Rikke's log


Rikke B. M.
 Share

Recommended Posts

Skal, skal ikke

Jeg er virkeligt stolt af mig selv lige nu :bigsmile: Vi har lige haft vores ugentlige fællesmøde på arbejdet, hvor vi får brød og virkelig god ost serveret... I dagens anledning var der også brunsviger, da vi har en kollega, som forlader os... Må indrømme, jeg seriøst overvejede et øjeblik at tage et stykke og så evt. droppe en proteinkage senere... Men jeg tog IKKE et stykke :w00t: Og jeg lod den gode ost og bolle være og sad pænt med min medbragte diæt-mad...

Så på søndag ved jeg godt, hvad jeg skal forkæle mig selv med :wink: BRUNSVIGER :4mewantfood:

Rikke

Godt gået :1356: (men nu har jeg altså fået lyst til fynsk brunsviger :blush:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dejligt at se ryggen er ved at være i bedring og at du nu kan få kørt noget mere cardio ind i programmet.... Og jeg er sikker på at vægten og motivationen får et stort ryk i den rigtige retning, når først du ser resultatet af den øgede mængde cardio.. !!

Det er super dejligt at kunne føle sig som menneske igen :smile: Og glæder mig til jeg kan få taget mig sammen til at komme rigtig igang med de der PW, det har jeg sq ikke været for god til :bottom: Sætter vækkeuret hver morgen, men er desværre aaalt for god til at ha ondt af mig selv om morgenen :nonono:

Super flot... !!

Og hvis du vidste hvor mange kcal der er i et stykke brunsviger til sammenligning med dine proteinkager ville du få dig et stort chok... !! Du kan spise ret mange proteinkager før det nærmer sig 1 brunsvige kage :bigsmile:

Var godt klar over, at der ville være forskel, men så stor forskel, som du antyder... klapper lige mig selv på skulderen igen :wink:

(men nu har jeg altså fået lyst til fynsk brunsviger :blush:)

Jeg skal nok sætte et billede i loggen af min brunsviger :tongue: Kan det ikke hjælpe lidt på det :rolleyes: Kan man ikke få brunsviger i din del af jylland...??

Link to comment
Share on other sites

Dagens "træning"

Så fik jeg gået den første powerwalk :yo: og typisk mig, får jeg taget mig sammen, når det regner aller mest :laugh: så var totalt gennemblødt, da jeg kom hjem... Og for at efterabe Anita lidt, vil jeg også holde styr på km-tallet :tongue:

Powerwalk

41 min - 3,8 km

Nu vil jeg gå ind under dynen og få varmen igen :cold:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal nok sætte et billede i loggen af min brunsviger :tongue: Kan det ikke hjælpe lidt på det :rolleyes: Kan man ikke få brunsviger i din del af jylland...??

Nej, de kan slet ikke finde ud af at lave Brunsviger herovre heldig/uheldigvis :tongue:

Dagens "træning"

Nu vil jeg gå ind under dynen og få varmen igen :cold:

Rikke

Rigtig godt gået :superman: Håber ikke du bliver syg.... Har du Hunden med på PW eller kan den ikke følge med ?

Link to comment
Share on other sites

Nej, de kan slet ikke finde ud af at lave Brunsviger herovre heldig/uheldigvis :tongue:

Det er jo både godt og skidt :tongue: men så kan man jo bage én selv :wink:

Nu er jeg normalt ikke den der tænker på brunsviger først, men den igår så bare god ud, men sådan er det som regel med det, man ikke må få fingre i :laugh:

Rigtig godt gået :superman: Håber ikke du bliver syg.... Har du Hunden med på PW eller kan den ikke følge med ?

