DeepCores Log


DeepCore
 Share

Recommended Posts

Sammenlagt fik jeg tilbagelagt 52,53 kilometer i uge 30.

Planen siger godt nok at jeg kun skulle løbe 48km i denne uge, men det snyder nu lidt, da jeg søndag i uge 29 ikke fik løbet en lang tur. Derfor løb jeg lidt ekstra i mandags for at kompensere og få ligevægt i programmet. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 540
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hva så, champ!?

Du må da snart være ved at løbe tør for dårlige undskyldninger for ikke at få lavet noget ordentlig træning :poking:

Men så er det godt, at du har chancen for at rette lidt op på det i dag - HardCore kl 19 kan blive dit første skridt til syndsforladelse :tongue:

Så se lige at få lettet røven...

Link to comment
Share on other sites

Ha, Omni, du er en god mand :blahblah:

Dagens træning, tirsdag d. 31-07-07

I dag blev der kørt styrketræning, med fokus på compound øvelser. Under dagens træning lagde jeg vægt på at køre mange sæt på kort tid – dvs. med korte pauser imellem sættene, og med forholdsvis lav vægt. Har stadig en smule DOMS i benene efter de 22,53 km løb i søndags. Dagens træning varede en times tid.

Incline bench press

12x50

8x70

8x70

6x70

Flat bench press

10x50

8x70

8x80

8x80

6x80

10 chin-ups med underhåndsgreb

Seated cabel rows

12x45

8x60

8x64

8x70

8x70

6x77

Squat

6x60

6x60

6x60

Standing barbell biceps curls

8x20

8x20

8x20

Dead lift

6x60

6x60

6x60

Dips

12

10

8

Link to comment
Share on other sites

Onsdag og torsdag holdt jeg hviledag.

Træning fredag d. 2. august

Løb 15 km på 1 time og 16 minutter, efter arbejde i det gode vejr. Jaja - kortet siger 14,35km, men det endte med at jeg løb et ekstra stykke vej, som ikke er med på kortet. :innocent:

Løb af Østerbrogade ned til Tuborg og drejede ned mod Svanemøllehavn. Løb derefter af Kalkbrænderivej til Kastellet og løb en runde der, og fortsatte ad Østerbrogade mod søerne, hvor jeg løb om 2 af dem. Derefter løb jeg forbi Trianglen, forbi parken og igennem Fælledparken for at slutte hvor jeg bor. Ganske glimrende tur, som det nok ikke er sidste gang jeg løber :superman:

post-13780-1186174690_thumb.jpg

Edited by DeepCore
Link to comment
Share on other sites

Lørdag holdt jeg hviledag-men fik trods alt cyklet en del.

Træning søndag d. 07-08-2007:

Løb 24km - i strålende solskin. Tid 2 timer og 20 minutter - løb i MT. Turen var egentligt sat til 25km-som kortet også viser, men grundet et biltræf i Fælledparken, kunne jeg ikke løbe ruten jeg havde planlagt og cuttede den af med en kilometer - var i øvrigt også godt stegt da jeg nåede Fælledparken. God nok en hård og meget varm tur. Plus at jeg ikke synes jeg var helt restitueret, dvs. havde en smule DOMS i benene!

Løb en udvidet rute af den jeg løb i fredags; jeg udbyggede ruten med en tur til langelinie og tilbage, plus løb om alle søerne og til slut en tur rundt i fælledparken.

post-13780-1186403965_thumb.jpg

Edited by DeepCore
Link to comment
Share on other sites

På torsdag venter denne hyggelige 27kms tur så. Turen går fra Nivå til Østerbro :4thumbup:

Dette betyder nok at jeg dropper boksningen onsdag, for at være fuldt ud restitueret til løbeturen. Det er så anden uge i træk at jeg ikke bokser, hvilket giver mig en smule dårlig samvittighed... Nå, men næste uge igen skal jeg så 100% ikke gå glip af boksetræningen.

