NFL 2007/2008


AndersHolm
 Share

Recommended Posts

  • Replies 761
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg faldt lige over en sjov lille statestik på Draftday.

Peyton Manning og Tom Brady kan, hvis de vinder deres kampe på søndag, blive de første der nogensinde har vundet over samtlige andre 31 hold i NFL.

Sygt at det kan falde i præcis samme uge! :w00t:

Hmm sjovt, det troede jeg faktisk allerede Brady havde gjort... Men der er selvfølgelig flere hold de ikke spiller mod hvert år så det giver meget god mening.

Og hvad mener du med 'hvis'... det hedder 'når' :superman:

Link to comment
Share on other sites

Sidder lige og beundrer Patriots kampen på mit nye 42'' plasma tv og jeg har sku været ved at komme i bukserne flere gange...

Var der nogen der sagde BLOWOUT?!

Jeg syntes Patriots legede med ilden en del. De burde have løbet bolden betydeligt mere da de var foran med over 30 point, men okay hvis de ikke får downs risikerer forsvaret jo bare at blive skadet, og det er jo ikke forbi Brady kaster incomplete og stopper tiden :laugh: .

QB sneak syntes jeg tilgengæld var risky business! Så vigtigt var det heller ikke at score, kan godt være det give lidt selvtillid boost, men manden flyver jo allerede på skyerne.

Iøvrigt trist at kampen i London var sådan en regnfuld affære.

Link to comment
Share on other sites

Puha det må ikke have været nemt at spille på Wembley i aftes.. Med det våde vejr og ikke mindst underlag blev det en noget u-køn affære. Hvad mon resultatet havde været hvis de havde spillet i Miami..?

Patriots er nok ikke det mest populære mandskab i USA for tiden. Medmindre man altså er Patriots fan. Yes det er en sport og det gælder om at vinde, men at løbe scoren op til 52-7 er måske ikke det smarteste. Ingen grund til at ydmyge modstanderen på den måde. Jeg kan heller ikke forstå den måde de bruger Brady på, med QB sneaks. Kommentatorne var også inde på det de gange det skete. Det er en stor risici forbundet med det. Et eller andet sted kunne det fryde mig, hvis Brady måtte misse en ½-leg på deres leg med ilden på den måde, men på den anden side, så kunne det egentlig ikke.

Manning havde store start problemer mod Panthers og sluttede med en QB rating under 100 til følge. Jeg så kampen ud af øjenkrogen og det så ud til at Testaverde startede for Panthers, men Carr sluttede...

Ellers ramte jeg vist mine picks hele vejen rundt, pånær Jags over Bucs.. Kan ikke huske til hvor mange point..

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke forstå at der er så mange folk der brokker sig over at de kører scoren op når de så i samme åndedrag snakker om hvor fedt det er at han tager en masse rekorder. Man tager sku da rekorder ved at score mange point, complete mange kast og DOMINERE modstandere.

Med hensyn til jeres bekymring om de sneaks: Patriots linien dominerede en meget træt D-line i anden halvdel af kampen og det var helt sikkert med i deres overvejelser. BB og Brady tager ikke unødvendige risici, alt er 100% velovervejet det kan i være helt 100 på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke forstå at der er så mange folk der brokker sig over at de kører scoren op når de så i samme åndedrag snakker om hvor fedt det er at han tager en masse rekorder. Man tager sku da rekorder ved at score mange point, complete mange kast og DOMINERE modstandere.

Med hensyn til jeres bekymring om de sneaks: Patriots linien dominerede en meget træt D-line i anden halvdel af kampen og det var helt sikkert med i deres overvejelser. BB og Brady tager ikke unødvendige risici, alt er 100% velovervejet det kan i være helt 100 på.

At lave en QB sneak på 4. down, foran med 38 point, indenfor FG afstand vil IMO aldrig være velovervejet!

Uanset hvor meget ens offensive linie har styr på modstanderens defensive linie, vil der altid være unødvendigt høje risici forbundet med QB sneaks.

Mht. det med scoren, vender jeg lige tilbage når jeg har tid.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg spillede amerikansk fodbold løb vi altid en score op når vi kunne, i en machosport som amerikansk fodbold handler det helt basalt om at dominere modstanderen fra start til slut. Der er ikke plads til at være blød for så kommer man til skade.