Jeg kan ikke have hunden med på PW, ikke hvis jeg skal holde tempoet og pulsen oppe... men nu bor min hund normalt ikke hos mig, så det er som regel ikke et problem... Men til gengæld passer jeg hund for en veninde i en uge, den ankom i morges, så der kommer jeg til at få gået nogle ture :bigsmile: Prøvede at PW med den her til morgen, men den kan slet ikke følge med, så måtte bære den til sidst :laugh:

post-17589-1204381711_thumb.jpg

:wub: Synes hun er super dejlig, men min egen står nu mit hjerte nærmest og sådan skal det jo også være :blush:

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Diæt - uge 1

Jeg har været på diæt siden mandag og er overrasket over, hvor nemt det har været mht. maden :smile: Til gengæld er cardioen ikke blevet passet, da jeg er temmelig god til at have ondt af mig selv om morgenen og har været enormt træt om aftenen :nonono:

Jeg har vejet mig idag og taget mine cm-mål. Havde godt nok fået at vide, at jeg skulle gøre det fredag :innocent: så der vil det blive gjort fremover :blush:

Vægten: 61,6 --> 60.0 --> 1,6 kg tabt :4thumbup:

Nu skal jeg bare have gang i cardioen, så dette kan fortsætte, da man ikke lige så nemt får kiloene foræret, som i uge 1.

God søndag på mol

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke have hunden med på PW, ikke hvis jeg skal holde tempoet og pulsen oppe... men nu bor min hund normalt ikke hos mig, så det er som regel ikke et problem... Men til gengæld passer jeg hund for en veninde i en uge, den ankom i morges, så der kommer jeg til at få gået nogle ture :bigsmile: Prøvede at PW med den her til morgen, men den kan slet ikke følge med, så måtte bære den til sidst :laugh:

Rikke

:laugh::laugh: Jamen, det giver da også lidt ekstra at slæbe rundt med en hund under armen på PW.

Diæt - uge 1

Vægten: 61,6 --> 60.0 --> 1,6 kg tabt :4thumbup:

Rikke

Tilykke Rikke, det er super flot gået, virkelig flot resultat :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 2. marts

Cardio

20 min på ArcTrainer

Kcal: 221

Incline/Resistance: 5/35

20 min på Octane

Kcal: 236

Stride/Level: 21/12-8

Startede ud med level på 12, men til sidst kunne jeg næsten ikke holde maskinen igang, så fik besked på at sætte level ned... Det gik også meget bedre og havde meget bedre flow til sidst... dejligt... men skal lige vænne mig til, hvordan maskinerne fungerer :smile:

Er overrasket over, hvor hurtigt tiden rent faktisk gik, og nu har jeg det dejligt tilpas :bigsmile:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 3. marts

Jeg vejede mig her til morgen og blev meget overrasket over, at jeg kun havde taget 800g på efter spisedag igår... og efter pw og toiletbesøg var jeg nede på + 200g... ved godt at det er småting, men skulle lige tjekke vægten alligevel :blush: men har en mistanke om, at det godt kunne komme snigende imorgen :sneaky2:

Diætens første morgen-PW :w00t: endeligt lykkedes det :wink:

Jeg havde sat vækkeuret til kl 6, men da det ringede, klappede jeg det som sædvanligt en, så det først ringede igen kl 7... havde lige snoozed en enkelt gang, da jeg fik en besked fra Anita, at hun håbede jeg fik en god dag med masser af cardio :p Så tog :devil: fat i mig... jeg skulle ikke endnu engang fortælle, at jeg ikke havde fået gået min PW :nonono: Så derfor tog jeg mig sammen og kom afsted :superman:

Morgen-PW

Tid: 30 min

Km: 3,1

Efter PW skulle jeg lufte den hund jeg passer i denne uge. Hun har en fast rytme med, at hun skal :4pooh: om morgenen... og hun ville bare ikke, så endte med at gå længe med hende, men måtte til sidst alligevel gi op, med en viden om, at jeg godt vidste, hvad jeg ville komme hjem til efter arbejde :mad: Men men men, jeg behøved ikke vente til efter arbejde... fandt ud af, at hun havde skidt imens jeg var ude og pw, så måtte også bruge ekstra tid på at tørre op efter hende :dry: var simpelthen så gal...!!