Glæder mig i øvrigt ret meget til at løbe turen på torsdag, som jeg har planlagt at løbe i et godt stykke tid. Helt fantastisk - som ugerne er svundet, er jeg nu endeligt kommet til denne tur. Maratonet skal jo også løbes om mindre end en måned! Tror helt sikkert jeg når at blive klar, hvis jeg altså ikke bliver skadet eller noget andet kommer i vejen... 7-9-13!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning, mandag d. 06-08-2007

I dag blev der kørt styrketræning, med fokus på compound øvelser. Under dagens træning lagde jeg vægt på at køre mange sæt på kort tid – dvs. med korte pauser imellem sættene, og med forholdsvis lav vægt.

Pecs

Flat Benchpress

8x60 (opvarmning)

6x80

6x90

6x95

dropset: 6x95kg - 4x80kg - 8x60kg

Flyes - cabelcross

8x30kg

8x48kg

8x48kg

Back

Lateral pulldown

6x40kg

6x52kg

6x60kg

6x68kg

Seated Cable Row

8x52

6x60

6x66

Legs

Squat

6x60kg

6x60kg

6x60kg

Calves

10x42kg

10x50kg

10x50kg

Biceps

Biceps Barbell Curl

8x20kg

8x20kg

8x20kg

Compund (Back)

Deadlift

6x60kg

6x60kg

6x60kg

Shoulder

Shoulder superset 3x6:

  • Middle Delt Lateral raise 7,5kg
  • Front Delt Lateral Rise 7,5kg

Compound (Triceps)

Dips

3x8

Abs

Dragonflags

5 + 5

Og så er det bare hjem og få noget kyllingfillet og kartofler i skrutten :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning, mandag d. 06-08-2007

I dag blev der kørt styrketræning, med fokus på compound øvelser. Under dagens træning lagde jeg vægt på at køre mange sæt på kort tid – dvs. med korte pauser imellem sættene, og med forholdsvis lav vægt.

Pecs

Flat Benchpress

8x60 (opvarmning)

6x80

6x90

6x95

dropset: 6x95kg - 4x80kg - 8x60kg

Flyes - cabelcross

8x30kg

8x48kg

8x48kg

Back

Lateral pulldown

6x40kg

6x52kg

6x60kg

6x68kg

Seated Cable Row

8x52

6x60

6x66

Legs

Squat

6x60kg

6x60kg

6x60kg

Calves

10x42kg

10x50kg

10x50kg

Biceps

Biceps Barbell Curl

8x20kg

8x20kg

8x20kg

Compund (Back)

Deadlift

6x60kg

6x60kg

6x60kg

Shoulder

Shoulder superset 3x6:

  • Middle Delt Lateral raise 7,5kg
  • Front Delt Lateral Rise 7,5kg

Compound (Triceps)

Dips

3x8

Abs

Dragonflags

5 + 5

Og så er det bare hjem og få noget kyllingfillet og kartofler i skrutten :4mewantfood:

Fandme god volumen på træningen der fyrbøder :devil:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag d. 07-08-2007

Tog i Fitnessdk og løb en 5km løbetest på løbebånd. Tid: 21 minutter og 24 sekunder. Var godt træt bagefter.

  • Startede meget ambitiøst ud med 14,5 km./t. for at erfare at det var for hurtigt, hvis jeg skulle holde hele vejen. :4oops:
  • Tempoet blev sat til 13,5 og siden 13 km./t. :crazy:
  • Da jeg nåede de 3,5 kilometer, satte jeg tempoet op til 15, derefter 15,5 og sluttede af med at løbe den sidste halve kilometer med 16 km./t. :superman:

Min store ambition er at få tiden under de 20 minutter til DHL løbet i starten af september, men realistisk set, så må jeg sigte efter at komme under de 21 minutter.

Til orientering kan jeg sige, at jeg har rigtig gode DOMS efter træningen i går. Særligt maven, triceps og brystmuskulaturen er ramt :4flex:

Sidder i øvrigt lige netop i dette øjeblik og griller på min altan - danm, det er bare perfekt at det endeligt er blevet sommer i Danmark :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning, onsdag d. 08-08-2007

Først og fremmest - DAMN, dragonflags er for vild en øvelse - havde stadig DOMS i maven onsdag :4thumbup: Tilmed var jeg stadig ret øm i brystet og en smule i triceps.

