Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

Kamp i går om 5. Pladsen . Vi var undertippede og det levede vi bestemt op til. I første halvleg ser angrebet ikke pænt ud og vi kan slet ikke få hul igennem udefra. Personligt har jeg tunge ben og bidrager ikke med meget udover en god buzzer treer på et inbounds-spil. Det værste er dog klart at vi ikke får forsvaret til at fungere. De scorer 41 pinde i første halvleg og det er ALT for meget. I anden halvleg får vi styr på forsvaret og holder dem på 26 men vores eget angrebsspil bliver ikke meget pænere og vi taber kampen fortjent med 15. Personligt får jeg puttet bolden i kurven en 4-5 gange på post bevægelser.

Nu skal vi så bare have overstået en kamp mod rækkens duks og så skal vi konsolidere vores 6. Plads i de resterende. Det burde ku klares med 3 sejre.

I dag løb jeg så 10 km til Spartas marathontest. Det gik faktisk fint. I følge eget ur blev det til 10,18 km på 51.48 og altså en gnms fart på 11,8 km/t

Link to comment
Share on other sites

Nåede ikke at få morgenposten i dag, men efter træning lød den på 108,0

Træningen var 3 km på løbebånd m 12 km/t 2 min pause og 2 km 15 km/t

Der ku godt ha været et min ell to mere i stængerne, så jeg nærmer mig i det små målet m 3 km m 15 km/t

Hvis bare det lykkes at få smidt nogle kg så...

Er desuden begyndt på forhåbentligt 6 uger uden sukker i går, hvis det lykkes må jeg se om det ikke hjælper på vægten.

Lavede også 3 cirkler m pullups squats lunges crunches strækkere og rygbøjninger

Link to comment
Share on other sites

Baskettræning i går.

Vi var heldigvis lige præcis 10 så det blev til en masse 5-5, men intet spændende at berette. udover at jeg stadig mangler mentalt overskud og bliver decideret arrig og skuffet over at jeg ikke kan præstere på et højere niveau. i går var en blandet landhandel med for mange turnovers blandet med brændte skud en del assists og nogle solide postmoves

Link to comment
Share on other sites

Lidt løb på løbebånd. Det faktisk overraskende fint i forhold til at vægten står helt stille, når den ikke går den forkerte vej.

6 min m 12 km/t 2 min pause 2*6 min m 15km/t m 2 min pause og til sidst 4 min m 15 km/t

2 cirkler m pullups strækkere squats lunges crunches rygøvelser

Link to comment
Share on other sites

tirsdag blev det til lidt løb på løbebånd, havde håbet på et coopertest forsøg men benene var ikke helt til det eller også var jeg bare overmodig på tempoet.

anywho: 2*5 min m 12 km/t som opvarmning 2 min gang coopertest med 15 km/t men jeg måtte stoppe efter 8 min :-(

2 omgange med pull-ups crunches, strækkere og rygbøjninger

baskettræningen i dag ryger nok pga sygdom hos konen og junior :-(

og vægten i går lød på109,3 kg total røvtur :-( det føles alligevel som om det går den rigtige vej med fysikken ,men jeg æder åbenbart stadig for mange kalorier på trods af sukkerstop. Pis også!!!

Link to comment
Share on other sites

Da basket nok ikke bliver til noget for mit vedkommende i dag nuppede jeg lige en kort tur i centret. Det der ikke lykkedes i går kom så i hus i dag:

Opvarmning blev bare 5 min m 10 km/t og 2*2 min m 12 km/t og så TROMMEHVIRVEL: 3 km på 12 min :-D wuhuu

Så var der ikke meget energi tilbage, så det blev kun til lidt strækkere .

I morgen skal jeg prøve at spille squash for første gang ever.

Link to comment
Share on other sites

Da basket nok ikke bliver til noget for mit vedkommende i dag nuppede jeg lige en kort tur i centret. Det der ikke lykkedes i går kom så i hus i dag:

Opvarmning blev bare 5 min m 10 km/t og 2*2 min m 12 km/t og så TROMMEHVIRVEL: 3 km på 12 min :-D wuhuu

Så var der ikke meget energi tilbage, så det blev kun til lidt strækkere .

I morgen skal jeg prøve at spille squash for første gang ever.

