Et par hurtuige ? der sikkert er spurgt om før


laraag
 Share

Recommended Posts

Hvad vejer...

...stangen til bænkpres ? 20 kg ???

...stangen i smith-stativet ?

...den "knækkede" stang til preacher curl ?

...de her store låse til ovennævnte stænger ?

Her på MOL er der nogle der har svaret at det står på stængerne - i enden, men har kigget og der står intet.

Link to comment
Share on other sites

Tip: Skriv som overskrift en sigende titel, der giver et hurtigt overblik over trådens indhold.

...stangen til bænkpres ? 20 kg ???
Typisk ja. Kig i enden af stangen, der står det ofte.
...stangen i smith-stativet ?

Jeg har vejet een og fået en anden opgivet, begge var 7kg - men det må formodes at kunne variere fra smith til smith.

...den "knækkede" stang til preacher curl ?
Sandsynligvis 10kg, men igen kan der være forskelle. Der er ikke en standard for dem som for f.eks. olympiske stænger.
...de her store låse til ovennævnte stænger ?

2.5kg per styk.

Link to comment
Share on other sites

Regner man stangen med når man laver bænkpres? Eks: 80 kilo skiver + 20 kilo stang, eller bare 80 kilo?? (I konkurrencer)

Hehehe...hvad tror du selv ;) Selvfølgelig regnes stangen med. Den bliver løftet ligesom skiverne, så den skal da medregnes i den vægt som løftes. Jeg har aldrig forstået hvordan folk kan være i tvivl om dette ?? Måske du kan uddybe ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo se at der er tvivl om stangens vægt...

Såvel OL-stænger der anvendes til vægtløfskonkurencer, såvel som stænger der anvendes til styrkeløft, vejer ALTID 20 kg - og låsene 2,5 kg - det er noget andet i div. fintess centre mv.

Link to comment
Share on other sites

I Equinox's Cybex-smith ting fik jeg at vide, stangen vejede 7kg - det virker meget sandsynligt - det føles som om det passer meget godt. Det er også der har jeg vejet en EZ-curl bar - ja jeg havde en vægt med! :D

I AUS har jeg sammen med Lawman moslet en bænk med en badevægt hen under smith'en for at veje den! :D

Kan der være noget med at nogen steder, er der noget der holder igen i smith'en - så den vægt man løfter reelt er mindre end stangens vægt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share