Nå, men dagens træning stod på:

Morgen

700 meter Farmer walk med mine nyindkøbte håndvægte - hver vejer 15kilo :4flex:

Awww Yeeeaaaahhh så skal der sgu leges! Mon ikke de primært bliver brugt til guns træning, turkish get-ups, standing DB military press og andet sjov! Mulighederne er ubegrænsede! :w00t:

Aften

Løb 5,4 kilometer til boksning på en ca. 25 minutter.

Boksning 1 time og 30 minutter med fuld smæk på hele vejen! Virkelig hård boksning!! :4boxing:

Løb 5,4 kilometer hjem fra boksning i moderat tempo (ca. 27 minutter)

Sammenlagt 10,8 kilometer løb.

I alt 3 timers aktivitet, inklusiv farmer walk og boksning

Vægt efter træning: 88 Kilo

Edited by DeepCore
Link to comment
Share on other sites

Hey Jacob!

Det bliver desværre ikke til meget HardCore i øjeblikket :unhappy:

Men efter maratonet er løbet d. 23. september, vender jeg stærkt tilbage. :showoff: Sådan 3 måneders løbetræning, et fald af proteinrig kost til fordel for kulhydratrig kost og ikke meget styrketræning, giver forøget styrke har jeg hørt.... :blush:

Heps, først lige set din post nu :smile:

Sørg for at få godt med proteiner selvom du "kun" dyrker hård cardio.

Du har brug for masser af aminosyrer til at producere enzymer, transportproteiner, bevarelse af muskelmasse (du træner jo disco i ny og næ :wink: ). Sørg ihvertfald for at få noget smidt indenbords lige efter træning, uanset om det har været styrke eller cardiotræning.

/J

Link to comment
Share on other sites

Heps, først lige set din post nu :smile:

Sørg for at få godt med proteiner selvom du "kun" dyrker hård cardio.

Du har brug for masser af aminosyrer til at producere enzymer, transportproteiner, bevarelse af muskelmasse (du træner jo disco i ny og næ :wink: ). Sørg ihvertfald for at få noget smidt indenbords lige efter træning, uanset om det har været styrke eller cardiotræning.

/J

Super kommentar! :4thumbup:

Jeg har nu også gjort det til et mål at spise godt med proteiner - primært for at miste så lidt masse som muligt, skal jo i gang igen med styrketræningen som det primære efter at maratonet er løbet. Synes også at jeg kan mærke, at mit behov for næring er en smule anderledes end ved hård styrketræning - bl.a. er behovet for kulhydrater steget betydeligt (som man vel kan forvente).

Kosten på en træningsdag kan jo variere en del, men ser nogenlunde sådan her ud.

Kostplan på en træningsdag:

Normalt vil kosten skulle deles ud over 6-8 måltider pr. dag, hvor proteinrigt mad bør være gennemgående i alle måltider.

Morgenmad:

Havregryn (60 gram), proteinpulver (en smule chokoladepulver), mælk og evt. hindbær. (mums!!)

Mellemmåltid:

1 stk. rugklapper med magert kødpålæg og noget grønt (fx salat og agurk)

1 glas mælk

Frokost:

100-150 gram Kyllingebyst, salat m. tomat, agurk og kalorielet dressing.

Mellemmåltid:

1 æble

1 glas mælk

Efter træning:

Proteinshake (mælk og proteinpulver)

1 banan

(ved løbeture over 20km plejer jeg at indtage lidt mere fx 1 sodavand eller 1/2 l. cacaomælk)

Aftensmad:

200 gram kylling eller oksekød, rapsolie 20 gram, 100 gram kartofler, 500 gram grøntsager (fx broccoli)

Et stort glas solbær fun-light saftevand

1 vitaminpille

Aften:

Kaffe og gulerødder.

