Rikke's log


Rikke B. M.
 Share

Recommended Posts

Ny border i familien

Det er godt nok gået hurtigt, men groft sagt, så er den nemmeste måde at komme over et tab, at skaffe sig en ny... Jeg vil aldrig glemme Molli, hun vil altid være min første hund, som var enestående mine i øjne...

Vi var en tur i Søndersø idag og se på hvalpe :wub: og selvfølgelig faldt vi for én af dem. Det er såkaldt stueopdræt... Det er hos en privat familie, som var utroligt søde og venlige... Vi mødte også hvalpenes forældre, som virkede sunde og velafbalancerede. På det øverste billede til venstre har vi far Murphy og på det øverste til højre har vi mor Celine:

post-17589-1205183958_thumb.jpg

På det nederste billede har vi så det nye medlem af familien :wub: 2½ uge gammel og havde først lige fået øjne for et par dage siden... Vi skal have hende hjem den 25. april. Det er en underlig følelse, for glæder mig selfølgelig til at få hende hjem, men det er jo pga en trist situation... Men må sige, at vi var glade for, at vi ikke allerede skulle have den med hjem idag, for det havde været alt for tidligt... Det er fint nok, at kunne nå at vænne sig til tanken :blush:

Ang. diæt, træning osv, vil der komme en opdatering imorgen.

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Diæt-uge 2

Det var meningen, jeg skulle have styrketrænet onsdag og fredag i sidste uge pga. arbejde... Men da jeg tirsdag-onsdag fik meget dårlige nyhder, mistede jeg fuldstændig gejsten... Derfor blev det kun til 30 min PW mandag morgen... Trods dette tabte jeg mig i løbet af ugen... Det var dog ikke på den rigtige måde, da jeg ikke fik spist det jeg skulle, da jeg ikke rigtig havde appetit... Jeg fik først målt og vejet mig søndag, da jeg blev hos min mor fra tordag til lørdag, og derfor ikke havde mulighed for at bruge min egen vægt... Fra nu af, SKAL dette gøres om fredagen...!!

Vægten: 60,0 --> 59.4 --> 0,6 kg tabt (totalt 2.0 kg)

Jeg skal have lavet en ny plan mht. cardio/PW, da jeg slet ikke kan tage mig sammen til det om morgenen... Dette kan/vil blive ændret løbende, men i denne uge ser det således ud:

Tirsdag: 15 min interval efter styrketræning

Onsdag: 40 min cardio-runde i OBBC

Torsdag: 15 min interval efter styrketræning

Fredag: 40 min cardio-runde i OBBC

Lørdag: 30 min morgen PW + 40 min cardio-runde i OBBC

Søndag: 30 min morgen PW

Tirsdag den 11. marts

Det var ikke ligefrem lysten der drev værket idag, men jeg ved, at hvis jeg giver mig lov til at udskyde træningen, ender jeg med at udskyde den resten af ugen, hvilket ikke går :blush:

Dagens træning: Fullbody 1 med fokus på ben

Seated Legpress

1 x 12 rep x 120 lb

1 x 12 rep x 125 lb

1 x 12 rep x 130 lb

1 x 12 rep x 135 lb

1 x 12 rep x 140 lb

1 x 12 rep x 145 lb

1 x 12 rep x 150 lb

Ville lige se, hvor meget jeg kunne klare og som det kan ses, kan jeg sagtens starte med højere vægt, end jeg har gjort hidtil

Leg Extension

1 x 12 rep x 35 lb

1 x 12 rep x 40 lb

1 x 12 rep x 45 lb

1 x 10 rep x 50 lb

supersættet med

Seated Leg Curl

1 x 12 rep x 35 lb

1 x 12 rep x 40 lb

1 x 10 rep x 45 lb

1 x 8 rep x 45 lb

BB Liggende Yates Row

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 10 rep x 25 kg

1 x 12 rep x 25 kg

skulle være supersættet med

Seated Calf Raise

men det gjorde skide ondt i mit højre knæ bare jeg prøvede at løfte lidt med benet :mad: håber fandeme ikke jeg også skal til at døje med knæet :nonono:

DB Brystpres

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg --> det viste sig, jeg ikke har udført den rigtigt, så gik ned i vægt og koncentrerede mig om teknikken

