KongKent Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Lige p.t. er vejret i hvert fald klart udslagsgivende. Slicks virker måske på én del af banen, men ikke så optimalt et andet sted. Omvendt for intermediates. Det er et kæmpe lotteri hvilket dæk der virker bedst. Det ser ud til Audi ramte rigtigt, og så kan de jo bare følge Peugeots tider. Når Peugeot begynder at køre stærkt igen, er det tid til at skifte til slicks. Lad os håbe TomK kører røven ud af bukserne på franskmændene i nat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Nu skal der lige skabes overblik og hjemmesiden opdateres. Men pt. står der at Toms Audi fører med en hel omgang.......og jeg tror faktisk det er rigtigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Hahaha, det er godt nok svært. Nu er alle på regndæk og så er det solskin og banen ved at være tør igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikki Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 kører de ikke utroligt langsomt lige nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KongKent Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 TomK er i slæden og bilen 1 omgang foran nærmeste forfølger. God start! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Okay, Tom "kun" 2 min foran og ikke en hel omgang. Der er selvfølgelig flere safty cars ude på en så lang bane som Le Mans.Men spændende med tiderne nu. Er rimelig sikker på at Tom er på regnvejrsdæk. Forenden af bilen blev skiftet.....formentlig for at give mere downforce, hvilket passer med regnvejrsdæk. Men mon det er den rigtige kombination, nu når banen tører ud?Følg med i føljetonen for svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 (edited) Sygeligt.Halvdelen af banen er tør og halvdelen af banen spejlglat. Hvad skal man dog vælge?Regnvejrdæk = brænder af på det tøre på ingen tidTørvejrsdæk = halvdelen af banen er det som på is og man må snegle sig rundtIntermediate = lidt af det hele til det halve, men stadig ikke godt. Edited June 16, 2007 by jarvig13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 (edited) Hvad de glemmer at sige.Her og nu:Med Tom i bilen fører Danmark over all og i LMP1Med Turner i bilen (Elgaards Aston) fører Danmark GT1 og med Magnussen i bilen ligger Danmark nr. 2 i GT1Med Simonsen i bline fører Danmark GT2 :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: Edited June 16, 2007 by jarvig13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emborg Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Hvordan ser det ud med brændstofs forbruget hos Pegot og Audi? Sidder desværre et sted hvor vi ikke har tv2 sport Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Hvordan ser det ud med brændstofs forbruget hos Pegot og Audi? Sidder desværre et sted hvor vi ikke har tv2 sport Svært at sige endnu. Men formentlig meget ens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 (edited) Jeg ved ikke hvordan han gør det. Men de seneste 3 omgange har Tom været 6-12 sek hurtigere hver omgang end næsthurtigste og endnu hurtigere overfor de resterende på banen. Hvordan hulen gør han? :4thumbup: Edited June 16, 2007 by jarvig13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klausjensen Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Han er vel tanket op på scooter-benzin. :4thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Jeg ved ikke hvordan han gør det. Men de seneste 3 omgange har Tom været 6-12 sek hurtigere hver omgang end næsthurtigste og endnu hurtigere overfor de resterende på banen. Hvordan hulen gør han? :4thumbup:Han kører stærkere... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garrish Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Der er vel ikke nogen som kender til en proxy så jeg skulle kunne få adgang til sputniks Le Mans transmission? jeg fik pludselig trang til motorsport... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 (edited) Han er utrolig, Tom. Nu da banen langsomt tører op, så kører han fra dem. Igennem et helt stint, da har Tom, undtaget en enkelt omgang, været hurtigste mand. Den ene omgang han "kun" var næsthurtigst, da var han i voldsom trafik. I resten af stintet har Tom i snit været 2-4 sek hurtigere end alle andre på banen. Det er utroligt. Kæft han er en fantastisk standardvognskører. Selvom banen endnu ikke er helt tør, så er han kun 0,3 sek efter Capellos hurtigste omgang over all, sat da banen var mere tør. Edited June 16, 2007 by jarvig13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antaeus Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Jeg undrer mig altid over at de har så svært ved at vælge de rigtige dæk.De må have så mange års erfaring med at vælge dæk til de forskellige vej- og vejrforhold, at man skulle tro at de havde bare lidt nemmere ved at ramme rigtig - man hører det altid, om det er F1, Le Mans, rally eller andet. Det må åbenbart være utrolig svært.Måske at sammenligne med at vælge smørring til ski - det har de også altid ufattelig svært ved at vælge rigtig selv om de har mega-meget erfaring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Hahahaha. Banen er helt tør nu. De andre kører stærkt. Hvad gør Tom? Sætter ny lap record med 3:29:913. :4thumbup: Hurtigst omgang i racet nogensinde med banens nuværende set up. