Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Man kan jo ikke komme over Bjergern uden at trække cykling med mindre man bruger doping Arne...

teamoriginal.jpg.jpeg

Godt kørt, på det billede du sendte så du ikke synderligt presset ud, kan da også forestille mig alt føles godt når man når sine mål :smile:

Stort tillykke!

Link to comment
Share on other sites

Det har du også alt mulig grund til at være, det er nemlig bare så sejt kørt af dig :w00t:

- og ja, lækker udsigt deroppe på toppen af bakken :wink:

Man kan jo ikke komme over Bjergern uden at trække cykling med mindre man bruger doping Arne...

Godt kørt, på det billede du sendte så du ikke synderligt presset ud, kan da også forestille mig alt føles godt når man når sine mål :smile:

Stort tillykke!

Tillykke!
Jeg vil også bidrage med et stort tillykke - det fortjener den præstation :4thumbup: :superman:

Dejligt at høre, at det hele endelig lykkedes, på trods af de forhindringer, der blev lagt undervejs.

Super flot gået, Arne! Stort tillykke med det!

Tak skal I ha alle sammen - selv dig Poul - din slampert!

Kim fandt straks sangen på Youtube - Maj kendte den nemlig ikke :laugh:

Jeg har omsider fået lavet min pulsfil:

post-125-1216118420_thumb.png

Antalle af minipauser - og den stignde tendens er vist tydelig... Dykket lidt over midtvejs er den pause vi holdt ved resturant/vandpost. Her fik en pige også gvn af Kims kunnen og værktøj. Hun var på vej nd - og faldt da hun ville stoppe ved vandpostn. Hun fik slået grebet til forbremsen skævt - ikke det bedste der kan ske!

Min gennemnithastighed blev på 7,9 km/t - så Mortens beregning tidligere af watt krav ved 8 km/t var jo bang on! Det er suverænt det længste AT træningspas jeg har lavet!

Jeg er ved at lave et billedgalleri - kommer lige en smule enre i dag!

Link to comment
Share on other sites

Flere bileder

Jeg havde selv kamera med...

Det første er dog taget hvor vi bor - meget passene domminere bjergt totlt:

med_gallery_125_973_3298.jpg

Resturanten 6,5 km fra toppen:

med_gallery_125_973_45946.jpg

Med den vigtige vandpost - Kim fylder vores flasker:

med_gallery_125_973_12579.jpg

Maj ved vandposten - med sin "Princessecykel" - med spritnye hjul - lige lovligt højefælge til blæsten mod toppen!

med_gallery_125_973_54260.jpg

Jeg har desvære ikke et billede af Kim cykel - men den ser ud som dene - dog er baghjulet samme type som forhjulet - ikke plade:

P3C.png

Hvor mange hr ført kørt op af Ventoux på enkeltstartscykel - med Zipp 808 hjul og en rygsæk med blandt andet en flaske Chanpange? Og vel og mærke med en skulder der ikke har det ret godt... Manden er noget for ig selv...

Efter vandpostn begyndte det "let" - lige efter svinget begyndte de 9%+ igen - og vinden ramte...

med_gallery_125_973_92810.jpg

Tårnet på toppen er flot - på mere end 1 kms afstand vel og mærke:

med_gallery_125_973_41994.jpg

Efter nedkørslen var vi på cafe... guffede bars og drak en smule af det her:

Maj og Kim på vej ind på den lokale resturant om aftenen - gennemfør mangel på idyl :w00t:

med_gallery_125_973_12530.jpg

Maden og den lokale vin fejlede heller ikke noget!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte holde nogle få korte pauser, mest for at drikke, op gennem skoven. Kim ventede på mig på strategiske steder for at tage billeder og video - og heppe!

Det sidste stykke på 12-13% var fandme hårdt. Her måtte jeg se dybt efter kræfterne. Jeg måtte minde mig selv om hvor forbannet vigtigt det her var for mig - og jeg trak på alle de dejlige mennesker der har støtte mig. Kim, Maj, Signe, Tanja; Vivsen, Blackmore, Majse... jeg kunne blive ved længe!!

