TROR du Michael Rasmussen er dopet?


klausjensen
 Share

Doping i Touren 2007  

284 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vino erklærer sig udskyldig og kræver en b-prøve.

Det giver jo kun to muligheder der begge er farcer i den helt store stil

1. Han taler sandt (hvilket jeg naturligvs ikke giver en døjt for): Så er han og Astana blevet smidt ud af verdens største cykelløb på forkert grundlag......uha uha

2. Han taler usandt (hvad der selvfølgelig er tilfældet): Ringe at han ikke en mand og siger "Ja, jeg gjorde det....det var dumt.....undskyld". Så er super ringe...dopet og ynkelig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hop nu lige ned fra din hellige pedistal i det fynske. Cykelsporten gør i det mindste noget ved dopingproblemet. Det kan man vist næppe sige, at de gør i NBA....

Lad nu være med at gøre det her til et spørgsmål om mig. Det er jo ikke mig, der smadrer cykelsporten - det er alene dopingtosserne på de to hjul.

PS. 1) jeg har været cykelfan siden 88 2) jeg er den første til at tilkendegive, at der ganske givet findes et massivt dopingproblem i NBA. Men det er jo hverken min person, eller NBA vi diskuterer i denne tråd!

Cykelsporten har et problem, den hidtil ikke har villet gøre noget ved - fordi fans bliver ved med at fornægte, tv-stationer bliver ved med at sende (godt gået tyskland) og sponsorerne har vendt det blinde øje til.

Link to comment
Share on other sites

Cykelsporten har et problem, den hidtil ikke har villet gøre noget ved - fordi fans bliver ved med at fornægte, tv-stationer bliver ved med at sende (godt gået tyskland) og sponsorerne har vendt det blinde øje til.

Man kunne jo også have valgt en anden vej nemlig ikke at teste så massivt som man gør. Hvilket nok ville være bedre for cykelsportens image, for så ville problemerne ikke offentliggjort.

Hvis vi kun skal se sport hvor der ikke er doping involveret bliver udvalget meget begrænset :bigsmile:

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Man kunne jo også have valgt en anden vej nemlig ikke at teste så massivt som man gør. Hvilket nok ville være bedre for cykelsportens image, for så ville problemerne ikke offentliggjort.

Hvis vi kun skal se sport hvor der ikke er doping involveret bliver udvalget meget begrænset :bigsmile:

Mon ikke dart og tre bande carambole ville være gode alternativer? NOT

Så hellere top dopede cyklister

Link to comment
Share on other sites

Man kunne jo også have valgt en anden vej nemlig ikke at teste så massivt som man gør. Hvilket nok ville være bedre for cykelsportens image, for så ville problemerne ikke offentliggjort.

Hvis vi kun skal se sport hvor der ikke er doping involveret bliver udvalget meget begrænset :bigsmile:

Eller man kunne lade være med at snyde i sin sportsgren. Jeg gad satme ikke konkurrere mod svindlere. Det skal være lige vilkår.

Link to comment
Share on other sites

Eller man kunne lade være med at snyde i sin sportsgren. Jeg gad satme ikke konkurrere mod svindlere. Det skal være lige vilkår.

Hvem snyder mest, fodboldspilleren der filmer sig til et straffespark, eller fodboldspilleren der "doper" sig ?

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Hvem snyder mest, fodboldspilleren der filmer sig til et straffespark, eller fodboldspilleren der "doper" sig ?

Aaargh come on.

Hvis du ikke kan komme på bedre end det der, så lad da være med at kommentere. :nonono:

Der er opsatte regler for doping og de kan jo ikke sammenlignes med at filme. At floppe i fodbold eller andre sportsgrene vil altid være et skøn. Det kan man vist ikke sige om doping. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Aaargh come on.

Hvis du ikke kan komme på bedre end det der, så lad da være med at kommentere. :nonono:

Der er opsatte regler for doping og de kan jo ikke sammenlignes med at filme. At floppe i fodbold eller andre sportsgrene vil altid være et skøn. Det kan man vist ikke sige om doping. :wink:

Hvordan synes du "straffen" bør være for henholdsvis a) en dansk landsholdsspiller slår en svensk landsholdsspiller i maven under en fodboldkamp B) en dansk landsholdsspiller testes positiv for anvendelse af testosteron.

