TROR du Michael Rasmussen er dopet?


klausjensen
 Share

Doping i Touren 2007  

284 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg bliver nødt til at stemme ja, da jeg tror alle der var noget ved musikken i 2002 var dopede. Men for mig er det vigtige det aktuelle, jeg er interesseret i om MR er dopet i dag, ikke hvad der skete et halvt årti tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver nødt til at stemme ja, da jeg tror alle der var noget ved musikken i 2002 var dopede. Men for mig er det vigtige det aktuelle, jeg er interesseret i om MR er dopet i dag, ikke hvad der skete et halvt årti tilbage.

Men det er jo også ganske vigtigt om han var dopet for et halvt år siden. For hvis han bare skal teste ren på selve konkurrencedagen, så er det hele jo pinligt ligegyldigt. Så bliver det jo ligesom til DM i bodybuilding. Atleten tester rent på dagen, men fysikken vidner alligevel så klart og tydeligt om, at det har den nok ikke været hele året.

Og så er det hykleri, og så står jeg af bussen. Det må være enten eller. :smile:

Link to comment
Share on other sites

jeg synes det er svært at sige... har det sådan lidt "er de dopet, kommer det ikk bag på mig"

men jeg undrer mig indimellem over nogle af rytterne - eks. Vinuroukov - på enkelstarten er han flyvende, til trods for at han har 30 sting under knæene pga det der styrt.. så går han fuldstændig ned i går og taber over en halv time til Rasmussen. idag er han så vildt god og vinder... det er nu lidt underlig. er det naivt at tænke at han "bare" sparede sig i går?

Ang. Rasmussen, så tjaaaa, måske er han dopet, jeg ved det ikke. men det burde vel hjælpe at han har trænet en del i Mexico i højderne og at han kun vejer ca. 55 kilo.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er måske naiv men jeg tror at Michael er ren. Hvis ikke en mand som Michael Rasmussen er ren så tvivler jeg sgu på om der overhovedet er nogen der er det. Michael Rasmussen ligger nr 1 fordi han er den som har trænet bedst/mest og er i den bedste form! Michael er ren for mig, sålænge der ingen klare bevisser er mod ham.

Link to comment
Share on other sites

Men det er jo også ganske vigtigt om han var dopet for et halvt år siden. For hvis han bare skal teste ren på selve konkurrencedagen, så er det hele jo pinligt ligegyldigt. Så bliver det jo ligesom til DM i bodybuilding. Atleten tester rent på dagen, men fysikken vidner alligevel så klart og tydeligt om, at det har den nok ikke været hele året.

Og så er det hykleri, og så står jeg af bussen. Det må være enten eller. :smile:

UCI har trods alt et dopingprogram og igennem WADA et seriøst testsystem. Så din sammenligning med bodybuilding er helt ude i hampen.

Har lidt provokerende stemt nej i begge svarmuligheder. Jeg aner ikke om Rasmussen er dopet, men den mulighed var der jo ikke for at krydse af ved. Men hans nærmeste konkurrent er jo vidunderbarnet Contador og han er ren som nyfalden sne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stemt nej til Rasmussen, ja til de andre. Vino tror jeg i hvert fald er dopet.

Som en anden også sagde, hvis Rasmussen er dopet, så kan jeg ikke se hvem der ikke skulle være det. Han er så perfektionistisk, hans hold kører genialt for ham osv. Det er så mange ting han har fået til at gå op i en højere enhed i år.

Hvad er det for resten noget doping, man kan bruge uden for konkurrence, der hjælper?

Link to comment
Share on other sites

JA!

Jeg er ikke i tvivl om at Michael Rasmussen er dopet. En mand der gemmer sig fra dopingkontrolen i Mexico i knap en måned har ikke rent mel i posen. Særligt på et kritisk tidspunkt lige inden TdF. Med de 4 advarsler for, hvad jeg vil kalde, udeblivelse af dopingkontrol burde han ikke have fået lov til at stille op i TdF.

NEJ!

Jeg har stadig mine tvivl om hvorvidt alle ryttere er dopet.

Link to comment
Share on other sites

MR, og Cantador er dopet.

Det er helt vildt at MR og Cantador kan køre væk fra cykelryttere som har trænet til at Vinde TdF over en del år, hvilket MR og Cantador aldrig er trænet til. Jeg tror absolut ikke at det er muligt, set i lyset af alle de dopinganklager på de forskellige topryttere.

Set ud fra at UCI, og WADA, laver dopinganklager med meget gode grunde, fordi bare dopinganklagerne ødelægger sporten.

Link to comment
Share on other sites

UCI har trods alt et dopingprogram og igennem WADA et seriøst testsystem. Så din sammenligning med bodybuilding er helt ude i hampen.

Nu mener jeg heller ikke, at cykelsporten skal sammenlignes. Det var blot et svar til Melisen der skrev vedkommende var ligeglad med om MR var dopet for et halvt år siden. Det var det jeg opponerede imod. For enten er man ren hele året rundt, eller også er man ikke ren. Det med at sætte sig mellem to stole er jo hykleri. For jeg ved udmærket, at der testes ganske seriøst i cykelsporten gennem UCI og WADA. Det er de seneste dages historier jo et tydeligt bevis på.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det for resten noget doping, man kan bruge uden for konkurrence, der hjælper?

Der er formentlig flere forskellige slags dope som vrker på forskellige "off season". Men helt oplagt er diverse stoffer der styrker ens proteinopbygning (anabolske steorider og ligende). Dette tillader hårdere træning, større intensistet og mere volume end uden dope.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig ender man ikke i top 5 i touren på havregryn perfektionisme og hård træning alene så ja og ja begge steder

Men det ændrer ikke ved min fascination af Touren selvom det rent moralsk og sportsligt på ingen måde kan forsvares

Link to comment
Share on other sites

MR, og Cantador er dopet.

Det er helt vildt at MR og Cantador kan køre væk fra cykelryttere som har trænet til at Vinde TdF over en del år, hvilket MR og Cantador aldrig er trænet til. Jeg tror absolut ikke at det er muligt, set i lyset af alle de dopinganklager på de forskellige topryttere.

Set ud fra at UCI, og WADA, laver dopinganklager med meget gode grunde, fordi bare dopinganklagerne ødelægger sporten.

Du mener altså ikke at MR er trænet til at køre tdf? Det er sgu da det eneste MR træner til! Alle andre løb rager ham lige så lidt som at han bliver kaldt kyllingen.

Edited by barcelona7
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Sastre er ren som en af få i top 20. MR stinker af dope

Hvis der virkelig var nogen der var rene ville Sastre være et godt bud, en utrolig sympatisk rytter.

Men kan ikke lade være med at fører tankerne lidt tilbage til Basso, som også virkede som en utrolig sympatisk cykel rytter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share