Tulles tossestreger II


tulle
 Share

Recommended Posts

Løb tirsdag d. 19/5:

distance: 9,1 km

tid: 48.49 min

avg :heartpump: : 174

max :heartpump: : 188

kcal iflg pulsur: 547

Absolut forrygende tur :4thumbup:

Løb torsdag d. 21/5:

distance: 9,1 km

tid: 49.08

avg :heartpump: :171

max :heartpump: : 187

kcal iflg pulsur: 535

Endnu en god tur i forfriskende små regn... var dog ikke helt tryg da det pludselig lynede, men det var kun én gang og sidst på turen...

Joggin søndag d. 24/5:

distance: 8.18 km

tid: 46.56

avg :heartpump: : 172

max :heartpump: : 183

kcal iflg pulsur: 510

Dette var første tur i meget lang tid hvor jeg til sidst måtte tvinge mig selv afsted, gaaad bare ikke i dag :blink: Men turen var ok og altså... man har det jo godt bagefter :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Løb onsdag d. 27/5:

distance: 7,35 km

tid: 39.23 min.

avg :heartpump: : 170

max :heartpump: : 182

kcal iflg pulsur: 423

God tur, men var lidt øm i venste achillessene så kortede den et par km af i forhold til hvad jeg først havde tænkt mig (hellere forebygge end helbrede, synes jeg har været til fys det jeg skal i år) :innocent:

Jogging fredag d. 29/5:

distance: 11,9 km

tid: 70.10 min.

avg :heartpump: : 170

max :heartpump: : 178

kcal iflg pulsur: 750

Mange ikke motionerende folk ville nok stille et undrende udtryk op over følgende, men denne tur er det dejligste og mest afstressende jeg har foretaget mig i denne uge :wink: Ugen har været booket af møder på arbejde og i andelsforeningen, ekstra arbejde, min dejlige reservebedstefar fik fred efter års sygdom i weekenden så der har været forskellige praktiske ting der skulle klares og så var der bisættelse i dag... var til sidst så overtræt i går at jeg ikke kunne sove i nat så efter en lur først på aftenen var jeg bare klar på at komme ud og få klaret hovedet med en lang tur og det virkede :bigsmile: Nu skal weekenden nydes, den føles tiltrængt :rolleyes:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Løb søndag d. 31/5:

distance: 9 km (9,021 iflg ruteopmåleren hvis vi skal have det hele med :tongue: )

tid: 46.29

avg :heartpump: : 179

max :heartpump: : 194

kcal iflg pulsur: 549

Varme, løb og undertegnede er normalt ikke verdens bedste kombination og havde heller ikke de bedste forventninger til aftenens tur... men kan nu konstatere jeg har sat hastighedsrekord for min/km på turen :4jumpy: Forstår ikke helt selv hvor dén energi og dét tempo kom fra, har slet ikke gidet noget som helst i dag pga varmen :wacko: Men fedt når man kan overraske sig selv på den måde :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jogging tirsdag d. 2/6:

distance: 10.26 km

tid: 59.09 min

avg :heartpump: 165

max :heartpump: : 176

kcal iflg pulsur: 604

Skøn tur, kunne dog godt have undværet modvinden langs stranden, der kom nogle massive vindstød hvor jeg nærmest stod stille :rolleyes: Men bortset fra det nød jeg bare denne tur hvor jeg ikke på noget som helst tidspunkt var presset og benene super lette :alright:

Link to comment
Share on other sites

Hej Tulle

Jeg har læst lidt med på sidelinien og kan se du har haft problemer med skader.

Det har jeg også. For mit vedkommende er det dog knæene der har drillet og drevet mig til fys i denne omgang, men det er træls at være nødt til at skære ned på løbetræningen.

Dejligt at læse du er ved at have styr på det igen :smile:

Jeg kan læse du har løbet i nogle år nu. Har du løbet maraton eller ½ maraton ?

PB

Link to comment
Share on other sites

Hej Tulle

Jeg har læst lidt med på sidelinien og kan se du har haft problemer med skader.

Det har jeg også. For mit vedkommende er det dog knæene der har drillet og drevet mig til fys i denne omgang, men det er træls at være nødt til at skære ned på løbetræningen.

