Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

Dagens træning var igen i vægtenes tegn. Bliver nok nødt til at lære at squatte og dødløfte på et tidspunkt, men foreløbig nøjes jeg med de øvelser jeg er sikker i for ikke at løbe ind i yderligere skader.

Først bænkpres:

1*15@50kg

1*10@70kg

1*10@80kg

1*6@85kg (den sidste var hård og stressede nakken lidt)

Supersetted m squats med en skive i hver hånd

2*10 m 15kg skiver

2*10 m 20kg skiver

Seated rows(eagle?)

2*10@130 lbs

2*10@150lbs

Supersetted m lunges

4*10 til begge sider

Incline bænk db:

2*10 m 22,5 kgs

2*10 m 25 kgs

Supersetted m pullups

4,3, 3,3 @bw

Og med rygbøjninger i stativ

4*10@bw

Link to comment
Share on other sites

Så sku der svedes efter to dage uden træning.

Løbebånd:

6min m 10km/t

3*min@15km/t m 2 min gang imellem

6 min afjog m 9 km/t

3 cirkler:

10 excentriske akillessenestræk

20 strækkere

20 mavebøjninger

20 rygbøjninger

500 m C2 på 1.49, 1.52 og 1.55

I morgen sku det gerne blive styrketræning og hvis alt går helt i hak så måske lidt basket:-D

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk at spille basket igen, dog tilføjet nogle mentale hug.

Jeg har for første gang i 20 år fraset post-op perioder ikke spillet basket i en måned. Sammenhængen mellem overvægt, gammelmandsyndrom, skader og manglende følelse med bolden koster.

Først spillede jeg halvanden time på nansensgade banen med solrøddrengene. Det var en trist oplevelse. Jeg manglede touch, speed og alt mulig andet.

Herefter skulle folk hjem. Jeg tog derfor 3 cirkler med 10 squats, 10 lunges og 20 strækkere.

Herefter rundede jeg lige Israels og fik faktisk lidt oprejsning med godt forsvar, solide screeninger, en del assists og en stak postmoves der ledte til 45 min sejre.

Så var jeg nødt til at vende næsen hjemad, da konen skulle til koncert, der nu desværre er aflyst. Men Summa summarum jeg er for tyk og gammel til at spille bold, men hold op hvor jeg elsker det.

Link to comment
Share on other sites

Kort træning i dag, men sidder alligevel med drænede arme nu, så helt uden formål har det ikke været.

Bænkpres:

10@60kg

10@70kg

10@80kg

7@85kg

Supersetted m dybe squats

4@10 m 20 kgs håndvægte

Siddende rows (eagle?)

4*10@150lbs

Supersetted m lunges

4*10@bw

Træk fra skulder til modsat hofte og omvendt i kabeltårn:

3sets

500 m C2 (højre quad brændt af, så måtte holde her for at være klar til løbetur i morgen)

3 cirkler m 20 crunches, 20 rygbøjninger, 10 strækkere 30 sek planke og akillessenestræk

Link to comment
Share on other sites

Motionerede i går og det var dælme hårdt for vejrtrækningen.

Jeg luntede først et par km i en skov hvor der også er lidt redskaber så tog også lige 3*20@bw crunches, strækkere og rygbøjninger.

Herefter havde jeg så bestemt mig for at prøve bjerg-"sprinter" for første gang.

Jeg fandt en strækning og pumpede derudaf. Det gik først på den første halvdel, men sidste halvdel var det kardiovaskulære virkelig presset.

Jeg gik så ned og gentog processen 5 gange i alt.

Til sidst holdt jeg så 1 minuts gangpause og så sprintede jeg 100 m ligeud.

I dag målte jeg ruten og den var 200 m og altså aaaalt for lang :-) men det var nu meget sjovt at prøve.

Link to comment
Share on other sites

Motion i det sydfranske igen i den lokale crossfit-skov, hvor der er en del små bakker. Det blev til 3 runder af ca 2 km og med 4 stop på nogle af de stativer de har sat op hvor den stod på 4 pullups, 20 strækkere, 20 crunches og 20 rygbøjninger på hver runde.

Så tog jeg 2 100m sprinter op af "bjerget" og 100m sprint på lige vej.

Link to comment
Share on other sites

Regnvejr og travlhed gjorde at dagens motion blev en omgang bw-øvelser indenfor. Det blev til en hel stak (ca 100) mave, ryg og strækkere og ca det halve af squats, lunges + 3 gange planke og to runder etbenede squats.

Dvs sved på panden kom der skam og syntes generelt der er fremgang at spore.

Link to comment
Share on other sites

I går aftes blev det kun til lidt stuetræning, men det er bestemt bedre end sofatræning hele aftenen.

Det blev til ca 100 strækkere, crunches, rygbøjninger og squats og 3 gange planke og så kan jeg forhåbentlig presse en løbetur ind i dag.

Link to comment
Share on other sites

Og hvad angår bold så er holdets status meget uklar. Der faldt et par spillere fra sidste år og vi har kun fået en nye, så stammen er meget smal. Kan vi undgå seriøse skader (tvivlsomt alder og træningsniveau taget i betragtning) og begrænse mængden af afbud, så er vi nok igen et solidt midterhold. Vi kan ikke følge med topholdene i alle 40 min og får derfor pænt store nederlag til topholdene, men tilgengæld er vi for solide til bundholdene og slår dem m 5-8 stykker.