1 lille proteinshake (evt. med havregryn, hvis jeg synes jeg er sulten og har fået for lidt næring i løbet af dagen).

I øvrigt indtager jeg Cola Zero og kaffe ad libitum :4jumpy:

Dagens totale næringssammensætning, sådan ca.: 324 gram protein, 328 gram kulhydrat og 74 gram fedt – 3271 kalorier i alt. Det giver en energifordeling der er således: 40 % energi fra protein, 40 % fra kulhydrat og 20 % fra fedt = 100 % alt i alt.

Nu skal jeg ikke være alt for hellig :innocent:, for her i sommerperioden ryger der da også lidt grillmad og andet godt ned i skrutten, men prøver at begrænse det og spise sund til dagligt. Hovedreglen er dog at jeg spiser når jeg er sulten. :smile:

Hvis du har nogle gode kostråd eller andre kommentarer er jeg all ears :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har for godt og vel en måned siden besluttet mig for at løbe HC Andersen maratonet d. 23. september i Odense, så løbetræning er blevet en førsteprioritet i mit træningsprogram; hvilket betyder at det nok de næste 16-14 uger går ud over styrketræningen.
Maratonet skal jo også løbes om mindre end en måned! Tror helt sikkert jeg når at blive klar, hvis jeg altså ikke bliver skadet eller noget andet kommer i vejen... 7-9-13!

Der er nu stadig omkring 45dage til, så bare ta' det roligt :bigsmile:

Jeg skal også løbe Odense Marethon, og må da sige jeg helt får dårlig samvittighed med alt det løb du laver :4thumbup:

Med en Cooper på næsten 3100meter og dine 10km tider, så synes jeg godt nok du er meget beskeden hvis du forventer at løbe mellem 4 og 4½time. Du bør da satse på under 4 timer eller deromkring. Det gør jeg ihvertfald og jeg er ikke i så god form som dig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Der er nu stadig omkring 45dage til, så bare ta' det roligt :bigsmile:

Jeg skal også løbe Odense Marethon, og må da sige jeg helt får dårlig samvittighed med alt det løb du laver :4thumbup:

Med en Cooper på næsten 3100meter og dine 10km tider, så synes jeg godt nok du er meget beskeden hvis du forventer at løbe mellem 4 og 4½time. Du bør da satse på under 4 timer eller deromkring. Det gør jeg ihvertfald og jeg er ikke i så god form som dig :bigsmile:

Fedt at du også stiller op! Havde nu overvejet at der nok var andre her fra MOL end mig der stiller til start. Nu fik jeg luret lidt i din log, - du giver den godt gas! Det er bl.a. nogle gode løbetider du har sat. :firebounce: Har du løbet maratonløb før? Og helt perfekt at høre at jeg ikke er den eneste, der ikke stiller op med en vægt på 60kg eller deromrking :bigsmile:

Det kan godt være at du har ret i, at en 4 timer lyder inden for sandsynlighedens rammer. Jeg har nu sat 4 timer og 15 min som mål da det synes overkommeligt og hvis jeg holder det, så fedt, og hvis jeg kan løbe endnu hurtigere, så er det jo bare endnu bedre. :laugh: Jeg vil under alle omstændigheder gøre mit bedste.

Dette er mit første maratonløb, så jeg vil ikke hævde at jeg har super meget erfaring med distancen, og derfor frygter jeg lidt de 30+kilometer... de skal nok trække tænder ud!!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning fredag d. 9. august

I dag fik jeg løbet en rigtig lang tur. Da jeg ikke blev kaldt på arbejde idag, løb jeg ikke de 27km fra Nivå hvor jeg arbejder og hjem, som jeg ellers havde planlagt (se ovenfor).

Ruten

Jeg lagde en ny rute på 29km, som gik fra Østerbro, hvor jeg bor, langs Strandvejen og til Jægersborg Dyrehave. Da jeg var nået til Dyrehaven, gik ruten til Erimitageslottet og ud mod Hjortekjær, nær Nærum og Brede, rundt tilbage mod Bakken og ud på Strandvejen igen ved Klampenborg. Derfra løb jeg ad Strandvejen de restrende 9km tilbage til Østerbro.