:blink: så tror pokker jeg var så træt i går eftermiddag - hvis jeg også har cyklet op af den grusbunke der !!? :tongue:

De skøre menensker havde så medragt kager og champange til toppen - så der blev festet!

Så blir det sq ikke meget bedre !!! :bigsmile:

MÅLET NÅET!!

STÆRKT !!!! - og kæmpestort TILLYKKE!!!!

Glemte at sige i mit tidligere indlæg:

Jeg er pisse stolt af mig selv og har den fedeste følelse :w00t:

Nå, det var godt du liiige selv kunne korrigere .......ellers var jeg sq kommet efter dig ! :devil: :devil:

Krams

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med indsatsen Arne :bowdown:

Lækre billeder oven i købet.

Stærkt gået Arne, altid en fornøjelse at læse om dine bedrifter! :4thumbup:
:blink: så tror pokker jeg var så træt i går eftermiddag - hvis jeg også har cyklet op af den grusbunke der !!? :tongue:

Så blir det sq ikke meget bedre !!! :bigsmile:

STÆRKT !!!! - og kæmpestort TILLYKKE!!!!

Nå, det var godt du liiige selv kunne korrigere .......ellers var jeg sq kommet efter dig ! :devil::devil:

Krams

/ :sun:

Hvor FLOT - NEMLIG

Du har den fulde ret til at være stolt og have den fedeste fornemmelse............

(95% sikker med den. 3. aug - du får lige en sms, når vi har biletterne, de ville gøre alt for at trække i trådene)

Tak skal I have alle I brave mennesker - det luner! Ikke at vi har brug formere varme hernede i Vucon! :laugh: Vi ntder livet. Vores værter lavede Piza i udendørs ovn med brændefyring i går.God lokal voin og godt selskab af en flok lidt ældre englændere og walisere. I blandt dem en gut mid i 60-erne der lige havde kørt sit 3. La Mamott - dvs. 3 alpetinder uden for kagtegori i rap - den sidste de 21 berømte sving op til Le alp de Huez.. det gjorde han lige på 9 timer! Hans familie var kommet herned -og for nogle daqge er hans cykel skildt ad og løst inde :laugh: Brave mennesker!

Jeg er smask forelsket i vores værters datter... Hun er dog kun 2 år... så det går nok ikke :laugh::laugh: Ej hun er så cute!

Link to comment
Share on other sites

For satan hvor er det godt kørt!! Stort tillykke herfra, og endnu mere respekt :4thumbup: Fede billeder, som nu får mig til at snuppe cyklen og cykle til Frankrig for at finde grusbunken selv :laugh:

Igen mange gange tillykke, og hils lige Maj og sig at jeg er helt pjattet med hendes cykel!

Link to comment
Share on other sites

Kære Arne

Tak for opkaldet i går. Det varmede helt ind i sjælen at høre at det var lykkedes! Vi er hamrende stolte af dig og er så glade over at du endelig kom op på dit drømmebjerg.

Med mange glade tanker fra Vesthimmerland

Link to comment
Share on other sites

For satan hvor er det godt kørt!! Stort tillykke herfra, og endnu mere respekt :4thumbup: Fede billeder, som nu får mig til at snuppe cyklen og cykle til Frankrig for at finde grusbunken selv :laugh:

Igen mange gange tillykke, og hils lige Maj og sig at jeg er helt pjattet med hendes cykel!

Tak skal du have! Turen kan kun anbefales!! :devil:

Ja Majs princessecykel er lækker - den er ikk blevet ringere af de nye Zip 404 hjul :w00t:

Hej Arne

Kæmpe tillykke! Det er monumentalt! Og super fede billeder. Savner næsten Leth til at kommentere... :laugh: Jeg håber, at der snart kommer en længere beskrivelse i loggen.