1 x 12 rep x 2 @ 5 kg

1 x 12 rep x 2 @ 5 kg

1 x 12 rep x 2 @ 5 kg

supersættet med

DB Curl

1 x 12 rep x 2 @ 5 kg

1 x 10 rep x 2 @ 5 kg

1 x 12 rep x 2 @ 5 kg

1 x 12 rep x 2 @ 5 kg

Dips i maskine

1 x 12 rep x klods 3

1 x 12 rep x klods 3

1 x 12 rep x klods 4

1 x 12 rep x klods 4

supersættet med

Maskin Incline Skulderpres

1 x 12 rep x 15 kg

1 x 10 rep x 15 kg

1 x 10 rep x 15 kg

1 x 9 rep x 15 kg

Hyperextension på bold

1 x 12 rep x mig

1 x 12 rep x mig

1 x 12 rep x mig

supersættet med

Abdominal Flexion

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 12 rep x 25 kg

1 x 12 rep x 30 kg

Tid: 1 time 45 min

Intervaltræning på AT

15 min, level 3

Selvom jeg ikke fik lavet intervaltræning i sidste uge, kan jeg allerede mærke en forbedring... mine ben "kommer sig" allerede meget hurtigere, så jeg rent faktisk kan udføre noget mellem intervallerne :4thumbup:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Hej Rikke.

Dejligt at se, at der var været gang i dig, trods alt det triste.

Og fint vægttab :superman:

Jeg kan sagtens forstå, at du ikke er så glad for morgen PW. Jeg har heller aldrig kunne tage mig samme til motion om morgenen før arbejde. Egentlig lidt træls, for det ville jo være meget rart at få "overstået", så man kan få lidt mere ud af resten af dagen. Men jeg tror bare, at man enten er et A eller B menneske.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Godmorgen Rikkepost-15167-1205301969.gif

Har læst lidt med i din log. Tillykke med vægttabet. :yahoo: 59 kg er jo ikke vildt meget :wink: .Men afhænger selvfølgelig af hvor trænet du er? :wink: Hvor lang ned forventer du at skulle? og hvor høj er du? :smile:

Ærgeligt med dig hund :cry: , jeg kan sagtens forstå at du er trist over det. :unhappy:

Den nye ser nu sød ud, :bigsmile: jeg må indrømme, at jeg bliver mere rørt over hundehvalpe end børn, og var selv ved at gå i selvsving i sidste uge da der var en schæferhvalp :wub: . De er bare så søde. :yo: ..

Du have en fantastisk dagpost-15167-1205301993.gif.

De bedste hilsner

Signe :banana3:

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen (formiddag :laugh: ) Signe

Har læst lidt med i din log. Tillykke med vægttabet. :yahoo: 59 kg er jo ikke vildt meget :wink: .Men afhænger selvfølgelig af hvor trænet du er? :wink: Hvor lang ned forventer du at skulle? og hvor høj er du? :smile:

Mange tak :smile: Jo, nu er jeg ikke specielt høj eller trænet :blush: så 59 kg er lige pludseligt ikke så meget igen... jeg er nemlig ikke mere end 154 cm høj... og hvor langt ned jeg skal, har jeg ikke rigtigt fundet ud af endnu... tror jeg tager det lidt, som det kommer, men omkring begyndelsen af 50 kg er nok ikke meget galt :wink:

Ærgeligt med dig hund :cry: , jeg kan sagtens forstå at du er trist over det. :unhappy:

Den nye ser nu sød ud, :bigsmile: jeg må indrømme, at jeg bliver mere rørt over hundehvalpe end børn, og var selv ved at gå i selvsving i sidste uge da der var en schæferhvalp :wub: . De er bare så søde. :yo: ..

Ja, det er sq trist, men nu kan jeg heldigvis se frem til den lille ny, og ja, den er total nuser :wub:

(og mellem os to, er jeg pt også mere til hunde end børn)

Du have en fantastisk dagpost-15167-1205301993.gif.

Mange tak og i lige måde :hippy:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 12. marts

Har godt nok gået rundt i min egen verden idag... Efter arbejde skulle jeg på apotek og posthus + handle lidt ind... Så står jeg på posthuset og skal have udleveret en pakke, hvorfor hun spørger om ID... Self, så åbner tasken for at finde min pung frem, men der er ingen pung :blink: den ligger så hjemme på køkkenbordet... Jeg er virkeligt glad for, at jeg ikke tog på apoteket først, for så havde det været pænt pinligt, når jeg stod og ikke ville kunne betale for mine ting :laugh:

Da jeg var færdig med cardioen i OBBC, hængte jeg nøglen til skabet på maskinens håndtag, mens jeg fik taget min langærmer på og så går jeg ellers ned til omklædningen... kan self ikke komme ind i mit skab, for nøglen hænger stadig ovenpå :raisebrow: Sådan har hele min dag været :blush:

Ja, og så oveni det hele, har jeg fået min mens, selvom jeg ikke burde, da jeg er midt i en pakke... Vil ikke ligefrem påstå, det kører for mig idag :nonono:

Dog havde jeg ingen problemer med at komme afsted idag :smile:

Octane:

Tid: 20 min

Stride/Level: 23/7-6

Kcal: 293

Det var en hel fornøjelse idag, nu jeg har fået maskinen indstillet ordenligt :4thumbup:

ArcTrainer:

Tid: 7 min

Program/Level: Cardio/3

Kcal: 63...?? Der var faldet en sveddråbe ned på mit papir, så kan altså ikke huske det helt præcist

Cardio-programmet faldt ikke lige i min smag, så ændrede det til manuel, som passede bedre til mit humør

Tid: 13 min

Incline/Resistance: 3/20-25

Kcal: 106

Var totalt tappet for energi til sidst og møg-sulten, så kom altså til at overfalde en gulerod, da jeg kom hjem :innocent: Det var én af de små, så mon ikke ca 40 gram passer meget godt...?? Det er i hvertfald det, som jeg har trukket fra mine grøntsager til aftensmaden :blush:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 12. marts

Har godt nok gået rundt i min egen verden idag... Efter arbejde skulle jeg på apotek og posthus + handle lidt ind... Så står jeg på posthuset og skal have udleveret en pakke, hvorfor hun spørger om ID... Self, så åbner tasken for at finde min pung frem, men der er ingen pung :blink: den ligger så hjemme på køkkenbordet... Jeg er virkeligt glad for, at jeg ikke tog på apoteket først, for så havde det været pænt pinligt, når jeg stod og ikke ville kunne betale for mine ting :laugh:

:laugh::laugh: Håber ikke du havde for langt hjem :bigsmile:

Var totalt tappet for energi til sidst og møg-sulten, så kom altså til at overfalde en gulerod, da jeg kom hjem :innocent: Det var én af de små, så mon ikke ca 40 gram passer meget godt...?? Det er i hvertfald det, som jeg har trukket fra mine grøntsager til aftensmaden :blush:

Dette er den først gulerods bekendelse jeg har hørt :laugh: Dejligt at læse, at du tager diæten så seriøst :superman: jeg kunne vist godt bruge lidt af sammen engagement :blush:

Link to comment
Share on other sites

:laugh::laugh: Håber ikke du havde for langt hjem :bigsmile:

Nej, heldigvis bor jeg lige i nærheden, for ellers havde det da været for surt :sneaky2:

Dette er den først gulerods bekendelse jeg har hørt :laugh: Dejligt at læse, at du tager diæten så seriøst :superman: jeg kunne vist godt bruge lidt af sammen engagement :blush:

Nogen skal jo være den første :laugh:

Ej, det bliver jeg nødt til, for giver jeg først slip, er jeg bange for, jeg ikke kan stoppe igen :blush: og med så lidt cardio/styrke jeg lægger for dagen, er det også en nødvendighed... Til gengæld kunne jeg godt bruge noget af dit træningsengagement :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ej, det bliver jeg nødt til, for giver jeg først slip, er jeg bange for, jeg ikke kan stoppe igen :blush: og med så lidt cardio/styrke jeg lægger for dagen, er det også en nødvendighed... Til gengæld kunne jeg godt bruge noget af dit træningsengagement :wink:

Det er også en god idé at holde sig 100% til kuren, så skrider det ikke lige pludselig for én. Så bliv du bare ved med det :4thumbup: Det må også være dejligt at have dine spisedage at se frem til, så er det vel til at holde ud.

Ja, jeg går lidt ekstra til den i disse dage, men det er også fordi, jeg har dejlig meget tid til det lige for tiden, jeg starter nemlig først på arbejde igen efter påskeferien.

Hvis jeg skulle gå på arbejde, ville jeg heller ikke have så meget ekstra energi :wink:

Jeg synes forøvrigt, at dit cardio niveau er fint i forhold til din diæt og i forhold til at du "næsten" lige er begyndt.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 13. marts

Arbejdet trak ud idag, så var først i OBBC kl 19 :dry: Er egenlig ret træt af det, men bliver jo nødt til at færdiggøre det, jeg er igang med...

