Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Flot flot vægttab. Der er virkeligt sket noget på de billeder du har postet på forrige side. Way to Go :superman: :4thumbup:

Bare hold ud. Tænk sig når du bliver 2 cifret. Det må være noget af en milepæl :w00t:

Nææ kommer du også her forbi Troels :bigsmile: Tak skal du ha. Ja når jeg når 98 kg skal der fandme være fest!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Military pres

1 x 10 x 28 kg

1 x 9 x 28 kg

1 x 7 x 28 kg - at jeg kunne så godt med 28 var en positiv overaskelse

Det var da vildt som du rykkede med military pres i dag :devil: Jeg troede i hvert fald du var over optimistisk da du satte 28 kg :blink: , men det gik jo imponerende godt. :4thumbup: Selvom stangen overfaldt dig inden vi startede :hehe:

Full laterals

2 x 10 x 8 kg

1 x 15 x 8 kg

Godt kæmpet, :superman: skulderen er dit svage punkt :wink: Men vi skal jo træne det vi er svage i. :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Det var da vildt som du rykkede med military pres i dag :devil: Jeg troede i hvert fald du var over optimistisk da du satte 28 kg :blink: , men det gik jo imponerende godt. :4thumbup: Selvom stangen overfaldt dig inden vi startede :hehe:

Godt kæmpet, :superman: skulderen er dit svage punkt :wink: Men vi skal jo træne det vi er svage i. :hehe:

Tak skal du ha - jeg troede også det var vildt optimistisk- ret fedt det gik anderledes...

Kære Signe- jeg har ikke svagheder, kun ...(overdøves af et kor der synger LA LA LA Arne det tro vi ikke på - sandheden er din værste fjende)

Link to comment
Share on other sites

Du er sku for sej Arne - keep up the good work!

Fantastisk læsning :cool:

Hallo mr. HST! Tak for besøg og kommentar!!

Jeg fik lavet en lille smule hertil morge -min Powerbag sålidt ensom og støvet ud:

Lunges med 17 kg Powerbag:

4 x 10

Pullover med 17 kg powerbag

3 x 7

Kornsækken (se billede)

3 x 8

cards_small_p047.jpg

Link to comment
Share on other sites

En smule styrke, en god gang spinning og en smule brunch...

Spinning var klokken 10 - men SNF kom før til sit 5 styrkepas i denne uge :crazy::w00t: Jeg skyndte mig derind så hurtigt vores langsomme tørretumbler tillod det...

Candygirl og MarianneB dukkede op og "forstyrede" - men jeg nåede lige:

Hammercurls:

1 x 10 x 16 kg

En arms row:

3 x 10 x 22 kg

Incline DB press:

2 x 10 x 18 kg

Så var det spinningtid. Programmet kan ses - næsten :tongue: - i Candygirls log. Det var en fin 75 min time. De hurtige skift vi kørte mellem stående og siddende på et tidspunkt - 8 sek imellem - er ikke lige mig - men alt i alt fint. Intensitetsudmeldningerne var lidt lave synes jeg - men dem er man jo ikke slave af. Musikken fungerede godt, men efterlod ikke noget permanent indtryk- men det er ok. Træningsselskabet fejlede jo ikke noget heller - hygeligt at møde MarianneB (igen) God træning!

Mens pigerne klarede omklædningen- ud fra princippet om at et kvindeminut har 100 sekunder - fik jeg klaret ting på net og telefon :cool:

Derefter gik turen til Nationalmuseets resturant. Deres brunch fejler ikke noget -men de har ikke styr på deres bordbestillinger og vi endte med at sidde det dårligste sted... men pyt- selskabet var godt -og Signe var vist MEGET tilfreds med den hjemmelavede Nutella... :bigsmile: Generelt blev der spist godt og sludret endnu bedre. Motion har mange gode sider :tongue:

post-125-1196007946_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Niske - tak skal du ha -jeg skal snart bruge en times tid på at høre hvordan det går i Oxford :bigsmile:

Jeg blev flyttet fra Oxford til York medio september, saa ikke saa meget derfra.

Maaske bortset fra at det er en af de mest fantastiske byer jeg har vaeret/boet i i mit liv. Paa venstre side af min davaerende arbejdsplads ligger Oxford Examination School, og paa hoejre side Magdalen College. Derfra 25 meter til High Street, hvor man lige smutter forbi Baliol College, saa et smut ned af en sidegade til hoeje, for at beundre Radcliffe Camera, der ligger lige foer Bodlian Library. Lige paa hjoernet af Broad Street, hvor verdens aeldste "kings Arms" ligger - stedet som af the Times kaldes for baren med verdens mest intelligente sludren :tongue: Du vil ikke vaere i stand til at rive dig fri fra alle de Doctoral students, Tutors, osv der sidder og faar en fyraftenspils. Samtaler af den slags som du havde med snf i squatracket.... Mums

Sidde lidt i solen, faar saa lige at smutte i Blackwells - et meget dyrt bekendskab, med alle de laekre boeger.