Dejligt at læse du er ved at have styr på det igen :smile:

Jeg kan læse du har løbet i nogle år nu. Har du løbet maraton eller ½ maraton ?

PB

Hej PB :smile:

Ja det er møg irriterende når man render ind i sådan en skade, jeg syntes det føltes som en evighed fra jeg startede til fys til jeg kunne starte op igen :dry: Også selvom det var under 2 mdr :wink:

Håber dit knæ går i orden snart!!! :bigsmile:

Jeg har løbet en halvmarathon distance en enkelt gang, det var ikke et officielt løb men på egen hånd. Det er ved at være 5-6 år siden nu, men sjovt nok har jeg gået og leget med tanken om snart at tage en igen, var også tæt på i aften, men det blev det ikke helt til. Og et marathon regner jeg da også med at det bliver til en dag, dog uden jeg har nogen fast plan for om det lige skal være i år eller længere ude i tiden :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Opdatering for de seneste dage:

Løb torsdag d. 4/6:

distance: 4.43 km

tid: 21.59 min

avg :heartpump: : 166

max :heartpump: : 183

kcal iflg pulsur: 226

Hovedet ville godt, men kroppen ville bare ikke i dag :newtongue: Var bare megatræt og havde forinden også haft gang i større omflytnings og "flyt ting på loftet og andre ting ned". Så besluttede at tage en kort tur og så bare give den gas med spurtintervaller og det gik egentlig ok, var ihvertfald godt presset :devil:

Jogging lørdag d. 6/6:

distance: 17,17 km

tid: 98.11 min

avg :heartpump: : 168

max :heartpump: : 177

kcal iflg pulsur: 1029

Tankerne havde kredset om at tage en halvmarathon i dag. De første 5 km var der ikke så god energi, men så fik jeg en ordentlig optur som holdt frem til omkring 14 km. Valgte derfor at korte det af og er også aldeles tilfreds med 17 km :4thumbup: Og derfra er der jo ikke langt til 21,2 så det bliver måske næste gang og det er stadig kun ca 2 mdr siden jeg genoptog løb efter skaden i læggen så det... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej PB :smile:

Ja det er møg irriterende når man render ind i sådan en skade, jeg syntes det føltes som en evighed fra jeg startede til fys til jeg kunne starte op igen :dry: Også selvom det var under 2 mdr :wink:

Håber dit knæ går i orden snart!!! :bigsmile:

Jeg har løbet en halvmarathon distance en enkelt gang, det var ikke et officielt løb men på egen hånd. Det er ved at være 5-6 år siden nu, men sjovt nok har jeg gået og leget med tanken om snart at tage en igen, var også tæt på i aften, men det blev det ikke helt til. Og et marathon regner jeg da også med at det bliver til en dag, dog uden jeg har nogen fast plan for om det lige skal være i år eller længere ude i tiden :unsure:

Ja det er bare så træls at være skadet.

Jeg er inde en dårlig periode lige nu efter mit løb i tirsdags, så jeg har fået strenge ordrer på ikke at løbe før jeg er smertefri igen :unhappy: .

Det lyder spændende med ½ maraton og maraton. Det kunne jeg godt tænke mig, men det må være fysikken der bestemmer om jeg når dertil :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Bedre sent end aldrig, opdatering for sidste uge :smile:

Restitutionsjogging mandag d. 8/6:

distance: 5,97 km.

tid: 34.49 min.

avg :heartpump: : 162

max :heartpump: : 173

kcal iflg pulsur: 383

Var slet ikke så medtaget ovenpå lørdagens tur, var dog lidt øm i lårene så tog en meget rolig tur og tror det fik løsnet op for dagen efter var alle spor af ømhed væk :4thumbup:

Løb onsdag d. 10/6:

distance: 7,36 km.

tid: 38.07 min.

avg :heartpump: : 174

max :heartpump: : 188

kcal iflg pulsur: 484

Løb fredag d. 12/6:

distance: 7,15 km.

tid: 37.35 min.

avg :heartpump: : 176

max :heartpump: : 189

kcal iflg pulsur: 487

Tur i silende regn og vindstød af stormstyrke, så har man prøvet det med... og fik da også omkring ½ liter vand med hjem i skoene :tongue:

