Rikke's log


Rikke B. M.
 Share

Recommended Posts

Jeg er i et stykke tid blevet opfordret af en god veninde til at starte en træningslog her på MOL, så here goes :bigsmile:

For godt et år siden begyndte jeg at få stærke lændesmerter. Når det var værst kunne jeg slet ikke styre mine ben. Fik af lægen at vide, det var et akut lændehold, hvorved jeg blev sendt hjem med noget smertestillende.

Da dette var sket et par gange, blev jeg sendt til en kiropraktor, som skulle få orden på min ryg. Aldrig har jeg oplevet et smertehelvede uden lige, da han begyndt at trykke og dreje med mig. Stoler ikke på kiropraktorer :nonono:

Da jeg havde fået tilpas nok med "akutte lændehold" blev jeg sendt til mr scanning, hvorved det blev opdaget, jeg havde en diskus prolaps. Blev tilbudt operation, da den sad så meget i midten, som den kunne. Afslog operation, da jeg lige havde færdiggjort min uddannelse og skulle begynde nyt arbejde. Dette var i august månede. Har været så heldig ikke at opleve nogen stærke smerter siden da, så alt var jo fint :smile:

Men jeg er jo godt klar over, at det ikke går i længden uden træning. Vil helst ikke indrømme det, men skal jeg klare mig som almindeligt menneske i længden, er jeg nødt til generelt at styrke min krop, så jeg kan klare hverdagens udfordringer. Derfor opretter jeg denne log, så jeg ikke kan gemme mig i mængden længere.

Jeg bor i Odense og er startet i OBBC

Er uddannet laborant og arbejder i Forskeparken her i Odense, hvor vi forsker i menneske-sygdomme

Er normalt til den stillesiddende livsstil med en god bog

Mit mål for 2008 er at få en sund og stærk krop.

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er i et stykke tid blevet opfordret af en god veninde til at starte en træningslog her på MOL, så here goes :bigsmile:

Weeeee - så gjorde du det endelig..... :banana::banana:

Vil helst ikke indrømme det, men skal jeg klare mig som almindeligt menneske i længden, er jeg nødt til generelt at styrke min krop, så jeg kan klare hverdagens udfordringer. Derfor opretter jeg denne log, så jeg ikke kan gemme mig i mængden længere.

Og det er et rigtig klogt valg, både at du er kommet igang med styrketræningen og at du har valgt at dele træningen med andre... Det forpligter jo lidt mere når man ved der bliver holdt øje med en :poking::poking: Og samtidig kan man dele både de postive og negative ting med andre.. !!

Mit mål for 2008 er at få en sund og stærk krop.

Og jeg skal gøre alt hvad jeg kan for at hjælpe dig med at nå dit mål...

Krammer Nita

P.S. Tak for hyggelig træning idag... glæder mig til at fejre nytår med dig imorgen...

Link to comment
Share on other sites

Weeeee - så gjorde du det endelig..... :banana::banana:

Og det er et rigtig klogt valg, både at du er kommet igang med styrketræningen og at du har valgt at dele træningen med andre... Det forpligter jo lidt mere når man ved der bliver holdt øje med en :poking::poking: Og samtidig kan man dele både de postive og negative ting med andre.. !!

Og jeg skal gøre alt hvad jeg kan for at hjælpe dig med at nå dit mål...

Krammer Nita

P.S. Tak for hyggelig træning idag... glæder mig til at fejre nytår med dig imorgen...

Jaa, har jo ikk været meget for at indrømme det :innocent:

Må sige, er glad for jeg har dig :4winkkiss: det gør mit projekt lidt nemmere

Selvtak søde, det var rigtig hyggeligt, selvom jeg godt ved hvor skulderen sidder lige nu :tongue:

Glæder mig oz i den grad til at fejre nytår med dig imorgen... det kan kun gå galt :banana::banana::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 30. december

Idag mødtes jeg med Anita, for anden gang, til en omgang træning, hvor jeg fik vist lidt forskellige øvelser...