Paa nogle af de mest solbeskinnede dage var det som at man var deltager i Waughs Brideshead.

York er ok, men ellers ikke noget specielt. Er blevet varslet at jeg bliver flyttet til Edinburgh ifm med nyaabningen af et Sofitel naeste aar. Det glaeder jeg mig til.

Fortsat god vind med projekt "Strandloeve 2008" :cool:

Niske

P.S. Hild Tanja

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da sige min gode Niske, at York er en meget smuk by - med gammel komplet bymur, katedral osv... -men ok, det intelektuelle liv fra Oxford er der nok ikke. Edingburgh er tilgengæl fuld af liv af en hver slags - fantastisk by - intet mindre!!

MØG DAG

  • Bagdækket på min cykel ereksploderet
  • Jeg sad fast i en metrotunnel i 45 min
  • Jeg ankom tiltræning med SNF med træningsbukser i tasken der var med i mit vasketøj -men ikke var mine oig alt for små - så ingen træning der

Og det er kun nogle af dagens punkter...Har slet, slet ikke nået hvad jeg ville...

Nuvel - i morgen er der atter en dag...

Fik dag taget et mobilkamera billede af mit favorit tårn:

gallery_125_888_12172.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fik dag taget et mobilkamera billede af mit favorit tårn:

gallery_125_888_12172.jpg

Tak for billedet Arne... Jeg troede faktisk, at jeg havde fortalt dig, at det også var mit favorit tårn.... :smile: Spooky.. Nevertheless så har jeg altid gjort det til en oplevelse af 'kravle' op i det tårn..... Med bævende ben og DOMS bagefter... Det er så fedt, og det er SÅ flot...så der vil jeg gerne med op en dag.

KH Juli-der-stadig-er-druknet-i-flyttekasser..

Satser på update imorgen.... :blush: Men kors hvor har man mange ting.... suk....

Link to comment
Share on other sites

Tak for billedet Arne... Jeg troede faktisk, at jeg havde fortalt dig, at det også var mit favorit tårn.... :smile: Spooky.. Nevertheless så har jeg altid gjort det til en oplevelse af 'kravle' op i det tårn..... Med bævende ben og DOMS bagefter... Det er så fedt, og det er SÅ flot...så der vil jeg gerne med op en dag.

KH Juli-der-stadig-er-druknet-i-flyttekasser..

Satser på update imorgen.... :blush: Men kors hvor har man mange ting.... suk....

Tager gerne turen derop med dig Julie :bigsmile: Hvor bliver den update af i øvrigt??

Styrke og Spinning

Styrketræning med SNF

Udstyret i ABc er Technoshit - og det reducere fornøjelsen en lille bitte smule - men alligevel godt at hive noget jern sammen med Signe :bigsmile:

Dødløft:

1 x 10 x 51 kg- ren speedløft

2x 7 x 81 kg - alt andet en speedløft -men det går fremad... Vi blev enige om at det var sæt nok... hmm -jeg burde nok ha tage et mere...

Bænkpres:

1 x 10 x 41 kg

1x 10 x 46 -holdt, desvære,en lille smuæle hårdt

1 x 8 x 51 kg

Pulldown:

2 x 10 x 45 kg

1 x 10 x 50 kg...lige lovligt meget cheat i sidste sæt...

Military pres:

Der var kun faste stænger at bruge - og jeg skulle vælge mellem 25 og 30 - brugte jo 28 kg sidst

1 x 5 x 30 kg - det erjeg ret tilfreds med lige nu

2 x 10 x 25 kg

Precher:

Forsøgte først med 28 kg - synes jeg bør kunne når jeg bruger 16 kgs vægte til hammer... Men den var for tung

3 sæt med 23,5 kg -fik vist ikke helt 10 i det første -men i de 2 næste.l..

Full lateral raises

3 x 10 x 8 kg

Cabel Triceps ex.

1 x 10 x 20 kg

1 x 10 x 22,5 kg

1 x 10 x 25 kg

Mave i maskine

3 X 10 X 32½ kg forstår ikke at jeg ikke er stærk i den-med alt den mavetræning jeg har dyrket på det seneste... :innocent:

Mærkelig maskine til skår mave -1sæt

Det var det - det vil sige vi sluttede med et langt sæt :blahblah:

Spinning Elite v/Tanja

Siddemand: Kasper - herligt!