Når vi kunne gå tidligt i bad efter at vinde på mercyrule var det da bare helt fint, moralen var ekstremt høj og holdet havde mod på at træne hårdt mod næste kamp uden sure miner.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg spillede amerikansk fodbold løb vi altid en score op når vi kunne, i en machosport som amerikansk fodbold handler det helt basalt om at dominere modstanderen fra start til slut. Der er ikke plads til at være blød for så kommer man til skade.

Når vi kunne gå tidligt i bad efter at vinde på mercyrule var det da bare helt fint, moralen var ekstremt høj og holdet havde mod på at træne hårdt mod næste kamp uden sure miner.

Helt enig. Der er heller ingen der bliver sure på Federer, når han vinder i tre sæt med 6-0, 6-1, 6-2. Det er en professionel liga. Der er ikke noget der hedder medlidenhed inden for top sport. Pats kan potentielt lære noget af alle spil, og derfor skal de spille 100% på samtlige downs.

At det så virker uigennemtænkt at sneake Brady to gange er en anden sag!

Synes i øvrigt at TV3+ får lavet nogle rigtig gode NFL udsendelser. Det virker IMO bedre med tre personer i studiet end Zulu/tv2 sport setuppet med to.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Der er heller ingen der bliver sure på Federer, når han vinder i tre sæt med 6-0, 6-1, 6-2. Det er en professionel liga. Der er ikke noget der hedder medlidenhed inden for top sport. Pats kan potentielt lære noget af alle spil, og derfor skal de spille 100% på samtlige downs.

At det så virker uigennemtænkt at sneake Brady to gange er en anden sag!

Synes i øvrigt at TV3+ får lavet nogle rigtig gode NFL udsendelser. Det virker IMO bedre med tre personer i studiet end Zulu/tv2 sport setuppet med to.

Tennis og NFL kan sku ikke sammenlignes... I tennis handler det bare og at få scoret pointene, i NFL handler det bare om at få tiden til at gå og have de fleste point når tiden er gået. Du kan sammenligne det med fodbold, hvis man er foran 3-0 ved halvlegen er det meget tit at 2. halveg bliver meget kedelig, holdet der er foran 3-0 spiller bolden rundt og prøver ikke særlig meget. Det handler mere om at komme videre til næste kamp uden at risikere for meget. At QB sneake med sin absolute stjernespiller er sku farligt, hvis han bliver skadet lider hele holdet et enormt tab og de vil ikke føle sig så sikre mere. Man kan sagtens booste sit ego ved at spille med sine backups, som de gjorde sidst i kampen (dog alt for sent).

Patriots skal passe på at der ikke går for meget rekord i den. Man hører om alle de store legender med alle deres rekorder, men hvad man aldrig hører om er de fjolser der prøvede at slå de store rekorder og blev skadet!

Btw jeg er enig med dig at TV3+ er blevet BETYDELIG bedre med deres 3. mand setup, om de er bedre end tv2 sport er nu svært at sige, NFL-ming og Falkeøje har jo stadig enormt meget erfaring i forhold til de andre. Iøvrigt ham værtern der snakker mest kan sku godt være lidt irreterende at lytte på i længden, hader den vej han så uprofissionelt hele tiden kigger væk når han skal læse noget om. De burde få en teleprompter så han kunne kigge på kameraet mens han læste, eller han kunne læse det i de reklamepauser også gentage når reklamepausen var slut..

Edited by FFS
Link to comment
Share on other sites

Da jeg spillede amerikansk fodbold løb vi altid en score op når vi kunne, i en machosport som amerikansk fodbold handler det helt basalt om at dominere modstanderen fra start til slut. Der er ikke plads til at være blød for så kommer man til skade.

Når vi kunne gå tidligt i bad efter at vinde på mercyrule var det da bare helt fint, moralen var ekstremt høj og holdet havde mod på at træne hårdt mod næste kamp uden sure miner.

Grunden til man i DK ligaen løber scoren op, er netop pga. mercyrule. Den eksisterer ikke i NFL. Jeg tror ikke du vinder større selvtillid ved at vinde med +40 point frem for +30.

