Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

Dagens motion:

3 km m 12 km/t og 2*500m m 15 km i timen.

Desuden ca 18 km cykling på konens cykel. (dvs for lille)

På skadesfronten så faldt dommen. Slidt brusk på indersiden af knæskallen. Ikke noget at gøre, bortset fra at smide vommen. Slet ikke med tre tidligere operationer på kontoen. Hmm...

Link to comment
Share on other sites

God sveddryppende træning i dag.

Først ca 5 km løbetur i stille og roligt tempo. Foreløbig er målet bare regelmæssig træning uden at provokere mine værste skavanker som for tiden er knæ, fodled og akillessener.

Derefter:

3*20 swings m 16 k kb

3*10 halo m 16 k kb

3*10 dybe squats m kb

3*15 strækkere

3*15 crunches

3*15 skrå mave

3*15 rygbøjninger

Der er desværre ikke sket meget på vægten, så jeg skal nok til at revidere min strategi. Der SKAL nå at ryge at ryge ca 5 kg af inden ferien er overstået.

Link to comment
Share on other sites

Det kører sq ikke for mig for tiden.

Er presset over knæet, overvægten, mors sygdom og en masse andre ting... men det er jo de kort livet deler/jeg selv tager i mod så må jo bare kæmpe for at spille dem rigtigt.

Fik løbet ca 5 km her til aften og tog derefter lidt strækkere, crunches og rygbøjninger.

Nu en uge i Frankrig, er spændt på hvad det betyder for kalorieindtag og forbrænding af samme, men vil forsøge at holde fast.

Link to comment
Share on other sites

Igen i dag blev der luntet i det franske. Lidt længere end sidst, men tempoet bestemt moderat.

Knæet overlever, men det er jo også mere de eksplosive bevægelser, den er helt gal med.

Det blev til ca 6,5 km i bakket terræn.

Satser på små 8 km på mandag.

Link to comment
Share on other sites

For første gang i længere tid en træningssession, hvor jeg ikke føler det er flovt, at jeg anser det som træning.

Tempoet var lavt, da jeg ville holde til en længere tur og burde nok også have været lidt højere(jeg må hellere få gang i pulsur igen), men det blev til 8 omgange på bakket rundstrækning a 1,3 km og altså over 10 km i det hele.

Det er desværre så lang tid siden jeg har løbet i længere tid, så forberedelsen (læs:vaseline) var ikke i orden og jeg fik slidsår på indersiden af armen/armhulen.

But still, god træning, hvor jeg kan mærke her dagen efter at kroppen har ydet noget uden at knæet brokker sig synderligt. Me likes.

Link to comment
Share on other sites

Hjemme igen fra Frankrig.

Variation sku være godt, så jeg varierede min cardio i dag

Først ca 2 km opvarmning og derefter to tabata intervaller, der godt nok trak tænder ud.

hjemme blev det til 50 strækkere og lidt mave/ryg-værk

Link to comment
Share on other sites

Første cykeltur på ny cykel i dag. Hovedformålet er dog transport og motionen bare sidegevinst.

Ikke desto mindre glad for cyklen, der er en avenue airbase. Nu skal jeg bare have saddelhøjde justeret og spurgt cykelnørd hvor lidt vedligeholdelse man kan nøjes med ved udvendige gear og hvordan det skal gribes an.

Det blev til 25 km i modvind i dag og så også 50 strækkere og mave/ryg-værk.

Link to comment
Share on other sites

I går blev der presset en løbetur ind i sommervarmen

ca 5 km i ganske fint tempo (relativt i forhold til nuværende form) med afsluttende slutspurt.

desuden lige 50 strækkere/mave/skrå mave og rýgbøjninger

satser på en god omgang løb/kropsvægtsøvelser i morgen

Link to comment
Share on other sites

Så blev der løbet i middagsheden.

Grundig opvarmning, også passiv, blev efterfulgt af 20*60 m "sprint" med gåturen tilbage som pause.

Det går vist den rigtige vej med formen, men lang vej er der nu stadig.

Må have set træt ud for allerede halvvejs kom en mand forbi og spurgte oprigtigt indtil om det ikke var farligt at løbe i varmen.

Jeg tror jeg fik beroliget ham, men lidt pudsigt var det da og så smadret var jeg faktisk på ingen måde

Link to comment
Share on other sites

To træningssessioner, hvor jeg faktisk er fint tilfreds med indsats :happy:

I går nuppede jeg først lidt cirkeltræning: 5 cirkler med 10 strækkere, 10 crunches, 10 "skrå" mavebøjninger, 10 rygbøjninger, 10 hø arm, ve ben rygbøjninger, 10 squats, 10 lunges, 10 triceps "extensions" over hoved m 5 kg, 10 biceps curls m 10 kg, 10 "skulderøvelse for bagside af skulder" m 5 kg.

herefter 22,7 km på cykel m 26,2 km/t

I dag løbetur i regnvejr. Har endelig taget mig sammen til at installere det nye pulsur jeg fik ombyttet for et halvt år siden (motivationen har ikke været der, da der er blevet trænet for lidt) derfor lidt stats:

Afstand: 6,95 km

Tid: 40:19

Gnsn. tempo: 5:48 min/km

Højdeforøgelse: 0 m

Kalorier: 670 C

Detaljer

Tidtagning

Tid: 40:19

Tid i bevægelse: 39:34

Elapsed Time: 40:19

Gnsn. tempo: 5:48 min/km

Avg Moving Pace: 5:42 min/km

Bedste tempo: 4:12 min/km

HastighedTempo

Højde

Puls

Gnsn. puls: 149 bpm

Maks. puls: 163 bpm

Training Effect : 8,8

Sikkert en lille smule langsommere end nødvendigt, men ikke desto mindre er mine lårmuskler totalt ødelagte efter de sidste to dages aktivitet og samtidig begynder vægten ENDELIG at bevæge sig lidt i den rigtige retning. knock on wood.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke blevet til meget i dag, men det var jo heller ikke meningen.

