Hurtighedstræning?


LasseIFI
 Share

Recommended Posts

nu kender jeg thue og har snakket en del med om de her ting og som /niels er inde på, så ville det se anderledes ud hvis det stod til ham. Jeg kan jo i den samme omgang spørge om du nogensinde har forestået fysisk træning af et hold? Før jeg selv havde prøvet det tenderede jeg til at dele din holdning, men når man står som fysisk træner for et stort (måske for stort hold) så bliver det altså fællesnævneren der dominerer.

Det har jeg mange gange, og det er ikke let. Også derfor han ikke skal acceptere denne træningsform. Med lidt snilde kan det sagtens deles lidt op. Og det er stadig til grin, at han kan nå at træne selv samtidig. Viser måske bare hvorfor han har taget jobbet! Og fair nok hvis OB er parate til at betale for det, men fatter ikke han vil lægge navn til det, som den selverklærede "Fyns førende autoritet indenfor funktionel styrketræning"

Du nævner jo selv at du måske selv kunne magte 2-3 spillere... Sådan er virkeligheden bare ikke: Når man har 25 spillere, så har man 25 spillere og så er det måske bedre at de allesammen laver leg extensions end at 3 af dem laver squat.

Eller at de 12 sidder på motionscykler, mens 6 bænker, og de sidste 6 bliver instrueret i squat.

Når det så er sagt så er Thue vokset ud af BB, hvor man her på MOL har sine aner i noget mere styrkesportsorienteret, hvilket kan føre til nogle meningsforskelle, men i min erfaring gør det i længden ikke den helt store forskel i praksis

90 % af træningen i maskiner vs. 90 % af træningen med frie vægte gør en enorm forskel efter min erfaring.

Mener stadig, at han er en skændsel for sit fag. Han skulle være en seriøs forsker og Fyns førende autoritet, og så lægger han navn til sådan noget?!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvad har du egentlig lavet på IFI? Det er første års niveau, du stiller spørgsmål til!!

Touché! Jeg må nok erkende at "motion og fitness" faget ikke rangerede særligt højt på min liste! Men hvad med at du svarede på spørgsmålet i stedet for at spille kvik?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share