Til at starte med, skal jeg træne 2 gange om ugen, dels for at vænne kroppen til at blive brugt og dels for at vænne mig til at træning skal være en del af mit liv og ikke bare noget der skal overståes :wink:

Dagens træning

Bryst, skulder, biceps, triceps og ryg

DB flad bryst pres

Maskin flyes

Bagskuldermaskine

Maskin lateral raise

BB curl

Kabel triceps push-down med reb

Kabel low row

Technogym pull-down

Idag fik jeg vist øvelserne og prøverkørt dem, derfor er der ikke antal rep, sæt og vægt

Cardio

14 min på Octane

22 min powewalk på løbebånd

Det var en rigtig hyggelig omgang træning og hvor er jeg glad for, at Anita har fået sparket mig igang :blush::bigsmile:

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Velkommen til MOL! :smile:

Håber du får styr på ryggen - du er jo i hvert fald i kyndige hænder. Jeg har selv haft min del af akutte lændehold og kan ikke komme i tanke om mange ting, der er mere smertefulde :mad: Men det har i hvert fald hjulpet mig meget med styrketræning og det er heldigvis længe siden, jeg sidst har oplevet et lændehold.. selvom ryggen stadig brokker sig lidt fra tid til anden.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til MOL! :smile:

Håber du får styr på ryggen - du er jo i hvert fald i kyndige hænder. Jeg har selv haft min del af akutte lændehold og kan ikke komme i tanke om mange ting, der er mere smertefulde :mad: Men det har i hvert fald hjulpet mig meget med styrketræning og det er heldigvis længe siden, jeg sidst har oplevet et lændehold.. selvom ryggen stadig brokker sig lidt fra tid til anden.

Mange tak Rune :bigsmile: jo tror i hvertfald Anita ved hvad hun gør og ja, det er oz frygten for endnu et "anfald" at jeg endeligt har taget mig sammen :blush:

Hej Rikke,

Herfra skal der også lyde et rigtigt stort tillykke med din beslutning og velkommen til MOL! :bigsmile: Men pas på - det er stærkt vanedannende :wink:

Maria :elvis:

Mange tak Maria... jo tak, har allerede mærket det der med at det er vanedannende :laugh::firebounce:

Godt nytår til jer begge :beerchug:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 5 januar

Så fik jeg taget hul på årets første træning... Jeg er godt klar over, at jeg har en svag krop og har forskellig styrke i henholdsvis højre og venstre side... Men blev alligevel overrasket over, hvor svag den rent faktisk er og også hvor stor forskel der er på højre og venstre side. Det er vist kun godt, jeg er kommet igang :blush:

Jeg har fået to helkropsprogrammer, som skal køres igennem en gang om ugen hver. Forskellen ligger i øvelsesvalget + den ene gang er det med mave og den anden gang med læg.

Dagens træning: Fullbody med mave

Liggende leg press

2 x 12 rep x klods 2 (begge ben)

2 x 8 rep x klods 1 (højre ben)

1 x 8 rep x klods 1 (venstre ben)

Da jeg generelt har større styrke i venstre side, vil jeg starte og slutte med højre side i de øvelser, hvor det er muligt...!!

Leg extension

2 x 12 rep x 20 lb

1 x 9 rep x 25 lb

Technogym pull-down

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 12 re x 25 kg

1 x 12 rep x 30 kg

Hyperextension

3 x 12 rep x mig

Maskin flyes

2 x 12 rep x 10 kg

1 x 10 rep x 10 kg

Til sidst var det ikke så kønt udført :crazy:

Maskin lateral raise

1 x 12 rep x 15 lb

2 x 8 rep x 10 lb

Er ikke sikker på, jeg udførte øvelsen rigtigt, så skal lige have den tjekket efter ved lejlighed

BB Curl

3 x 12 rep x 10 kg

Abdominal flexion

2 x 12 rep x 20 kg

1 x 12 rep x 25 kg

Cardio

10 min på Arctrainer

Det tog mig en lille halvanden times tid

Efter træningen tog jeg direkte på arbejde, da jeg havde nogen celler, jeg skulle tilse. Da det var gjort, mødtes jeg med Anita til lidt spisning. Rigtig god dag :bigsmile:

Nu skal jeg slappe af med en god film

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Da det var gjort, mødtes jeg med Anita til lidt spisning. Rigtig god dag :bigsmile:

Bare vendt... Du vil bliver overrasket over hvor meget du kommer til at stige i vægt i alle øvelserne over de næste uger.. !!

