TROR du Michael Rasmussen er dopet?


klausjensen
 Share

Doping i Touren 2007  

284 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hvis der virkelig var nogen der var rene ville Sastre være et godt bud, en utrolig sympatisk rytter.

Men kan ikke lade være med at fører tankerne lidt tilbage til Basso, som også virkede som en utrolig sympatisk cykel rytter.

Hvis jeg kigger ned over top 25 i klassementet er det kun Schleck og Sastre jeg har en lille smule tro på kunne være rene...

Edit: Contador er sat i forbindelse med Fuentes og MR har alle mod sig pt.... så de to må da om nogen være på noget.

Edited by Thorhauge
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvis der virkelig var nogen der var rene ville Sastre være et godt bud, en utrolig sympatisk rytter.

Men kan ikke lade være med at fører tankerne lidt tilbage til Basso, som også virkede som en utrolig sympatisk cykel rytter.

Jeg er også overbevist om at Sastre er ren..

Angående Basso, så syntes jeg han kunne virke en smule falsk. Han var lidt svær at blive klog på..

Imodsætning til Sastre som på ingen måde ser ud til at have noget at skjule..

Link to comment
Share on other sites

Ok, Sastre er ren fordi han virker sympatisk?

Så holder jeg mig hellere til kaffegrums og theblade.

Ikke bare fordi han virker sympatisk, men på grund af hans måde at agere på..

Det er ofte tydeligt at aflæse på en rytter om han har noget at skjule hvis vedkommende bliver udspurgt.

Der er det tydeligt at se at de er cykelryttere og ikke skuespillere...

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg kigger ned over top 25 i klassementet er det kun Schleck og Sastre jeg har en lille smule tro på kunne være rene...

Edit: Contador er sat i forbindelse med Fuentes og MR har alle mod sig pt.... så de to må da om nogen være på noget.

Contador har intet haft med Fuentes at gører. Han var kommet på Fuenteslisten ved en fejl. Det viste sig intet at have på sig.

Link to comment
Share on other sites

MR, og Cantador er dopet.

Det er helt vildt at MR og Cantador kan køre væk fra cykelryttere som har trænet til at Vinde TdF over en del år, hvilket MR og Cantador aldrig er trænet til. Jeg tror absolut ikke at det er muligt, set i lyset af alle de dopinganklager på de forskellige topryttere.

Så en ren rytter har ikke en chance for at slå en dopet? Med hensyn til Contador, så er det slet ingen overraskelse at han nu kører GT på højeste plan. Det har været noget man har ventet længe på i cykelsporten. Tror det er 5-6 år siden jeg først læste om ham som den nye Indurain. Planen var at han skulle kører TdF i 05 for at lærer, og klassement i 06. Så kom han desvære ikke til start sidste år pga de falske Fuentesanklager imod ham.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg tror MR og Contandor er dopede, sammen med det meste af Astana og Discovery, CSC måske også, men de er vist ved at trappe ned... Man kan sku da ikke stole på et hold der har haft Armstrong på holdet, og et hold fra Kazakhstan er sku næsten lige med doping :innocent:

Havde jeg været MR havde jeg helt sikkert også dopet mig, der er jo mange penge i at vinde tdf, se bare på Armstrong.

Personligt er jeg ligeglad om folk doper sig i tdf, det er selvfølgelig synd for dem der ikke doper sig, men jeg ser sku kun tdf fordi det er underholdende ikke for fordi jeg ved konkurrencen er fair. Og når så en dansker vinder er det kun endnu bedre :innocent:

Edited by FFS
Link to comment
Share on other sites

Hvornår er man dopet? når man tager doping men holder sig under de gældende grænser - eller så snart man tager stoffet (eller hvad man nu gør)?