Kan være jeg skal skrive til Let og spørg om han vil speake min video! :w00t::tongue:

Kære Arne

Tak for opkaldet i går. Det varmede helt ind i sjælen at høre at det var lykkedes! Vi er hamrende stolte af dig og er så glade over at du endelig kom op på dit drømmebjerg.

Med mange glade tanker fra Vesthimmerland

Tak skal du have Peter - du har jo skubbet bagpå længe!!

Hjemad igen

Jeg er igang med mine sidste timer i Frankrig i denne omgang.

Igår kørte vi en kanon flot tur på 72 km. Udturen op ad bakke og hjemturen ned eller flat.. Ud af Faucon hvor vi bor kørte vi dog lige ned nogle km og "tabte" 150 Højdemeter - så var der lige godt 700 højdemeter til toppunktet - de sidste 400 af over et pas på en strækning af lidt over 6 km. Flot flot tur. Mine ben skreg i begyndelsen men jeg nød faktisk klatreturen!!

På hjemturen blev jeg hårdt straffet for at havet drukket alt alt for lit. Når man køre hårdt på i 3 timer i temperaturer på 28 til 34 grader - så er 0,9 liter vist ikke nok :blush:

Her til morgen var vi på Ventoux igen - jeg og Maj i bilen - mens Kim løb de 22 km op fra Bedoin - på 2 timer 30 sek. Det er vist ikke helt ringe :devil:

Meget mer tekst, billeder og video følger når jeg er hjemme. Netforbindelsen og tiden rækker ikke herned..

FED FED FED tur - min bedst oplevelse meget længe!

Tak Maj og Kim - you arre truely the greatest! :bowdown:

Link to comment
Share on other sites

Mærkeligt at stå på toppen af Ventoux om morgenen og i CPH 12 timer efter. Opsået et kedeligt videoproblem som jeg vender tilbage til når det er endeligt afklaret.

MEN et råklip på lidt over 5 min af turen op kan se her

Jeg er glad for at bilturen op i dag ikke var inden cyklingen - jeg blev skræmt i dag og kunne slet ikke forstå jeg havde klaret turen gennem skoven!!

Link to comment
Share on other sites

Vores vært i Frankrig Craigh- selv en yderst god cykkelgut - sagde til mig i forgårs: "Watch out Arne - its in your blood now - you want to do more and more"... Han har helt ret! Så nu skal der smides 20 kg inden næste sommer og så må vi se hvad jeg skal op ad... På sigt vil jeg gerne løre La Mamotte:

profil128.gif

178 km over 4 toppe. Kan jeg ikke med min nuværende vægt - såå :devil::devil:

Et mål for næste sommer kunne være: Passo dello Stelvio

stelvio2.jpg

Der skal trænes og tabes vægt - det her er FEDT!!! Og ja Kim - jeg ved godt hvordan jeg havde det og hvad jeg sagde 1 km under toppen i mandags hvor jeg slet slet ikke kunne overskue de sidste minutter - jeg kan bare også huske følelsen på toppen. Den bliver aldrig overgået - fordi det her var helt specielt - men for fanden bare 65% af den følelse kan gå!!

Link to comment
Share on other sites

Marmotten eller murmeldyret kan kun anbefales .... Fornemmelsen inden start sammen med de ca 5000 andre cykel idioter kan simpelthen ikke beskrives. Men den er hård!!

Hvordan gik det iøvrigt med nedkørslerne? Jeg mindes at du ikke var helt tryg ved dem.

Link to comment
Share on other sites

Du kan nu også glæde dig til din næste spinningtime - det er så fedt at have rigtige billeder på nethinden, når man kører intervaller. Det giver ekstra motivation :devil:

Tror på dig!! gad godt væe instruktør nu hihi

Marmotten eller murmeldyret kan kun anbefales .... Fornemmelsen inden start sammen med de ca 5000 andre cykel idioter kan simpelthen ikke beskrives. Men den er hård!!

Hvordan gik det iøvrigt med nedkørslerne? Jeg mindes at du ikke var helt tryg ved dem.

