Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

a060.gif

Det bliver mærkeligt at undvære dine beretninger - men så ses vi jo forhåbentlig ude i den virkelige verden :wink:

Din log har altid været god læsning som ikke bare har indholdt træningsdata.

Held og lykke derude :bigsmile:

Tak skal I ha begge to. Og ses gør vi jo!

Snip snap snude - så er den historie ude... Loggen låses lige om snart!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lige et pip herfra. Forkellige har hen af vejen været så søde at spørge til mit knæ. I dag kom svar på MR scan. Jeg var jo begyndt at tro det ikke var noget.... Der er med sikkerhed en meniskskade på indersiden samt noget løst brusk. Der er sandsynligvis et problem med foreste korsbånd... PIS PIS.. Skal til kikkertundersøgelse hvor menisk og bruskproblem fixes med det samme... Vender tilbage når jeg ved mere

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jeg fik lige lyst til at mærke efter hvordan det føles her i min længe tavse log... Jeg ved ikke om jeg vil til at skrive igen... jeg har egentligt den seneste tid overvejet helt at sige farvel til MOL... Det vil jo være lidt vildt... efter 8 år hvor jeg har set ind hver dag..

PT er jeg ved at komme mig over min knæ operation den 11/2. Korsbåndet var der heldigvis ikke noget med. Den indre menisk i højre knæ var til gengæld seriøst fucked og jeg har en kraftig slidgigt ogå. Nu er menisken fixed. e har lavet lidt fix fax som måske kan bedre slidgigten. I horisonten lure ellers en knæledsprotese. Jeg fik det tilbudt allerede nu -men valgte alternativet..

Den 27/3 begynder jeg på spininstruktør kursus i Fitnessworld

Jeg ser vidlt frem til udendørssæsongen på min racer. Jeg begynder nok sidst i marts. Jeg må tidligst træne for alvor omkring den 20. Lige nu træner jeg styrke, armcykel og noget let crosstrainer.

Vægten er stadig et sted mellem 104 og 108.. ikke helt tilfredsstillende. Fokus er i disse tider på andre sider af mit liv end træning. Mange ting går rigtigt godt - der er også ting som har været noget seriøst l... -som jeg kun har mig selv at takke for. Og det skriver jeg så ikke mere om :bigsmile:

Existenscoaching.dk lever stadig - men det er hårde tider i den branche - det er fortsat min fremtid! Lige nu underviser jeg på RUC og har lidt on and off arbejde i Christianskirke på Christianshavn.

Det var det... måske skriver jeg her igen.

Link to comment
Share on other sites

He, he, vi er jo nok nogle stykker her på MOL, som har savnet dine indlæg. Når man har været vant til lige at "kigge forbi" engang imellem, er det underligt, at der ikke kommer flere pip. Men samtidig meget forståeligt, at der er andre ting, der er vigtigere.

Lyder interessant med dine instruktørplaner. Jeg er selv gået over til Fitness World sidste vinter, da jeg stort set kun har behov for styrketræning og så en enkelt time spinning i ny og næ (kører nu stort set kun på landevejen og i skoven).

Det er mit klare indtryk, at kvaliteten af deres spinningtimer er kraftigt på vej op. De første timer jeg kørte for et lille års tid siden var ikke altid lige fornøjelige, men på den seneste har jeg faktisk kørt spinningtimer med nogle rigtig fine instruktører.

Det er måske ikke helt Chris MacD/Catherine Marsal niveau fra Nygårdsvej, men lidt mindre kan også gøre det. Styrkemaskinerne er de samme som i SATS/FDK, og så er prisen den halve.

Du kommer med andre ord ind i en kæde, hvor det er mit indtryk, at de er ved at få styr på – og højner – spinningkvaliteten. Det er da meget fedt. Held og lykke med det.

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik - tak for "modtagelsen" og de gode ønsker :bigsmile:

Ja jeg meldte mig ind da det var billigt i januar. Formålet var at se om jeg her kunne finde et styrketræningssted tæt på som jeg gider. Jeg bryder mig ikke ret meget om Nygårdsvej... Desuden kunne jeg så køre timer hos Christina Peick som jeg kender fra Team SATS tiden og som en god instruktør... Ddet var så hende der lokkede mig på kursus...

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Dejligt med lidt aktivitet i din log - blev overrasket og glad over den lige pludselig var genåbnet :wub:

Tror der sidder flere og tænker dejligt der er liv

Vi ses jo snart :showoff::wootdance: :4mewantfood: :chopper:

træning, hygge og power shop

Se frem til at se jer - den der powershop tror jeg ikke vi behøver være sammen om :tongue:

Det lader til at være meningen med mit liv at efterprøve alle mulige måder at styrte på cykel på (på almindelig cykel - ikke raceren - der er jeg kun faldet en gang - ved 2 km/t)...