Det er klart at så snart man rører noget der er ulovligt eller udfører en blodtransfusion burde det betragtes som doping....men det bliver det altså ikke som det er lige nu. Langt størstedelen af TdF feltet er dopet og det har de været i mange år. Hvis jeg bare skal komme med et eksempel med blod, EPO og hæmotokritværdien: En rytter er først i problemer når hæmotokritten kommer over 50% - så får han 15 dages "pause" for hans helbreds skyld. Bliver han taget med EPO i blodet nu er han en klovn - eller rettere - hans læge er en klovn. Der findes Dynepo nu og der kan IKKE detekteres med de metoder der bruges på laboratorier der tester nu. Normal Epo kan detekteres fordi det er recombinant - altså lavet i et laboratorie uden for kroppen. Dynepo er også dannet i et laboratorie men i humane celler - og derfor vil stoffet have alle de egenskaber som det stof der er dannet af atleten selv. Skulle der komme en test som kan identificere genetiske forskelle fra person til person vil det heller ikke være noget problem - så kloner man bare rytterens eget Epo og oprenser det til ham. Det man så gør er at man tager små mængder Dynepo og følger ens hæmatokrit så den ligger på ca 49%....du er pr definition ikke dopet selvom du holder din hæmatokrit kunstigt højt.

Det er muligt at gøre de vildeste ting efterhånden. Jeg kan huske at der for nogle år siden var alle mulige latterlige Mystatin Blocker produkter på markedet. De påstod at de kunne blokere proteinet Myostatin (myostatin er det protein i musklerne som giver stofsignal for vækst) i musklerne og derved ville ens muskler vokse...det er naturligvis langt ude at et kosttilskudsfirma lige tilfældigvis her faldet over det stof lige efter myostatin er blevet identificeret. Det er så blevet muligt nu at undertrykke myostatin i kroppen - og EN injektion af de her inhibitorer giver 10-20% muskelvækst i de mus og rotter det er testet på.....på 1-2 uger!! Der er naturligvis ikke lavet test af bivirkninger i mennesker, men med så mange andre former for doping er der altid folk derude der er villige til at tage risikoen - hvis gevinsten er nok værd. Gendoping er her allerede......og det vil være stort set umuligt at gennemskue hvem der tager hvad....OL næste år bliver der hvor mødommen for alvor bliver taget for gendoping i topidræt.

Link to comment
Share on other sites

Hvornår er man dopet? når man tager doping men holder sig under de gældende grænser - eller så snart man tager stoffet (eller hvad man nu gør)?

Det er klart at så snart man rører noget der er ulovligt eller udfører en blodtransfusion burde det betragtes som doping....men det bliver det altså ikke som det er lige nu. Langt størstedelen af TdF feltet er dopet og det har de været i mange år. Hvis jeg bare skal komme med et eksempel med blod, EPO og hæmotokritværdien: En rytter er først i problemer når hæmotokritten kommer over 50% - så får han 15 dages "pause" for hans helbreds skyld. Bliver han taget med EPO i blodet nu er han en klovn - eller rettere - hans læge er en klovn. Der findes Dynepo nu og der kan IKKE detekteres med de metoder der bruges på laboratorier der tester nu. Normal Epo kan detekteres fordi det er recombinant - altså lavet i et laboratorie uden for kroppen. Dynepo er også dannet i et laboratorie men i humane celler - og derfor vil stoffet have alle de egenskaber som det stof der er dannet af atleten selv. Skulle der komme en test som kan identificere genetiske forskelle fra person til person vil det heller ikke være noget problem - så kloner man bare rytterens eget Epo og oprenser det til ham. Det man så gør er at man tager små mængder Dynepo og følger ens hæmatokrit så den ligger på ca 49%....du er pr definition ikke dopet selvom du holder din hæmatokrit kunstigt højt.

Det er muligt at gøre de vildeste ting efterhånden. Jeg kan huske at der for nogle år siden var alle mulige latterlige Mystatin Blocker produkter på markedet. De påstod at de kunne blokere proteinet Myostatin (myostatin er det protein i musklerne som giver stofsignal for vækst) i musklerne og derved ville ens muskler vokse...det er naturligvis langt ude at et kosttilskudsfirma lige tilfældigvis her faldet over det stof lige efter myostatin er blevet identificeret. Det er så blevet muligt nu at undertrykke myostatin i kroppen - og EN injektion af de her inhibitorer giver 10-20% muskelvækst i de mus og rotter det er testet på.....på 1-2 uger!! Der er naturligvis ikke lavet test af bivirkninger i mennesker, men med så mange andre former for doping er der altid folk derude der er villige til at tage risikoen - hvis gevinsten er nok værd. Gendoping er her allerede......og det vil være stort set umuligt at gennemskue hvem der tager hvad....OL næste år bliver der hvor mødommen for alvor bliver taget for gendoping i topidræt.

