Cilius


cilius
 Share

Recommended Posts

Det er vist på tide med en log igen. Har haft trænet med AndersL det sidste lange stykke tid, men står nu overfor en solo træning for en periode... og for at være sikker på at blive holdt til ilden - here I am :tongue:

Har et mål om noget revolutionerende - vil være i stand til at løbe en 10km (normalt ville man her sætte tid på, men tænker, at hvis jeg starter med at kunne løbe 10km, så kan vi snakke tid bagefter...), og samtidig holde kropsvægten omkring 97-100kg (hvor svært kan det være!).

Vil jo (selvsagt) også gerne have stooore køller, så fokus kommer til at ligge på guns, skulder og ryg - og præcis i den rækkefølge :laugh:

En sidste pind i træningsindsatsen er (som jeg husker Thomas Lunau ville...) sidde i Lotus stilling og spise morgenmad (eller noget). Så yogo er på programmet - men som sidste prioritet i en presset uge...

Mere specifikt...:

Løberiet

Op på løbebåndet... (Step 1)

Herudover har jeg en ide om at bygge op fra en 3km 2 gange om ugen og forøge med 2-3 km om ugen... det skulle efter en 7 ugers tid bringe mig omkring en 10km (er ikke i mega dårlig form pt... bare ikke fokuseret så meget på det). Når så jeg rammer 10'eren, så satser vi selvfølgelig på over tid at ramme en ballpark af 45-50 minutter (så snakker vi vist alligevel tid)...

Vægtene

Har en idé om, at træne køller og skulder hver gang der løbes (vil primært tage den på løbebånd - det regner og sådan noget udenfor)

Herudover 2 gange vægttræning om ugen, for at holde resten på et fornuftigt niveau. Pt. er jeg kun nået til et par simple principper... fullbody hver gang, og en tung skubbedag og en tung trækkedag. Prgoressionen intensitetsmæssigt bliver øget på den tunge dag, hvor den anden dag kommer til at være en volumen dag, hvor der skal tæskes noget tonnage igennem.

Yoga

Ingen anelse... dukker op til et arrangement forhåbentlig på mere frekvent basis i FitnessDK.

Jo jo, vi er helt oppe på 5 gange træning om ugen (forudsat een yoga)... bliver vildt at se, om det faktisk kan lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

...træner i FitnessDK (fik et godt tilbud gennem arbejdet - svært at sige nej til) - men kan være vi snart skal lave en revival tour igennem høje gladsaxe... eller måske ikke :laugh:

Er du stadig ond styrkeløfter? :smile:

Nej Atlas ligger ovenpå nu, så det er ikke som i de gode gamle hardcore onde dage :devil:

Ja jeg er stadig OND styrkeløfter på fremmarch efter mit første verdensmesterskab :devil:

Link to comment
Share on other sites

Tak for den store tillid allesammen... :sneaky2::laugh: Det er lige præcis køller de unge vil have... og det som altid er mest lacking i ens egen perception af sig selv. Tror sku aldrig jeg har mødt nogen, som har ment deres arme var ved at være for store... men de gerne ville have lidt mere masse på røven! (mandlige deltagere that is :tongue:)

Ved sku ikke rigtig med løberiet - har aldrig rigtig været helt bidt af det, men tænker det må skyldes en naturlig dårlig kondition grundform... men det skal der selvsagt laves om på! :smile:

Og og og, kom ned i frederiksberg i dag (altså FitnessDK på frederiksberg):

Supersæt 1

Hammercurls 3x18

Liggende triceps ext. 3x18

Supersæt 2

Widegrip barbell curls 3x30 (i squatracket selvfølgelig - caatzu style... staves det sådan?)

Overhead barbell triceps ext. 3x30

Supersæt 3

Pronating curls 2x30

Underarm wristcurls 2x40

Løbebånd

3km - rimelig skuffelse, troede der var fjernsyn i skærmene dernede, ... men det var der ikke :mad:

Følte mig parat til mere, så tog udfordringen med mig selv op og nappede: 10 min spa + 5 min dampbad + 10 min sauna

Har tænkt lidt over skulderdelen af træningen... bliver alterneret efter lyst med underarmstræning i stedet - ganske om i dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Supersæt 1

Hammercurls 3x18

Liggende triceps ext. 3x18

Supersæt 2

Widegrip barbell curls 3x30 (i squatracket selvfølgelig - caatzu style... staves det sådan?)

Overhead barbell triceps ext. 3x30

Supersæt 3

Pronating curls 2x30

Underarm wristcurls 2x40

Er der lidt HST i tilgangen til det køllearbejde siden du kører så høje reps?

Ellers fin varieret træning.

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget bevidst HST i det... men satser på stigende tung træning overall. Prøver at mærke mig lidt frem efter niveauet af DOMS dagen efter - hvis DOMS er manglende, så findes der på noget til gangen efter...

OG og og, var også nede at træne i tirsdags:

Supersæt 1

Lav incline dumbell pres 4x6-10x36

Yates rows 3x10x60

Og så var det her, jeg fik et ordentlig jag i skulderen/ryggen... flooot, lige en gang hold i ryggen, og jeg er ikke nået videre end supersæt 1! Prøvede at køre nogle pullups med kropsvægt (2 sæt á 10), men opgav videre anstrengelser grundet smerter... pis

Supersæt 2

Jacuzzi (10 minutter)

Sauna (15 minutter)

... supersæt 2 var rigtig fint btw :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke fordi den slukkede automatisk, så ville jeg i grunden gerne prøve at arbejde mig op til 20 min i træk... jo jo... ambitionsniveauet fejler ingenting.

