God nyhed for stærkmandsfans !!


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Her er en lille god nyhed for dem som interesserer sig for stærkmandskonkurrencer.

Jouko Ahola, who once said he would "never again" compete in strongman, has changed his mind and is beginning preparations for his comeback. Ahola said that he has been getting ready to compete in the Chinese Gran Prix, but does not expect to be in top shape for that contest. His first real goal, Ahola said, is to be in top condition for the Finnish national championships next year, and if he wins, which would qualify him for the World's Strongest Man show, he will then evaluate whether or he will return to WSM competition.
Jouko trak sig tilbage efter at have vundet WSM i 1999. Jeg håber han kan komme tilbage i form og tage titlen igen. Titlen som lige er blevet taget af Mariusz Pudzianowski fra Polen. Læs her.
Kuala Lumpur - Leading from start to finish, Mariusz Pudzianowski won the World's Strongest Man contest today. Second place went to Zadrunas Savickas, and third place, by virtue of winning the stones, Raimonds Bergmanis.  

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Fandt lige lidt om ham den nye vinder... han ligner jo nærmest en BB'er!

mariusz.jpg

marius2.jpg

MARIUSZ PUDZIANOWSKI

born 1977

lives in Bia³a Rawska (central Poland)

weight - 125 kg

height - 186 cm

arm - 54 cm

chest - 136 cm

competing history:

3. on The World Strongest Team Competition Panyu 1999

2. on The World Strongest Team Competition Hungary 2000

1. on the Polish Strong Man Championship' 2000

best efforts:

dead lift 320 kg

log lift 270 kg

Link to comment
Share on other sites

os polakker er onde
Du kommer måske også fra Polen af ??
Desværre ligner hans ryg et minefelt....test....test....testing

Ja, den forsøgte de også med over på et af de amerikanske forums. For at retfærdiggøre at der er ikke er nogen amerikanere som har klaret sig godt i år, så sagde de at Mariusz er den mest dopede vinder nogensinde. Måske ?? Men hvad kan man forvente af en konkurrence hvor der ikke testes. 90 % af de resterende har garanteret også taget noget. Og hvad med deres egen champ. Kazmaier. Da han var på toppen var han med garanti også loaded til op over begge øre. Så jeg har sgu respekt for Mariusz alligevel. For det er sgu lige konkurrence når de allesammen alligevel tager noget.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ja, den forsøgte de også med over på et af de amerikanske forums. For at retfærdiggøre at der er ikke er nogen amerikanere som har klaret sig godt i år, så sagde de at Mariusz er den mest dopede vinder nogensinde. Måske ?? Men hvad kan man forvente af en konkurrence hvor der ikke testes. 90 % af de resterende har garanteret også taget noget. Og hvad med deres egen champ. Kazmaier. Da han var på toppen var han med garanti også loaded til op over begge øre. Så jeg har sgu respekt for Mariusz alligevel. For det er sgu lige konkurrence når de allesammen alligevel tager noget.
Han er imponerende, ingen tvivl om det. Med så let en kropsvægt, så er han rigtig scary :evillaughter:

Jeg tror heller ikke han er mere dopet end de andre, men god det er han sgu. Jeg kan huske en af de tidligere verden stærkeste konkurrencer, hvor de skulle lave skulderpres. Han troede de skulle clean & Presse, pga manglende engelsk kundskaber, og tog derfor clean & Press. Da han fik at vide at de bare skulle presse gjorde han det og fik alligevel flere reps end de fleste.

Til at begynde med havde han også lidt bøvl med teknikken i nogle af øvelserne, men det har han vist fået styr på :)

Du kommer måske også fra Polen af ??

Genetisk set er jeg 3/4 polak og russer for resten af pengene, men jeg er født her i landet.

Link to comment
Share on other sites

Det var forresten et par styrkeløftere som prøvde seg i år.

Han Zadrunas som ble nr. 2 var med på VM for noen år siden (ca. 367.5-225-342.5)

Tibor Mezaros var også med i de innledende runder. Han har vunnet VM og har værdensrekord i DL 406.5kg fra 2001 (han har ca 400 i squat og 230 i benk)

Normannen Svend Karlsen skuffet litt men var i alle fall best i squat, som jo er en riktig styrkeøvelse, og ikke noe kondisjonspjatt! :D

TT

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share