Link to comment
Share on other sites

Fik prøvet squash af for første gang ever i dag. Det virkede som et fint ketcherspil og vel nærmest som det mest tilgængelige af slagsen, selvom jeg aldrig har gjort det ret meget i den slags vandt jeg faktisk over ham der havde inviteret mig. Det blev til en times spil og sled lidt på anklerne, men hygsomt var det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lang tid uden træning pga sygdom :-( og nu skal jeg også til at finde ud hvor meget og hvornår jeg kan træne nu hvor min barselsorlov er overstået og den virkelige verden viser sit grimme ansigt med arbejde og praktiske gøremål.

I dag blev det til lidt basket med eleverne og en afslutning med 2 tabata sprintintervaller

Link to comment
Share on other sites

Overbelastede venstre ankel i mandags, så decideret træning blev det heller ikke til i denne uge. Onsdag kamp mod falbas. Vi vandt sikkert og det var generelt en fin kamp. I dag blev det til opvarmning og ultimate med eleverne plus lidt kropsvægtsøvelser og så bliver det nok til kamp søndag og så håber jeg meget at anklen tillader nogle løbeture i næste uge.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Anklen ogrundturssygdom i familien har sat mig ud af spillet et par mdr, hvor der stort set ikke er blevet trænet.

Da jeg endelig kom på pladsen forrige lørdag nåede jeg kun 2 1/2 kamp før jeg stod med en skadet hånd og en fiber i læggen :-(

Håber begge dele bare skal have lidt tid, da det "kun" er en forstuvning i hånden (ringfingeren, men leddet i hånden) og læggen har det bedre efter jeg de første par dage ikke engang kunne gå.

I går blev det så til en halv time på crosstrainer plus mave/ryg, og strækkere.

Status er desværre at jeg misser oldboys-DM hvor det havde været super sjovt at spille mod både Høbas, bakken og Stevnsgade. Sur Bagdel!!!

Link to comment
Share on other sites

1/2 time på crosstrainer og lidt strækkere og mave/rygøvelser. Håber det går den rigtige vej og lunter nok en tur i weekenden. Hånden brokker sig stadig så overvejer at lokke et røntgenbillede ud af lægen i næste uge, men nu må jeg se.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag havde jeg lidt haltid sammen med to elever der skulle øve til deres eksamen.

Jeg brugte tiden på lidt footwork fra gamle dage da jeg trænede med hopsko og tilføjede lidt walking lunges og squats med sandsæk plus nogle spurter. Det var en super træning, men har kæmpet med dræberdoms lige siden. Er simpelthen i pinligt ringe form efter pause. Vægten er stadig status quo :-(

I dag blev det til 15 min på crosstrainer, 15 min på løbebånd m 12 km/t og lidt mave,ryg og strækkere

Hånden er stadig ikke god så må nok frekventere lægen tirsdag, øv.

Link to comment
Share on other sites

Løbebånd 25 min m 12 km/t

Crosstrainer 10 min

Crunches, strækkere og rygbøjninger

Hånden har det lidt bedre så regner med at forsøge baskettræning i morgen og ellers er planen bare at komme ind i en regelmæssig træningsrytme igen med ca 3 gange træning om ugen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har ikke gidet at logge i et stykke tid da alle mine mange småskader plager mig både fysisk og psykisk. Slås stadig med både hånd og endnu værre akillesseneproblemer.

Derfor har den kun stået på relativ mild træning og der er ikke udsigt til at kroppen kan holde til basket på pladsen denne sommer :-(

heldigvis er der nu dømt ferie og nu har jeg faktisk håb om at træne en hel del de næste 6 uger. Dog udfra det mål at blive skadesfri så intensiteten bliver ikke nødvendigvis voldsom.

Dagens træning:

5 min på x-trainer resist 50 lvl5

Løbebånd 1 km m 10 km/t 3 intervaller af 4 min m 15 km/t

C2 2000 m på lige knap 9 min

I morgen lidt styrketræning

Link to comment
Share on other sites

Har styrketrænet lidt i dag. Det er lang tid siden sidst(læs år) så lægger MEGET konservativt (læs let) ud for at undgå overbelastning, da formålet jo er det modsatte.