Det kan godt være du synes mine scenarier er latterlige og fred være med det, men personligt synes jeg vold på en fodboldbane hører lige så lidt hjemme som doping gør, hvorved det latterlige måske i stedet skal findes i, at man ved "a" får 3 spilledages karantæne, og ved "b" udelukkes i x antal år..

For mig kan det at "snyde" sin sport ikke simplificeres til skøn vs regler.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan synes du "straffen" bør være for henholdsvis a) en dansk landsholdsspiller slår en svensk landsholdsspiller i maven under en fodboldkamp B) en dansk landsholdsspiller testes positiv for anvendelse af testosteron.

Det kan godt være du synes mine scenarier er latterlige og fred være med det, men personligt synes jeg vold på en fodboldbane hører lige så lidt hjemme som doping gør, hvorved det latterlige måske i stedet skal findes i, at man ved "a" får 3 spilledages karantæne, og ved "b" udelukkes i x antal år..

For mig kan det at "snyde" sin sport ikke simplificeres til skøn vs regler.

Vold hører ikke til i sport, men det nævner du jo intet om i det foregående indlæg. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan synes du "straffen" bør være for henholdsvis a) en dansk landsholdsspiller slår en svensk landsholdsspiller i maven under en fodboldkamp B) en dansk landsholdsspiller testes positiv for anvendelse af testosteron.

Det kan godt være du synes mine scenarier er latterlige og fred være med det, men personligt synes jeg vold på en fodboldbane hører lige så lidt hjemme som doping gør, hvorved det latterlige måske i stedet skal findes i, at man ved "a" får 3 spilledages karantæne, og ved "b" udelukkes i x antal år..

For mig kan det at "snyde" sin sport ikke simplificeres til skøn vs regler.

Det kan jo på ingen måde sammenlignes! Det er selvfølge dybt forkasteligt at en spiller slår en modspiller i maven men det er hvad der kan ske i kampens hede. for det andet vil jeg ikke kalde det at snyde.

Link to comment
Share on other sites

Vold hører ikke til i sport, men det nævner du jo intet om i det foregående indlæg. :wink:

Det var også blot endnu et forsøg på at vise hvorledes sporten på alle planer og i alle afskygninger - som bekendt - er fyldt med regler, der bestandigt brydes. Af en eller anden grund (flere formenligt) fordømmes cykelsportens overtrædelser af dopingreglerne i langt højere grad end mange andre regelbrud, og det ofte uden folk overhovedet reflekterer over hvad de præcist fordømmer.

Link to comment
Share on other sites

Det var også blot endnu et forsøg på at vise hvorledes sporten på alle planer og i alle afskygninger - som bekendt - er fyldt med regler, der bestandigt brydes. Af en eller anden grund (flere formenligt) fordømmes cykelsportens overtrædelser af dopingreglerne i langt højere grad end mange andre regelbrud, og det ofte uden folk overhovedet reflekterer over hvad de præcist fordømmer.

Det skyldes de regler der er sat op. Doping er ikke tilladt. Simpelt.

Hvis nu for eksempel MR havde taget kæden af sin cykel og bitchslappet Vino med den, tror jeg også der ville komme en reaktion. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Eller man kunne lade være med at snyde i sin sportsgren. Jeg gad satme ikke konkurrere mod svindlere. Det skal være lige vilkår.

Jeg er helt enig i at doping er snyd. Det positive man kan sige om cykelsporten i forhold til så mange andre sportsgrene er at de virkelig gør noget for at bekæmpe doping. De seneste års afsløringer har jo også gjort at seertallene er faldet drastisk til sporten fx er der nu flere der ser tdf i DK end i hele USA og seertallet faldt med 77% til Paris-Roubaix fra 2006 til 2007, så doping afsløringerne gør virkelig ondt på sporten.

Link to comment
Share on other sites

Den sportsgren er da så meget til grin, at det er til at brække sig i lårtykke stråler over. En flok kørende laboratorierotter der tilsammen ikke kan mønstre en IQ over 60. Hvordan nogen seere kan finde den mindste fascination tilbage i "sportsgrenen" er total uforståelig. Cyklingen er så utroværdig, at det ville kræve helt ekstraordinære tiltag for at vinde noget tilbage.

- Livstids udelukkelse af ryttere, hold og sportschefer hvis nogen fra holdet bliver snuppet.

- Deponering af 10 mio. kr per hold inden start. Bliver nogen snuppet, så ryger alle pengene.