Musik: Armin Van Burren mix - sendt juleaften sidste år på BBC Radio 1 - også herligt

Program - efteropvarmningen:

5 min siddende enkelttakt

5 min skiftevis stående og siddende enkelttakt i 1 min - ekstra belastning hvert min

5 min angrebszone - stående med 2 x 40 sek angreb siddende

5 min siddende tempo

5 min skiftevis siddende og stående tempo - 1 min af gangen

5 min stående enkelttakt

5 min skiftevis stående og siddende enkelttakt i 1 min - ekstra belastning hvert min

5 min angrebszone - stående med 2 x 40 sek angreb - 1 siddende og 1 stående

Super time og dejligt at være helt spinning frisk!

post-125-1196281706_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Military pres:

Der var kun faste stænger at bruge - og jeg skulle vælge mellem 25 og 30 - brugte jo 28 kg sidst

1 x 5 x 30 kg

Godt kæmpet med de 30 kg. :devil: '

Du rykker også for vildt i bænkpres og precher :4thumbup:

Mave skal vi vist til at have på programmet hver gang :wink:

Det var fedt at træne sammen igen. :w00t: Det var jo længe siden vi sidst have styrketrænet sammen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Mave skal vi vist til at have på programmet hver gang :wink:

Det var fedt at træne sammen igen. :w00t: Det var jo længe siden vi sidst have styrketrænet sammen :superman:

Ja de mavemuskler trænger til tæsk...

Og ja godt at få trænet -op til 5 dage siden uhadadada :laugh:

Dagens insats

Kom på Royal i god tid - så jeg snuppede lieg 3 sæt i mavemaskine og 3 sæt pullovers med 22 kg - 10 rep. per sæt

Hovedretten: 2 x spinning øvet med SNF på podiet

Første time var domminert af en serie på godt 22 min i mellemtakt. De stående ture blev længere og længere serien igennem - fra 15 sek til 2min 15 sek, det siddende kortere og kortere - fra 2 min 15 til 15 sek - begge dele i spring på 15 sek per runde

Anden time var udelukkende enkelttakt. 6 bakker - alle med 2 min siddende og 3 min stående -efterfulgt af et siddende angreb, det første på 30 sek - det sidste 2 min. Super time også.

post-125-1196367282_thumb.jpgpost-125-1196367301_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning på Falkoner

Signe og jeg mødtes i dag under jorden - for FitnessDKs center ved Falkoner ligger faktisk under jorden... kun receptionen er at finde i gadeplan..

Dagens menu:

Squat:

1 x 10 x 40 kg

1 x 10 x 50 kg

1 x 10 x 60 kg - ikke helt dybe nok -men jeg kan godt er jeg overbevist om

Goodmornings:

1 x 10 x 40 kg

2 x 10 x 50 kg

Incline bænkpres

1 x 10 x 30 kg

1 x 10 x 35 kg

1 x 10 x 37,5

1 x 7 x 40 kg - har ikke lavet den ... nogensinde? Så skulle lige finde et niveau

En arms foroverbøjet roning:

2 x 10 x 24kg

2 x 5 x 25 kg - ingen pause mellem sæt her dog. Signe tog 21 kg på den måde i sine sidste sæt -sååå... Godt battle vi har i den øvelse :devil: (jeg forsøger at holde mig 4 kg foran - Signe forsøger at reducere afstanden - holder os begge i ilden!)

Cabel curls

3 x10 + 1 x 5 - kan ikke huske belastningen... gik ned i vægt i 3 sæt af 10 - det var alligevel forlidt - så tog 5 ekstra med den første belastning...

Dipsmaskine

3 x 10 - 65 kg i belastning- mod 60 de seneste gange...

Nogle maveøvelser - fandt endelig en god øvelse at lave på Falkoner - der er en god bænk til leg raises.

Front raises med to håndvægte af:

1 x 10 x 6 kg

1 x 10 x 7 kg

1 x 10 x 8 kg - ingen grund til at lave den med mindre end 8 - skulle bare lige finde mit niveau

Ingen af os var helt friske - men vi holder hinanden godt til ilden - ikke noget klynk her :devil::devil: (ikke unden at man udsætter sig selv for rappe bemærkninger)

Link to comment
Share on other sites

Godt at se squats, good mornings og Dødløft som en fast del af menuen!!!