Tid: 2 timer og 59 minutter - var fuldstændig ødelagt bagefter! :surrender: Danm en tur. Det var MEGET varmt og fugtigt at løbe i dag, og det trak virkelig tænder ud. Da jeg steg på vægten da jeg kom hjem, havde jeg tabt ca. 3,5 - 4 kilo kropsvægt, og jeg vejede det laveste jeg har oplevet i mange år: 85,7kg. Jeg begyndte tilmed at fryse lige efter turen, selvom det var 27 grader varmt, og min puls var meget høj i et godt stykke tid efter jeg var kommet hjem. Der har helt klart været tegn på dehydrering.

Så vidt jeg ved, medfører dehydrering lavere plastmaniveau og lavere slagvolumen og pulsen stiger, energitilførslen forringes og tilsvarende med temperaturreguleringen. Jeg synes ellers jeg drak en del på turen, men det var vidst ikke helt nok. I bagklogskabens lys opstod denne situation, som følge af at jeg havde svært ved at finde vandposter undervejs... Det må jeg lære af til næste lange tur!!

Tilmed var turen i dag så hård, at jeg blev nødt til at gå indimellem på den sidste strækning, hvilket gik mig lidt på. Tiden for løbeturen kunne altså ha' været bedre, og selvom tiden på 3 timer er tilfredsstillende, må det kunne gøres hurtigere. Yderligere kunne jeg klart mærke på mit energiniveau, at havregrynene fra i morges var brændt af efter 1 1/2 time.

Et lyspunkt var dog at jeg på vejen hjem - ca. efter 23 kilometers løb, kort stoppede uret og hoppede i vandet ved Skovshoved havn. Det var super cool! :cool:

Under alle omstændigheder håber jeg ikke at det er 27 grader vaarmt når maratonet skal løbes i september :laugh:

Edited by DeepCore
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - lørdag d. 10. august

Har positivt nok ingen DOMS efter løbeturen i går :4thumbup:

I dag tog jeg i Fitness.dk og smed rundt med noget jern. Igen lagte jeg fokus på at køre mange reps på kort tid og med moderat belastning. Tid: ca. 45 minutter.

Pecs

Flat bench press

10x60 kg

8x80 kg

8x90 kg

6x90 kg

(Dropset) 6x90kg - 4x80kg - 4x60kg

Pecs - Triceps compound

Dips

8rep

8rep

6rep

Back

Chin-ups underhand grip

6reps

Lateral Pulldowns

10x48

8x58

8x62

Delts

Military Press (var pænt tappet for energi på dette tidspunkt)

10x17,5

8x17,5

8x17,5

Senere på aftenen: Hjemmetræning

Superset standing dumbell biceps curl / standing military press

8rep / 8rep m. 15kg

8rep / 8rep m. 15kg

8rep / 8rep m. 15kg

8rep / 8rep m. 15kg

6 evil wheel roll-outs

Link to comment
Share on other sites

Fedt at du også stiller op! Havde nu overvejet at der nok var andre her fra MOL end mig der stiller til start. Nu fik jeg luret lidt i din log, - du giver den godt gas! Det er bl.a. nogle gode løbetider du har sat. :firebounce: Har du løbet maratonløb før? Og helt perfekt at høre at jeg ikke er den eneste, der ikke stiller op med en vægt på 60kg eller deromrking :bigsmile:

Det kan godt være at du har ret i, at en 4 timer lyder inden for sandsynlighedens rammer. Jeg har nu sat 4 timer og 15 min som mål da det synes overkommeligt og hvis jeg holder det, så fedt, og hvis jeg kan løbe endnu hurtigere, så er det jo bare endnu bedre. :laugh: Jeg vil under alle omstændigheder gøre mit bedste.

Dette er mit første maratonløb, så jeg vil ikke hævde at jeg har super meget erfaring med distancen, og derfor frygter jeg lidt de 30+kilometer... de skal nok trække tænder ud!!