Har kunnet mærke tirsdagens træning meget :laugh: har været pænt øm i bagdel, baglår og lænd... var så øm i min lænd, at jeg egenlig var lidt bekymret for træningen, men nu her efter træning, mærker jeg den faktisk ikke :4thumbup:

Dagens træning: Fullbody 2 med fokus på skuldre

Maskin Liggende Leg Press

1 x 12 rep x klods 2

1 x 12 rep x klods 2

1 x 12 rep x klods 2

1 x 12 rep x klods 2

Maskin Flyes

1 x 12 rep x 15 kg

1 x 12 rep x 15 kg

1 x 10 rep x 15 kg

1 x 8 rep x 15 kg

Supersættet med

Bagskuldermaskine

1 x 12 rep x 10 kg

1 x 10 rep x 12.5 kg

1 x 9 rep x 12.5 kg

Maskin Lateral Raise

1 x 12 rep x 15 lb

1 x 10 rep x 15 lb

1 x 10 rep x 15 lb

1 x 10 rep x 15 lb

Supersættet med

Donkey Calf Raise

1 x 15 rep x 30 kg

1 x 15 rep x 30 kg

1 x 10 rep x 40 kg --> højre benbøj låste sig fast, så blev nødt til at stoppe

Triceps Arm Extension

1 x 12 rep x 20 lb

1 x 10 rep x 20 lb

1 x 6 rep x 20 lb --> knæk i albue :crazy:

Det gik ellers godt til at begynde med, men det endte sq ikk så godt :nonono: Det er virkeligt ærgerligt, for kan mærke den tager rigtig godt fat

BB Curl

1 x 12 rep x 12 kg

1 x 12 rep x 12 kg

1 x 9 rep x 12 kg

1 x 10 rep x 12 kg

Den var sq hård idag :blink: ved ikke liiige, hvad der gik galt

Back Extension

1 x 21 rep x 60 lb --> sad i mine egne tanker, mens jeg talte :laugh:

1 x 15 rep x 65 lb

1 x 15 rep x 70 lb

Technogym Pull-down

Den var optaget, så tog en bold og lavede mine maveøvelser i et hjørne

1 x 12 rep x mig

1 x 12 rep x mig

1 x 12 rep x mig

Technogym var stadig optaget :dry: så lå og lavede lidt strækøvelser for lænden

Til sidst gad jeg simpelthen ikke vente mere :nonono: så droppede den

Tid: en go times tid :blink:

Det er gået hurtigt idag... Men der var også godt gang i den hele timen, med go musik i ørene

Interval på AT

Tid: 15 min

Level: 3

Kcal: 164

For f***en jeg fik den givet gaz idag :devil: Det var lige så jeg hev og pibede efter luften... Var lige ved at blive kvalt i en slurk vand mellem to intervaller :laugh: så det kan da godt være derfor, jeg endte med at hive efter vejret :blush:

Første gang jeg kørte interval, forbrændte jeg kun 130 kcal, og det er gået støt og roligt opad gang for gang :4thumbup:

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Fredag den 14. marts

WEEKEND at last :yahoo: den har været længe ventet denne uge :blush:

ArcTrainer

Tid: 20 min

Incline/Resistance: 5/20-25-30-25-20

Kcal: 230

Octane

Tid: 20 min

Stride/Level: 23/6-7

Kcal: 266

Der vil komme en diæt-update senere, nu vil jeg først lige nyde aftensmaden :4mewantfood:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Diæt-uge 3

Det har ikke ligefrem været en uge præget af den største energi og overskud... Jeg har lavet det, jeg har sat mig for, men det psykiske overskud kan jeg se langt efter... Jeg føler det som om, at jeg befinder mig i min egen verden omgivet af bobleplast... Jeg kan ikke falde i søvn om aftenen, da jeg min hjerne kører på højtryk, hvilket resulterer i, at jeg har svært ved at vågne om morgenen... Jeg fik også min mens midt i det hele, hvor jeg ikke skulle og jeg er begyndt at slå ud i ansigtet, hvilket jeg normalt ikke gør... Nå, så fik jeg da lige hældt lidt galde ud... det kan da være, det hjælper :blush:

Jeg har længe overvejet med mig selv, om jeg skulle oploade mine cm-mål sammen med vægten og har nu besluttet mig for at gøre det :blush:

Talje: 77 cm --> 79 cm = + 2 cm (var ellers kommet ned på 75 cm, men er totalt bloated for tiden)

Mave: 89 cm --> 91.5 cm = + 2.5 cm (var ellers kommet ned på 86 cm, men er igen totalt bloated for tiden)

Bryst (målt på bryst): 93 cm --> 89 cm = -4 cm

Bryst (målt under bryst): 79 cm --> 76 cm = -3 cm

Lår: 62 cm --> 60 cm = -2 cm

Hofte: 104 cm --> 100 cm = -4 cm

Læg: 35 cm --> 34,5 cm = -0,5 cm

Arm: 30 cm --> 29.5 cm = -0.5 cm

Vægt: 59.4 kg --> 59,6 kg = + 0,2 kg

Vægten er fra søndag til idag, fredag... Jeg går ud fra, at det pga mens, at den er øget... cm-målene er fra start til nu, så det er på 3 uger... Der vil så fra nu af, komme en ugentlig opdate på disse også...