Bænkpres:

4*10@60 kg

Supersettet m squats

4*10@ bw

Seated rowing i maskine

4*10@130lbs

Supersettet m lunges

4*10@bw til både hø og v

Shoulderpress i maskine

4*10@70lbs

Supersettet m pullups

3*3@bw

Bicepscurls

3*10@12,5 kg

Supersettet m

Triceps"cirka"

3*10@7,5 kg

Supersettet m skulderøvelse, navn tilgår

3*10@5kg

Rygbøjninger supersettet m mavebøjninger

3*20@bw

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning.

Bænkpres:

3*10@60

1*10@70

Supersettet m Seated yates row

4*10@130lbs

Shoulder press db

3*10@15 kg

Supersettet m pulldowns

3*10@100lbs

Løbebånd

5 min m 10 km/t 3*4min@15km/t 2min pause mellem hver

2 "cirkler"

Akillessene excentrisk, strækkere, crunches og rygbøjninger

Link to comment
Share on other sites

I dag skulle den så stå på lidt Cardio men formen lider stadig hårdt under den lange pause. Troede jeg skulle løbe en halv time uden pause, men sådan skulle det åbenbart ikke være. I hvert fald ikke hvis jeg som planlagt skal nå flere træningspas i løbet af ugen.

Løbebånd:

15 min m 12 km/t og herefter 2 intervaller af 4 min m 12 km/t og 1 min gang imellem.

Derefter lidt excentrisk akillessene hejs og lidt lændemobilitet og to rointervaller.

C2:

2*500 m på 1.49

Det var satme hårdt at holde tempoet. Nok mest fordi jeg tydeligvis har RINGE teknik, men det satte det kardiovaskulære system på arbejde, så det var jo perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Så var det igen tid til lidt styrketræning. Det er lækkert at være i gang, men er desværre også klar over at det nok bliver begrænset når ferien er slut

Bænkpres:

1*10@50

1*10@60

1*10@70

1*8@80

Supersettet m squats

1*10@bw

1*10@bw+2*5kg

1*10@bw+2*10kg

1*10@bw+2*15kg

1*10@bw+2*20kg

Seated row i maskine:

4*10@130lbs

Supersetted m lunges

4*10hø&ve@bw

Incline db pres

1*10@20kg

2*10@22,5kg

Supersetted m

Bent over row db

3*10@17,5 kg

Leg press

3*10@130kg

Supersettet m crunches og rygbøjninger

3*20@bw

3 cirkler m akillessene excentrisk og 3 forskellige skulderøvelser m 5 kg db

Link to comment
Share on other sites

Lidt cardio blev det så til i dag.

Løbebånd:

5 min m 10 km/t 2*4min m 15km/t 2min gang imellem og 2*2min m 15km/t m 1 min imellem

C2:

2 500 m intervaller på henholdsvis 1.46 og 1.51

Det var en kort træning men pulsen nåede skam at komme op og ringe.

Link to comment
Share on other sites

Igen lykkedes det at finde tid til at skubbe til/hive i lidt tunge ting (relativt selvfølgelig, da der er lang vej til ikke at være slap/ til jeg tør tage fat uden at være bange for yderligere skader på den tunge glaskrop)

Først bænk:

1*10@60 kg

1*10@70kg

1*10@75kg

1*8@80kg

Supersetted m squats m vægtskiver i hænderne

1*10 m 10 kg skiver

1*10 m 15 kg skiver

2*10 m 20 kg skiver

Så var det pull downs bred fatning m 100 lbs:

4*10

Supersetted m lunges bw

4*10 til begge ben

Så hed det shoulder press db:

2*10 m 17,5 kg

2*10 m 20@bw kg

Supersetted m rygbøjninger i stativ(det er pinligt men det er faktisk en hård øvelse for mig)

4*10@bw

Så stod den på Seated rows i maskine 130 lbs:

4*10

Supersetted m legpress 290 lbs:

4*10

Tilsidst 3*10 strækkere skiftevis m 3*20 crunches

Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg så nødt til at løbe en længere tur, da konen af uransagelige grunde løb en 10 i fredags. Jeg er slet ikke i form til det men jeg kom da igennem.

Det blev til 6 km m 11 km/t og herefter holdt jeg et minuts pause mellem hver km de sidste 4 km og løb dem i samme tempo.

Tilsidst huskede jeg at lave lidt excentrisk for akillessenen, lidt mobilitet for lænden og udstrækning af benene for første gang i lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share