Selvfølgelig skal man ikke blive blød, og man skal da også spille op til sit bedste. MEN det er stadig ikke det samme som at QB sneake den på 4. down når man er indenfor et sikkert FG. Tag da de 3 point og være glade for det. Brady skal nok nå de rekorder han skal have uden.

Helt enig. Der er heller ingen der bliver sure på Federer, når han vinder i tre sæt med 6-0, 6-1, 6-2. Det er en professionel liga. Der er ikke noget der hedder medlidenhed inden for top sport. Pats kan potentielt lære noget af alle spil, og derfor skal de spille 100% på samtlige downs.

At det så virker uigennemtænkt at sneake Brady to gange er en anden sag!

Synes i øvrigt at TV3+ får lavet nogle rigtig gode NFL udsendelser. Det virker IMO bedre med tre personer i studiet end Zulu/tv2 sport setuppet med to.

Mener, som FFS, at du ikke kan sammenligne de to på den måde. Selvom det er en proffesionel sport, kan der sagtens føres gentleman regler ind i spillet uden at ødelægge det for nogen parter. Jeg kan kun forestille mig hvor ydmygende det må være for ligaens 5. bedste forsvar, at være bagud 38-0. Ingen grund til at ydmyge Redskins yderligere på den konto, man bør tage de 3 point fra FG og spille videre derfra.

Tennis og NFL kan sku ikke sammenlignes... I tennis handler det bare og at få scoret pointene, i NFL handler det bare om at få tiden til at gå og have de fleste point når tiden er gået. Du kan sammenligne det med fodbold, hvis man er foran 3-0 ved halvlegen er det meget tit at 2. halveg bliver meget kedelig, holdet der er foran 3-0 spiller bolden rundt og prøver ikke særlig meget. Det handler mere om at komme videre til næste kamp uden at risikere for meget. At QB sneake med sin absolute stjernespiller er sku farligt, hvis han bliver skadet lider hele holdet et enormt tab og de vil ikke føle sig så sikre mere. Man kan sagtens booste sit ego ved at spille med sine backups, som de gjorde sidst i kampen (dog alt for sent).

Patriots skal passe på at der ikke går for meget rekord i den. Man hører om alle de store legender med alle deres rekorder, men hvad man aldrig hører om er de fjolser der prøvede at slå de store rekorder og blev skadet!

Btw jeg er enig med dig at TV3+ er blevet BETYDELIG bedre med deres 3. mand setup, om de er bedre end tv2 sport er nu svært at sige, NFL-ming og Falkeøje har jo stadig enormt meget erfaring i forhold til de andre. Iøvrigt ham værtern der snakker mest kan sku godt være lidt irreterende at lytte på i længden, hader den vej han så uprofissionelt hele tiden kigger væk når han skal læse noget om. De burde få en teleprompter så han kunne kigge på kameraet mens han læste, eller han kunne læse det i de reklamepauser også gentage når reklamepausen var slut..

Man kan heller ikke helt sammenligne NFL med europæisk fodbold, da målscoren i europæisk fodbold kan have en vigtig afgørelse. I NFL er der ingen tie breaker regel på et holds scorede point.

EDIT:

Fandt lige ud af, at scoren rent faktisk er med i 2-3 Tie Breaker regler... :raisebrow:

Edited by AndersHolm
Link to comment
Share on other sites

Til alle jer der synes at 3+ har en ok produktion:

Det er virkelig elendigt,

- De taler konstant i munden på hinanden

- To af verderne kommer med de samme dumme catchfrases hele tiden

- Bubba er tydeligvis blevet spearet for mange gange i sylten

- Deres vidensniveau omkring fodbold er super elementært (Selv jeg kunne i langt de fleste situationer gøre det bedre, specielt hvis jeg fik penge for det)

- Jeg tager dem i at sige direkte forkerte ting 10+ per udsendelse

(Ja, det pisser mig af at de siger 'Og så et kast til Wes Welker' når bolden tydeligvis går til Kyle Brady der vejer 40kg mere og er 25cm højere)

Det bliver næsten for meget at se det når man kan høre at de skiftes til at sidde og læse stats op de lige finder på en hjemmeside og så krydrer det med Bubbas helt retarderede indskydelser som aldrig hører nogen steder hjemme.

