du flækkede mig ikke Kim :santa2:

Inden jeg kommer til forklaringen på overskriften, så skal vi lige grueligt meget andet igennem...

Træningsstart 14.55 på ABC

Opvarmning: 7 min på crosstrainer

Dødløft:

1 x 7 x51 kg (opvarmning)

5 x 5 x 71 kg en kamp - men det gik fint - 2,5 kg op næste gang

Incline Db press: (mangler inclinebænk på stedte)

5 x 5 x 22 kg - de var tunge - men det gik... håber vi træner et stede med 23 kgs vægte næste gang..

Military press:

5 x 5 x 28,5 - gik overaskende godt - op 2,5 næste gang

Mavemaskine:

Signe lagde ud med 35 kg... jeg kunneikke lave lige så mange - øv :blink:

I næste sæt smækkede hun så lige 2,5 kg på - og sikrede sig at jeg så det :nissetunge: - hendes forsøg påa t se upåvirklet ud under øvelsen var ikke helt vellykket - men mit forsøg på at lave mere end 2-3 forkølede reps var endnu mindre vellykket :rudolph: - Signe er bare bedre der :4ranting:

3 hæderlige sæt med 35 blev det til...

Lying triceps extensions:

5 x 5 x 25 kg - gik meget bedre end jeg havde regnet med - op i vægt næste gang!

Spinning basis:

Mine ben føltes døde - jeg svedte koldsved og kunne ikke noget... Kom kun lige over 80% - udlod at køre "til failiure"...

Ellers fin time Signe havde skruet sammen der...

Spinning Øvet ved Kim Greisen:

Meget hurtigt fik Kim præciseret at "det er ikke Fårup Sommerland det her" - og der blev råbet "mere kul på" og "jeg flækker jer"... Men jeg skulle ikke flækkes, Kim fik både løftet mig og provokeret mig - så jeg kørte over evne... jeg har præsteret vildere pulskurver - men under de givne omstændigheder var jeg sgu sej i dag :devil:

Jeg har lovet Vivsen at prøve at huske programmet... men ud over at de der var 4 serier af 12 minutter og at førstes serie efter opvarmningen var tungt arbeje - ja så kan jeg ikke gengive den - sorry Vivs...

God træningsdag!

post-125-1198008320_thumb.jpgpost-125-1198008304_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Mavemaskine:

Signe lagde ud med 35 kg... jeg kunneikke lave lige så mange - øv :blink:

I næste sæt smækkede hun så lige 2,5 kg på - og sikrede sig at jeg så det :nissetunge: - hendes forsøg påa t se upåvirklet ud under øvelsen var ikke helt vellykket - men mit forsøg på at lave mere end 2-3 forkølede reps var endnu mindre vellykket :rudolph: - Signe er bare bedre der :4ranting:

3 hæderlige sæt med 35 blev det til...

:nissegrin: Men du har heller ikke trænet mave regelmæssig så det skal nok komme :wink: Tak for træning :nissecool: Glæder mig til at høre om din DOMS status i morgen :rudolph:

Jeg har lovet Vivsen at prøve at huske programmet... men ud over at de der var 4 serier af 12 minutter og at førstes serie efter opvarmningen var tungt arbeje - ja så kan jeg ikke gengive den - sorry Vivs...

Jeg kan sådan nogenlunde huske det :santa2:

12 min opvarmning

derefter 4 min stående enkelttakt

4 min siddende enkelttakt

4 min angreb af et 1 min skiftende siddende/stående

12 min blok med øgning af belastning gennem blokken

3 min siddende enkelttakt

3 min stående enkelttakt

2 min siddende

2 min stående

2 min siddende

4X3 min enkelt start siddende hvor man selv valgte hvor meget der skulle være pause af det 3 min hver gang...

Det var vist det :nissetunge:

Edited by SNF
Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh: :laugh:

Jeg har lovet Vivsen at prøve at huske programmet... men ud over at de der var 4 serier af 12 minutter og at førstes serie efter opvarmningen var tungt arbeje - ja så kan jeg ikke gengive den - sorry Vivs...

Bare ok, Arne, det er helt ok, men kun fordi du underholdt mig (og distraherede mig med dine druk-billeder) så jeg ikke gik i jeans ind og tog ½ times psyko-spin :tongue:

Jeg kan dog huske vi havde en enkeltstart de sidste 12 min !!! hepheyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!!

Tror i øvrigt vi fik flækket den unge instruktør himself ? tror du ikke ???? sådan gør man det ! hårdt udlæg, øge på midten...og luske hjem :tongue:

Dejligt at se dig igen - og sludre i fifaen :bigsmile: skal lige igang med at pakken tasken til i morgen og er jo i 7 sind..bør jo løbe, men Signe har en aldeles fremragende løsning på det problem......så hun er vist på vej op igen efter jeres psyk-træning idag ....

