Hvis Riis har dopet sig...


Melisen
 Share

Troværdighed  

337 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 213
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Døde Fausto Coppi ikke i et trafikuheld for længe siden?

Fausto Coppi døde af malaria i 1960.

Jeg har iøvrigt svært ved at begribe, hvorfor Jarvig bringer Fausto Coppi og Bernard Thévenet ind i diskusionen. Der er jo ikke ligefrem nogen af de to der har noget med Tour de France at gører i dag...

Link to comment
Share on other sites

Fausto Coppi døde af malaria i 1960.

Jeg har iøvrigt svært ved at begribe, hvorfor Jarvig bringer Fausto Coppi og Bernard Thévenet ind i diskusionen. Der er jo ikke ligefrem nogen af de to der har noget med Tour de France at gører i dag...

Ja, det er korrekt, at de intet aktuelt har med tingene at gøre. Pointen var såmen, at udover det absurde i moralen angående den mystiske forskel mellem Riis, Henn og Aldag, så er der også TdF-ledelsen holdning til at Riis skal miste sin sejr i løbet, mens andre ryttere som har vundet løbet og har været dopet åbenbart ikke skal slettes.

Altså kort og godt, at i stort set alt TdF udtaler sig om i øjeblikket, der er der dyb inkansistens og dobbeltmoral.

Link to comment
Share on other sites

Fausto Coppi døde af malaria i 1960.

Jeg har iøvrigt svært ved at begribe, hvorfor Jarvig bringer Fausto Coppi og Bernard Thévenet ind i diskusionen. Der er jo ikke ligefrem nogen af de to der har noget med Tour de France at gører i dag...

Ok, jeg syntes bare, at jeg engang læste, at Coppi døde dagen før Albert Camus og på samme måde - altså i et trafikuheld, men kan se, at du har ret.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor?

Fordi skribenten ikke har styr på sine fakta.

De prøver fra Armstrong som er blevet analyseret flere år efter de er taget er intet værd. Det er blot noget et par laboranter på et fransk dopinglaboratorie har lavet for at skabe opmærksomhed. EPO-testen foreskriver, at urinen maksimalt må være 30 dage gammel for at testen giver det rette resultat. Når urinen er ældre vil der forekomme "falske positive" pga forandringer i forholdet imellem de faktorere som testen måler på. Laboratoriet kunne højst sandsynligt have tøet en prøve fra en hvilken som helst atlet op og fået et positivt resultat på EPO-testen.

Med hensyn til Pantani, så er han aldrig testet positiv for EPO.

Link to comment
Share on other sites

Laboratoriet kunne højst sandsynligt have tøet en prøve fra en hvilken som helst atlet op og fået et positivt resultat på EPO-testen.

Det tvivler jeg nu lidt på.

Uden at vide hvordan den præcise test for EPO foregår.

Men ved nedfrysning, foregår stort set alle kemiske processer, uhyrligt langsomme.

Med hensyn til Pantani, så er han aldrig testet positiv for EPO.

Måske ikke lige direkte for EPO, men så for så meget andet..

Ummidelbart ville jeg tro, at en man som Riis, ville have en mere lempelig omgang med forbudte medikamenter, end Pantani.

Edited by pioneer.
Link to comment
Share on other sites

Det tvivler jeg nu lidt på.

Uden at vide hvordan den præcise test for EPO foregår.

Men ved nedfrysning, foregår stort set alle kemiske processer, uhyrligt langsomme.

Så vidt jeg errindre er det ændringer i strukturen i de forskelige proteiner som der måles forhold imellem der er et problem ved nedfrysningen.

EPO-testen er ikke ligefrem den dopingtest der har haft størst videnskablig opbakning.

Du kan læse kritik af testen i artiklen Serious concerns over urinary EPO test.

Hovedkritikpunkterne er følgende:

The key points, based on Peltre and Thormann's recommendations published in March, 2003

False EPO positives can arise from proteinuria, if an athlete produces certain types of proteins after intense exercise that the test picks up.

The antibody used is not specific enough, meaning that it will identify non-EPO proteins as EPO.

Different labs can give different results for the same sample, sometimes calling a negative a positive, and vice versa.

There can be a large variability in results, even when the same lab does the testing

WADA changed the test criteria from quantitative to qualitative wihtout any scientific validation.

A new "two-dimensional" EPO test is undergoing validation studies at the moment to iron out the flaws of the first one.

WADA doesn't believe that it can be sued by athletes who wrongly tested positive. It maintains that the test has given valid results in the past.

Måske ikke lige direkte for EPO, men så for så meget andet..
Pantani er aldrig testet positiv. Under Giro di Italia i 99 blev han taget ud af løbet efter at have afleveret en blodprøve med en for høj hæmatokritværdi. Dette er en indikation på brug af EPO eller bloddoping, men ikke det samme som en positiv test. En høj hæmatokritværdi kan således ikke fører til en dopingdom.
Ummidelbart ville jeg tro, at en man som Riis, ville have en mere lempelig omgang med forbudte medikamenter, end Pantani.

Hvad mener du???

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Hvis ASO vil tages seriøst, kan de vel ikke for alvor mene, at de vil trækkes med en præsident, som nærmest direkte erklærer en række af de store Tour-ryttere for dopingsyndere uden at kunne hænge det op på andet end indicier og løse rygter - eller er det bare mig, der ikke helt er inde i kulturen?

Link to comment
Share on other sites

Hvis ASO vil tages seriøst, kan de vel ikke for alvor mene, at de vil trækkes med en præsident, som nærmest direkte erklærer en række af de store Tour-ryttere for dopingsyndere uden at kunne hænge det op på andet end indicier og løse rygter - eller er det bare mig, der ikke helt er inde i kulturen?

Han er undskyldt - han er fransk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share