- Og smid så bl.a. Bjerne Riis ad h....... til. Hans navn er synonym med doping - væk med ham.

Seere, tv-stationer og sponsorer burde kræve tiltag af denne retning før de gik ind i cyklingen igen.

Jeg synes nu også det er en lige lovlig grov udmelding at komme med.

Dog synes jeg at du har fat i noget med straffen for at blive taget. I stedet for de fesne straffe som bliver udstedt i dag, skulle man kunne få sådan en over næsen så ens børnebørn kommer til at kunne mærke det. En straf der er så hård at det simpelthen ikke kan betale sig at gøre brug af doping. Jeg ved godt det lyder drastisk, men er sgu bange for at det efterhånden er den eneste mulige løsing på problemet.

Jeg tror mange ryttere og for den sags skyld sportsdirektører tænker, at benytter de doping forøges deres chancer for at vinde touren markant, hvilket vil resultere i flere sponsor penge, større lønseddel, mere puplicity etc.

Bliver man så taget, er det trods alt ikke verdens undergang, man skal nok komme tilbage igen.

Virenque er et glimrende eksempel. En populær cykelrytter der bliver knaldet, udstår sin karrantæne, og vender tilbage, ganske vist langsommere men omend endnu mere populær end før, da han nu fremstår som den eneste rene engel blandt alle de sorte får. Fy for satan.

Man burde få én chance og kun én. Bliver man nuppet er det goodbye-ruth, find dig et andet job for du kommer aldrig til at tjene til din føde ved at træde rundt i et par pedaler igen.

På spørgsmålet om MR er dopet. Nej, jeg både tror og ikke mindst håber han er ren. Både on og off-season. Dels fordi jeg virterligt tror på at det kan lade sig gøre at vinde touren clean, hvis man kun fokusere på det 24/7 365 dage om året, og dels fordi at jeg virkelig har respekt for det MR har gang i. Synes virkeligt det flot.

Om hans konkurrenter er dopet. Ja nogle af dem er. Vino blandt andet. Men jeg tror også nogen af dem er clean. Har af en eller anden mærkelig grund på fornæmmelsen at Cadel Evans er ren. Ved ikke hvorfor, men det tror jeg bare.

Og det der med at nogen siger at folk ikke er dopet fordi de virker sympatiske og flinke. Bullshit. Det har ikke en skid med det at gøre. Der hvor jeg træner er der en gut som har stukket sig så mange gange i røven at selv den mest hardcore fakir, vil begynde at få smerter. Han er dog et af de flinkeste og mest sympatiske menneske jeg har talt med. Kanon rar gut. Så det der med at en sympatisk person = ren sportsmand: :newtongue::flipa:

Link to comment
Share on other sites

Den sportsgren er da så meget til grin, at det er til at brække sig i lårtykke stråler over. En flok kørende laboratorierotter der tilsammen ikke kan mønstre en IQ over 60. Hvordan nogen seere kan finde den mindste fascination tilbage i "sportsgrenen" er total uforståelig. Cyklingen er så utroværdig, at det ville kræve helt ekstraordinære tiltag for at vinde noget tilbage.

- Livstids udelukkelse af ryttere, hold og sportschefer hvis nogen fra holdet bliver snuppet.

- Deponering af 10 mio. kr per hold inden start. Bliver nogen snuppet, så ryger alle pengene.

- Og smid så bl.a. Bjerne Riis ad h....... til. Hans navn er synonym med doping - væk med ham.

Seere, tv-stationer og sponsorer burde kræve tiltag af denne retning før de gik ind i cyklingen igen.

For f.... Jesper! ALLE sportsgrene hvori følgende er muligt 1) tjene penge 2) opnå fordele ved doping, er gennemsyret af doping.. Punktum.

Selvfølgelig skal doping bekæmpes med alle midler - men min fascination af professionel sport er uændret.. Og jeg sluger stadig HVERT et minut af Tour de France, Italiensk fodbold, Amerikansk fodbold samt NBA basket...

Men okay - du vil jo hellere skrive en provokation frem for at undlade at skrive noget..

Link to comment
Share on other sites

For f.... Jesper! ALLE sportsgrene hvori følgende er muligt 1) tjene penge 2) opnå fordele ved doping, er gennemsyret af doping.. Punktum.

