Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Weekendens træning - Spinning - Cykling - spinning

Jeg har valgt at køre noget spinning enne weekend... Begrundelsen den at der ikke er bakker omkring København som tager mere end et par minutter - på spinningcyklen kan man køre kontinuerligt tungt så længe som det nu passer..

Lørdag:

Spinning ved skønne Tanja i selskab med Signe og Kasper. Tempodelene tog jeg ret afslappet - den tunge kørsel blev kørt .... TUNGT.

Sidste på eftermiddagen snuppede jeg små 40 km på raceren - kørte bla 3 gange op af Klambenborgvej.

Søndag:

Spinning elite med Chris på podiet.. Hård time som altid... Det mestet af timen var ture stående med omkring 82-84 rpm med en smule sidende imellem ved lidt højere tempo - 8 tals artbejde i den højde ende. afslutningen 11 min super tungt - siddende bortset fra de første 50 sek. "Come on Arne - Mount Ventoux won't forgive"..

Det var så den sidste hårde træning inden bjerget

Link to comment
Share on other sites

Bonne Chance!

Hej Arne. Har jævnligt fulgt din log og vil bare sige god tur, held og lykke, kom godt over bjerget - og ned igen :bigsmile:

Når man har set din træningsindsats gennem tiden, er der slet ingen tvivl om, at du kommer helt op på toppen. I mere end en forstand. Du har jo altid sat dig meget høje mål, så nu skal du bare supplere med meget lave gear! Jeg skal selv køre Coast to Coast igennem Pyrenæerne til september og har af erfarne folk fået at vide, at det skal tages alvorligt med de små gear, for hastigheden kan nærme sig gåtempo indimellem.

Turen til september bliver min første træningstur i rigtige bjerge, så jeg kan ikke give dig gode råd på den front. Men jeg fornemmer, at du ligesom mig kan have svært ved at huske de nødvendige restitutionsdage mellem de hårde træningsdage. Man kan godt få dårlig samvittighed ved at springe en træningsdag over. Den går bare ikke, når du skal ud på et ridt som det over Mont Ventoux, så jeg håber virkelig, at du får hvile inden.

Formen er der jo. Nu skal du finpudse den ved at lave så lidt som muligt, forkæle dig selv og få det sidste overskud i hus, der kan få dig hele vejen igennem. Hvile, hvile, hvile. Det kan ikke understreges nok, selv om man kan få den frustrenede fornemmelse, at formen smuldrer mellem fingerene på en. Men der er ingen vej uden om. Hvile skal der til.

Men ellers: RIGTIG GOD TUR :superman:

(håber at du skriver her i loggen, hvordan det er gået).

Link to comment
Share on other sites

Bonne Chance!

Hej Arne. Har jævnligt fulgt din log og vil bare sige god tur, held og lykke, kom godt over bjerget - og ned igen :bigsmile:

Når man har set din træningsindsats gennem tiden, er der slet ingen tvivl om, at du kommer helt op på toppen. I mere end en forstand. Du har jo altid sat dig meget høje mål, så nu skal du bare supplere med meget lave gear! Jeg skal selv køre Coast to Coast igennem Pyrenæerne til september og har af erfarne folk fået at vide, at det skal tages alvorligt med de små gear, for hastigheden kan nærme sig gåtempo indimellem.

Turen til september bliver min første træningstur i rigtige bjerge, så jeg kan ikke give dig gode råd på den front. Men jeg fornemmer, at du ligesom mig kan have svært ved at huske de nødvendige restitutionsdage mellem de hårde træningsdage. Man kan godt få dårlig samvittighed ved at springe en træningsdag over. Den går bare ikke, når du skal ud på et ridt som det over Mont Ventoux, så jeg håber virkelig, at du får hvile inden.

Formen er der jo. Nu skal du finpudse den ved at lave så lidt som muligt, forkæle dig selv og få det sidste overskud i hus, der kan få dig hele vejen igennem. Hvile, hvile, hvile. Det kan ikke understreges nok, selv om man kan få den frustrenede fornemmelse, at formen smuldrer mellem fingerene på en. Men der er ingen vej uden om. Hvile skal der til.

Men ellers: RIGTIG GOD TUR :superman:

(håber at du skriver her i loggen, hvordan det er gået).

Tak skal du ha! Og ja, den her uge bliver massere af hvile - let træning 2-3 gange bliver det nok til - men af den slags hvor man er mere frisk bagefter end før :bigsmile:

det med de små gear kommer vist helt af sig selv... tror jeg når at blive glad for min lille 32 tands klinge op gennem skoven - med strækninger med 11-12%.

