Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

Hvilket tempo holder du når du bruger romaskinen?

Jeg har selv prøvet den et par gange her på det sidste, det er en dejlig men hård cardioform!

Det er reelt set ikke noget at berette om, da jeg foreløbig kun lige har prøvet en fire/fem gange, ikke har modtaget instruktion og har, tror jeg, elendig teknik.

er egentlig kun begyndt på det fordi jeg ikke har kunne opfylde de krav jeg har haft til løb på dagen(distance og tempo)og er derfor sprunget over på romaskinen for ligesom alligevel at blive brugt.

Har dog tænkt på at høre en kammerat, der er gammel roer om lidt fif og tror godt det ku gå hen og blive en regelmæssig del af træningen.

nå men efter alle mine undskyldninger så til svaret :-)

jeg har kørt med en indstilling på 6 og tempoet har været ca 2 min pr 500 m. Som sagt er jeg helt uden erfaring så ved overhovedet ikke hvor skidt det er, men kan dog godt fornemme at der er rigelig plads til forbedring :-D

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvor stor betydning belastningen har, men jeg har i hvert tilfælde kørt med den på 10 så samme split tider på cirka 500m pr 2 minutter. Jeg er blevet helt tosset med roergometeret! Hvis jeg kunne ville jeg også bruge det når jeg kommer hjem. Teknikken betyder nok en del, så det er nok en god idé at få en til at se på det! :)

Hvordan går det i øvrigt med basket? Julepausen er vel snart ovre?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvor stor betydning belastningen har, men jeg har i hvert tilfælde kørt med den på 10 så samme split tider på cirka 500m pr 2 minutter. Jeg er blevet helt tosset med roergometeret! Hvis jeg kunne ville jeg også bruge det når jeg kommer hjem. Teknikken betyder nok en del, så det er nok en god idé at få en til at se på det! :)

Hvordan går det i øvrigt med basket? Julepausen er vel snart ovre?

tja det går vel i og for sig som man kunne forvente. Det vil sige at vi det sidste stykke tid op til jul havde alt for mange afbud og skader, men at vi alligevel er et midterhold. Forhåbentlig kan vi lidt mere stabilt fremmøde når vi vi starter i næste uge og at vi kan få et par gode og selvtillidsskabende skalpe. det bliver dog nok svært at forbedre positionen meget men på den anden side kan det blive svært nok at fastholde 5-6 pladsen.

Link to comment
Share on other sites

dagens lange løbetur til Spartas nytårsløb måtte desværre droppes da konen har lagt sig med halsbetændelse og jeg derfor måtte hellige mig junior :-(

heldigvis fik jeg rørt mig lidt i går da jeg blev inviteret til baskettræning. Den endte med to mod to i 5 kvarter hvor jeg sammen med en kammerat baskede Brønshøjs spillende træner Gary mcintyre og en af hans spillere. det var great fun

Link to comment
Share on other sites

Så blev det endelig til den planlagte løbetur. 15 km dog på løbebånd. Det tog ca 1 time og 24 min. Kunne nok godt have skåret en 4-5 min men ville være sikker på at nå i mål så jeg lagde blødt ud. Gik faktisk overraskende godt. Er ellers meget lang tid siden jeg har løbet så langt.

Link to comment
Share on other sites

Kamp i dag mod et top4 hold. Vi havde igen igen problemer på grund af kondi mod et ungt helbanepressende hold, men får spillet rigtig godt forsvar især i anden halvleg. Alt i alt mange positive ting at bygge videre på men vi skal have færre turnovers og bedre set offense hvis vi skal slå topholdene.

Link to comment
Share on other sites

Det må også være på tide jeg gør lidt status men belært af de sidste par år vil jeg ikke kalde det deciderede mål men nærmere det jeg arbejder henimod og håber på at opnå med tiden.

Jeg vil MEGET gerne ned i tocifret vægtklasse, men har desværre haft meget svært ved virkelig at få taget hul på bylden i længere tid af gangen.

Basketmæssigt er målet også tocifret, her gælder det bare pointgennemsnittet for de sidste 9 kampe.og så ku det også være sjovt at dunke igen, men det kræver at det lykkes at smide minimum 10 kg.

Løbemæssigt stiler jeg efter

Cooper 3000 m

5 km under 23 min

10 km under 52 min

Halvmarathon under 1.55

Alle mål realistiske, men selvfølgelig nemmest hvis kufferten bliver noget mindre

Link to comment
Share on other sites

Dagens motion:

10 min på crosstrainer i godt tempo

Løbebånd:

10 min m 12 km/t

3*4 min m 15 km/t, 3 min m 15 km/t 2 min mellem hvert interval.

Til sidst to runder armstrækkere og mave-rygbøjninger

Er godt ristet i understellet nu, men uden at have ondt i leddene, så det er jo fantastisk

Link to comment
Share on other sites

Er sq nok ved at blive syg. Junior er startet i vuggestue og har vist pådraget sig noget som han på fineste vis deler ud af. Derfor mangler jeg søvn og energi men en lille smule sved kom der da på panden.

Jeg løb en pseudo cooper test i det det var på løbebånd. Satte et tempo ville holde og løb så 8 min 14 km/t og 4 min m 15 km/t ialt løb jeg altså 2870 på 12 min

Dette gør at jeg lige sniger mig op i den gode kondi i forhold til alder og vægt men ved godt jeg er håbløst bagud i forhold til alle jer løbesvin der færdes på mol.