Kom ret sent på arbejde og da jeg ankom, stod der to store flag udenfor døren til mit kontor :bigsmile: Har haft en rigtig god dag :happy: og hvor er hunden bare sød nu her til aften :wub::wink:

Mht styrketræning kan det være, jeg lægger det onsdag-fredag i denne uge, i stedet for tirsdag-torsdag som jeg plejer... har en del der skal nås på arbejdet i morgen + det er nyt for mig, så har ingen anelse om, hvor lang tid det tager :blush:

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med fødselsdagen

og

Tillykke med den første morgen PW

synes nu godt hunden kunne have givet dig en lidt pænere fødselsdagsgave :laugh:

Hej, mange tak :bigsmile:

Ja, jeg synes oz den kunne have behandlet mig noget pænere, men den blev tilgivet om aftenen, da den bare blev mere og mere sød :wub:

Link to comment
Share on other sites

Min elskede Molli

Har lige fået de mest sørgelige nyheder... Min elskede hund er kommet på dyrehospitalet og de ved ikke , om hun overlever natten :crybaby:

Hun har engang imellem fået epileptiske anfald, men ikke så alvorligt, at dyrelægerne ville gøre noget ved det. I nat havde hun to anfald og i løbet af dagen har hun haft rigtig rigtig mange anfald... Min mor havde været en tur i Tyskland og da hun kommer hjem, er der ingen Molli, der kommer hende glad i møde. Overalt i huset er der spor efter hende, i form af potteplanter der er væltet osv. Min moster får kørt min mor og Molli til dyrlægen og bare i bilen har hun 4 anfald eller mere. Hvis hun overlever natten, kan vi være heldige, at hun kan leve på piller resten af livet (forhåbentligt et laaangt liv :hands: ) Men chancen er desværre lille, da hun har haft så mange anfald på så kort tid. Det kan sammenlignes med at løbe et marathon ved hvert enkelt anfald og det kan hendes lille krop ikke tåle i længden :unhappy:

Så nu er der kun at vente, til vi får besked imorgen... Sikke en lang nat det bliver

Rikke :cry3:

Link to comment
Share on other sites

Hej Rikke

Håber lille Molli har klaret den :please:

Hej Marie :flowers:

Har snakket med min mor idag og hun kunne fortælle, at hun har overlevet og er begyndt at vågne op :w00t: Men der er stadig lang vej endnu, da hun er lidt medtaget af de mange anfald... De vil beholde hende til imorgen og hun er fra nu af på piller mod epilepsi... Det er ikke alle hunde de virker på, så hun kan risikere at få anfald igen, men det tager vi derfra... Så lige nu har jeg åndet lettet op og kan se bare lidt positivt på det :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hej Marie :flowers:

Har snakket med min mor idag og hun kunne fortælle, at hun har overlevet og er begyndt at vågne op :w00t: Men der er stadig lang vej endnu, da hun er lidt medtaget af de mange anfald... De vil beholde hende til imorgen og hun er fra nu af på piller mod epilepsi... Det er ikke alle hunde de virker på, så hun kan risikere at få anfald igen, men det tager vi derfra... Så lige nu har jeg åndet lettet op og kan se bare lidt positivt på det :blush:

Det er jeg glad for at høre, at hun har det bedre. Så må vi bare håbe, at pillerne hjælper og at I snart kan få hende med hjem igen.

Link to comment
Share on other sites

Så skete det utænkelige :cry3:

Molli er død. Hun var ellers begyndt at komme til sig selv i løbet af natten, så var begyndt at turde håbe. Men omkring middagstid stoppede hendes hjerte... De prøvede at genoplive hende, men hun havde givet op :crybaby:

Vi fik efterfølgende at vide, at de havde prøvet at komme i kontakt med hende, men at hun ikke reagerede på noget som helst, så hvis hun havde overlevet, ville hun højst sandsynligt have været hjerneskadet :unhappy: Så prøver at sige til mig selv, at det er det bedste for hende og at hun er et bedre sted nu... Fuck, hvor er jeg bare ked af det... Har mere eller mindre tudet hele aftenen.

I morgen henter vi hende hos dyrelægen og tager hjem og begraver hende i min mors have. Jeg er simpelthen nødt til at se hende en sidste gang. Er bare helt smadret... Min lille dejlige hund :4goodbye:

Sov sødt min kære Molli post-17589-1204749963.gif

post-17589-1204751187_thumb.jpg

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Kære Rikke

Hvor gør det mig ondt for dig, det er en frygteligt at miste sin hund! Og selv om hjernen siger at det var bedst for Molli, er man jo alligevel helt knust. Sender dig masser af positive tanker.