Jogging søndag d. 14/6:

distance: 9,06 km.

tid: 51.26 min.

avg :heartpump: : 177

max :heartpump: : 191

kcal iflg pulsur: 676

Ikke nogen særlig god tur, ved ikke lige hvad der skete for pulsen :blink: Men da jeg i går og i dag også har mærket lidt advarselssignaler fra læggen tager jeg det som et tegn til at jeg nok lige skal springe en tur eller to over nu hvor jeg ellers er kommet ind i en rimelig fast rutine med at komme afsted hver anden dag... Ærgeligt, man bliver jo lidt afhængig af det skidt :rolleyes: Men hellere et par dages frivillig pause end flere ugers ufrivillig hvis læggen er ved at blive overbelastet :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er bare så træls at være skadet.

Jeg er inde en dårlig periode lige nu efter mit løb i tirsdags, så jeg har fået strenge ordrer på ikke at løbe før jeg er smertefri igen :unhappy: .

Det lyder spændende med ½ maraton og maraton. Det kunne jeg godt tænke mig, men det må være fysikken der bestemmer om jeg når dertil :tongue:

Ja som du kan læse i ovenstående holder jeg mig også lige på måtten et par dage :dry::wink:

Men som jeg også har skrevet så hellere en kort frivillig end lang og ufrivillig pause... utrolig så hårdt det er at skulle passe lidt på sig selv :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ugens fysiske udskejelser:

Sprang over løb tirsdag for at give læggen lidt fred. Har en mistanke om jeg ligger og spænder i mine ben om natten og det er det der gør jeg føler den brokker sig lidt :blink: Så går nu i gang med at lave nogle grundige strækøvelser hver aften før jeg går i seng og må se om det hjælper, der er nemlig intet hverken under eller efter løb.

Løb torsdag d. 18/6:

distance: 7,35 km

tid: 39.05 min.

avg :heartpump: : 172

max :heartpump: : 188

kcal iflg pulsur: 487

Jogging lørdag d. 20/6:

distance: 11,26 km.

tid: 65.34 min.

avg :heartpump: : 165

max :heartpump: : 174

kcal iflg pulsur: 752

Link to comment
Share on other sites

Ja som du kan læse i ovenstående holder jeg mig også lige på måtten et par dage :dry::wink:

Men som jeg også har skrevet så hellere en kort frivillig end lang og ufrivillig pause... utrolig så hårdt det er at skulle passe lidt på sig selv :innocent:

Ja, klart hellere selv tage en pause end lade fysikken slå én ned... men jeg har det ligesom dig. Jeg bliver også hurtigt bidt af at være i gang i en fast rutine og nyder at træne, så nogle gange opdager jeg for sent at jeg skulle have påbegyndt en pause.

Jeg håber du er hurtigt på benene igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ugen der gak-gak:

Løb mandag d. 22/6:

distance: 9.19 km.

tid: 47.44 min.

avg :heartpump: : 177

max :heartpump: : 191

kcal iflg pulsur: 625

Intervalløb onsdag d. 24/6:

distance: 4.47 km.

tid: 23.03 min.

avg :heartpump: : 173

max :heartpump: : 191

kcal iflg pulsur: 292

Et af mine sjældne forsøg med morgenløb, og som sædvanlig syntes jeg slet ikke kroppen fungerede på dette tidspunkt :dry:

Jogging fredag d. 26/6:

distance: 12.07 km.

tid: 67.24 min.

avg :heartpump: : 171

max :heartpump: : 178

kcal iflg pulsur: 821

Jogging søndag d. 28/8:

distance: 10.05 km.

tid: 56.41 min.

avg :heartpump: : 168

max :heartpump: : 176

kcal iflg pulsur: 538

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Ja, klart hellere selv tage en pause end lade fysikken slå én ned... men jeg har det ligesom dig. Jeg bliver også hurtigt bidt af at være i gang i en fast rutine og nyder at træne, så nogle gange opdager jeg for sent at jeg skulle have påbegyndt en pause.