For ligesom at kunne få det hele til at følges ad, vil min træningsuge "starte" fredag, efter at jeg har fået vejet og målt mig... Så vil det også blive nemmere, at reflektere over ugen...

Træningsugen vil fremover se således ud:

Fredag: Cardio i OBBC

Lørdag: Morgen-PW

Søndag: Morgen-PW

Mandag: Cardio i OBBC

Tirsdag: Styrketræning + Interval

Onsdag: Cardio i OBBC

Torsdag: Styrketræning + Interval

Dog vil den næste uge se lidt anderledes ud, da det er påske:

Fredag: Cardio i OBBC - 40 min - er jo så gjort nu :smile:

Lørdag: Morgen-PW - 40 min + Cardio i OBBC - 60 min

Søndag: Morgen-PW - 40 min

Mandag: Styrketræning + Interval - 17 min

Tirsdag: Cardio i OBBC - 60 min

Onsdag: Styrketræning + Interval - 17 min

Torsdag: Morgen-PW - 40 min

Håber jeg har fået det til at gå rigtigt op :wink:

Go' weekend på MOL

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 16. marts

Jeg er lige kommet hjem fra en fødselsdag hos min svigerinde og det har været en rigtig dejlig dag med super vejr :4thumbup:

Jeg faldt pladask i med begge ben fredag aften og spiste en Tom's guldbarre :4oops: og den smagte faktisk ikke særligt godt...!!

Lørdag skulle jeg have lavet 40 min morgen-powerwalk og i OBBC og lave cardio... Klokken var over tre inden jeg faldt i søvn fredag og havde en aftale hos frisør kl 11 lørdag, så gad bare ikke op og lave PW... Efter et vellykket besøg hos frisøren :slut: gik jeg gennem gågaden hjem og fik lavet lidt selvterapi vha. lidt shopping :innocent: Resten af lørdagen blev brugt på at bure mig selv inde og se masser af dvd... Det var liiige præcis det jeg havde brug for... Kunne mærke, hvordan jeg nærmest blev ladet mentalt op i løbet af dagen... Faldt i søvn på sofaen mellem 20 og 21 og vågnede forvirret op omkring kl 24... Gik direkte ind i seng og sov videre :blush: Begyndte at vågne op omkring kl 8 idag, men blev liggende og snuede til kl 10, hvor jeg fik taget søndagens PW:

Morgen-PW

Tid: 58 min

Km: 6.2

Det var helt fantastisk at gå idag... vejret var dejligt med en behagelig temperatur, tørvejr og ingen vind :4thumbup: Tror denne lidt mærkelige weekend har gjort mig godt... føler i hvertfald, jeg er vågnet op igen og er klar til at tage hul på en ny uge :smile:

Så næste uge skal jeg indhente det tabte fra igår :wink:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

:hmmm::eh: Må sige min planlægning for denne uge slet ikke går op... havde ikke lige taget i betragtning, at jeg skulle til kiropraktor idag... så skulle helst ikke træne idag, når han havde været inde og rykke i mig...

Men havde da en positiv oplevelse hos ham, for var blevet noget skeptisk overfor kiropraktorer, da jeg har haft en ret så smertefuld oplevelse hos én... Idag skulle jeg fortælle ham, hvad jeg kunne omkring mit bevægeapparat og om problemer i forbindelse med dette... Derefter rykkede han i mit bækken og ryg for at få løsnet op og sluttede af med is på ryg og lænd... Det gjorde slet ikke ondt noget af det :bigsmile: Men må så sige nu her bagefter, kan jeg godt mærke, at der er blevet rodet med mit bækken :crazy:

Jeg skal derhen igen på onsdag... Derfor kommer jeg kun til at styrketræne én gang (imorgen) før næste vejning... Til gengæld er det på tide at få fyret noget PW/cardio af, hvis det skal nås :blush:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 18. marts

Super dejligt vejr igen igen :smile:

Morgen-PW

Tid: 41 min

Km: 4.2

Da jeg skal hen og se til min nye hund idag og derfor bliver hentet efter arbejde, tog jeg bussen idag... Da jeg derfor ikke vil få min daglige cykeltur, tog jeg en bybus, som jeg ved ikke stopper lige uden for arbejdet, så fik ca 20 min ekstra gå-tur... Dette var dog ikke på tom mave og i træningstøj :wink:

Og så var det også ligeså meget fordi, jeg ikke gad sidde og vente på næste bus :innocent:

Rikke :sun:

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 19. marts

Super dejligt vejr igen igen igen... kom lidt tidligere op idag, så kunne følge med i solopgangen :4thumbup:

Morgen-PW

Tid: 40 min

Km: 4.2

Min nye hund skal hedde:

Tuffi

post-17589-1205913550_thumb.jpg

:wub::wub::wub:

Rikke :sun:

Det er sejt, at du kommer så tidligt op :superman: Nogle ligge stadigvæk under dynen :innocent:

Og IHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH hvor er den nuttet, man bliver jo helt blød om hjertet :wub::wub:

(og får vældig meget lyst til selv at få en hvalp :blush: )

Link to comment
Share on other sites

Det er sejt, at du kommer så tidligt op :superman: Nogle ligge stadigvæk under dynen :innocent:

Ja, er sq oz lidt stolt af det... havde ikke troet, jeg ville være i stand til at komme op på en hverdag :blush: Men lad os nu se, når vejret er knap så indbydende, så er jeg sq ikke så sikker på, det bliver lige så nemt :nonono:

Og IHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH hvor er den nuttet, man bliver jo helt blød om hjertet :wub::wub:

(og får vældig meget lyst til selv at få en hvalp :blush: )

Ja, hun er sq en dejlig lille tøjbamse... glæder mig SÅ meget til at få hende hjem :wub: :wub: :wub:

Kan godt forstå dig, men du har jo stadig Greven :wink: og må ærligt indrømme, at jeg ikke glæder mig specielt til hvalpe-besværet... men det tager jeg self med :blush:

God påske post-17589-1206213155.gif

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 20. marts

PW foregik hos min mor, så var rigtig kommet på landet :wink:

Morgen-PW

Tid: 64 min

Km: 6.2

De sidste 20 min har ikke været "godkendt" PW, da jeg fik det totalt dårligt... Mine fingre blev ømme og motorikken i dem, var stærkt nedsat... Blev lidt småsvimmel og kvalm og så havde jeg bare minus energi :nonono: aner ikke, hvad der skete, men tror simpelthen, at det var fordi, jeg havde sovet i mange timer, så det var mindst 11 timer siden jeg sidst havde spist imod de normale 8-9 timer... Men sjovt var det i hvertfald ikke...

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Diæt-uge 4

Jeg har en lille rettelse til sidste uges diæt-kommentar om, hvorfor jeg havde taget på... Det har ikke været pga. menstruation, men den øgede mængde cardio, der har gjort det... og det kan vist også ses denne uge :smile:

Talje: 79 cm --> 74 cm = -5 cm

Mave: 91.5 cm --> 87 cm = -4.5

Bryst (målt på bryst): 89 cm --> 88 cm = -1 cm

Bryst (målt under bryst): 76 cm --> 73.5 cm = -2.5 cm

Lår: 60 cm --> 59 cm = -1 cm

Hofte: 100 cm --> 99 cm = -1 cm

Læg: 34.5 cm --> 34 cm = -0.5 cm

Arm: 29.5 cm --> 29 cm = -0.5 cm

Vægt: 59.6 kg --> 58,6 kg = -1 kg

Det er sjovt at følge sine cm-mål... på hofter og bryst taber jeg mig troligt hver uge, men på læg og arm er det først de to sidste uger der er sket noget på...

Jeg har ikke fået lavet styrketræning og derfor ikke interval... Det er utroligt, som jeg bare ikke evner at få det hele til at klappe på én gang... Der skal tilsyneladende være ét eller andet, jeg ikke får nået :nonono:

Diæt-uge 5 ser således ud:

Søndag: 1 times morgen-PW + styrketræning med efterfølgende 15 min interval på AT

Mandag: 1 times morgen-PW + 40 min cardio

Tirsdag: 40 min morgen-PW + kiropraktor

Onsdag: 40 min morgen-PW

Torsdag: 40 min morgen-PW + styrketræning med efterfølgende 17 min interval på AT

Jeg håber jeg kan holde fast i mine morgen-PW, for det er en fantastisk måde at begynde dagen på... Kan nu godt tvivle på mig selv, hvis det er totalt lorte-vejr :unsure:

God påske på mol

post-17589-1206215705.gif

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Søndag den 23. marts

Vækkeuret ringede kl 9, men fik tilpas ondt af mig selv, så tog en time ekstra :laugh:

Morgen-PW

Tid: 61 min :nonono:

Km: 6.2

Idag var det så skinnebenet der brokkede sig :laugh: men fik heldigvis "gået det væk"... Har da kunnet mærke mine skinneben med efterfølgende ømhed de andre gange, men troede ellers, at det var ved at være et overstået kapitel... nåmen, det var hellere ikke værre, end at jeg overlevede turen med pulsen oppe i det gode område :smile:

Senere står den på styrketræning med efterfølgende interval på AT og i eftermiddag/aften får jeg besøg af en veninde, hvilket jeg glæder mig rigtig meget til :4thumbup:

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Søndag den 23. marts

Så kom jeg endeligt ned og styrketræne... dejligt :4thumbup: Men ca. midtvejs var jeg sq lige ved at gå kold igen med små-kvalme og minus energi... Ved ikke lige, hvad fanden der sker :mad: Så hårdt har jeg det altså heller ikke :nonono: Håber bare det er et forbigående irritations-moment...!!

Dagens træning: Fullbody 1 med fokus på ben

Seated Legpress

1 x 12 rep x 150 lb

1 x 12 rep x 155 lb

1 x 12 rep x 160 lb

1 x 12 rep x 165 lb

1 x 12 rep x 170 lb

Mellem 150 og 155 lb fik jeg lige lidt instruktion af Anita... Jeg havde ikke indstillet maskinen ordenligt, så fik ikke benene langt nok ned, så jeg dermed ikke fik bundstyrken med...!!

Leg Extension

1 x 12 rep x 40 lb

1 x 12 rep x 40 lb

1 x 12 rep x 45 lb

1 x 12 rep x 50 lb

Supersættet med

Seated Leg Curl

1 x 12 rep x 35 lb

1 x 12 rep x 35 lb

1 x 12 rep x 40 lb

1 x 12 rep x 45 lb

BB Liggende Yates Row

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 12 rep x 25 kg

1 x 12 rep x 25 kg

1 x 12 rep x 27.5 kg

Supersættet med

Donkey Calf Raise

1 x 30 rep x 20 kg

1 x 30 rep x 20 kg

1 x 30 rep x 20 kg

Shit den var ond :crazy:

DB Brystpres

1 x 12 rep x 2@5 kg

1 x 12 rep x 2@5 kg

1 x 12 rep x 2@5 kg

1 x 12 rep x 2@5 kg

Fokuserede meget på at holde skuldrene i bænken, da de meget gerne vil løfte sig

Supersættet med

DB Curl

1 x 12 rep x 2@5 kg

1 x 12 rep x 2@5 kg

1 x 12 rep x 2@5 kg

1 x 12 rep x 2@5 kg

Maskin Incline Skulderpres

1 x 12 rep x 15 kg

1 x 12 rep x 15 kg

1 x 10 rep x 17.5 kg

1 x 10 rep x 17.5 kg

Endeligt stiger jeg i denne øvelse... Tror jeg har startet ud med for høj vægt, men pga. dum-stædighed, nægtede jeg at gå ned i kg :innocent:

Supersættet med

Dips i maskine

1 x 12 rep x klods 3

1 x 12 rep x klods 4

1 x 12 rep x klods 4

1 x 10 rep x klods 5

Abdominal Flexion

1 x 15 rep x 20 kg

1 x 15 rep x 25 kg

1 x 15 rep x 30 kg

Skulle egenlig kun tage 12 rep, men kunne ikke lige huske hvor mange :blush:

Hyperextension

1 x 12 rep x mig

1 x 12 rep x mig

1 x 3 rep x mig --> min lænd ville ikke mere

Min lænd har egenlig aldrig brudt sig særligt meget om denne øvelse, men ville så gerne kunne den... Men idag mtte jeg erkende, at jeg bare ikke skal køre denne øvelse... Så fremover vil jeg køre lænd i maskine begge dage...!!

Tid:

1 time 45 min

Det tog aaalt for lang tid idag, men måtte også ta lidt af farten på et tidspunkt, da jeg ikke havde så meget energi igen :nonono: Inden interval-delen skulle jeg lige hjælpe Anita, så fik holdt en tiltrængt pause på ca 30 min efter styrketræningen. Jeg havde lige nået at stille mig klar ved AT, da der kom en fra receptionen forbi og bad mig gå til omklædningen, da de var ved at lukke... De lukkede så et par timer tidligere idag, pga. påsken :4slap:

Så imorgen, når jeg alligevel skal have noget cardio, regner jeg med at tage intervaldelen efterfølgende. Skal dog lige tjekke først, om det er ok...!!