Elming og Bøjgård 4 LIFE!

Edit: Og så sidder de tit og taler om helt uvæsentlige ting når der bliver sat fokus på noget fra de amerikanske produceres side. Og så er jeg pisse træt af det bettinglort de hele tiden sætter fokus på.

Edit 2: Og så kommenterer Bubba bare generelt på noget han skal holde sin fede kæft om... Kalder Patriots defense for middelmådig. Sammenlignet med hvad?! Det er folk som Ellis Hobbs, Asante Samuel, Mike Vrabel, Teddy Bruschi, Adalius Thomas og Vince Wilfork som lige bliver kategoriseret som middelmådige. Samtlige af de spillere vil kunne gå ind på 95% af de andre NFL hold og være KLARE forbedringer.

Edited by Thorhauge
Link to comment
Share on other sites

Til alle jer der synes at 3+ har en ok produktion:

Det er virkelig elendigt,

- De taler konstant i munden på hinanden

- To af verderne kommer med de samme dumme catchfrases hele tiden

- Bubba er tydeligvis blevet spearet for mange gange i sylten

- Deres vidensniveau omkring fodbold er super elementært (Selv jeg kunne i langt de fleste situationer gøre det bedre, specielt hvis jeg fik penge for det)

- Jeg tager dem i at sige direkte forkerte ting 10+ per udsendelse

(Ja, det pisser mig af at de siger 'Og så et kast til Wes Welker' når bolden tydeligvis går til Kyle Brady der vejer 40kg mere og er 25cm højere)

Det bliver næsten for meget at se det når man kan høre at de skiftes til at sidde og læse stats op de lige finder på en hjemmeside og så krydrer det med Bubbas helt retarderede indskydelser som aldrig hører nogen steder hjemme.

Elming og Bøjgård 4 LIFE!

Edit: Og så sidder de tit og taler om helt uvæsentlige ting når der bliver sat fokus på noget fra de amerikanske produceres side. Og så er jeg pisse træt af det bettinglort de hele tiden sætter fokus på.

Edit 2: Og så kommenterer Bubba bare generelt på noget han skal holde sin fede kæft om... Kalder Patriots defense for middelmådig. Sammenlignet med hvad?! Det er folk som Ellis Hobbs, Asante Samuel, Mike Vrabel, Teddy Bruschi, Adalius Thomas og Vince Wilfork som lige bliver kategoriseret som middelmådige. Samtlige af de spillere vil kunne gå ind på 95% af de andre NFL hold og være KLARE forbedringer.

Puha da..! Ingen sukkermad i går Thorhauge..? :tongue::laugh:

Jeg er sådan set enig med en del af det du skriver. Kommentatorholdet på første kamp (3+) er bund elendigt. MEN de har dog lavet kraftige forbedringer, siden de blev 3. De laver stadig en del elementære fejl, men vi glemmer vist lidt for hurtigt hvordan Elming og Bøjgaard var i første sæson (Horibelt!). Selvfølgelig er det irriterende med reklame breaks og bet 24 hele tiden, men det er trods alt det 3+ (viasat) lever af. Var de der ikke, var der heller ikke 4 football kampe om ugen.

Elming og Bøjgaard har det også med at bruge de samme dumme 'catchfrases' igen og igen. Især Elming. Bøjgaard, der trods alt har været med i 7 år nu, virker ikke som om han har lært det store omkring regler osv.

Selvfølgelig skal de helt elementære fejl væk, men det tager vist bare desværre lidt tid før alle børnesygdomme er væk. Jeg tror nok de skal få styr på det til næste sæson. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Puha da..! Ingen sukkermad i går Thorhauge..? :tongue::laugh:

Jeg er sådan set enig med en del af det du skriver. Kommentatorholdet på første kamp (3+) er bund elendigt. MEN de har dog lavet kraftige forbedringer, siden de blev 3. De laver stadig en del elementære fejl, men vi glemmer vist lidt for hurtigt hvordan Elming og Bøjgaard var i første sæson (Horibelt!). Selvfølgelig er det irriterende med reklame breaks og bet 24 hele tiden, men det er trods alt det 3+ (viasat) lever af. Var de der ikke, var der heller ikke 4 football kampe om ugen.