Talte med nogle stykker der kom lige fra Marmotte. En af den var en gut fra Wales på 60 åt+ Han havde lige kørt sin 3. 9 timer kørte han på! Lige nu vil jeg ikke kunne gennemføre - det er for lant og jeg er for langsom. Men det er et realistisk 2010 mål!

Nedkørslerne gik ok - jeg var ikke nervøs - bare LANGSOM. Jeg gjorde mange fejl og bremsede så meget at mine fingre på venstre hånd var døde og smertende da vi kom ned fra Ventoux. Må trænes på mindre knolde - jeg var så smadret på den nedkørsel at jeg ikke skulle ud i at flytte grænser.Min rekationstid og andre funktioner var ikke på toppen - også fordi jeg frøs ad helvede til. Det er nu ret facinerende at køre 20-25 km uden at være nød til at træde!

Link to comment
Share on other sites

Billeder fra Faucon

Her boede vi - hos Veloventoux:

med_gallery_125_974_114914.jpg

Udsigt til Ventoux - hen over vinmarkerne - manglede vi ikke:

med_gallery_125_974_105026.jpg

Vinmarker over alt - hvis det dag ikke lige var Oliventræer, Melon mv!

med_gallery_125_974_18693.jpg

Have i byen:

med_gallery_125_974_113023.jpg

Bakken op mod Kirken - og bageri og resturant - uden for "vores" dør:

med_gallery_125_974_109371.jpg

Typisk hus:

med_gallery_125_974_151660.jpg

Sådan ser alle klokketårne ud i området - man er ikke i tvivl om funktionen.

med_gallery_125_974_68746.jpg

Engang var de over alt - nu er der ikke så mange - men her et godt rustent eksemplar :bigsmile:

med_gallery_125_974_60708.jpg

De næste taler for sig selv:

med_gallery_125_974_103158.jpg

med_gallery_125_974_161219.jpg

Den lokale resturant - hvoe man spiser rigtigt godt - og ikke dyrt!

med_gallery_125_974_43098.jpg

Den her ting måtte jeg have med hjem - i det rigtige materiale - kalksten. de var nymalede alle sammen - de går op i at ALT skal være smukt der nede:

med_gallery_125_974_54220.jpg

Den sidste morgen var vi tilbage på bjerget. Kim startede sin løbetur (som I nok skal få billeder fra senere) lidt over 6 torsdag morgen. Det her er er vist taget 3-4 km fra toppen:

med_gallery_125_974_67903.jpg

Næsten oppe fra skoven - taget fra en lille bakke op fra vejen:

med_gallery_125_974_31575.jpg

Fra lidt over Bedoin - det er ikke så lyst 6.30 som i DK:

med_gallery_125_974_31541.jpg

Månelandskabet i morgendis:

med_gallery_125_974_144186.jpg

Jeg slutter med et par seje tøse - her Maj:

med_gallery_125_974_49513.jpg

Vickys og Craigs datter:

med_gallery_125_974_60608.jpg

Det var det - for denne gang!

Link to comment
Share on other sites

Stelvio, Stelvio, Stelvio!! Hvis Mont Ventoux var dine drømmes bjerg, så er Passo delle Stelvio mine drømmes bjerg. 24 km med 7,4% i stigning. Ser bare så fedt ud!

stelvio3.jpg

Og mht. Marmotten, så er det et godt mål, og som du selv siger, så er det sgu ikke umuligt for den der bærer viljen i hjertet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Selvfølgelig et stort til lykke. Ikke bare med bestigningen, men også med din indtræden i de bjergbegejstredes klub! Jeg kan se det giver motivation til at sætte nye mål.

Gætter på at bjergene og Provence er de eneste der næsten kan slå Vesterbro og dit elskede København :wink:

Næste gang håber jeg du får mere glæde af nedkørslen for det er for sjovt når man giver den gas

mvh

Kaare

PS: Iøvrigt helt vildt at Kim kunne løbe de 21 km op! (fra en løber og kajakroer)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share