Derefter forsøgte jeg mig igen lidt m C2

2*1000 m med belastning 10 og holdt ca tempo på 1.55 pr 500 m

Link to comment
Share on other sites

Dårlig træningsuge præget af sygdom.

Gårsdagens baskettræning var håbløs, jeg spillede elendigt og var møgsur hele vejen.

I dag ville jeg have løbet en lang tur, men det blev kun til 5 km m 12 km/t hverken ben eller hoved gad at fungere. Tilgengæld fik jeg taget lidt hul på at komme igang med lidt kropsvægtsstyrketræning. Det blev til to små cirkler med strækkere, ryg og mavebøjninger, pullups (meget få) og djævlehjul.

Link to comment
Share on other sites

Damn jeg er træt af at være fed :-(

Fra på mandag står den på offentliggørelse af vægt herinde hver mandag indtil jeg vejer under 100 kg. Det har nok lange udsigter, men kan forhåbentlig motivere mig til at tage mig sammen i mere end 3-4 dage ad gangen.

Derudover er der kommet lidt flere små mål på programmet.

Jeg vil op på at kunne tage 10 gode pull ups, 50 armstrækkere (hvis mit håndled kommeren sig helt over sommerens fald) og så vil jeg lære at stå på hænder.

Nu er der efterhånden mange motivationsfaktorer:

Bedre rollemodel for min søn, der ikke skal vokse op med en fed far

Dårlig stil at være idrætslærer og overvægtig

bedre løbetider

sjovere at spille basket

folkeskolereunion, hvor jeg ikke vil være den eneste der møder op 20 kg tungere

min viden om de sundhedsskadelige aspekter

mit selvværd

Gad vide hvorfor det ikke er nok for umiddelbart burde ovenstående jo væreMERE end rigeligt til at få fingeren ud. det er jo også lykkedes mange gange før, men så er jeg desværre røget tilbage i fælden med både for meget mad og for meget hygge med sukker og fede sager. det er da utroligt at man kan sidde så fastgroet i dårlige vaner og bilde sig ind at øjebliksglæden ved at indtage kalorierne ikke kommer tilbage og knockouter en som en boomerang, når jeg efterhånden har prøvet det så mange gange

Link to comment
Share on other sites

Første løbetur udenfor i lang tid. Jeg skal tydeligvis vænne mig til det for det gik alt for langsomt. Jeg kommer nemt til bare at traske derudaf i min komfortzone når løbebåndet ikke tvinger mig til at holde tempo, men det er jo væsentlig sjovere at løbe ude så jeg må øve mig i at holde tempo.

Det blev til 8 km på 45 min og altså 10,66 km/t på trods af jeg lagde ud med 12 km/t de første 2 km

Link to comment
Share on other sites

Jo tak jeg får brug for al mulig held og lykke. Håber da også du får held med dit projekt selvom jeg syntes projektet med at blive 3 div. bedste spiller var mere interessant at læse om :-)

Og hvad angår holdet så er det skam ok. Vi ender nok med en fifty/fifty record og det kan nok ikke være anderledes når vi træner så lidt, selvom der er en eller to kampe vi burde have vundet og vores selvværd ikke er til at præstere så ringe som vi tit gør offensivt.

I går stod den på baskettræning og for anden uge i træk havde jeg en elendig træning :-(

Desuden havde/har jeg mega doms fra de lunges og squats jeg lavede i forgårs

Link to comment
Share on other sites

Jo tak jeg får brug for al mulig held og lykke. Håber da også du får held med dit projekt selvom jeg syntes projektet med at blive 3 div. bedste spiller var mere interessant at læse om :-)

Og hvad angår holdet så er det skam ok. Vi ender nok med en fifty/fifty record og det kan nok ikke være anderledes når vi træner så lidt, selvom der er en eller to kampe vi burde have vundet og vores selvværd ikke er til at præstere så ringe som vi tit gør offensivt.

I går stod den på baskettræning og for anden uge i træk havde jeg en elendig træning :-(

Desuden havde/har jeg mega doms fra de lunges og squats jeg lavede i forgårs

Det projekt er ikke sat i bero, det hele er led i en større plan! Og nu hvor jeg har 3 måneders 'ferie' fra uni får jeg kun endnu mere tid til at fokusere på basket! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

2 km m 12 km/t og 4* 1 km m 15 km/t 2 min pause mellem hver første gang i lang tid jeg klarede alle 4 intervaller og tror endda intervallerne kunne have været lidt længere ell hurtigere, men har selvfølgelig også ligget stille siden i fredags

Derefter 2 runder m pull-ups bw-squats lunges squats på et ben strækkere crunches og rygøvelse på alle fire.

GLEMTE VÆGTEN I GÅR MEN HAR OGSÅ BESTEMT MIG FOR AT DET BLIVER TIRSDAG DER ER INDVEJSNINGSDAG FREMOVER. DET VIL GI ET ET MERE RETVISENDE BILLEDE DA SØNDAG TIT ER LIG STORT VÆSKETAB GRUNDET KAMP ELL LANG LØBETUR OG ELLER DET MODSATTE VIA BASKET I FJERNEREN OG MEDFØLGENDE STORE MÆNGDER AF KULHYDRAT OG VÆSKE

DAGENS VÆGT: 108,7 KG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share