Elming og Bøjgaard har det også med at bruge de samme dumme 'catchfrases' igen og igen. Især Elming. Bøjgaard, der trods alt har været med i 7 år nu, virker ikke som om han har lært det store omkring regler osv.

Selvfølgelig skal de helt elementære fejl væk, men det tager vist bare desværre lidt tid før alle børnesygdomme er væk. Jeg tror nok de skal få styr på det til næste sæson. :smile:

Jeg er nok bare farvet. Der er ikke noget af det Jimmy og Claus siger der skærer i mine ører. Mange af de catchfrases de har eller de klicheer de nævner er meget vitale imo. Derimod kan jeg godt blive lidt træt af Henriks meget fordanskede udtryk 'i huset' og 'på pengene' er der jo ingen der siger... det er noget han har hørt de amerikanske kommentatorer sige og så direkte oversat.

Jeg vil godt have lov til at tage Bøjgård lidt i forsvar når nu du siger at han ikke har lært det store i løbet af de 7 år. Han er altså begyndt at hive essentielle pointer frem fra tid til anden og henvise til historik osv. Ting man ikke kan forvente af ham der skal agere støttepædagog for ekspert kommentatoren. På 3+ har de nu to mand (Henrik og Bubba) der skal gøre det ud for en Elming. Henrik har noget indblik i spillet, men Bubba bør de seriøst se at få fyret i en fart. Så kan de spare lidt på lønningslisten og måske have råd til ikke at fyre alt det bet24 crap af.

Ydermere synes jeg også at præsentationen af de to 'produkter' hælder klart til zulu drengene igen. (Den visuelle præsentation)

Link to comment
Share on other sites

Nu kan man vist ikke komme uden om at kunne kalde Green Bay for seriøs contender til NFC titlen.. :superman:

Efter 7 kampe er de nu 6-1 i en division hvor Lions ser ud til at være de eneste der kan blande sig.

Mange har kritiseret GB for ikke at have en løbe offensiv, men mod Denver var det ikke det store problem at få yards langs jorden (105).

Kaste offensiven er helt i top hos GB, nr. 2 i ligaen, kun overgået af Patriots. Hvilket også blev vist i gårsdagens kamp, hvor de var oppe mod ligaens 6. bedste kaste forsvar (Bailey og Bly), og kaptajnen satte stadig +300 yards på kaste kontoen, inkl. 2 lange på 89 og 82 yards. De 82 i overtiden, hvilket var det 2. længste kast nogensinde i overtiden i NFLs historie. :w00t:

Personligt syntes jeg Brett Favre er igang med at understrege, at han er en af de bedste QBs NFL nogensinde har set.

Link to comment
Share on other sites

Angående Viasat, så kan det virkelig gøre mig ærgelig, at hele slutspillet er flyttet over på 3+ - det er da til at blive deprimeret af :crazy:

- Mikkel

For helvede, det var jeg slet ikke klar over... det er da lige til at få lange sure løg af sådan en oplysning!

(Ja, der tegner sig en tendens: Jeg kan ikke li' dem på 3+)

Link to comment
Share on other sites

Nu kan man vist ikke komme uden om at kunne kalde Green Bay for seriøs contender til NFC titlen.. :superman:

Efter 7 kampe er de nu 6-1 i en division hvor Lions ser ud til at være de eneste der kan blande sig.

Mange har kritiseret GB for ikke at have en løbe offensiv, men mod Denver var det ikke det store problem at få yards langs jorden (105).

Kaste offensiven er helt i top hos GB, nr. 2 i ligaen, kun overgået af Patriots. Hvilket også blev vist i gårsdagens kamp, hvor de var oppe mod ligaens 6. bedste kaste forsvar (Bailey og Bly), og kaptajnen satte stadig +300 yards på kaste kontoen, inkl. 2 lange på 89 og 82 yards. De 82 i overtiden, hvilket var det 2. længste kast nogensinde i overtiden i NFLs historie. :w00t:

Personligt syntes jeg Brett Favre er igang med at understrege, at han er en af de bedste QBs NFL nogensinde har set.

Nu var det første lange kast "kun" på 79 yards, :tongue: men ellers er jeg helt enig (og fuldstændig un-biased)! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share