Spændende læsning Per. Har du et link til Myostatin rapporten? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Pat Mcquoaid , Præsident for den internationale cykelunion er nu ude at sige at Michael Rasmussen sagtens kan vinde touren uden det er et problem, da det er nyt system de bruger til at teste rytter, og der derfor vil være nogle som lige skal vende sig det det....

Link to comment
Share on other sites

Man kan sku da ikke stole på et hold der har haft Armstrong på holdet, og et hold fra Kazakhstan er sku næsten lige med doping :innocent:

Havde jeg været MR havde jeg helt sikkert også dopet mig, der er jo mange penge i at vinde tdf, se bare på Armstrong.

Nu er Armstrong jo aldrig blevet snuppet for doping :smile:

Link to comment
Share on other sites

Michael Rasmussen har været umulig at få fat på for doping myndighederne i 22 dage i juni måned. Hvis man skal foreberede sig til Tdf er det netop i juni ens træning skal toppe mængde/intensitetsmæssigt. MR har valgt at lave højdetræning som foreberedelse til Tdf. Dette kan være et klogt valg (og lovligt) med de fordele der kan opnås herved (kan øge hæmoglobin indholdet i blodet, som er ansvarlig for transport af ilt til de arbejdende muskler). Problemet med højdetræning er bare at det stiller MEGET store krav til kroppen mht. til restitution. Det kan derfor være vanskeligt at opretteholde en stor træningsbelastning. MEN det kan der rådes bod på med medicin. Specielt væksthormon og testosteron kan hjælpe atleten til at restituere, således at der kan køres hårdt på med træningsbelastningen. Er det derfor MR ikke har været interesseret i at blive forstyrret i 22 dage i den perioden hvor træningsbelastningen skulle være meget stor? Risikoen med at dope sig lige før og under konkurrence er alt for stor og det ved atleterne. Risikoen er langt mindre i forberedelsesfasen. Derfor går moderne dopingbekæmpelse ud på at teste atleterne året rundt. Sådan er vilkårene når man er professionel sportsmand/kvinde. Syntes det er en skam MR ikke har styr på sine ting. Specielt hvis han vinder, da det vil kompromittere ham.

Link to comment
Share on other sites

Lucy ->

Fint indlæg.

Og jeg er helt enig i, at vi lige pt er ved for alvor at tage hul på den næste "æra" i dopinghistorien......nemlig gendoping. Det bliver så sygt. Så svært at gennemskue, så svært at opdage, så vilde ting der kan laves om på.

Tænk f.eks. om 10 år hvor man kan gå direkte ind og ændre udvalgte gener. Dette bliver gjort ret ungt og er "omkostningsfrit" og vil fra da af være permanente......og meget svært at opdage, hvis ikke alle fra barnsben af skal aflevere deres dna-profil til et register.

Link to comment
Share on other sites

I lyset af den store fokus på doping i touren, synes jeg det kunne være interessant at se, hvad folk egentlig går og tror for sig selv.

Bemærk: Der spørges om hvad du tror - ikke hvad du kan bevise.

jeg har nu også svaret ja på begge to, alle andre der har vundet, kørt i toppen har været dopet.. så det er de vel også i år..?

Link to comment
Share on other sites

Eurosport havde en interessant statistik i går, der viste de bedste rytteres placering for de forskellige nationaliteter. I år er den den bedste franske rytter nummer 26, den bedste italienske 51, og den bedste belgiske omkring 60. Det er lande med enorme traditioner indenfor cykelsport, der er mange hold fra disse lande, og publikum er enormt. At disse nationaliteter ikke klarer sig bedre ser jeg som en indikation på at der er trappet kraftigt ned på dopingen. Italien og Frankrig er vel også to af de lande, hvor politiet er mest indblandet i jagten på dopinglæger og lign.