Og så lige et tak for en hyggeligt eftermiddag :blahblah::blahblah: :4mewantfood: :4mewantfood:

Kram Nita

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 6. januar

Det kan godt være jeg fik taget hul på årets første træning igår, men til gengæld har jeg fået taget hul på årets første DOMS idag :crazy::banana::laugh: Ej, det er ikk specielt morsomt, men det er dejligt at mærke, jeg er øm de steder, det er meningen... Er spændt på cykelturen på arbejde imorgen :wink:

Fortsat god søndag

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Fredag den 11. januar

Puha, det har været en hård uge på arbejde. Jeg er ikke kommet ned og træne som jeg skulle :nonono: Må ærligt indrømme, jeg ikke føler overskud til det, når jeg kommer hjem fra arbejde, da den som regel er 18-19 stykker inden jeg er hjemme... Så står den på aftensmad og afslapning/sovning på sofaen...

Har derfor forsøgt at møde ind tidligere, så jeg derfor kunne gå tidligere... Men ofte sker der alligevel et eller andet, som jeg bliver nødt til at tage mig af... Et forsøg kan ikke vente, når man først er igang med det. Arbejdet er meget vigtigt for mig lige for tiden, så det er gerne det, som kommer i første række...

Men men men... det kan ikke gå i længden... bliver nødt til at lave en ny dagsorden, så jeg kan få træningen ind i mit skema. Det er ikke nok kun at komme ned og træne i weekenden... Så derfor vil jeg i næste uge prøve at tage ned og træne inden arbejde i stedet for... Jeg er lidt priviligeret mht mødetider, så det burde kune lade sig gøre...

God weekend (en velfortjent én - mht arbejde i hvertfald :blush: )

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Har derfor forsøgt at møde ind tidligere, så jeg derfor kunne gå tidligere... Men ofte sker der alligevel et eller andet, som jeg bliver nødt til at tage mig af... Et forsøg kan ikke vente, når man først er igang med det. Arbejdet er meget vigtigt for mig lige for tiden, så det er gerne det, som kommer i første række...

Husk på at det ikkekun er for din egen skyd at du bør træne, dit arbejde er MINDST lige så interesseret i det, da det er dem der eller skal betale sygepenge når du ligger i sengen med ondt i ryggen :blush:

Det drejer sig om 1 dag ud af 5 arbejdsdage hvor du ikke kan overarbejde, det kan enhver arbejdsplads forstå.. !!

Men men men... det kan ikke gå i længden... bliver nødt til at lave en ny dagsorden, så jeg kan få træningen ind i mit skema. Det er ikke nok kun at komme ned og træne i weekenden... Så derfor vil jeg i næste uge prøve at tage ned og træne inden arbejde i stedet for... Jeg er lidt priviligeret mht mødetider, så det burde kune lade sig gøre...

Lyder som en god plan.. !! Selv om det klart vil være bedre hvis du kunne gå klokken 17 den ene dag om ugen hvor du ska træne, da kroppen som regel er mere frisk/stærk om eftermiddagen end om morgenen.. !!

Men hellere om morgnen end slet ingen træning.. !!

Ses måske i OBBC senere ?

Kram Nita

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 11. januar

Puha, det har været en hård uge på arbejde. Jeg er ikke kommet ned og træne som jeg skulle :nonono: Må ærligt indrømme, jeg ikke føler overskud til det, når jeg kommer hjem fra arbejde, da den som regel er 18-19 stykker inden jeg er hjemme... Så står den på aftensmad og afslapning/sovning på sofaen...

Har derfor forsøgt at møde ind tidligere, så jeg derfor kunne gå tidligere... Men ofte sker der alligevel et eller andet, som jeg bliver nødt til at tage mig af... Et forsøg kan ikke vente, når man først er igang med det. Arbejdet er meget vigtigt for mig lige for tiden, så det er gerne det, som kommer i første række...

Men men men... det kan ikke gå i længden... bliver nødt til at lave en ny dagsorden, så jeg kan få træningen ind i mit skema. Det er ikke nok kun at komme ned og træne i weekenden... Så derfor vil jeg i næste uge prøve at tage ned og træne inden arbejde i stedet for... Jeg er lidt priviligeret mht mødetider, så det burde kune lade sig gøre...