Det er også mit første marethon, så det kan godt være at det bare er mig der er overoptimist :laugh:

Det er nok tanken om at være i gang så længe, der får mig til at ønske at man kan få det overstået på på mindre end 4 timer :bigsmile:

Nu må vi se hvordan det går. Det skal ihvertfald nok bliver hårdt :crazy: Især når man ikke er en lille løbenips på 60kg som du selv siger. Det er mange gange at kroppen blive udsat for 2-3 gange TUNG kropsvægt på sådanne 42km.

Jeg vil såmen også være fin tilfreds med en tid på 4:15 men satser alligevel på at komme under de 4timer, da jeg tror at det er realistisk :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er også mit første marethon, så det kan godt være at det bare er mig der er overoptimist :laugh:

Det er nok tanken om at være i gang så længe, der får mig til at ønske at man kan få det overstået på på mindre end 4 timer :bigsmile:

Nu må vi se hvordan det går. Det skal ihvertfald nok bliver hårdt :crazy: Især når man ikke er en lille løbenips på 60kg som du selv siger. Det er mange gange at kroppen blive udsat for 2-3 gange TUNG kropsvægt på sådanne 42km.

Jeg vil såmen også være fin tilfreds med en tid på 4:15 men satser alligevel på at komme under de 4timer, da jeg tror at det er realistisk :smile:

Det skal helt sikkert nok blive en hård omgang :superman:

Det værste er vel næsten, at der samtidigt bliver afholdt Danske Mesterskaber for seniorer og veteraner på maratondistancen. Jeg håber sgu ikke at det bliver for demoraliserende når Gyda på 67 kommer stormende forbi i stil med den tasmanske djævel :crazy::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag, mandag og tirsdag var træningsfrekvensen lav. Søndag havde jeg tænkt mig at holde hviledag, og mandag og tirsdag fløj tiden afsted, således at jeg ikke nåede at træne. Ikke godt. (Fik dog kørt 16km bykørsel på cykel tirsdag).

Træning onsdag d. 15. august 2007

Løb 5,4 kilometer til boksning på en ca. 25 minutter.

Boksning 1 time og 30 minutter med fuld smæk på hele vejen! Virkelig hård boksning!! 4boxing.gif

Løb 5,4 kilometer hjem fra boksning i moderat tempo (ca. 25 minutter)

Sammenlagt 10,8 kilometer løb.

I alt 2 1/2 times aktivitet, inklusiv boksning

Vægt efter træning: 88,1 Kilo

I dag torsdag er jeg godt mærket i hele skroget. Det er godt nok lang tid siden jeg har haft så store DOMS, nok pga. de 3 dages pause. Håber på at det har lagt sig en smule til i morgen, hvor jeg har planer om en 17kms løbetur.

Har i øvrigt købt nye løbesko, et par Asics M Kinsei, som efter sigende skulle være ganske udemærkede.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning fredag d. 17. august 2007

Har stadig meget store DOMS efter boksning i onsdags. Er særligt øm i lårene, skuldrene, triceps og de lange rygstrækkerne.

Derfor droppede jeg løb og kørte lidt hjemmetræning i stedet.

30 alm. armstrækkere

10 armstrækkere med bred håndstand

10 armstrækkere med smal håndstand (fingrene foldet)

10 spiderman walk-out

50 snatches m. 15 kilo håndvægt

5 evil-wheel roll-outs (negativer)

50 alm. armstrækkere

50 armstrækkere med bred håndstand

20 armstrækkere med smal håndstand (fingrene foldet)

4x12 Dumbbell Hammercurls m. 15 kilo

4x8 Dødløft m. en 15 kilo håndvægt i hver hånd.

2x6 Windmills med en 15 kilo håndvægt i hver hånd.

------------

Samtidigt har Metallica, Volbeat, Sepultura, Fear Factory og Type O Negative stormet ud igennem mine højtalere! :smilerock:

Edited by DeepCore
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share