Bænkprestrøje


Fistandantilus
 Share

Recommended Posts

Hvor meget er normalt at hente i en trøje?

Lige nu ligger jeg på en 6-7 stykker med 130 i bænkpres, og er nok go' for 150 i max.

Jeg vejer 75kg morgenvægt.

Jeg har mit klart svageste punkt i bundet af mit løft. Min max var 30kg højere, da jeg prøvede et board i AUS.

Jeg så at den danske rekord er 178 i bænkpres i 3-kamp. Så spørgsmålet er, om det er realistisk at kunne hente 28kg i en trøje for en lille pind som mig?

Jeg har hørt folk hente både 40 og 50 kg, men det er jo alle folk, der er langt stærkere, og hvert kilo er så noget mindre %vis afvigelse.

Vigtigste spørgsmål: Er det noget der kræver en stor arbejdsindsats, at lære at bænke i trøje? Der er ikke plads til at styrkeløft kommer til at fylde alt for meget i mit liv.

Jeg leger bare lige med tanken, da min træning i bænkpres går utrolig godt her under min slankekur.

Jeg er måske way off, men så kan jeg da blive klogere.

Link to comment
Share on other sites

En bænkprestrøje giver et sted imellem 0 og 75kg. Hvad du bænker til et board har ikke altid det store at sige. Da jeg var stærkest i trøje var jeg ikke meget stærkere til klods end i alm. raw bænk, men havde en god eksplosion fra brystet så jeg kunne skyde den igennem mit sticking point i toppen af løftet. Det meste carry-over i en trøje kommer fra tekniken i trøje. Få fat på en trøje og meld dig i en styrkeløftklub. Såfremt du har nemt ved tekniken i trøje og kan få udnyttet den er 25-30kg absolut hurtigt inde for rækkevidde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal desværre på 2 ugers ferie nu her uden træning. Men når jeg kommer i bænkform igen bagefter, må jeg få prøvet sådan en trøje.

Oftest er det ikke bare "at få prøvet sådan en trøje". Det er langt fra alle der kan løfte i en trøje den første gang. Og det at hente kilo i trøjen er oftest noget der kommer med øvelse.

Link to comment
Share on other sites

imponerende raw styrke du har dig :devil: - men når du køre bænk er det så med pause? min pointe er at det at lave barske løft er en ting men at kunne få dem godkendt til stævner er en anden :smile:

ikke for at tage modet fra dig men måske skal du indstille dig på at du skal have lidt mere med fra trøjen får du kan klaske rekorden. men uanset hvad har du da et kanont udgangspunkt og potentiale - hvis du, som squatfarther også foreslår, for meldt dig ind i en klub skal du nok komme til at bænke de onde kg :devil:

Link to comment
Share on other sites

imponerende raw styrke du har dig :devil: - men når du køre bænk er det så med pause? min pointe er at det at lave barske løft er en ting men at kunne få dem godkendt til stævner er en anden :smile:

ikke for at tage modet fra dig men måske skal du indstille dig på at du skal have lidt mere med fra trøjen får du kan klaske rekorden. men uanset hvad har du da et kanont udgangspunkt og potentiale - hvis du, som squatfarther også foreslår, for meldt dig ind i en klub skal du nok komme til at bænke de onde kg :devil:

Jeg har tit set Fist bænke nede i AUS, det er uden bounce, løftet røv og med fin pause, han har bare en syg presstyrke i overkroppen.. overgangen til et godkendt SL bænkpres skulle være temmelig smertefrit for ham :smile:

Link to comment
Share on other sites

Arg må have sådan en trøje, hvor kan de købes osv ? :P

har et press på 155kg nu, så hva kan der ikke ske med trøje ? :P

Hvis du ikke dyrker styrkeløft er det formålsløst at købe en bænktrøje.

Fist -> ud i Gellereup Bænkpresklub med dig (bedre kendt som AAK), der er noge gode bænkere der nok skal tage sig kærligt af dig (læs: give dig en for lille trøje på og dreje ærmerne til ukendelighed)

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Snak eventuelt med gutterne fra Odense der er blevet revet til blods af bænktrøjer, det whiner de jævnligt over--- :tongue:

Der går en historie om en Inzer-trøje, den første i klubbens historie.

Første gang Hippo var i den, skreg han så højt, at hele klubben stoppede med at træne og folk kom løbende fra receptionen, for at se hvad der var galt.

Troels sværger også, at han stadig har ar efter den.

Jeg har også været i den, men jeg synes nu ikke at det var noget særligt. Det ærgede forøvrigt alle de andre, fordi de håbede at jeg ville tude :tongue:

Men det er rigtigt nok. Bænktrøje er ikke legetøj, og man skal have vis viden om hvad der er, man foretager sig, ellers risikerer man at skade sig selv.

Når det er sagt er det ikke nødvendigvis farligt at bruge dem, heller, men som med så mange andre ting, skal de bruges rigtigt.

Thorhauge, hvor er det forøvrigt, at du har hørt den historie? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik. Jeg har et par trøjer liggende hvis du er interesseret i at prøve dig selv af, men pas nu på med at fokusere for meget på et bestemt tal....bænkpres trøjer er ret nådesløse overfor dem der ikke lærer at bruge dem rigtigt.

Skriv hvis du får lyst.

Link to comment
Share on other sites

Æv, det var ellers en oplagt mulighed for at drille en af klubkammeraterne med, at hele internettet ved at han er en tøs :unhappy::tongue:
Umiddelbart er det Troels (hvis jeg husker rigtigt)...

Og hvis jeg ikke husker rigtigt kan du stadig drille ham...

Baaa, i tror at bare fordi jeg nu er på Roskilde for at drikke mig ned, så følger jeg stadig med her, hehe! :sneaky2:

Nu var det ikke så mærkeligt at den ikke gjorde ondt på Moos da han jo ikke ejede skyggen af lats dengang han havde den på :tongue:

Trøjen er vidst blev omtalt i CamillaBruuns eller Conscience Log. De Inzer trøjer var sgu smerte at bruge. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Baaa, i tror at bare fordi jeg nu er på Roskilde for at drikke mig ned, så følger jeg stadig med her, hehe! :sneaky2:

Nu var det ikke så mærkeligt at den ikke gjorde ondt på Moos da han jo ikke ejede skyggen af lats dengang han havde den på :tongue:

Trøjen er vidst blev omtalt i CamillaBruuns eller Conscience Log. De Inzer trøjer var sgu smerte at bruge. :crazy:

Jaja, prinsesse. Du behøver ikke komme med undskyldninger, vi ved godt at du er en fin porcelænsdukke, og ikke kan tåle skrammer :cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share