Jeg tror derfor at der findes en del rene ryttere i årets tour, men er ikke i tvivl om at toprytterne har benyttet doping. Inkl. og Rasmussen hvilket han nærmest heller ikke selv lægger skjul på, med sine udtalelser og opførsel i år.

Link to comment
Share on other sites

MR, og Cantador er dopet.

Det er helt vildt at MR og Cantador kan køre væk fra cykelryttere som har trænet til at Vinde TdF over en del år, hvilket MR og Cantador aldrig er trænet til. Jeg tror absolut ikke at det er muligt, set i lyset af alle de dopinganklager på de forskellige topryttere.

Set ud fra at UCI, og WADA, laver dopinganklager med meget gode grunde, fordi bare dopinganklagerne ødelægger sporten.

:blink: Michael Rasmussen træner som en af de få kun til TdF ... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er med på, at MR er dopet, og han virker, som der bliver sagt, ikke særligt samvittighedsfuld omkring det. Sejr er, hvad der tæller, og så må man give alt, hvad man kan, oplever jeg ham give udtryk for.

Men jeg har sagt nej til det andet spørgsmål, fordi jeg ikke tror, der er så mange dopede som tidligere. Det bygger jeg på, at meget få har holdt godt ud i de 14 dage, der nu er gået. De fleste er ganske enkelt meget trætte, og det plejer vi ikke at se. Kun meget få virker relativt friske sammenlignet med tidligere år, hvor hele toppen og deres hjælperyttere hamrede løs fra start til slut.

At Sastre ikke er dopet, fordi han virker som en flink fyr... :blink: Kim Andersen virker også som en flink fyr, men det betød vist ikke så meget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er med på, at MR er dopet, og han virker, som der bliver sagt, ikke særligt samvittighedsfuld omkring det. Sejr er, hvad der tæller, og så må man give alt, hvad man kan, oplever jeg ham give udtryk for.

Men jeg har sagt nej til det andet spørgsmål, fordi jeg ikke tror, der er så mange dopede som tidligere. Det bygger jeg på, at meget få har holdt godt ud i de 14 dage, der nu er gået. De fleste er ganske enkelt meget trætte, og det plejer vi ikke at se. Kun meget få virker relativt friske sammenlignet med tidligere år, hvor hele toppen og deres hjælperyttere hamrede løs fra start til slut.

At Sastre ikke er dopet, fordi han virker som en flink fyr... :blink: Kim Andersen virker også som en flink fyr, men det betød vist ikke så meget.

Hvordan virker et forhøjet mængde røde blodlegemer? Jeg er med på at det øer tilførelsen af ilt til musklerne. Men gør det det også nemmere at restitutere? Jeg troede et hårdt løb som TdF "slider" på musklerne, ligegyldigt antallet af røde blodlegemer.

Jeg synes nu heller ikke at MR ser friskere ud end hans nærmeste konkurrenter. Faktisk ser det ud til at han er blevet påvirket mere af de to første uger sammenlignet med Contador. Desuden er han jo øjensynligt en rytter, der tilrettelægger sine fedtdepoter godt, så han i den sidste uge af TdF absolut ikke cykler rundt med overflødigt fedt ("cancerpatientlooket"). Det han mister i styrke har han i hvert fald delvist vundet i samlet vægt.

Link to comment
Share on other sites

... hmm ... jeg har lige set McQuades kommentar omkring MR-"sagen" ... det er noget fnidder at "test-procedurene" ikke er i orden ...

Han udtalte at "det er nogle komplicerede procudure ..... og når rytterne flytter mellem landene (fx træning) er det endnu mere konpliceret" !!! ... det er flot .... GGG

Link to comment
Share on other sites

MR er blevet testet flere gange før og under turen, og alle hans prøver har været negative, så hvis man skal stole på, at dopingkontrollen virker, så er han altså IKKE dopet. Ellers burde vi måske finde ud af det efter turen er slut - ligesom med Landis.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share