God weekend (en velfortjent én - mht arbejde i hvertfald :blush: )

Rikke

Hej Rikke,

Jeg forstår dig fuldt ud! :smile: Du skal regne med at du er i din opstartsfase mht træning og det er den der er den allersværeste :crazy: det er hårdt, det er tungt, du bliver træt osv osv :sleeping: derfor er det laaangt lettere at prioritere arbejdet, sofaen og afslapningen, hvilket også er helt naturligt, så du skal overhovedet ikke have dårlig samvittighed :smile:

Jeg synes det er super sejt at du allerede nu indser at den nuværende dagsorden ikke virker og derfor vil forsøge at ændre den! :4thumbup: De første mange år jeg trænede, var det også om morgenen inden arbejdet, fordi det var det der virkede for mig! Der er RIGTIG MANGE der har sagt alt det her (som Nita også nævner :tongue: ) om at det er "bedst" at træne om eftermiddagen :blahblah: men som hun også siger :wink: så er det bedre at du træner uanset tidspunkt, end at du ikke træner. Det allervigtigste er at du kommer ordentligt i gang og får det indarbejdet i din hverdag, så kan du altid rykke på det senere :smile:

og så bare ud over stepperne med dig! :4whip:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Husk på at det ikkekun er for din egen skyd at du bør træne, dit arbejde er MINDST lige så interesseret i det, da det er dem der eller skal betale sygepenge når du ligger i sengen med ondt i ryggen :blush:

Det drejer sig om 1 dag ud af 5 arbejdsdage hvor du ikke kan overarbejde, det kan enhver arbejdsplads forstå.. !!

Lyder som en god plan.. !! Selv om det klart vil være bedre hvis du kunne gå klokken 17 den ene dag om ugen hvor du ska træne, da kroppen som regel er mere frisk/stærk om eftermiddagen end om morgenen.. !!

Men hellere om morgnen end slet ingen træning.. !!

Ses måske i OBBC senere ?

Kram Nita

Ville oz helst selv træne om eftermiddagen, men ofte er det ligeså meget mig selv, som bliver helt grebet af mit arbejde :wub: Det er virkeligt spændende og jeg lærer SÅ meget i øjeblikket :w00t: Glæder mig, til jeg har lært så meget, at jeg kan planlægge min dag selv, så vil det oz blive nemmere at gå tidligere nogen dage...!!

Hej Rikke,

Jeg forstår dig fuldt ud! :smile: Du skal regne med at du er i din opstartsfase mht træning og det er den der er den allersværeste :crazy: det er hårdt, det er tungt, du bliver træt osv osv :sleeping: derfor er det laaangt lettere at prioritere arbejdet, sofaen og afslapningen, hvilket også er helt naturligt, så du skal overhovedet ikke have dårlig samvittighed :smile:

Jeg synes det er super sejt at du allerede nu indser at den nuværende dagsorden ikke virker og derfor vil forsøge at ændre den! :4thumbup: De første mange år jeg trænede, var det også om morgenen inden arbejdet, fordi det var det der virkede for mig! Der er RIGTIG MANGE der har sagt alt det her (som Nita også nævner :tongue: ) om at det er "bedst" at træne om eftermiddagen :blahblah: men som hun også siger :wink: så er det bedre at du træner uanset tidspunkt, end at du ikke træner. Det allervigtigste er at du kommer ordentligt i gang og får det indarbejdet i din hverdag, så kan du altid rykke på det senere :smile:

og så bare ud over stepperne med dig! :4whip:

M :elvis:

:flowers:

Tusind tak Maria... Det er dejligt at høre, for må ærligt indrømme jeg ikke er det store morgenmenneske, så har mine tvivl... Men én ting har Anita ret i, det er motiverer at have en log, for nu har jeg forpligtet mig :laugh:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 14. januar

Det har været en mærkelig weekend... Har været temmelig asocial og slet ikk gidet min computer... Ud over en fødselsdag lørdag, har jeg stort set ingenting lavet... Har været kronisk træt og sovet ret meget... Har sovet til 10-11 stykker... derudover sovet til middag og gået tidligt i seng :blink:

Ligeså begivenhedsløs min weekend har været ligeså begivenhedsrigt er denne uge startet... Her til morgen, da jeg cyklede på arbejde, var det bare så hårdt... Min cykel plejer seriøst ikke at føles så hård... Da jeg endeligt ankom på arbejdet, skulle jeg da lige tjekke min cykel... Ja, havde så et fladt fordæk :4whistling: :laugh:

Det var meningen, jeg skulle lære en ny analyse her til eftermiddag idag, men hende der skulle lære mig den, spurgte om vi ikke kunne vente til imorgen... Det tog mig ikke mange sekunder at bestemme mig for, at det var da helt i orden med mig og så var jeg ellers den der var daffet :yahoo: Da jeg ikke kunne opstøve en cykelpumpe, besluttede jeg at tage bussen hjem... Da jeg står og venter på den, kører en bil ind til siden... Det er en kollega, som selv skal ind til byen, så ender med jeg bliver kørt helt til døren. Virkeligt fornemt, men det er virkelig sådanne personer, jeg arbejder sammen med :bigsmile:

Det var egenlig meningen, jeg ville træne imorgen tidligt, men nu jeg fik tidligt fri, kunne jeg ligeså godt, tage ned og træne idag...

Dagens træning: Fullbody med læg

Benpresmaskine

1 x 12 rep x 90 lb (begge ben)

1 x 12 rep x 110 lb (begge ben)

2 x 12 rep x 50 lb (højre ben)

1 x 12 rep x 50 lb (venstre ben)

Seated leg curl

1 x 12 rep x 20 lb (begge ben)

1 x 12 rep x 25 lb (begge ben)

2 x 12 rep x 10 b (højre ben)

1 x 12 rep x 10 lb (venstre ben)

Seated calf raise

3 x 12 rep x 20 kg

Det kunne mærkes... mine ben var lige ved at bukke under, da jeg rejste mig op...!!

Bagskuldermaskine

3 x 12 rep x 5 kg

Kunne måske godt have puttet mere på i vægt, men skal lige vænne mig til at bruge den...!!

DB flad bryst pres

3 x 12 rep x 5 kg

Måske burde jeg have taget lettere håndvægte, da jeg sejlede ret meget rundt med dem :innocent: Og så kunne jeg slet ikke mærke, om jeg ramte brystet... Kunne mærke det alle andre steder end der...!!

Kabel triceps push down

1 x 12 rep x 15 kg -> overraskende nemt

2 x 9 rep x 15mkg -> Ja okay... der fik jeg udført det rigtigt :innocent::laugh:

Kabel low row

1 x 12 rep x 3 blokke

1 x 12 rep x 4 blokke

1 x 12rep x 5 blokke

Dejligt at komme ned og træne, men sådan har jeg det jo altid, når jeg først kommer afsted :crazy_pilot:

Cardio

Det blev så kun til 5 min på arctraineren :nonono: Kunne med det samme mærke at jeg var rigtig rigtig træt i min lænd :dry:

Det blev til ca 1 time 30 min

Mødte Anita dernede og hun fik lige givet mig et par gode råd med på vejen... Heldigt jeg har hende :wub:

Da jeg gik hjem, begyndte mit højre ben at opføre sig meget underligt... Engang imellem blev jeg nødt til at bøje i benet, da det truede med at krampe fuldstændigt i lysken :sneaky2: Men nu er det også min højre side, som er mest medtaget...!!

Det viste sig jo at være en hel go dag alligevel :cool:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

DB flad bryst pres

3 x 12 rep x 5 kg

Måske burde jeg have taget lettere håndvægte, da jeg sejlede ret meget rundt med dem :innocent: Og så kunne jeg slet ikke mærke, om jeg ramte brystet... Kunne mærke det alle andre steder end der...!!

Hej Rikke

Jeg tror nærmere du skal tage lidt tungere håndvægte :wink: Tit når man kører med "for let" vægt har man netop svært ved at styre dem og det føles nemt som om vægten sejler rundt over en.

Pøj pøj med træningen.

- Pia (Bambi)

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Hej Pia

Jeg tror nærmere du skal tage lidt tungere håndvægte :wink: Tit når man kører med "for let" vægt har man netop svært ved at styre dem og det føles nemt som om vægten sejler rundt over en.

Okay... det lyder jo godt :wink: Det vil jeg prøve næste gang...

Pøj pøj med træningen.