Selvfølgelig skal doping bekæmpes med alle midler - men min fascination af professionel sport er uændret.. Og jeg sluger stadig HVERT et minut af Tour de France, Italiensk fodbold, Amerikansk fodbold samt NBA basket...

Men okay - du vil jo hellere skrive en provokation frem for at undlade at skrive noget..

Jeg vil give Jesper T 100% ret i at cykelsporten efterhånden er rent til grin. Det handler vel snart om hvem der har den bedste læge, som kan medicinere så det ikke kan spores, finde ud af hvordan man kan omgå kotrollen og så give den så meget gas som muligt.

De fleste ryttere i TDF må have nogenlunde lige gode genetiske forudsætninger og der er nok ikke nogen der fiser den af til træning. Ergo er den med at total dedikation osv kan få en clean rytter til at vinde over den dopede, det rene bavl imo. Vino er bloddopet og vinder en etape. De andre kører næsten lige op med ham og er ikke? :laugh: Måske har Vino bare fedet den hele foråret og har luset genetik?

Som forholdende er nu, er det hele dybt utroværdigt, uanset hvilken anden sportsgren man sammenligner med og at cykelsporten skulle forsøge at rense ud, virker også tvivlsomt, da mange nøglepersoner stadigvæk tilhører en generation hvor doping var en del af gamet. Så længe de folk sidder der og sponsorer og publikum er ligeglade, kommer det ikke til at ændre noget.

Jeg vil skyde på at MR sidder i TV om 10 år og siger "Jeg har brugt doping, jeg har taget X og XX" :laugh:

At nogen gider at se det, fatter jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil give Jesper T 100% ret i at cykelsporten efterhånden er rent til grin. Det handler vel snart om hvem der har den bedste læge, som kan medicinere så det ikke kan spores, finde ud af hvordan man kan omgå kotrollen og så give den så meget gas som muligt.

De fleste ryttere i TDF må have nogenlunde lige gode genetiske forudsætninger og der er nok ikke nogen der fiser den af til træning. Ergo er den med at total dedikation osv kan få en clean rytter til at vinde over den dopede, det rene bavl imo. Vino er bloddopet og vinder en etape. De andre kører næsten lige op med ham og er ikke? :laugh: Måske har Vino bare fedet den hele foråret og har luset genetik?

Som forholdende er nu, er det hele dybt utroværdigt, uanset hvilken anden sportsgren man sammenligner med og at cykelsporten skulle forsøge at rense ud, virker også tvivlsomt, da mange nøglepersoner stadigvæk tilhører en generation hvor doping var en del af gamet. Så længe de folk sidder der og sponsorer og publikum er ligeglade, kommer det ikke til at ændre noget.

Jeg vil skyde på at MR sidder i TV om 10 år og siger "Jeg har brugt doping, jeg har taget X og XX" :laugh:

At nogen gider at se det, fatter jeg ikke.

Så må det samme jo gælde for BB, fitness, NBA-basket og en del andet - måske bare ofte i endnu højere grad.

Den fordømmelse og vrede man i øjeblikket oplever i forbindelse med Vinokourovs positive prøve® fra de andre rytteres og holds side, synes jeg i øvrigt virker ganske oprigtig og nærmest på linje, hvad man undertiden har kunnet opleve i dansk styrkeløft. Altså en helt vital mentalitetsændring fra udøvernes side, men jeg ved godt, at et paranoidt og konspirationskådt sind (der gerne tror Damsgaard er ansat for at dope CSC-ryttere) som dit næppe giver meget for det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Så må det samme jo gælde for BB, fitness, NBA-basket og en del andet - måske bare ofte i endnu højere grad.

Den fordømmelse og vrede man i øjeblikket oplever i forbindelse med Vinokourovs positive prøve® fra de andre rytteres og holds side, synes jeg i øvrigt virker ganske oprigtig og nærmest på linje, hvad man undertiden har kunnet opleve i dansk styrkeløft. Altså en helt vital mentalitetsændring fra udøvernes side, men jeg ved godt, at et paranoidt og konspirationskådt sind (der gerne tror Damsgaard er ansat for at dope CSC-ryttere) som dit næppe giver meget for det :wink:

har lige hørt i radioen at der skulle blive offentlig gjort endnu et navn som er positivt?? nogle der har hørt mere

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil give Jesper T 100% ret i at cykelsporten efterhånden er rent til grin. Det handler vel snart om hvem der har den bedste læge, som kan medicinere så det ikke kan spores, finde ud af hvordan man kan omgå kotrollen og så give den så meget gas som muligt.