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt tarveligt at hive det frem, men det var vel for pokker derfor du skrev det :cool:

:crybaby: Morten Z driller :cry3:

Ikkje spor tarveligt Morten! Ja degik jo lige den anden vej nogle få dage - men nu er jeg 200 gram over hvad toget viser - 117 skal jeg sgu nå... Skal med at jeg nu er 2 cm mindre om livet end sidst jeg målte ca. den 1/12...

Link to comment
Share on other sites

"Der er lys for enden af tunnelen - og det er ikke nødvendigvis et modkørene godstog"

- Spinning basis med Greisen

Det var ikke helt nemt at komme op og afsted her til morgen... Det så meget meget mørkt ud udenfor.. Jeg kom dog på cyklen - mine ben var ikke helt glade for at cyklen sidder fast i 6 eller 7 gear (af 7).. Ned langs søerne var jeg heldig med de grønne lys, så det gik godt der in ad.. Jeg holdt pit stop på en tank - skulle lige tanke Cola Zerro... Der var grilkul på tilbud, et sikkert salgshit for tiden..

6.45 sharp begyndte timen - og ingen af de 2 jeg havde aftalt træning med var mødt frem... 2 min inde i timen dukker Henriette så op - jaja what else is new.. Men DEJLIGT at have hende på cyklen ved siden af igen!

Jeg kan sådan næsten huske programmet - efter opvarmningen..

siddende enkelt/stående enkelt/siddende pres/stående pres

20 sek alle positioner

30 sek alle positioner

40 sek alle positioner

1 min alle positioner

Aktiv pause

Den her er jeg i tvivl om:

1 min siddende rolig

1 min stående rolig

1 min siddende angreb

1 min stående pres

1 min siddende rolig

1 min stående rolig

1 min siddende angreb

1 min stående pres - der er noget der mangler...

aktiv pause

30 sek stående rolig

20 sek siddende angreb

30 sek stående rolig

30 sek siddende angreb

30 sek stående rolig

40 sek siddende angreb

30 sek stående rolig

50 sek siddende angreb

30 sek stående rolig

60 sek siddende angreb

30 sek stående rolig

50 sek siddende angreb

30 sek stående rolig

40 sek siddende angreb

30 sek stående rolig

30 sek siddende angreb

30 sek stående rolig

20 sek siddende angreb

Det var det... Det var vist under 3 serie at vi fik visdomsordene fra overskriften :nissegrin:

Jeg kørte overaskende godt - der var ikke "diamanter i benene" - men det var ok. :nissecool:

Fortsættelse følger.

post-125-1198055289_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg skal gøre mit til at holde dig op på det! :cooldance: Vi giver den fuld tryk træningsmæssig i januar :santa2: .

Vi kan for den sags skyld give den fuld gas indtil mit marathon den 18. maj. Så håber jeg, at du ser mig løbe marathon på under 4 timer :bigsmile: , og at du har en vægt på 100 kg :superman: ! Det tror jeg på at sagtens kan du nå :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal gøre mit til at holde dig op på det! :cooldance: Vi giver den fuld tryk træningsmæssig i januar :santa2: .

Vi kan for den sags skyld give den fuld gas indtil mit marathon den 18. maj. Så håber jeg, at du ser mig løbe marathon på under 4 timer :bigsmile: , og at du har en vægt på 100 kg :superman: ! Det tror jeg på at sagtens kan du nå :smilerock:

YEs - vi holder sgu et 3.59 - 99 Party :4band:

Link to comment
Share on other sites

Der var grilkul på tilbud, et sikkert salgshit for tiden..

Fornemmer jeg en anelse sarkasme her? :santa2:

For mit vedkommende har jeg gang i Weber'en mindst en gang om ugen i december. Den 24. bliver der således fyret op under den til formålet indkøbte kalkun.

Når man læser din log for tiden, er det tydeligt, at der også er fyret godt op under dig! :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Fornemmer jeg en anelse sarkasme her? :santa2:

For mit vedkommende har jeg gang i Weber'en mindst en gang om ugen i december. Den 24. bliver der således fyret op under den til formålet indkøbte kalkun.

Når man læser din log for tiden, er det tydeligt, at der også er fyret godt op under dig! :nissegrin:

Jeg kan gang på gang overaskes af det dedikerede Weber folks gerninger... Kan godt lide at grille om sommeren for hyggens skyld - men som ikke kødspiser og byboer - så er det ikke noget jeg tænker over som aktuelt om vinteren...

Hvad mon du mener med det sidste :rudolph::nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share