Mange tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tirsdag den 22. januar

Dagens træning

Cardio

30 min powerwalk

3.3 km

Onsdag den 23. januar

Dagens træning: Fullbody med mave

Liggende benpres

1 x 12 rep x klods 2 (begge ben)

1 x 12 rep x klods 3 (begge ben)

2 x 8 rep x klods 1 (højre ben)

1 x 8 rep x klods 1 (venstre ben)

Puha, jeg blev helt forpustet, da jeg tog første omgang med højre ben

Leg extension

1 x 12 rep x 20 lb (begge ben)

1 x 12 rep x 25 lb (begge ben)

1 x 12 rep x 30 lb (begge ben)

2 x 8 rep x 15 lb (højre ben)

1 x 8 rep x 15 lb (venstre ben)

Techno gym pull down

1 x 12 rep x 25 kg

1 x 10 rep x 30 kg

1 x 8 rep x 35 kg

Maskin flyes

1 x 12 rep x 10 kg

1 x 8 rep x 15 kg

1 x 3 rep x 15 kg

1 x 8 rep x 10 kg

Så var der bare udsolgt her

Maskin lateral raise

1 x 12 rep x 10 lb

1 x 10 rep x 10 lb

1 x 8 rep x 10 lb

Også udsolgt her

BB curl

3 x 12 rep x 10 kg

Abdominal flexion

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 12 rep x 25 kg

1 x 9 rep x 30 kg

Back extension

1 x 12 rep x 50 lb

1 x 12 rep x 55 lb

1 x 12 rep x 60 lb

Cardio

30 min powerwalk på løbebånd

3.1 km

5 min nedkøling

Fra ankomst til afgang 2 timer

God træning med en god koncentration :smile:

Der er allerede fremgang i øvelserne trods mit ringe fremmøde i centeret.

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 29. januar

De dage jeg har planlagt at skulle til træning, plejer jeg at vågne op med tanken, at jeg gider ikke idag... Idag var det lige modsat :w00t: Glædede mig fra morgenstunden af til at få fri, så jeg kunne komme ned og træne...

Jeg kom sent fra arbejde + jeg havde glemt mit medlemskort, så måtte lige hjem og vende, derfor var jeg først i OBBC kl 18

Med techno i ørene gik jeg igang med dagens program

Dagens træning: Fullbody med læg

Benpresmaskine

1 x 12 rep x 90 lb (begge ben)

1 x 12 rep x 110 lb (begge ben)

2 x 12 rep x 50 lb (højre ben)

1 x 12 rep x 50 lb (venstre ben)

1 x 12 rep x 130 lb (begge ben)

Seated leg curl

1 x 12 rep x 25 lb (begge ben)

1 x 12 rep x 35 lb (begge ben)

2 x 12 rep x 15 b (højre ben)

1 x 12 rep x 15 lb (venstre ben)

Seated calf raise

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 12 rep x 25 kg

1 x 12 rep x 30 kg

Bagskuldermaskine

1 x 12 rep x 5 kg

1 x 12 rep x 10 kg

1 x 7 rep x 12.5 kg

DB flad bryst pres

2 x 12 rep x 6 kg

1 x 12 rep x 7 kg

Jeg har stadig meget svært ved at fornemme denne øvelse... Er spændt på, om jeg kan mærke jeg har brugt musklen imorgen

Kabel triceps push down

1 x 12 rep x 10 kg

2 x 8 rep x 10 kg

Føler sgu ikke helt det fungerer :nonono:

Kabel low row

1 x 12 rep x 3 blokke

2 x 12 rep x 4 blokke

Enten så udfører jeg øvelsen forkert eller også er den bare ikke god til mig... jeg får ondt i lænden efter at have udført øvelsen... sidste gang jeg havde den på programmet, endte det med, at jeg ikke kunne gennemføre cardio, da det gjorde ondt

Hyperextension

1 x 12 x mig

1 x 10 x mig

1 x 2 x mig

Kunne slet ikke fuldføre idag, da det gjorde :4ranting: ondt

1 times styrketræning

Cardio

Crosstrainer og Octane var optagede, så hijackede et løbebånd til stille og rolig gåning, da jeg havde nogle artikler fra arbejdet, jeg skulle have læst igennem...

5 km på 1 time (eller rettere 59 min 59 sek :wink: da løbebåndet standesede af sig selv)

Det var rigtig dejligt at få trænet... sidder dog nu med ondt i min lænd :dry: så blir nødt til at finde ud af, hvad der går galt

Nu vil jeg slappe af med min - noget sene - aftensmad :4mewantfood:

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Kabel triceps push down

1 x 12 rep x 10 kg

2 x 8 rep x 10 kg

Føler sgu ikke helt det fungerer :nonono:

Hvis ikke rebet fungere, så skift over og prøv nogle af de andre typer håndtag i stedet for.. ! Jeg kan f.eks. heller ikke selv lide rebet, men det er meget individuelt hvad der fungerer for en.. !