Coast til coast tingen lyder spændende :bigsmile:

Jeg skriver her i logggen så snart jeg kan efter turen op!!

Link to comment
Share on other sites

En helt anden ting end den lave fart på vej op er nedturen!

Pas på dig selv på vej ned. De max hastigheder der opnåes herhjemme er intet ifht hvad man hurtigt opnår når det går nedad med 10-12 % over flere kilometre. Jeg er sikker på at dine tro væbnere der følges med dig giver dig lidt instrukser i nedkørsel og hvordan man gebærder sig i svingene placering på vejen etc.

God tur! ( og jeg er stadig pisse misundelig - Mnt. Ventoux er vel et must for enhver der kan lide bjerge men det må blive næste år for mit vedkommende )

Link to comment
Share on other sites

En helt anden ting end den lave fart på vej op er nedturen!

Pas på dig selv på vej ned. De max hastigheder der opnåes herhjemme er intet ifht hvad man hurtigt opnår når det går nedad med 10-12 % over flere kilometre. Jeg er sikker på at dine tro væbnere der følges med dig giver dig lidt instrukser i nedkørsel og hvordan man gebærder sig i svingene placering på vejen etc.

God tur! ( og jeg er stadig pisse misundelig - Mnt. Ventoux er vel et must for enhver der kan lide bjerge men det må blive næste år for mit vedkommende )

Tak for de gode ønsker. At køre ned er faktisk det jeg er mest nervøs for. Nytter jo så ikke og side stiv på sadlen og slide bremseklodserne op på de første 1000 meter. Fuld fokus og en potion fornuft - så skal det nok gå :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kims morgentime i dag blev ikke til noget da han er en smule ukampdygtig lige i disse dage...

Jeg kørte i stedet med Chris på Nygårdsvej... ok jeg erstattede altså 45 min hård basis time med en øvet og en elite :innocent: MEN: jeg holdt fast, også i praksis - på den beslutning jeg tog inden timerne: ikke så meget som en eskund i rød/sort zone! I tungt arbejde holdt jeg under 83%, i siddende tempo under 85 og i stående tempo holdt jeg mig bare under syregrænsen - pulsen er ikke så pålidelig et mål her... Jeg fik derfor en par gode stemningsmættede timer hvor jeg var fornutigt med - men unde at måte kravle væk som normalt...

Den sidste serie var fristende at køre sig ud i: Det var noget i retning af:

6 min stående tempo (omkring 100 rpm eller lidt over) 8 tal 83-86%

1 min siddende

2 min stående 84-86%

20 sek siddende spurt med øget modstand

2 min stående Regel: pulsen må højst falde 1 procentpoint i forhold til slutningen af sourten

25 sek siddende spurt

3 min stående - samme regel om 1 procentpoint fald

30 sek siddende spurt

4 min stående - samme regel igen - "Hvis nogen på første række er under 93% starter tiden forfra" - sagde Chris efter 2 min... "Heldigvis" for salen havde jeg sagt til Chris at jeg ikke kørte igennem - så han sprang mit pulsur over i kontrollen - det viste viste 87%...

35 sek siddende spurt

5 min ståede...'

Efter en lille pause kørte vi hjem 7 min siddende tempo skala 7 eller 8 efter valg

I morgen skal jeg pakke... Kim og Maj hendter cykel og bagage i morgen aften... drømmen er ved at blive til virkelighed... Selv om vi måske ikke får Kim med op af bjerget - jeg håber det nu :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kims morgentime i dag blev ikke til noget da han er en smule ukampdygtig lige i disse dage...

Nej, det er sq noget skrammel med ham :dry::unhappy:

I morgen skal jeg pakke... Kim og Maj hendter cykel og bagage i morgen aften... drømmen er ved at blive til virkelighed... Selv om vi måske ikke får Kim med op af bjerget - jeg håber det nu :bigsmile:

Hmmmmnnn, jeg er nu altså meget overbevist om at den unge mand vil forsøge sig.. jeg tror ikke på, at han kan holde sig i ro ! Og ellers har du og Maj jo en fantastisk motivator i følgebil med på turen ! Det' ikk' så ring' endda ! :shades:

Ha' nu en fantastisk dejlig tur - både til dig - og til KG og Maj ! Jeg vil sidde som en høg over mobilos og vente på update fra dig !

