Tour de France 2007


Squatfather
 Share

Hvem vinder trøjerne i årets Tour?  

135 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Zabriskie er røget for tidsgrænsen...Det var desværre ikke meget CSC fik ud af ham. Ærgeligt

Zabriskie udtalte allerede før prologen, at han ikke følte sig på toppen.

Zabriskie har været i topform i maj-juni under bla. Giroen, hvor han sad med i top 5-20 på flere af de hårde bjergetaper og i Dauphine, hvor han sammenlagt blev nr. 5. Han har ikke kunne holde sin formtop ind i juli måned. Spørgsmålet er om det var en decideret fejlvurdering fra Andersen og Gallopin at tage ham med til TdF..

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 663
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zabriskie udtalte allerede før prologen, at han ikke følte sig på toppen.

Zabriskie har været i topform i maj-juni under bla. Giroen, hvor han sad med i top 5-20 på flere af de hårde bjergetaper og i Dauphine, hvor han sammenlagt blev nr. 5. Han har ikke kunne holde sin formtop ind i juli måned. Spørgsmålet er om det var en decideret fejlvurdering fra Andersen og Gallopin at tage ham med til TdF..

Et nærmere tjek af amerikanerens løbsprogram viser, at han inden Giroen kørte både Romandie og Georgia. Det er nok ikke lige det mest optimale program, hvis en traditionel skrøblig rytter skal toppe til Touren.

Link to comment
Share on other sites

Så kommer Jesper Worre i Tourstudiet kl. 15.00. Såfremt de har beholdt Verner Møller derinde kan det blive en sprængfarlig cocktail. :4thumbup:

Jesper Worres holding til Michael Rasmussen er i hvert fald ret klar. Han går så tæt på at beskylde ham for doping, som han kan, uden at rende ind i en injuriesag.

Jeg synes i øvrigt, det er højst kritisabelt, når Jesper Worre til DR siger om oplysningerne vedr. Michael Rasmussens advarsler, at "Det er egentlig fortrolige informationer, men..." Hvorefter han så plaprer løs om dem.

Det kan da godt være, at Jesper Worre betragter det som så sikkert, at Michael Rasmussen er dopet, at han ikke vil have ham med nogen steder, men det berettiger ikke til, at han offentliggør fortrolige informationer. Det virker som om dopingjagten i øjeblikket tilsidesætter både sund fornuft (ARD og ZDF) og almindelig god opførsel (Worre).

Link to comment
Share on other sites

Noget tyder på at DCU og især Jesper Worre har kastet sig ud i noget der faktisk kommer til at skade deres egen troværdighed. Der er intet der tyder på at Michael Rasmussen ikke har rent mel i posen hvis vi holder os FACTS!

DCU vil gerne have et godt image, men prøver at skabe det på en umoralsk måde i denne sag.

Link to comment
Share on other sites

Jesper Worres holding til Michael Rasmussen er i hvert fald ret klar. Han går så tæt på at beskylde ham for doping, som han kan, uden at rende ind i en injuriesag.

Jeg synes i øvrigt, det er højst kritisabelt, når Jesper Worre til DR siger om oplysningerne vedr. Michael Rasmussens advarsler, at "Det er egentlig fortrolige informationer, men..." Hvorefter han så plaprer løs om dem.

Det kan da godt være, at Jesper Worre betragter det som så sikkert, at Michael Rasmussen er dopet, at han ikke vil have ham med nogen steder, men det berettiger ikke til, at han offentliggør fortrolige informationer. Det virker som om dopingjagten i øjeblikket tilsidesætter både sund fornuft (ARD og ZDF) og almindelig god opførsel (Worre).

Det er jo ikke første gang, at Worre gør dopingkampen til et vendetta mod enkelte ryttere.

