Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Hej Arne

Selvfølgelig et stort til lykke. Ikke bare med bestigningen, men også med din indtræden i de bjergbegejstredes klub! Jeg kan se det giver motivation til at sætte nye mål.

Gætter på at bjergene og Provence er de eneste der næsten kan slå Vesterbro og dit elskede København :wink:

Næste gang håber jeg du får mere glæde af nedkørslen for det er for sjovt når man giver den gas

mvh

Kaare

PS: Iøvrigt helt vildt at Kim kunne løbe de 21 km op! (fra en løber og kajakroer)

Tak skal du ha Kaare! Ja jeg tror også at nedkørslerne kan blivs spass.. Hmm det lader til at være en udbredt opfattelse at jeg er bymenneske der elsker den landsby i udkanten af Europa hvor jeg bor... gad vist hvor det kommer fra :laugh:

Kim kunne slet ikke blive færdig med at sige ting som "ja Arne - det her er jo næsten lige så smukt som ud langs Hillerødmotorvejen" når vi var på cyklerne...

Dagens træning:

2 x Chrisspin

Dagens Chriscitat: "Pain is only the assistant coach - the hedacoach name is fear"

Gider ikke skrive mere om dem - men fin træning :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Ja jeg vil også være med i koret der siger tillykke, for det er præstation at bestige et sådan bjerg, og følese kan man kun besskrive når har prøvet at stå på toppen af det, hvor imod frygten kan både være før op kørselen og så når man skal ned igen, så det er forsråeligt at du har bremset på vej ned, man behøvet jo ikke være frygtløs når man køre ned.

Håber du får held til dit næste projekt, men hvorfor først i 2010, hvad har 2009 gjort.

Jeg er selv en af dem der håber at komme til at køre La Mamotte.

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Ja jeg vil også være med i koret der siger tillykke, for det er præstation at bestige et sådan bjerg, og følese kan man kun besskrive når har prøvet at stå på toppen af det, hvor imod frygten kan både være før op kørselen og så når man skal ned igen, så det er forsråeligt at du har bremset på vej ned, man behøvet jo ikke være frygtløs når man køre ned.

Håber du får held til dit næste projekt, men hvorfor først i 2010, hvad har 2009 gjort.

Jeg er selv en af dem der håber at komme til at køre La Mamotte.

Tak skal du ha!

09 har ikke hjort noget. Der er to ting der gør sig gældende. Jeg vil køre ey godt la Mamotte og det kræver flere bjerg km - og det når jeg ikke inden næste år -også fordi jeg bliver nød til at bruge megen energi på at sparke min virksomhed igang nu.

Link to comment
Share on other sites

Der har vist efterhånen stået nok om Frankrig og Ventoux turen her.. Jeg er ved at skrive en lidt længere ting om det hele... men hvor lang og hvor den i givet fald skal publiceres ved jeg ikke... På den ene side er der gode grunde til at gøre det på MOL... MOL har været god ved og for mig, på den anden side... hvis jeg akn få nogen til at betale for det... :blush:

Et sidste "ting" dog - jeg overførte billeder fra mit mobilkamera for lidt siden - undetiden bliver de ret vellykkede, som dette af udsigten fra vores resturant bord den første aften dernede:

post-125-1216639033_thumb.jpg

Hvor smagsfuld og sofistikeret den kommunale gartner i Nyons er, det kan diskuteres - men han/hun er glad for farver:

post-125-1216639230_thumb.jpg

Nå ja, jeg har også trænet i dag :bigsmile:

Kim var vikar på morgentimen på Royal. Dejlig simpel time hvor jeg ikke husker hverken program eller musik (dog måske lidt for meget til de "syng med glade" i dag efter min smag - tror jeg nok :tongue: ) - jeg nød vist bare træningen i dag og har måske brugt min hjerne til at huske spinningtimer i det omfang jeg orker og gider...

Link to comment
Share on other sites

Imponerende forskel der er :4flex: :banana3:

Ja ikk :bigsmile:

Kørte Kims basis i morges... har måtte aflyse min deltagelse i MOL dogme i aften..

Siden har jeg måtte aflyse resten af dagen... har kraftige mavesmerter... Ved jeg har nogle galdesten... må hellere få set på det..

Link to comment
Share on other sites

Ja ikk :bigsmile:

Kørte Kims basis i morges... har måtte aflyse min deltagelse i MOL dogme i aften..

Siden har jeg måtte aflyse resten af dagen... har kraftige mavesmerter... Ved jeg har nogle galdesten... må hellere få set på det..

Vagtlægen har været her og givet mig et skud Voltaren. Mistanke (næsten sikekr) er en urinvejssten på vandring...

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er utroligt, hvilken forskel en barbering kan gøre! :laugh:

-Og du ønskes god bedring.

Så skulle du ha set mig da hår og skæg virkeligt var langt!!! havde fuldskæg fra jeg var 18 til jeg blev 30 :blink: Og igen senere for nogle år siden... Kan ikke sige at jeg savner det - slet ikke ved softice spisning :tongue:

Tak for de gode ønsker - regner med at dette er meget banalt og jeg er hurtigt hjemme igen!