Knus Razz

:flowers: Tak skal du have, det har jeg virkeligt også brug for lige nu...

Har det faktisk bedst, når jeg er på arbejde, for så kan tankerne blive tvunget i andre retninger...

Vi var ude og hente hende igår og fik hende begravet hjemme... Kan mærke på mig selv, det var det rigtige at gøre, men fuck, hvor var det hårdt at hun ikke reagerede, når man rørte ved hende... hun lignede en der sov... lå på nøjagtig samme måde med krydsede ben... men det var en god måde at få sagt farvel på :4goodbye: da det var overstået...

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Hej Rikke,

Er rigtig ked af det på dine vejne. Har selv 2 katte, som betyder så meget for mig. Man kommer til at holde ubeskrivelig af sine kæledyr!! Aldrig let at sige farvel...

Mange tanker til dig :flowers:

Hilsner fra

Tina

Hej Tina

Tusind tak :flowers:

Det har du fuldstændig ret i... Det gør fandeme ondt, når de dør fra én... Og synes ikke hun kan tillade sig det... Det er bare ikke retfærdigt :unhappy:

Men når det så er sagt, er det det bedste, frem for en hjerneskadet hund, som man sikkert var blevet irriteret på :unhappy: det ville aldrig have været ens lille søde Molli

Men uanset hvad, er det slet ikke sjovt det her post-17589-1204891653.gif

Link to comment
Share on other sites

Hej Rikke.

Håber du er kommet nogenlunde igennem weekenden :flowers: og at du til trods for en rigtig møg-uge i sidste uge, har det nogenlunde.

Kæmpe knus Marie

Hej Marie

Hvor er du sød :smile::flowers:

Jeg har det helt klart bedre som dagene går... er selfølgelig stadig ked af det og får dårlig samvittighed, når jeg har det okay og kan lave sjov...

Og så har jeg fået talt med nogle personer og fået en masse at vide omkring Border Terriers, som jeg ikke vidste... Molli havde tilsyneladende noget der hedder Canine Epileptoid Cramping Syndrome (CECS) også kaldet Spikes disease, som er specielt for bordere pga en gen-mutation i den race... Så vi kunne ikke gøre noget, da medicin mod alm. epilepsi ville have forværret det... det er ikke særligt kendt hos dyrlægerne, så det er et tilfælde, vi har fundet ud af det...

Og så til de gode nyheder: Vi skal til Søndersø og se på Border-hvalp idag :wub: Vi skal KUN kigge, men det skal da nok ende med, at vi forfalder til én af dem... Den bedste måde at komme over en elsket hund er at anskaffe en ny... selvom Molli aldrig vil blive glemt...!!

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Og så har jeg fået talt med nogle personer og fået en masse at vide omkring Border Terriers, som jeg ikke vidste... Molli havde tilsyneladende noget der hedder Canine Epileptoid Cramping Syndrome (CECS) også kaldet Spikes disease, som er specielt for bordere pga en gen-mutation i den race... Så vi kunne ikke gøre noget, da medicin mod alm. epilepsi ville have forværret det... det er ikke særligt kendt hos dyrlægerne, så det er et tilfælde, vi har fundet ud af det...

Og så til de gode nyheder: Vi skal til Søndersø og se på Border-hvalp idag :wub: Vi skal KUN kigge, men det skal da nok ende med, at vi forfalder til én af dem... Den bedste måde at komme over en elsket hund er at anskaffe en ny... selvom Molli aldrig vil blive glemt...!!

Rikke

Spikes disease?? Nej det har jeg heller aldrig hørt om :blink: Men det er nu altid meget rart at få en forklaring, ikke fordi det ændre på noget, men så ved man da hvad der er sket.

Uha uha uha, det er farligt at tage ned og kigge på hvalpe :wub: Men jeg tror også det er bedst, at få én i huset hurtigt, der er så tomt uden, når man er vant til at have dem omkring sig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share