Har stadig ondt i skulder/ryg - men overvejer at kigge forbi jernhulen i dag alligevel... om ikke andet, så for at øge min max i jacuzzi :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo store opdateringsdag i dag - har igen i dag været nede at træne... har besluttet mig at prøve noget 5x5 lignende på vægttræningsdagene (i dag for eksempel):

Skrå bænkpres 5x5x90 (ja ja, stille og roligt)

Pullups 5x5x10

Dødløft i hammerstrength 5x5x90 (først havde jeg vippet rundt i en technogym maskine ala dødløft uden den store succes - i mangel af bedre)

Jo jo, så blev det ikke til så meget mere - gled i bad med tilhørende jacuzzi og sauna (vigtigt element) :laugh:

Næste gang vil jeg prøve at planlægge en 5x5 session hjemmefra, så jeg ikke vimper ud før tid...

Link to comment
Share on other sites

Hva' sadan skal alt det løberi og jacuzzi til for??? Hmmm... må være den hemmelige ingredients i store guns... I wouldn't know.. Jeg er klar på en gang superset, hvis du mangler en træningspartner... ahhh.. og så alligevel lyder det kun en smuule lyserødt lige hvad angår jacuzzien :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hva' sadan skal alt det løberi og jacuzzi til for??? Hmmm... må være den hemmelige ingredients i store guns... I wouldn't know.. Jeg er klar på en gang superset, hvis du mangler en træningspartner... ahhh.. og så alligevel lyder det kun en smuule lyserødt lige hvad angår jacuzzien :tongue:

Hvad fanden Kauf, er du ikke igang med Sheiko?? :tongue:

Du er altid velkommen til at koble på et godt supersæt! Har huseret en del i frederiksberg på det sidste, i grunden ok faciliteter til diskotræning (mangler frie vægtstænger... bortset fra det) - og så er der 2 jacuzzier... vigtig pointe!

Er badene snart færdige på Nørrebronx?

Roger over - vil trisse ned og træne... tænker stadig lidt over programstrukturen, men tror det bliver med fokus på nogle 5x5'ere på et par basis øvelser (kunne være curls) og resten med lidt højere reps... KISS in action...

Link to comment
Share on other sites

Træningen i går var glimrende:

Bænkpres 5x5x100 med korte pauser

Pullups 3x8x10

Trisæt 2x10x15

Yatesrow 5x5x90 med korte pauser

Barbell curls 3x5x50

Pushdown 3x5x55 (i rygmaskinen uden alle mulige trisser)

15 minutter på gåbånd bagefter - rengøringspigen var igang derhjemme, så havde minus travlt for en gangs skyld :pimp:

Har til min store gru lige opdaget, at jeg har tabt mig væsentligt over de sidste 3 ugers fumlen - er nede på 92,5 fra 95... dammit, så ryger fluks på seefood diæten igen :mad:

Link to comment
Share on other sites

En sidste pind i træningsindsatsen er (som jeg husker Thomas Lunau ville...) sidde i Lotus stilling og spise morgenmad (eller noget). Så yogo er på programmet - men som sidste prioritet i en presset uge...

:laugh: det kan da kun have været noget jeg har sagt imens jeg har været stiv eller oppe i Anders ja eller begge dele... ellers vild wheel-træning du får fyret af... go get em' tiger :superman::devil:

Link to comment
Share on other sites

Ha ha, det skal nok have været i forbindelse med noget alkohol... :laugh:

Wheels oplever en sindsyg omgang løberi - forsøger at smide noget fokus (i mine tanker - snart også i praksis) over på hammies... de er godt bagefter som altid sammen med læggen :bigsmile:

Husk nu prioriteten er oppefra og nedefter og fronten før bagsiden - en af de få gange i livet den sætning holder vand :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ha ha, det skal nok have været i forbindelse med noget alkohol... :laugh:

Wheels oplever en sindsyg omgang løberi - forsøger at smide noget fokus (i mine tanker - snart også i praksis) over på hammies... de er godt bagefter som altid sammen med læggen :bigsmile:

Husk nu prioriteten er oppefra og nedefter og fronten før bagsiden - en af de få gange i livet den sætning holder vand :laugh:

Hehe du har ret disko-dreng... jeg overvejer også selv lidt løb igen... fik en meget slem fiber i venstre læg i sommers efter løberi (det har fanden jo skabt) men tror jeg vil til og igang igen... det er jo meget fedt når man er kommet igang... uanset er det godt at have dig tilbage Cille :wub:

Link to comment
Share on other sites

Fik trænet i mandags as well - fantastisk frekvens. Var i Frederiksberg, hvor jeg stødte på Spock i fuld vigør - vældig hyggeligt :smile:

Dagens tal (for mandag):

Bænkpres 5x5x110

Hammerstrength dødløft 5x5x120

Pullups 3x8x12

Legcurls 3x8x65

Tatepres 3x8x18 (tror jeg nok)

Hammercurls 1x22 1x26 2x30

Og så ellers jacuzzi, dampbad og sauna - til max og forced! :tongue:

En stille og rolig træning med godt overskud - var også nede søndag, så frekvensen er virkelig oppe at ringe for tiden :smile:

Edited by cilius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share