Link to comment
Share on other sites

Hjemme igen. Scanning viste nogle pænt store galdesten som dog ikke blokerede noget. Man opererer først efter gentagne, anfald så jeg slipper for knive denne gang :bigsmile: Jeg skulle gerne være "normal" senest i morgen

Link to comment
Share on other sites

Min krop brokker sig i disse dage. Først den der galdestens ting. Mærkeligt at være på morfin natten til fredag for at kunne være til - iog så være nogenlunde ok lørdag eftermiddag - selv om ingen egentligt behandling er udført! Men jeg er da bestemt ikke ked af at jeg er ok og ikkke skulle gennem en operation - nu håber jeg bare at jeg ikke mærker mere til de galdesten!

Lørdag var jeg så på besøg hos Tanja.. Da jeg rejste mig fra stolen og skulle hjem - kom jeg ud for min første "venstreknæbegivenhed" længe. Som tidligere føltes det som nok rykkede sig derinde, knæet mistede et øjeblik bæreevnen og det gjorde ondt. Jeg er ok nu, men nok meget godt jeg har holdt fast i min tid til skanning den 15/9.

Skal ud og rulle lidt i aften - det eer godt nok varmt lige nu!

Link to comment
Share on other sites

Træning igår: 43 km Strandvejsrul

Træning i dag: 18 km rul - 1 x Tyren på 22.45 min - 18 km frisk rul.

Tyr PR med 1 min 15 sek. Maj hentede mig lige efter Ganløse - op ad bakke - hun havde 100 meter - jeg trådte så igennem... fløj gennem rundkørslen med 47 km/t, fortsatte let ned af bakke frem til Tyrens ryg med 52 km/t - fangede Maj, så kom bakken - jeg røg ned på 13-14 km/t og på toppen var maj væk - men sjovt var det!

Link to comment
Share on other sites

God bedring Arne.. Husk at dit sind nok er ungt, men din krop er ikke 18 år mere... så giv knæet lidt ro :bigsmile:

Ro... er det et ord jeg kender? Er det ikke noget med 2 åre og en båd? :rolleyes:

Jeg begyndte onsdagen med Kims morgentime. Som altid fyldt - havde Henriette og Vivsen bag mig :bigsmile: - mens min normale sidekvinde Maj åbenbart var for doven i går... Kim har justeret musikken lidt efter ønske... synes der er kommet lidt for meget sangbar musik ind :cool: Ellers som altid en god time hvor Kim bar konsekvenserne af weekendens 3 dobbelte ironman pænt :cool: Manden ER gal... en dag eller to efter han første gang kunne tage en trøje nogenlunde normalt over hovedet (skulderskade), svømmer han lige 12 km - ok 20 min langsommere end normalt, så det er jo ikke noget...

Mit knæ var ømt og lidt stift - blev dog bedre i løbet af timen, men ikke superkørsel fra min siden - ikke ren ferie men god fornuftitig træning..

Om eftermiddagen var jeg ude og "forstyre" Hoosier i hendes specialeskrivning, hvilket biddrog en del til de 25 km transportcyklinge som dagen ali alt bød på.

Klokken 17.20 indtog jeg MIN cykel på første række på Nygårdsvej. Vi er nogle stykker der har vors faste pladser - også Tina som sidder til venstre for mig - til højre er væggen - så der er ikke nogen... Supermanden Jimmy Olsen sad lige en cykel længere hende... der blev produceret en del watt på førsterækkes venstrefløj i gør!!

Chris havde en af de dage hvor han var inspirerende som altid - men tydeligt vis improviserede programmet... Første time en øvet, bød på 10 min opvarmning, 36 min tempoarbejde, 2 min pause og 10 min tungt arbejde. Tempoarbejdet på 8 til 8,5, det tunge fra 7,5 til 8. Hårdeste udfordring: 10 X 30 sek siddende - 1 min stående ved 90-100 rpm. Musikken var hovedsageligt en liveoptagelse med U2 jeg ikke havde hørt før... noget de angiveligt havde ventet i 18 år med at udgive...

Anden time, elitetimen, var tempo hele vejen - enkelttakt var dog en option man kunne vælge i det stående - men det gjorde jeg så ikke i går. Alt arbejde var på 8 til 9 - med 2 x 1 min undervejs til at køre pulsen ned.

Hårdeste serie - alt i 90-100 rpm: 8 min stående, 3 min siddende, 1 min stående, 3 min siddende, 1 min stående, 3 min siddende, 6 min stående.

Jo mere jeg kørte - jo bedre blev knæet. Var bange for at straffen ville komme når jeg blev kold igen, men nej. Gør ikke ondt i dag... Mystisk ting den krop...

I dag skal jeg ikke noget der ligner træning!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tid til et lille pip her...

Jeg skriver ikke så meget - dels orker jeg ikke rigtigt at skrive om spinningtime nummer 2137 (ja det er deromkring efterhånden), dels har træningen føltes lidt "fladere" lige oven på Frankrig - på mere end en måde...