Ja efter vægttabet kan jeg åbenbart slippe fra det uden det tidligere hofteproblem! Føles godt! Så skal jeg bare lige flytte mig fra svagløfter til acceptabel :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ja efter vægttabet kan jeg åbenbart slippe fra det uden det tidligere hofteproblem! Føles godt! Så skal jeg bare lige flytte mig fra svagløfter til acceptabel :bigsmile:

Jeg synes nu at det går meget godt for dig, :yo: og vigtigst er jo at du fighter hver gang :devil:

God 1. december post-15167-1196510135.gif og se nu at blive 100 % frisk :1112:

Signepost-15167-1196510178.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu at det går meget godt for dig, :yo: og vigtigst er jo at du fighter hver gang :devil:

God 1. december post-15167-1196510135.gif og se nu at blive 100 % frisk :1112:

Signepost-15167-1196510178.gif

Tak søde Signe. Ja det er er en super( :tongue: ) stemning vi har fået om vores træning :devil:

Ja halsen er øm i dag - nok bare en snue på vej :smile:

Link to comment
Share on other sites

Et år uden julekalender i loggen...

De seneste år har jeg jo lavet en slags julekalender i min log - en lille historie eller tanke hver dag.. det har været sjovt og responsen var jo fin... Sidste år var dog lidt tungere - behovet fort at fortælle historier fra tiden der er gået er ikke tilstede mere... Næste skridt bliver fiktion - eller i det mindste viderdigting på en kerne af sandhed - noget jeg også gerne vil prøve af in real life... Lige nu er tiden ikke til at gå igang - men næste år... :tongue: Jeg har tænkt på at følge trenden fra TV og lave en "genudsendelse" - men nej - virker ikke for mig...

Return of the body snatcher

-spinning med Christopher Scott Macdonald

Jeg sidder på den lave bænk uden for spinninglokalet på Nygårdsvej efter elitetimen fra 9.20 til 10.20... På vejen ud er der flere der spørger om det virkelig kan være rigtigt at jeg ikke tager time 2 med også... Men jeg har jo besluttet ikke at køre dobbelttimer et stykke tid... og det var en hård time hvor jeg gav den gas... ja jeg har lyst - men jeg skal altså ikke, og cyklen midt på første række (jeg var der 7.55 og fik sidste cykel på de to første rækker - fordi folk trode der var noget i vejen med den - samme historie som sidst)) er sprayet og tøret af- klar til den næste... jeg har desuden været lidt sløj med ondt i halsen fredag og lørdag... Jeg må hellere gå ned og bade...

Rejser mig... hmm - ingen der har taget "min" cykel - kan se Signe fortsætter... Så skal jeg vel høre for at hun jo kørte 2 timer i dag til styrke i morgen... nuvel - so be it... Mine ben begynder at gå - og fortsætter i den retning jeg stod, med ryggen til trappen... NOGET har overtaget komandoen, min krop går tilbage i salen, mine hænder griber de forskellige håndtag i den inarbejde vane og indstiller cykel igen - pulsuret sættes på styret og jeg finder tilbage i verden igen - nu på cyklen - nuvel - so be it... 2. time begynder og jeg er med igen...

Jeg kan ikke huske timerne i dag særligt godt... første time var meget i tempo - omend ikke det hurtigste.. et langt arbejde med jævnt stigende intensitet... nogle korte intense intervaller og en jævn afslutning.. Det hårdeste er 5 min siddende hvor vi skal køre efter 9 på den fysiologiske skala... 9 for mig er 91-95%.. jeg er lidt forsigtig først... Chris råber: "I see som strong eights in here - no nines..." Jeg skruer på - kroppen rammes af et mindre chok og pulsen stiger hurtigt op i zonen... "Good - no I'm beginning to see som nines"... 1 min senere "Godt Arne" :blush::w00t: ... 5 min ved den intensitet er altå fedt når man først får tvunget sig selv der op - og hvis du ikke forstår det kære eventuelle læser, så er det DIT tab :devil:

Anden time ligner meget første - lidt mere enkelttakt og intensiteten er 5-8% lavere (ja Candygirl - jeg ved godt at det egentligt hedder procent point her) Vi køre nogle korte intervaller mod slutningen... jeg er lidt forsigtig - eler fej - på den første spurt... tænker så - for faen kom NUUUUU - og giver den gas... De sidste 6 min er relativt roligt arbejde, men det gør ondt hele vejen -og jeg vil bare af cyklen NU - jeg lader cool down være cool down og vælter af cyklen næsten med det samme vi er igennem... Klogt? Nej... Men sådan var det...

Nu er kroppen busted - men på den FEDE måde!

post-125-1196606022_thumb.jpgpost-125-1196606040_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share