Link to comment
Share on other sites

Men det er godt nok bemærkelsesværdigt hvor hurtigt, og i hvilken grad Worres retorik har ændret sig, når man sammenligner de udtalelser han kom med i går aftes, (tror det var i Aftentour) og så de udtalelser han kom i for lidt siden i tour-studiet.

Men jeg synes det var positivt at Verner Møller fik slået fast hvad der er fakta og hvad der er spekulationer.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg synes det var positivt at Verner Møller fik slået fast hvad der er fakta og hvad der er spekulationer.

Vil du uddybe?

Har være i en otte dage i Tyrkiet, så har ikke lige kunnet følge med andet, end hvad jeg har hørt af lidt nyheder fra EB, og de har jo nok udelukkende fokuseret på, hvad der er spekulation.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke hele stormen.

MR har overtrådt formelle regler, som ikke reelt har øget hans muligheder for at dope sig. Han har modtaget to advarsler, hvor en tredje udløser en sanktion imod ham i internaltionale løb. Unionen i Danmark har skrappere regler, hvilket udløser udelukkelse fra danske løb. Det virker som om at MR har accepteret det.

Sagen har altså IKKE noget med doping at gøre, men at formelle regler er overtrådt, hvilket udløser en dum, men begrænset straf. Pludselig eksploderer det i medierne og med Worres udtalelse. Uden WOrres udtalelse og pressens insinuationer ville sagen være en have været stærkt begrænset...

Link to comment
Share on other sites

Vil du uddybe?

Har være i en otte dage i Tyrkiet, så har ikke lige kunnet følge med andet, end hvad jeg har hørt af lidt nyheder fra EB, og de har jo nok udelukkende fokuseret på, hvad der er spekulation.

Der er selvfølgelig INTET der tyder på at Michael Rasmussen ikke har rent mel i posen. Timingen er elendig fra DCU (det prøvede Worre godt nok at bortforklare, samtidig med at han sagde de havde ønsket at det skulle offentliggøres inden Tour de France). Det er dog under et døgn siden at Worre såede splid om Michael Rasmussens troværdighed i Aftentour på dr1. Sjovt nok at se som Worre pludselig gik i forsvarsposition da han blev interviewet i eftermiddags

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stadig ikke helt fattet det...kan nogen forklare det for mig?

Han har fået to advarsler af Antidoping Danmark, hvilket ikke er en tredje og dermed sanktionsberettiget.

Han har fået toadvarslser af UCI, hvilket ikke er en tredje og dermed sanktionsberettiget.

Hvordan kan han via de etiske regler så blive sanktioneret? Hvis man ikke har overtrådt reglerne, hvordan kan man så få en sanktion?

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Der er selvfølgelig INTET der tyder på at Michael Rasmussen ikke har rent mel i posen. Timingen er elendig fra DCU (det prøvede Worre godt nok at bortforklare, samtidig med at han sagde de havde ønsket at det skulle offentliggøres inden Tour de France). Det er dog under et døgn siden at Worre såede splid om Michael Rasmussens troværdighed i Aftentour på dr1. Sjovt nok at se som Worre pludselig gik i forsvarsposition da han blev interviewet i eftermiddags

Jeg syntes nu ikke, at Worre gik i forsvarsposition. Såfremt Worre og DCU-formand Torben Lund har ret i deres udtalelser vedrørede Michael Rasmussens antal af advarsler er der sgu noget fuldstændigt galt! Hvis ikke advarsler tæller fordi de er fra forskelige argenturer er dopingbekæmpelse da først en kamp op af bakke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stadig ikke helt fattet det...kan nogen forklare det for mig?

Han har fået to advarsler af Antidoping Danmark, hvilket ikke er en tredje og dermed sanktionsberettiget.

Han har fået toadvarslser af UCI, hvilket ikke er en tredje og dermed sanktionsberettiget.

Hvordan kan han via de etiske regler så blive sanktioneret? Hvis man ikke har overtrådt reglerne, hvordan kan man så få en sanktion?