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Jeg undrer mig altid over at de har så svært ved at vælge de rigtige dæk.De må have så mange års erfaring med at vælge dæk til de forskellige vej- og vejrforhold, at man skulle tro at de havde bare lidt nemmere ved at ramme rigtig - man hører det altid, om det er F1, Le Mans, rally eller andet. Det må åbenbart være utrolig svært.Måske at sammenligne med at vælge smørring til ski - det har de også altid ufattelig svært ved at vælge rigtig selv om de har mega-meget erfaring.Jeg kan godt følge dig. Men har du set dagens løb?F.eks. satte Audi intermediate på da det regnede. Men safty car perioden varede så længe, at banen tørrede op over et par omgange. Så da safty car perioden var ovre, så var intermediatedækkene for langsomme......men det var midt i et stint, og det ville koste at smutte ud og skifte.Eller tag da det styrtregnede efter 2 timer. Halvdelen af banen var dyngvåd. Den anden halvdel tør. Vælg regnvejrsdæk og de er smadret efter ½ stint. Vælg slicks og du snegler rundt med 100 kmt på halvdelen af banen + så glat at du alligevel kan spinne af på et spiltsekund. Vælg intermediate og ovenstående bliver knap så slemt.....men stadig ikke sjovt........alt for hurtigtnedbrydende på den tørre halvdel og stadig med for lidt på den spejlglatte halvdel.Læg så til dette, at banen om 15 min er blevet noget hurtiger over all......men så er du ikke engang kommet gennem halvdelen af dit stint og det tager ca. 60 sekunder ekstra at gå i pit.Det var godt nok svære tider lige der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 (edited) Tom har overladt rattet til McNish.Status: Da Tom overtog havde han lige over en halv omgang på næste vogn (Peugeot nr. 8). Dette forspring primært skaffet ved at Capello lagde så hurtigt ud, at da der kom en safty car periode, da blev feltet delt i to og Capello lå efter en safty car en halv omgang efter den anden safty car. Held? Tjaaa, lidt. Men også at han trods alt havde åbnet et hul som var så stort, at hvis der kom en safty car periode, så var der en god mulighed for, at han ville "tjene" en ½ omgang safty car distance.Efter dette har Tom egenhændigt gennem skiftende omstændigheder (en bane som blev mere og mere tør) på et stint kørt en ½ omgang fra den nye næsthurtigste vogn (Audi nr. 1). Helt utroligt flot. På ét stint og uden udefrakommende forstyrrelser at køre en ½ omgang fra alle andre. UTROLIGT. Edited June 16, 2007 by jarvig13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
razor Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 ARGHHH ....... jeg sidder og mega-skumler over at TV2 Sputnik (LeMans) ikke "virker" ... hvis man er heldig kommer der en stream på 96 k/sek og så er der kun lyd ......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cutler Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Jeg har ellers ikke haft problemer med Sputnik. Har fulgt det siden starten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.K Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 ARGHHH ....... jeg sidder og mega-skumler over at TV2 Sputnik (LeMans) ikke "virker" ... hvis man er heldig kommer der en stream på 96 k/sek og så er der kun lyd ......... Det er møg irriterende. Virker heller ikke her, og har ikke virket godt i lang tid nu. Det er sku for ringe, ærlig talt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Update:Audi nr 1 og nr 2 bare drøner derudaf uden problemer og de kører begge (McNish i nr. 2 og Werner i nr. 1) meget ens tider og omkring 3:30-3:31 tider hele tiden. Toms Audi er mere end 1 omgang foran Audi nr. 1.Peugeot'erne har begget været i garage.....som forventet. Stærkeste Peugeot (nr. 8) har nu været længst inde og er nu 7 omgange bagefter. "Svageste" Peugeot (nr. 7) har været korterer tid i pit og ligger pt. nr. 3 og er 2 omgange efter. Men meget overraskende er det, at Peugeoterne ikke er hurtigere. De er hele tiden en 1-3 sek langsommere end de to Audier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
christian_dk Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Har lige et spoergsmaal til jer der har muligheden for at foelge med i TV, Sidder selv I Brasilien og foelger med i tiderne, og det ser jo indtil vidrer fornuftigt ud.Men hvordan daelen kan det vaere at bil nr. 18 Rollcentre Racing LMP1, stadig kun har vaeret i stop en enkelt gang, og alligevel ligger som nr. 7 og koere fornuftige tider. Det maa da vaere en fejl paa hjemmesiden , eller koere de bare med en anden strategi.Hjalp mig :)paa forhaand takChristian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Helt klart en fejl. Tænk ikke nærmere over det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.