LIVE YOUR DREAM OUT !!! :heartpump:

Link to comment
Share on other sites

Sidste træning inden Frankrig:

15 km på Raceren ud til Holte - over Lyngbys brosten og Kongevejen/Geels

55 min spinning ved Mette - i ny Cykelsal i Impuls. Den unge dame kan ikke løbe fra de lykkelige omstændigheder - men det vil hun vist heller ikke! post-125-1215700969_thumb.jpg

De første 3 numre: "Rekreation" med Røde Mor, "Giv mig Danmark tilbage" med Natasja og "Noget galt i Danmark" med John Mogensen... Måske ikke det de selv spiller mest i de små Holtehjem :bigsmile:

Timen bød på lidt interval arbede såvel som 11 min stående enkelttakt. Som altid en stor fornøjelse at køre med Mette. Fin ny sal de har fået derude.. mske lige lovlig lys - og for langt op til instruktøren. Ventilationen virker ikke endnu - men jeg synte nu der var dejligt køligt! Tror der er nogen derude der ville få¨sig et chok hvis de kom på Nygårdsvej til en fyldt sal...

Efter spinning cyklede jeg via Søllerød og Skodsborg - Strandvejen de 22.5 km hjem..

Alt i dag kørt som ren hygge :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

En gave fra det nordlige nord til at medbringe til det franske: BIKESPEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEED.

Gi den gas, max gas, helt til toppen og ned igen :superman:

Husk at holde os stakler i våde Dk opdateret, så vi ved hvornår vi skal sende good wibes :hippy:

Du er SEJ

Edit: God bedring til Bagmanden, som jeg kan se kigger med lige nu :wink:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Pøj pøj med turen på af grusbunken! :4thumbup:
Posh & sølvskoene sender god karma og bikespeed til turen i dag :superman:

Tak for det - og det virkede!!!

I skal få hele historien med video og billerder og puls senere! Men ganske kort. Vi tog ruten fre Bedoin. Det krævede en lille tur i det flottest mulige teræn på omkring 20 km. Vi skulle lige over den lille Knold Col de Madeleine...

Se første 5 km er ikke desideret slemme. Jeg holdt 12-14 km/t med en puls lige omkring de 90o%. når man er oppe igennem vinmarkerne og kommer til skoven, passere man en resturant i et skarbt venstresving. Herfra blivver det alvor. Vejen stiger mindst 8,5% og flere lange pasasager på 10-12%. Det var ned i laveste gear og der op ad. Hastighed 6-9 km/t

Jeg måtte holde nogle få korte pauser, mest for at drikke, op gennem skoven. Kim ventede på mig på strategiske steder for at tage billeder og video - og heppe!

Det sidste stykke på 12-13% var fandme hårdt. Her måtte jeg se dybt efter kræfterne. Jeg måtte minde mig selv om hvor forbannet vigtigt det her var for mig - og jeg trak på alle de dejlige mennesker der har støtte mig. Kim, Maj, Signe, Tanja; Vivsen, Blackmore, Majse... jeg kunne blive ved længe!!

Ude af skoven ankom vi til en resturant med en vandpost hvir vi kunne tanke op. Jeg fik også lige en cold Cola light - takjket være Maj!

Så¨manglede der lige 6 km. I strten gik det fint - men så blev det stejlt igen og der var en vind fra helvede og det var pisse koldt. De sidste 2-3 knm var jeg af cyklen nogle gange... Kom kun 100 meter et par gange... Men med moralsk støtte og en hånd når jeg var bange for om jeg kunne få fart på inden jeg væltede...

Til sidst var jewg så tæt på at jeg kunne høre Maj heppe fra toppen - det gav det sidste!!

De skøre menensker havde så medragt kager og champange til toppen - så der blev festet... og frosset!

MÅLET NÅET!!

Tak til Maj og Kim for en fantastisk dag. Og jeg skal nok fortælle mere snart. Nu skal der spises!!

Link to comment
Share on other sites

God udsigt der på toppen af grusbunken. :w00t:

Tager du så de andre ruter senere på ugen? :poking::tease:

Vil jeg ikke love - men cykles skal der da :devil:

Tillykke med sejren :4thumbup:

Det må være sådan en fed følelse bagefter og dejligt at fejre det med gode venner :smile:

Lige præcis!!'

Glemte at sige i mit tidligere indlæg:

Jeg er pisse stolt af mig selv og har den fedeste følelse :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share