En lille omgang cirkeltræning (minus ben) m. 5 omgange:

10*bicepscurls m 10 kg

10*triceps m 5 kg

10*skulderøvelse m 5 kg

15 strækkere

15 crunches

15 skrå mave

15 rygbøjninger

15 skrå rygbøjninger

30 sek planke

i morgen skal der løbes lidt

Link to comment
Share on other sites

Relativ kort, relativ intens træning i dag.

10 min opvarming m småløb osv

20*60m sprint pausen var gåtur tilbage til start hver gang.

Det gik fint, men overvejer at lave det til shuttleruns næste gang for at få retningsskift på.

Link to comment
Share on other sites

PUHA

"længere" løbetur i dag, da jeg jo forsøger at brænde nogle kalorier af for tiden.

Jeg løb 8 km, men måtte allerede på den første km slås for at holde tempoet over 10 km/t. Håber og tror det skyldes intervalløbet i går, for troede bestemt at jeg i hvert fald kunne holde 10,5 km/t. Men alt i alt en god tur, hvor jeg VIRKELIG pressede mig selv, på trods af det er sørgeligt der ikke skal mere til. Detaljer fra pulsuret nedenfor.

Afstand: 8,01 km

Tid: 46:14

Gnsn. tempo: 5:47 min/km

Højdeforøgelse: 51 m

Kalorier: 668 C

Detaljer

Tidtagning

Tid: 46:14

Tid i bevægelse: 46:13

Elapsed Time: 46:20

Gnsn. tempo: 5:47 min/km

Avg Moving Pace: 5:46 min/km

Bedste tempo: 4:06 min/km

HastighedTempo

Højde

Puls

Gnsn. puls: 153 bpm

Maks. puls: 172 bpm

Tror det bliver en tur på cyklen i morgen og så nok ikke mere før i næste uge pga flytning i weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Stod over træningen torsdag, da det endte med ikke helt at passe ind i familielivet.

Til gengæld fik jeg her til morgen cyklet en tur. Konens cykel skulle til byen fra sommerhuset, så det blev til ca 23 km på en alt for lille cykel. Det var sq hårdt og tog lidt over en time.

jeg afsluttede med 4*20 strækkere og 3*20 crunches, skrå mave, rygbøjninger og "diagonale" rygbøjninger.

Det bliver nok ikke til noget igen før mandag, da weekenden står i flytningens tegn

Link to comment
Share on other sites

Står midt i flyttekaos, både fysisk og psykisk, så motionen har bestået af at slæbe flyttekasser, samle møbler osv.

Men i dag løb jeg en tur, dog uden pulsur og tidtagning.

Det blev til 8 km i babyjoggeren med indlagte pauser til at hente junior i dagpleje og købe aftensmad.

Link to comment
Share on other sites

i dag stod den på sprint.

først ca 15 min opvarmning

derefter 20*60m sprint, pause bestående af gåtur tilbage. Det tog ca 24 min alt i alt.

desværre skaber mit ur sig lidt, så ingen data, men fik bestemt tømt benene for energi.

Link to comment
Share on other sites

Lidt cirkeltræning blev presset ind i dag.

3 runder med: 25 strækkere, 25 crunches, 25 skrå mavebøjninger, 25 rygbøjninger, 25 diagonale rygbøjninger, 10 thrusters m 5 kg db's, 10 curls m 10 kg 10 skulder-something for bagside af skulder, 10 lunges.

desuden et smut i Solrød for at se "opvisningskamp mellem et forstærket solrød hold og et amerikansk collegehold. Det kribler sq lidt for at spille bold igen, men det er simpelthen for dumt at prøve før vægten ser bedre ud.

Link to comment
Share on other sites

Dagens kalorieforbrænding var en løbetur:

De første 2,7 km var sammen med konen og med junior i løbevogn. Vældig hyggeligt.

Resten af turen tågede jeg lidt rundt og forsøgte at få styr på genveje og stisystemer i det nye neighbourhood. Kan afsløre at forvirringen nu er total :-D

Alt i alt blev det til 7,3 km med ca 10 km/t

Tempoet var ikke imponerende, men det var alligevel godt at få løbet lidt.

Link to comment
Share on other sites

Det kneb lidt med tiden i dag, men det blev til en hurtig løbetur på naturstien "fodsporet".

opvarmning: 2 km m ca 1,85 km/t

Derefter 1,6 km "så hurtigt som muligt", hvilket i dag var 7 min og 3sek hvilket gav et estimeret kondital på 50

Link to comment
Share on other sites

som sædvanlig er starten af skoleåret proppet med opgaver, og specielt når man har været så naiv at blive del af et introudvalg, hvor 2 ud af fire lægger sig syge. Derfor bliver det ikke til meget andet end lidt løbeture p.t. men det er sikkert også fint. Fra næste uge kommer der jo desuden igen den motion ind som er tidsmæssigt gratis i det det bliver i arbejdstiden med eleverne.

Dagens løbetur:

Lige godt 4 km med 11,6 km/t og en gennemsnitspuls på 149. Om ikke andet går det stille og roligt den rigtige vej med tempoet.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var de 20*60 m sprint.

Jeg forsøger at forberede kroppen på den mulighed, at det forhåbentlig bliver muligt at give basket et skud om 4-6 uger.

og fra på tirsdag af bliver det jo også til en del motion med klassen. F.eks. cooper test om 10 dage, OUCH

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share