De fleste ryttere i TDF må have nogenlunde lige gode genetiske forudsætninger og der er nok ikke nogen der fiser den af til træning. Ergo er den med at total dedikation osv kan få en clean rytter til at vinde over den dopede, det rene bavl imo. Vino er bloddopet og vinder en etape. De andre kører næsten lige op med ham og er ikke? :laugh: Måske har Vino bare fedet den hele foråret og har luset genetik?

Som forholdende er nu, er det hele dybt utroværdigt, uanset hvilken anden sportsgren man sammenligner med og at cykelsporten skulle forsøge at rense ud, virker også tvivlsomt, da mange nøglepersoner stadigvæk tilhører en generation hvor doping var en del af gamet. Så længe de folk sidder der og sponsorer og publikum er ligeglade, kommer det ikke til at ændre noget.

Jeg vil skyde på at MR sidder i TV om 10 år og siger "Jeg har brugt doping, jeg har taget X og XX" :laugh:

At nogen gider at se det, fatter jeg ikke.

Hvad er da det for noget sludder at skrive. Hvis du seriøst mener det handler om hvem der kan dope sig mest , har den bedste læge der ved hvordan man omgår kontrollerne. så kan man da slynge det samme sludder ud om alt sport hvor kondition, udholdenhed og styrke har noget at sige...Styrkeløft, bodybuilding, atletik, vægtløftning...og alle der træner i et center må da helt sikkert være dopet for chancen at blive testet er lille og afleverer man endelig en negativ så er det bare fordi det man har taget noget der ik kan spores eller er ude af kroppen fordi det er et stykke tid siden.

Hvor har du fra de fleste cykelryttere må have nogenlunde ens forudsætninger genetisk?

Cykelsporten gør da i det mindste noget for at rydde op og tester på livet løs og temmelig mange bliver snuppet, men det er sku da en nødvendighed for at få en ren sport , eller hvad? Det ville da være mere underligt at de aldrig fik en positivtest, langt mere utroværdigt. Skulle man bare gøre som i mange andre sportsgrene, lade være med at gøre et stort nummer ud af dopingtests og smile til offentligen og så pudse glorien over sin rene sport.

Og sådan lige generelt hvad er det for noget doping de skal tage som ikke kan spores, som de bedste læger kan gi dem? For dem der har vundet touren, vuelten og nu en af favoriterne, vino, har da tydeligvis ikke adgang til det da de alle er blevet taget for noget der kan testes for.

Link to comment
Share on other sites

De fleste ryttere i TDF må have nogenlunde lige gode genetiske forudsætninger og der er nok ikke nogen der fiser den af til træning. Ergo er den med at total dedikation osv kan få en clean rytter til at vinde over den dopede, det rene bavl imo.

Hvorfor skulle alle cykelryttere dog have de samme genetiske forudsætninger? :blink: Det er da noget ævl at sige.

Vino er bloddopet og vinder en etape. De andre kører næsten lige op med ham og er ikke? :laugh: Måske har Vino bare fedet den hele foråret og har luset genetik?

Har du overhovedet fulgt med i Tour De France? Vinokourov styrtede, kørte elendigt indtil den flade etape før enkeltstarten og enkeltstarten, hvor han fuldstændigt knuste resten af feltet.

Lad os lige lave et eksempel.. VM i fitness. Der er uden tvivl MASSER af deltagerne der var dopet. Du vinder og er ikke dopet? " :laugh: " Kan du se hvor dumt det lyder? Din logik er elendig!

Edited by hulck
Link to comment
Share on other sites

Hvor har du fra de fleste cykelryttere må have nogenlunde ens forudsætninger genetisk?

Det er også en tilsnigelse af kraven.

Men pointen er selvfølgelig, at ryttere som sidder i professionelle hold alle er talentfulde cykelryttere, der har vist at de kan finde ud af at træne hårdt år efter år og som gentisk fungerer så godt i denne type sport, at de er professionelle.

De er naturligvis ikke identiske i genetisk henseende mht. cykling. Men de har alle vist at deres kombination af gener (genotype) og statur (fænotype) er af en kombnation som gør dem til meget dygtge cykelryttere.

Men selvfølgelig er der forskel. De er bare små.......men det er også netop bittesmå forskelle der afgør om du bliver 1 eller 10 på etapen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share