Jeg håber du er hurtigt på benene igen :smile:

Tak tak, det virker heldigvis til at det var nok bare at springe over en enkelt gang, der er ikke de store ting nu, udover min ene lårmuskel føles lidt øm... men tror det skyldes jeg overgør det lidt med min nye stræk ud rutine om aftenen :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Tak tak, det virker heldigvis til at det var nok bare at springe over en enkelt gang, der er ikke de store ting nu, udover min ene lårmuskel føles lidt øm... men tror det skyldes jeg overgør det lidt med min nye stræk ud rutine om aftenen :unsure:

He he ja det kan jo tage overhånd... :wink:

Jeg skal se om jeg kan få styr på mine dårlige knæ med noget spinning. Jeg har bestilt en time på mandag. Så må vi se. Det er et sted jeg ikke har spinnet før, så jeg er spændt :smile: på den positive måde. Jeg vil dog stadigvæk løbe ved siden af.

Jeg har også 2 efterårsløb jeg skal gennemføre, så jeg har lidt at træne op til.

Link to comment
Share on other sites

Anfald af momentan sindssyge aka. løb i høj sol og 27 grader tirsdag d. 30/6:

distance: 9.02 km.

tid: 48.53 min.

avg :heartpump: : 178

max :heartpump: : 194

kcal iflg pulsur: 646

Pyh! siger jeg bare :newtongue: Forsøgte så vidt mulig at holde mig i skyggen, men det var ikke muligt alle steder så kroppen kom godtnok på arbejde. Men fik holdt et par "få pulsen ned" pauser i forbindelse med stop ved nogle lyskryds :wink: Og en dag som i dag kom jeg til at fundere over følgende: hvorfor er størstedelen af alt løbetøj også sort??? :wacko::eh::wink:

Link to comment
Share on other sites

He he ja det kan jo tage overhånd... :wink:

Jeg skal se om jeg kan få styr på mine dårlige knæ med noget spinning. Jeg har bestilt en time på mandag. Så må vi se. Det er et sted jeg ikke har spinnet før, så jeg er spændt :smile: på den positive måde. Jeg vil dog stadigvæk løbe ved siden af.

Jeg har også 2 efterårsløb jeg skal gennemføre, så jeg har lidt at træne op til.

Ja jeg kender absolut også til det med at tingene tager overhånd :innocent: Man kan hurtigt blive over ivrig, især når man lige starter op på noget nyt :smile:

Håber da godtnok at spinning er noget dit knæ vil være med til!!! Er så surt at man ikke bare kan det man gerne vil pga af en eller anden kropsdel der går i kortere eller længere strejke :dry: X´ede fingre herfra :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Anfald af momentan sindssyge aka. løb i høj sol og 27 grader tirsdag d. 30/6:

Pyh! siger jeg bare :newtongue: Forsøgte så vidt mulig at holde mig i skyggen, men det var ikke muligt alle steder så kroppen kom godtnok på arbejde. Men fik holdt et par "få pulsen ned" pauser i forbindelse med stop ved nogle lyskryds :wink: Og en dag som i dag kom jeg til at fundere over følgende: hvorfor er størstedelen af alt løbetøj også sort??? :wacko::eh::wink:

Hvordan kunne du dog finde på at løbe i 27 grader ? Jeg tror såmænd det havde været lige så smeltende varmt hvis tøjet havde været hvidt... det er kun vejr til at løbe inden kl 8 om morgenen og efter kl 8 om aftenen i den her tid, og der vil det stadig være varmt. Det er ulempen ved det gode vejr. Det er svært at dyrke sport uden at smelte væk :tongue:

Jeg håber ikke der ikke er skønhedskonkurrence i spinninglokalet på mandag :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kunne du dog finde på at løbe i 27 grader ? Jeg tror såmænd det havde været lige så smeltende varmt hvis tøjet havde været hvidt... det er kun vejr til at løbe inden kl 8 om morgenen og efter kl 8 om aftenen i den her tid, og der vil det stadig være varmt. Det er ulempen ved det gode vejr. Det er svært at dyrke sport uden at smelte væk :tongue:

Jeg håber ikke der ikke er skønhedskonkurrence i spinninglokalet på mandag :blink:

Det var nu heller ikke med min gode vilje :wink: Jeg skulle møde kl 05 og havde fri kl 13 så morgenløb var udelukket (og det funger bare heller ikke for mig jvf tidligere indlæg) og vi havde bestyrelsesmøde kl 19 i andelsforeningen som kan vare alt fra 1-3 timer så hvis jeg skulle løbe i går, og det skulle, eller rettere ville jeg, så var der kun eftermiddagen til det :rolleyes: Men om ikk andet så har jeg da de senere uger prøvet at løbe i lidt forskelligt lettere ekstremt vejr: øsende regn/storm og nu nærmest stegende hede :tongue:

Hvem ved PB, måske du på mandag kommer til at bringe helt ny mening til ordsproget "nød lærer nøgen kvinde at spinne" :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det var nu heller ikke med min gode vilje :wink: Jeg skulle møde kl 05 og havde fri kl 13 så morgenløb var udelukket (og det funger bare heller ikke for mig jvf tidligere indlæg) og vi havde bestyrelsesmøde kl 19 i andelsforeningen som kan vare alt fra 1-3 timer så hvis jeg skulle løbe i går, og det skulle, eller rettere ville jeg, så var der kun eftermiddagen til det :rolleyes: Men om ikk andet så har jeg da de senere uger prøvet at løbe i lidt forskelligt lettere ekstremt vejr: øsende regn/storm og nu nærmest stegende hede :tongue:

Hvem ved PB, måske du på mandag kommer til at bringe helt ny mening til ordsproget "nød lærer nøgen kvinde at spinne" :laugh:

:laugh: Jo.... ja... det vil da nok være populært blandt det mandlige klientel, hvis pigerne kørte uden tøj på på timen :shades: men jeg vil nu foretrække at have bare lidt tøj på. Jeg tror det vil være lidt mere behageligt... men uha Tulle.. du gav mig lige et skræmmende billede af en spinningtime dér :gal:

:laugh:

Jeg kan godt se du stod uden det store valg i tirsdags... og nogle gange vil man bare ud at løbe !

Sejt gjort.

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Jo.... ja... det vil da nok være populært blandt det mandlige klientel, hvis pigerne kørte uden tøj på på timen :shades: men jeg vil nu foretrække at have bare lidt tøj på. Jeg tror det vil være lidt mere behageligt... men uha Tulle.. du gav mig lige et skræmmende billede af en spinningtime dér :gal:

:laugh:

Jeg kan godt se du stod uden det store valg i tirsdags... og nogle gange vil man bare ud at løbe !

Sejt gjort.

Tror faktisk det er meget sundt at prøve at træne under lidt hårdere forhold (som fx med vejret) end man lige er vant til :smile: Men én ting er sikkert, jeg kommer aldrig til at deltage i ørkenløb eller lign. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jogging lørdag d. 4/7:

distance: 12.98 km.

tid: 73.16 min.

avg :heartpump: : 166

max :heartpump: :175

kcal: 840

Turen blev lidt kortere end det var tanken fra start, halvvejs rundt om stadsgraven føltes højre knæ lidt irriteret så vendte snuden hjemaf :innocent:

Løb mandag d. 6/7:

distance: 7.34 km.

tid: 40.16 min.

avg :heartpump: : 166

max :heartpump: : 175

kcal 462

Denne tur var i den grad plaget af DOMS. Havde (lidt naivt måske) håbet at løb var tilstrækkelig opstrammende træning for :moon: sammen med lidt lette øvelser på gulvet herhjemme... det kunne en tur i et prøverum i weekenden så afsløre at det er det så ikke :freaked: Så lunges og squat med let vægt blev taget i brug i går og fy for den hvor er jeg øm i dag! Men på de rigtige steder så satser på det får effekt med tiden :wink:

Link to comment
Share on other sites

Uhh... :lolabove: jeg kender godt det dér med at stå i et prøverum og pludeselig få øje på noget og tænke "hvad er den af...." så er det med at give den gaz næste gang man er ude at løbe eller ligger hjemme på gulvet :laugh: det er bestemt ikke rart.

Jeg synes bare det er som om tyngdekraften er blevet mindre samarbejdsvillig indenfor de sidste 3-4 år :dry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share