MEN vi er meget sårbare både på højde og hastighed. Vi kan spille med alle holdene men har også det laveste bundniveau pga få træninger og dårlig form. Vi må se.

Link to comment
Share on other sites

Og overgangen var problemløs. Vi har alle spillet på højere niveau og 3 div var reelt set en række vi skulle vinde, vi havde dog en tendens til at spille lidt for tætte kampe pga dårlig form og medfølgende manglende fastbreak point men solidt halvbaneforsvar og "rutine" gør at vi klarer det fint i 2 div.

Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg løbet en 5 km, stadig uden pulsur og derfor bare på fornemmelsen. Har vænnet mig for meget til at lade gps ell løbebånd styre tiden, så skal blive bedre til at presse mig selv og holde tempoet i vejret når jeg er gadgetløs.

Men fin tur senere står den på opsætning af gipsplader hos kammerat og måske lidt bw-øvelser.

Link to comment
Share on other sites

dagens motion var moderat, men lidt har jo også ret.

jeg har spillet mindre basket (så godt som intet) denne sommer end nogensinde før og det varer ikke længe før vi starter op igen. Normalt er det mig der spiller mere end sommeren end nogen andre og plejer derfor at lægge ud i relativ god basketform. Dette er på ingen måde tilfældet i år og det har jeg det lidt svært med. Er træt af skader og manglende touch, men sådan er det altså i mit tilfælde at blive gammel OG far.

Anyway, i dag blev det til 250 skud suppleret med 5*10 lunges, 5*10 squats, 5*10 +30 strækkere, 5*10 crunches, 5*10 rygbøjninger og 10*60 m sprint.

hold kæft jeg skyder ringe og bevægelsen føltes ikke naturlig mere. ahh well forhåbentlig skal der ikke mange indendørstræninger til før jeg er knap så håbløs.

Link to comment
Share on other sites

I dag droppede jeg arbejde, dvs forberedelse til næste uges opstart.

Istedet blev det til en formiddagslur efter junior blev afleveret og lidt træning inden han skulle hentes.

Bænkpres:

1*15@50kg

1*10@70kg

1*10@80kg

1*10@85kg

Eagle row maskine

1*10@130lbs

1*10@150lbs

2*10@170lbs

Skulderpres db:

4*10@20kgs

Pullups

4,3,3 @bw

Bicepscurls db

3*10@ 15kgs

Tricepscurls?

3*10@10kgs

Skulderøvelse:

3*10@7,5kgs

Herefter blev junior hentet i babyjogger og så stod det på ca 6 km løb rundt om mosen

Link to comment
Share on other sites

Kort, men relativ intens træning i dag

5 min på crosstrainer

Løbebånd 8 min m 15 km/t 2 min gang 4 min m 15km/t

Det var et forsøg på at gøre det uden pause og MÅSKE er det heller ikke helt umuligt men i dag skulle det ikke være

Til sidst 50 strækkere, mave-rygbøjninger

Og så var der ikke mere for den 25 øre

Link to comment
Share on other sites

Planen var at hente junior i joggeren i dag og lunte en tur. Men timingen var lige midt i voldsom byge så for hans skyld gik det bare i rask tempo hjemad.

Istedet blev det så til lidt bw-øvelser her til aften.

5*20 squats, lunges, strækkere, mave og ryg og så måtte det også være rigeligt.

Så kan jeg forhåbentlig presse lidt løb ind i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Lille løbetur efter arbejde, vil skyde på ca 5 km på 25 min. Simpelthen bare for st forsøge at holde fast i kadencen med min 4 gange motion om ugen.

Der har været lidt for mange søde sager denne uge, men fra næste uge bliver det også mere hverdag igen både med arbejde og træning og så skal jeg bare kæmpe for at få nogle gode vaner på plads.

Link to comment
Share on other sites

Dagens motion:

ca 4,5 km løb med moderat intensitet.

lidt senere forsøg på max antal strækkere på 5 min.

Lagde alt for hårdt ud. de første to min gik rigtig fint, men så var der også udsolgt og det sidste minut tog jeg vist 6 styk. Det blev ialt til 101, prøver måske igen torsdag aften.

Link to comment
Share on other sites

Så startede undervisningen i dag og dermed også motion med eleverne.

Det blev for mit vedkommende til en meget effektiv og grundig opvarmning

og så en par finisher der bestod af 5 touch downs og strækkere, crunches, rygbøjninger, planke og "ur" (cirkel med fødderne plantet i centrum og "gang" rundt med strakte arme)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag aften var der endelig gang i baskettræningen igen. De gamle cirkusheste lugtede savsmuld og derfor var vi mange til træning og kåde som vi var blev tempoet meget højere end vi kan holde til. Resultatet var en fed træning med masser af sved og dagen derpå en flok meget ømme gamle mænd. træningen bestod af lay-up, 4vs4vs4, lidt straffe og en masse helbanekampe

Torsdag endnu en gang push-up challenge, det blev til 105 på 5 minutter.

I dag cooper-test med et lidt tamt resultat på 2760 , vel egentlig meget som forventet, men bestemt ikke helt som jeg drømmer om. (ville gerne løbe 2840, for der skiller konditalskategorien i min vægtklasse/alder og på sigt har jeg et "drømmemål" der hedder 3000)

har taget lidt på igen. Skolestart er altid lidt hektisk med tonsvis af småopgaver, aftaler, møder osv så fokus har været lidt væk, men skal tilbage på sporet fra mandag. Vil meget gerne under 100 i løbet af de næste par mdr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share