Fortsat god dag på mol :bigsmile:

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Søndag den 23. marts

Vækkeuret ringede kl 9, men fik tilpas ondt af mig selv, så tog en time ekstra :laugh:

Morgen-PW

Tid: 61 min :nonono:

Km: 6.2

Idag var det så skinnebenet der brokkede sig :laugh: men fik heldigvis "gået det væk"... Har da kunnet mærke mine skinneben med efterfølgende ømhed de andre gange, men troede ellers, at det var ved at være et overstået kapitel... nåmen, det var hellere ikke værre, end at jeg overlevede turen med pulsen oppe i det gode område :smile:

Rikke

Hey fellow Power Walker!!! :bigsmile:

Jeg havde samme problem med skinnebenene da jeg startede på det og kan stadig have det i starten af turen, irriterende især fordi jeg fokusere på det. Dog fandt jeg ud af at det hjalp hvis jeg snød mig selv til at tror det skyldtes at mine sko var strammet for meget, så løsnede jeg dem , og vupti gik det væk.....Noget pjat I know, men det virker stadig!!!!!!! :w00t: Syntes lige jeg ville dele historie med dig :smile: .

Ser ellers ud til at du har motivationen med dig og nogle gode træninger du får fyret af! :superman:

Og tillykke med hvalpen , hvor er den bare dejlig...!!! Man får helt lyst til selv at anskaffe sig en lille ny... altså fra dyreriget!!!! :wub:

/MIsslaw

Edited by missLaw
Link to comment
Share on other sites

Hey fellow Power Walker!!! :bigsmile:

Jeg havde samme problem med skinnebenene da jeg startede på det og kan stadig have det i starten af turen, irriterende især fordi jeg fokusere på det. Dog fandt jeg ud af at det hjalp hvis jeg snød mig selv til at tror det skyldtes at mine sko var strammet for meget, så løsnede jeg dem , og vupti gik det væk.....Noget pjat I know, men det virker stadig!!!!!!! :w00t: Syntes lige jeg ville dele historie med dig :smile: .

Hej Miss Law :smile:

Dejligt du lige kigger forbi :bigsmile: Kender godt det der med, at man fokuserer lidt for meget på det, hvis først det begynder at brokke sig :nonono: Men dejligt at høre at det kan være normalt, at det brokker sig i starten af turen... Så er det ikke helt mig, der sucks :tongue: Jeg vil have den der med snørebåndende i baghovedet, hvis ikk det hjælper, kan det være, jeg kan finde mit eget trick :wink:

Ser ellers ud til at du har motivationen med dig og nogle gode træninger du får fyret af! :superman:

Takker :smilejap: Synes ellers jeg har været lidt slem til at glippe min træning her på det sidste :blush:

Og tillykke med hvalpen , hvor er den bare dejlig...!!! Man får helt lyst til selv at anskaffe sig en lille ny... altså fra dyreriget!!!! :wub:

Taarrk :wub: :wub: :wub: Glæder mig også utroligt meget... og kan virkeligt godt forstå dig, for man får så meget glæde tilbage fra sådan en lille tøjbamse :happy:

Du må have en fortsat god søndag

Rikke

Link to comment
Share on other sites

DOMS

:crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:

For satan de kunne mærkes mine lægge, da jeg stod ud af sengen idag

:laugh:

Mandag den 24. marts

Åbenbaring: Jeg tror ikke, at jeg har PW ordenligt de andre gange, selvom jeg har gået hurtigt og med store skridt... Der skete bare et eller andet idag... Fik en rytme, jeg ikke har haft før, hvor jeg nærmest følte jeg "fløj" afsted, uden at jeg var ved at dø, som jeg plejer, når jeg går med den fart... virkelig god følelse :yo:

Morgen-PW

Tid: 57 min :sneaky2:

Km: 6.2

Havde faktisk forventet, at jeg ville nå det på 54 min idag,men den sidste km begyndte det at sne, så fortovene var møg-glatte... det var en type sne, som samlede sig under sålerne, så man nærmest gik på en klump is :nonono:

(undskyldninger, undskyldninger, undskyldninger

:innocent:)

Men uanset hvad, var det en fantastisk dejlig totalt lækker gåtur :yo::shades:

Var ved at gå ind i siden på en bil idag... Gik på fortovet og en bil kom fra venstre og skulle ud på Sdr. Boulevard... Jeg havde jo godt med fart på, var lettere foroverbøjet og havde kaskette-skyggen godt ned over øjnene... Kigger tilfældigvis lidt op og 2 cm foran mig holder en bil :nonono: Chaufføren ikke så meget, som kigger til højre :annoyed: hans øjne er stift rettet til venstre, for at se, om der kommer andre biler :dry: Det er dårlig medtrafikant-karma fra hans side...!!

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share