Træningen går fint nok som sådan - og er ved at blive sjov igen :bigsmile: Det bliver ikke til det helt vilde udendørs cykling. Vejret er en grund.... knæet desvære en anden... Det driller kraftigt ind imellem... og jeg har været lidt nervøsfor at stå ude på Tyrens ryg med et fucked knæ... Har dog et håb om at komme ud mandag... Nogen har fået en racere der skal lære at finde vej - jeg og det hvide lyn stiller selvfølgelig op...

Jeg har kørt meget spinning på det seneste. det er blevet til gode timer med Tanja, Withen, Greisen, Traff og Anette Berg... Anette er skifte til SATS... det var godt og hyggeligt - vi fandt bagefter ud af at det vist er 3 år siden vi har delt spinning lokale :blink:

Fredag kørte Kim min favorit serie "30 minutter i helvede" -som tager omkring 45... Fredag endnu længere... En pedal knækkede og stakkels Karsten, en herlig gut, måtte en tur på hospitalet og sys... Det skønne var4 at se hvordan folk straks var påplettet og fik gjort hvad der skulle til -førstehjælp, ryde plads for dem der bar, tørre op osv.. Karsten "slap" heldigvis fra det fornugftigt uden skade på muskelvæv eller andet.

Vi genoptog og fuldførte bagefter... Serien:

10 x (30 sek stående roligt - 1 min siddende TUNGT pres - 50-60 rpm)

2 min rul

10 x (25 sek siddende roligt - 1 min stående angreb tungt)

2 min rul

10 x(20 sek stående roligt - 1 min siddende pres i tempo MED modstand)

Køre man den serie som det er tænkt -så bliver man træt!

Vægten er igen begyndt at krybe ned - skal den også fordi jeg skal under 100 inden december!!!

Egentligt skulle jeg nu være igang med spinning instruktør uddannelsen -men det tillader økonomien ikke i denne omgang -og jeg skal holde fokus på virksomheden. Lige nu handler det om at komme ud og holde nogle fordrag. Jeg elsker jo at komme ud og fortælle og give folk en oplevelse og nogle tanker de kan bruge!!

Så jeg er her altså alt i alt endnu... Kikker ind og skriver igen på et tidspunkt...

post-125-1219534768_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Flot billede! Det inspirerer mig til et fysiologisk spørgsmål, fordi du har besejret bjerget i Frankrig: Havde du problemer med den tynde luft? Jeg skal ned og forsøge mig med Pyrenæerne om fire uger og er pludselig kommet til at tænke på, at om den tynde luft giver problemer, eller om man kører så langsomt opad, at kroppen når at indstille sig ... Hvad er din erfaring, mon?

By the way: Du skal købe fredagens udgave af Weekendavisen, hvor Hans Kornø Rasmussen fortæller om, hvordan han (faktisk en uge før dig) var nede og knokle op ad Mont Ventoux som et led i en deal med sig selv om at komme i form og køre fra sin alder (60 år - og med stærkt skrantende helbred). Det er en tankevækkende artikel, som du uden tvivl vil finde interessant.

Hilsen

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Flot billede! Det inspirerer mig til et fysiologisk spørgsmål, fordi du har besejret bjerget i Frankrig: Havde du problemer med den tynde luft? Jeg skal ned og forsøge mig med Pyrenæerne om fire uger og er pludselig kommet til at tænke på, at om den tynde luft giver problemer, eller om man kører så langsomt opad, at kroppen når at indstille sig ... Hvad er din erfaring, mon?

By the way: Du skal købe fredagens udgave af Weekendavisen, hvor Hans Kornø Rasmussen fortæller om, hvordan han (faktisk en uge før dig) var nede og knokle op ad Mont Ventoux som et led i en deal med sig selv om at komme i form og køre fra sin alder (60 år - og med stærkt skrantende helbred). Det er en tankevækkende artikel, som du uden tvivl vil finde interessant.

Hilsen

Henrik

Har læst artikelen -sejt gået -men jeg synes jo de burde ha fundet en endnu bedre historie :cool::w00t:

Om jeg havde problemer med den tynde luft... Aner det ikke... har aldrig haft det svært i de højder jeg har været i ellers... Altså mod toppen var jeg så presset at jeg kunne tude... hvad der var hvad - aner det ikke.

God tur!!!

Link to comment
Share on other sites

Har læst artikelen -sejt gået -men jeg synes jo de burde ha fundet en endnu bedre historie :cool::w00t:

Om jeg havde problemer med den tynde luft... Aner det ikke... har aldrig haft det svært i de højder jeg har været i ellers... Altså mod toppen var jeg så presset at jeg kunne tude... hvad der var hvad - aner det ikke.

God tur!!!

He, he, har du nogen specielt i tankerne :wink:

Ellers tak for svar. Og tak for de gode ønsker. Glæder mig som et lille barn. Eller i hvert fald som en teenager, der i 1970'erne hørte om de store bedrifter i Tour de France og aldrig havde drømt om selv at komme ned og prøve kræfter med udfordringerne :tongue:

Dine seneste indlæg på din jobblog ser i øvrigt interessante ud. Dem må jeg vist også lige fordybe mig i.

Hilsen

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share