2+2=4 for DCU, men tilsydenladende ikke for ADD og UCI. 3 advarsler ville udløse en dopingkarantæne. Men tilsydenladende tæller advarslerne kun med i regnskabet, hvis de er udstedt af samme agentur. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stadig ikke helt fattet det...kan nogen forklare det for mig?

Han har fået to advarsler af Antidoping Danmark, hvilket ikke er en tredje og dermed sanktionsberettiget.

Han har fået toadvarslser af UCI, hvilket ikke er en tredje og dermed sanktionsberettiget.

Hvordan kan han via de etiske regler så blive sanktioneret? Hvis man ikke har overtrådt reglerne, hvordan kan man så få en sanktion?

DCU kører vist deres eget løb, med deres eget etiske kodeks. De bruger ikke WADAs regler. Jeg fatter det heller ikke.

Link to comment
Share on other sites

DCU kører vist deres eget løb, med deres eget etiske kodeks. De bruger ikke WADAs regler. Jeg fatter det heller ikke.

Umiddelbart virker det jo ikke som om, at DCU´s etiske kodeks er særligt velformuleret. Jeg stiller mig ihvertfald meget undrende over for denne udtalelse fra Worre:

”Det er fordi, at det ikke er en udelukkelse, vi har givet ham. Landsholdet er noget ekstra, det er noget man skal udtages til. Vi fratager jo ikke hans licens, og vi siger ikke, at han er dopet. Så det svarer til Bo Hamburgers sag. Vi tog ikke Hamburgers licens, så han kunne stadigvæk køre cykelløb.”

Med en udelukkelse til Michael Rasmussen, kunne man frygte, hvis andre danske ryttere også har fået advarsler. Men her er Jesper Worre ikke videre meddelsom over for Feltet.dk. ”Det ønsker jeg ikke at svare på.” Men på spørgsmålet, om det vil give lignende konsekvenser, svarer han. ”Det bedømmer vi individuelt hver gang. Men man skal også se på grovheden af advarslerne. Så der ikke nogen faste regler.”

Hele interviewet

Link to comment
Share on other sites

2+2=4 for DCU, men tilsydenladende ikke for ADD og UCI. 3 advarsler ville udløse en dopingkarantæne. Men tilsydenladende tæller advarslerne kun med i regnskabet, hvis de er udstedt af samme agentur. :blink:

Men i følge Rasmussen er det to advarlser for den samme forseelse....en for UCI for ikke at være der til tidspunkt t og en for Antidping Danmark for samme tidspunkt t.

Så har han jo ikke fire advarlser men blot to......udstedt to gange for den samme forseelse.

Link to comment
Share on other sites

Hold da kæft hvor prøver den EBs journalisten at spinne denne her sag :nonono:

Werge (mener jeg han hedder) er vild. Han (og EB) har godt nok kørt en vild journalitisk linie overfor doping ol. de seneste år. Der er ingen som helst nuancers i EBs holdning til problemstillnger der har bare en lille-lille-bitte smule med dopngproblematik at gøre. Synes EB er utroværdige i disse sager. Det er for unuanceret efter min smag.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Rasmussen har da opført sig meget uheldigt.

Man skal af gode grunde oplyse hvor man opholder sig. Ellers er det meget let at dope sig i fred "offseason".

netop pga mistanker om dette er reglerne vedtaget.

Enten har han så lidt styr på det at han risikerer hele sin karriere, eller også prøver han at skjule noget.

jeg ved ikke hvad der er mest sandsynligt.

At forbundene der sammen med antidopingmyndighederne sidder med så stor magt over rytternes liv, ikke opfører sig mere værdeigt og professionelt viser hvor vanvittigt den del af det er blevet.

Det er menneskers liv og karriere de truer med at rive fra hinanden.

Vorre går bevidst ud og pletter en måske uskyldig mands ry. For tvivlen må altid komme den mistænkte til gode...

Godt man ikke er professionel atlet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share