Kabel low row

1 x 12 rep x 3 blokke

2 x 12 rep x 4 blokke

Enten så udfører jeg øvelsen forkert eller også er den bare ikke god til mig... jeg får ondt i lænden efter at have udført øvelsen... sidste gang jeg havde den på programmet, endte det med, at jeg ikke kunne gennemføre cardio, da det gjorde ondt

Hvis den har gjort ondt i ryggen begge gange, hvorfor har du så lavet den :blink: Du skal huske du har en diskusprolaps, hvorfor du skal stoppe hvis det gør ondt (hvilket man nu generelt skal gøre, træningen skal ikke gøre ondt).. !!

Fremover synes jeg bare du skal holde dig til "TechnoGym pull-down" som rygøvlese på begge dage, så du undgå "kabel low row", med mindre dne også gør ondt i ryggen....

//Anita

P.s. Jeg kan se du ikke skriver øvelserne i den rækkefølge du laver dem i centret.. !! Det synes jeg du skal gøre, så det nemmere for loglæserne.. !

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke rebet fungere, så skift over og prøv nogle af de andre typer håndtag i stedet for.. ! Jeg kan f.eks. heller ikke selv lide rebet, men det er meget individuelt hvad der fungerer for en.. !

Nårh ja det sagde du oz, da du viste mig den, det skader jo ikke at tænke lidt selv :innocent:

Hvis den har gjort ondt i ryggen begge gange, hvorfor har du så lavet den :blink: Du skal huske du har en diskusprolaps, hvorfor du skal stoppe hvis det gør ondt (hvilket man nu generelt skal gøre, træningen skal ikke gøre ondt).. !!

Første gang jeg kørte øvelsen, var det først da jeg stod på cardiomaskinen, jeg kunne mærke lænden... Jeg tænkte, at det måske kunne være pga denne øvelse, da jeg ikke havde kørt en øvelse for lænden, men var på daværende tidspunkt ikke sikker... Derfor jeg ville afprøve igen.

Fremover synes jeg bare du skal holde dig til "TechnoGym pull-down" som rygøvlese på begge dage, så du undgå "kabel low row", med mindre dne også gør ondt i ryggen....

Den har jeg det rigtig godt med, så det vil jeg gøre :smile:

P.s. Jeg kan se du ikke skriver øvelserne i den rækkefølge du laver dem i centret.. !! Det synes jeg du skal gøre, så det nemmere for loglæserne.. !

Den vil jeg skrive bag øret

Vi snakkes

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 5. februar

Det har været en rigtig god dag på arbejde. Det har været stille og roligt samtidig med, at jeg fik nået en del. Det var ikke ligefrem energien og lysten der trak idag, men kom afsted :blush:

Dagens træning: Fullbody med mave

Puha, synes der var mange mennesker nede i centret idag.

Liggende benpres

1 x 12 rep x klods 2 (begge ben)

1 x 12 rep x klods 3 (begge ben)

1 x 12 rep x klods 4 (begge ben)

Tænkte rent faktisk på idag, at det var blevet nemmere at cykle og det kan meget vel passe :bigsmile:

2 x 12 rep x klods 1 (højre ben)

1 x 12 rep x klods 1 (venstre ben)

1 x 4 rep x klods 2 (højre ben)

1 x 4 rep x klods 2 (venstre ben)

Skulle lige prøve :innocent: Det varer dog lidt, inden jeg kan klare klods 2 med et ben af gangen. Fik også at vide, at jeg skal passe på min ryg og derfor skal vente med at stige i kg til jeg kan tage 3 sæt á 15 rep med klods 1 pr ben.

Denne øvelse kan virkelig få min puls i vejret og sveden frem på panden... Bliver gerne helt forpustet, når jeg kører den (og nej, jeg glemmer ikke at trække vejret :wink: ) Jeg er rigtig glad for øvelsen

Det var meningen jeg ville køre leg extension lige efter, men maskinen var optaget...