Dagens metode: Køre ret langsomt hen af Bredgade... En taxa passager smækker bagdøren op da jeg er 35 cm bag døren... SLAM - jeg ryger i dørken -og rammer med det restituerende knæ først... Nå men også denne gang slap jeg heldigt... Slog venstre hånd (nok på døren) og fik lidt små sår...

Jeg har ingen trang til at fortsætte disse eksperimenter...

Trænet fik jeg her til aften... Køre 3 x 8-10 rep i div. overkropsøvelser. 10 nin armcykel og 10 min crosstrainer blev det også til

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen trang til at fortsætte disse eksperimenter...

Nej, det er meget forståeligt. Man slår sig frygteligt, når man skvatter på cykel. Jeg har selv prøvet det to gange. Og begge gange på fuldstændig banale, stille og rolige cykelture. Absurd, når man tænker på, hvor meget jeg ellers har givet den gas på cykel. Derfor: Ingen cykling uden hjelm for mit vedkommende, selv om det mildest talt ikke ser så fikst ud :crazy:

God vind (og sikker kørsel) til dig :superman:

Henrik

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Få stadig lavet lidt styrke.. gider ikke skrive meget om det. Men jeg er da gået fra ultra patetisk svag til bare patetisk svag :tongue:

Lidt hårdt at se mange af vennerne på første række til Bagmands timen i går...uden selv at kunne køremed Karsten, Maj, Gregers, Tanja, samt Michael og Majbritt (Majse)... De to sidste på besøg fra det nordjyske...

Nå, men fortsættelsen, hygge og mad på La Lanterna med de to dejlige mennesker nordfra, var der ingen grund til at være ked af!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var super time der blev fyret af :rocketwhore: og kørt igennem :devil: - loving it :wub:

Hyggeligt sted du havde fundet til os - :4mewantfood: rigtig charmerende og god stemning.

Må bare en tur over til jer igen - :yahoo: Og så forventer jeg :w00t: , at du har generoberet :chopper: DIN cykel og sidder og kæmper :4boxing: sammen med os

Edited by Majse
Link to comment
Share on other sites

Må bare en tur over til jer igen - :yahoo: Og så forventer jeg :w00t: , at du har generoberet :chopper: DIN cykel og sidder og kæmper :4boxing: sammen med os

Ja kom endelig SNART. Bare rolig - jeg er snart tilbage - og Karsten har ikke overtaget cyklen - bare passet på den!!

Kig lige et smut i MOL Dogme Cup tråden :smile:

God ide som jeg håber mange er med på. Selv har jeg søndagsarbejde pt - og starter (og det er endda måske) forsigtigt på træningen igen efter operation i morgen - så jeg venter lige lidt :)

Link to comment
Share on other sites

Comeback dag!!

Jeg er jo etfornuftigt menneske... så min første spinning i 6 uger måtte være en lille bitte 90 min elite med grumme Greisen... bare den hårdest time i kæden... ikke andet.. :blush:

Nå jeg kørte den fornufting... Gav den gas i de tempobaserede serier - og holdt seriøst igen i den tunge serie... Tungt arbejdegør stadig en emule ondt -især stående -så det skal der ikke laves meget af...

Dejligt at være i stemningen igen og blandt venner - og på MIN cykel! Tak til Karsten for at passe på den... og til Maj for at reservere!

post-125-1237580330_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej igen -mon nogen snart kan huske mig som andet end den sureMOD der dukker op og vifter med pegefingeren... :cool: (Ikke at jeg har været meget aktiv der heller de seneste måneder)

MEGET er sket:

Mit knæ er efterhånde så velfungerende som det nok kan blive. Slidgigten er der jo - men menisken blev jo fixet - og selvom jeg nåede at blive skeptisk i tiden efter operationen - så må jeg nu sige at det har hjulpet!

Jeg er blevet uddannet spinninginstruktør hos Fitnessworld - og er efterfølgendeblevet ansat. Det er SJOVT! Nuvel - der har været gange hvor enkelte har set meget skeptiske ud da de så den der halvgamle halvfede mand på podiet - men efter timerne har de så set anderledes ud :bigsmile:

Jeg køre hver torsdag på Vesterbrogade(Scala) og hver anden lørdag formiddag på Gasværksvej -samt en masse vikartimer rundt omkring. At jeg har diskuteret spinning i så maneg år - og har så mange gode instruktører i vennelkredsen er jo en kæmpe fordel. Jeg er så igang med at findpudse MIN stil og opbygge et publikum - det kan KUN blkoive endnu bedre :devil:

Jeg har kørt timer torsdag, fredag og i dag -og har liiiige en dobbelttime på Århusgade i morgen :)

Link to comment
Share on other sites

Du skal være velkommen Nanna!

Jeg bruger mit pulsur når jeg erinstruktør... som evalueringsredskab er det nok ikke det bedste... Pulsen fårlige lidt ekstra... man er på... man skal kommunikere og være opmærksom samtidigt medat man giver den gas... bare se her:

post-125-1244298649_thumb.png

Jeg lavede bestemt en del... meeeen - så meget over 90% havde jeg ikke været nede i salen!

En dejlig time bestemt. Var vikar på "Lygten" i NV. Ok sal og mange mennesker mødt op. Tror at min stil var ny formange -men fik heldigvis en masse positive kommentarer efterfølgende.

I morgen er jeg vikar på Århusgade - 2 timer. Afløser kædens stjerne - så jeg ved der vil være enkeltederser forkert ud i ansigtet -sådan er det - men har afløst Christina før så dekender mig da de fleste. Mine ben glæder sig IKKE lige nu -men mit hoved gør!

Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg introduceret det glimrene publikum i Fitnessworld Århusgade for "Halifax" og "Armstrong" intervaller (Tak til Bagmanden for konsulenthjælpen :bigsmile: )

Halifax: 1 min roligt - 30 sek til at gøre cyklen TUNG - 30 sek fuld atack

Armstrong: 2 min roligt - 2 min angreb - samme med 90 sek, 60 sek og 30 sek

Min 1. time lagde ud med 9 min opvarmning - så 5 x "Halifax" som førte over i 8 mi tempoarbejde - mest siddende - op til eneste pase. Efter pause: 5 min opkørsel - positionsskifte hvert min og så¨en serie "Armstormg interval" - gik direkte i 5 min roligt op ad bakke mod mål

Derefter havde jeg en "Udholdenheds time".Konceptet er cA 48-50 min kørsel uden pauser -og ved jævn intensitet lige under syregrænsen. Jeg kørte en opvarmning på 8 min - fortsatte med 9 min tempo - hovedsageligt siddende men med stående perioder af kort varighed - så 12 min enkelttakt op ad bakke (6 op -1 ned -5 op -med mulighed for at vælge at stå op hele vejen - hvad en del gjorde), 10 min tempo - 4 ned og 6 x (30 op-30 ned) - vi sluttede med en bakke igen - 4 ned - 3 op - 3 ned.

Jeg fik startet mit pulsur lidt sent i den time - men min kurve er da forholdsvis jævn -og det så fornuftigt ud ude i salen også.

post-125-1244386871_thumb.png

Har ikke timer før lørdag - dajeg har vikar på torsdag... Men der er jo liiige MOL dogme cykling tirsdag -og sikkert en vikar time et sted - ellers måjeg jo ned i salen hos en anden instruktør eller/og ud på raceren -sikke noget....

Link to comment
Share on other sites

Dejligt nyt. Det er da lige før, man skulle trække ind fra landevejen for at prøve en enkelt time eller to :bigsmile:

Du skal væreså velkommen - næste chance lørdag formiddag på Gasværksvej - en 2 og en 1 :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

post-125-1244298649_thumb.png

Jeg lavede bestemt en del... meeeen - så meget over 90% havde jeg ikke været nede i salen!

En dejlig time bestemt. Var vikar på "Lygten" i NV. Ok sal og mange mennesker mødt op. Tror at min stil var ny formange -men fik heldigvis en masse positive kommentarer efterfølgende.

Jeg havde et par stykker søndag som spurgte om du ikke snart kom igen :cool: Så det kan ikke have været helt galt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde et par stykker søndag som spurgte om du ikke snart kom igen :cool: Så det kan ikke have været helt galt.

Det var en dejlig melding -og det håber jeg da... Har fået faste timer lørdag andet sted -så har måtte give Lygten videre til anden på lørdag hvorjeg ellers også var vikar.......men dejligt center og godt publikum.

TAK for den melding!

Link to comment
Share on other sites

Det var en dejlig melding -og det håber jeg da... Har fået faste timer lørdag andet sted -så har måtte give Lygten videre til anden på lørdag hvorjeg ellers også var vikar.......men dejligt center og godt publikum.

TAK for den melding!

Sevans, nu havde jeg jo faktisk lige tænkt mig at køre med lørdag.

Og selv tak. Der skal da uddeles ros når der er ros at uddele.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share