Maskin lateral raise

2 x 12 rep x 10 lb

1 x 8 rep x 15 lb

1 x 6 rep x 15 lb

Da jeg satte mig på sædet røg jeg liiige i bund... havde vist ikke fået indstillet det ordenligt :innocent::laugh:

Leg extension

1 x 12 rep x 30 lb (begge ben)

1 x 9 rep x 35 lb (begge ben)

3 x 11 rep x 15 lb (højre ben)

2 x 11 rep x 15 lb (venstre ben)

Da jeg skulle til at tage første sæt kunne jeg slet ikke forstå det skulle være så tungt... havde glemt at ændre indstillingen fra den forrige... ved ikke lige, hvor min vågenhed er idag :laugh:

Ville gerne køre Maskin flyes, men hver gang jeg kom forbi, var den optaget...

Abdominal flexion

2 x 12 rep x 25 kg

2 x 12 rep x 30 kg

Back extension

2 x 12 rep x 55 lb

2 x 12 rep x 60 lb

2 x 12 rep x 65 lb

Torso rotation

1 x 12 rep 45 lb (højre side)

1 x 12 rep 45 lb (venstre side)

Startede ud med 25 lb, men fik at vide, jeg sagtens kunne tage mere, hvilket jeg jo så oz kunne... maskin flyes blev ledig, så skyndte mig at smutte hen til maskinen... derfor de få sæt...

Maskin flyes

1 x 12 rep x 10 kg

2 x 10 rep x 10 kg

1 x 6 rep x 15 kg

BB curl

3 x 12 rep x 10 kg

Kørte med ret kort pause mellem sættene

Technogym pull-down

1 x 12 rep x 25 kg

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 10 rep x 30 kg

1 x 8 rep x 35 kg

Det var en god træning, men det er det jo som regel :smile: Det tog halvanden time (det plejer at tage én time), men der var også lidt snakken ind imellem + at der var mange om maskinerne idag.

Cardio

Det blev ikke til mere end de obligatoriske 10 min idag. Og som sædvanlig var hverken arctrainer eller octane ledige, så endte igen igen på et løbebånd...

10 min - 5 km/h - 5 % stigning - distance 0.83 km

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Da jeg satte mig på sædet røg jeg liiige i bund... havde vist ikke fået indstillet det ordenligt :innocent::laugh:

+

Da jeg skulle til at tage første sæt kunne jeg slet ikke forstå det skulle være så tungt... havde glemt at ændre indstillingen fra den forrige... ved ikke lige, hvor min vågenhed er idag :laugh:

=

:wacko::4slap:

Godt at se der stadigvæk er gang i dig.. !!

Går ud fra vi ses igen der nede på torsdag :4signme:

KnuZ Nita

Link to comment
Share on other sites

Godt at se der stadigvæk er gang i dig.. !!

Går ud fra vi ses igen der nede på torsdag :4signme:

KnuZ Nita

Tak tak

Det er i hvertfald min intention at dukke op på torsdag :smile:

Men puha, hvor var det hårdt at komme op idag... min krop var bare tung... men kunne så slet heller ikke sove igår aftes :dry: Min krop er endnu ikke vant til at gå "tidligt" i seng, men det kommer forhåbentligt snart... det bliver rart at få en ordenlig døgnrytme, så jeg også kan få noget mere energi

Det kan være jeg skal tage et ordenligt kamera med på torsdag, så jeg kan ta et godt billede af dine psyko vener :laugh:

Knus Rikke

Link to comment
Share on other sites

Tak tak

Det er i hvertfald min intention at dukke op på torsdag :smile:

Men puha, hvor var det hårdt at komme op idag... min krop var bare tung... men kunne så slet heller ikke sove igår aftes :dry: Min krop er endnu ikke vant til at gå "tidligt" i seng, men det kommer forhåbentligt snart... det bliver rart at få en ordenlig døgnrytme, så jeg også kan få noget mere energi

Gi det lidt tid, så kommer det af sig selv når kroppens indre ur bliver stillet om.. !!

Det kan være jeg skal tage et ordenligt kamera med på torsdag, så jeg kan ta et godt billede af dine psyko vener :laugh:

Knus Rikke

Må du da gerne.. Jeg skal godt nok træne bryst og triceps, men man kan da altid lege lidt BB og curle lidt :laugh:

Knuz Nita

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share