Rikke's log


Rikke B. M.
 Share

Recommended Posts

Torsdag den 7. februar

Det var meningen jeg skulle have været til træning direkte efter arbejde, men mødte en god kollega fra mit tidligere arbejde på vejen hjem. Da vi havde stået i krydset ved Føtex på Vesterbro en lille times tid og snakket, endte det med,at vi blev enige om at tage ud og spise sammen, så vi kunne snakke videre :blahblah::blahblah:

Men nu havde jeg jo lige sat næsen op efter, at jeg skulle op og træne... Godt nok var maven fuld og det var ved at være pænt sent, men kom afsted og troppede derfor op i OBBC klokken 20.30... for anden gang i denne uge :w00t:

Så med musik i ørene:

Dagens træning: Fullbody med læg

Seated leg curl

1 x 12 rep x 35 lb (begge ben)

1 x 12 rep x 40 lb (begge ben)

2 x 12 rep x 15 lb (højre ben)

1 x 12 rep x 15 lb (venstre ben)

2 x 8 rep x 20 lb (højre ben)

1 x 8 rep x 20 lb (venstre ben)

Seated leg press

1 x 12 rep x 100 lb (begge ben)

1 x 12 rep x 130 lb (begge ben)

2 x 12 rep x 50 lb (højre ben)

1 x 12 rep x 50 lb (venstre ben)

2 x 12 rep x 60 lb (højre ben)

1 x 12 rep x 60 lb (venstre ben)

Bagskuldermaskine

2 x 12 rep x 10 kg

2 x 6 rep x 10 kg

Altså det bliver da bedre og bedre... Dog så oplever jeg gang på gang, at pludselig er der bare totalt udsolgt... Det er det samme jeg oplever, når jeg kører maskin flyes.

Seated calf raise

4 x 12 rep x 30 kg

DB flad bryst pres

2 x 12 rep x 2 @ 6 kg

2 x 10 rep x 2 @ 7 kg

Jeg er stadig ikke helt fortrolig med øvelsen, men føler jeg fik kontakt idag

Det er ligeså snart, jeg skal bruge kræfter på at koordinere bevægelserne, så er jeg elendig... Det viser bare, hvor vigtigt det er, at få den type øvelser med, selvom jeg ikke er meget for det :blush:

Technogym pulldown

1 x 12 rep x 25 kg

2 x 12 rep x 30 kg

1 x 8 rep x 35 kg

Nu når jeg sidder og skriver ind, kan jeg da godt se, at der mangler to øvelser: hyperextension og kabel triceps pulldown...

Jeg ville ha taget triceps efter bryst, men tårnet var ikke lige ledigt, så ville vende tilbage, når jeg havde været ovenpå og køre hyperextension... der var det heller ikke muligt at komme til, så tog technogym pulldown... Jeg plejer altid at slutte med netop denne øvelse, så har åbenbart ment, jeg var færdig :innocent:

Styrketræningen tog 1 time 10 min

"Cardio"

I stedet for at cykle hjem, tog jeg cyklen i hænderne og gik en lille omvej

Jeg er virkelig glad for, at jeg kom afsted idag (og stolt :cool: )

Rikke

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tirsdag den 12. februar

Havde egenligt bestemt mig for at vente med at træne til imorgen, da jeg skulle nå en del idag. Blev dog i sidste ende enig med mig selv om, at jeg hellere måtte få sparket mig selv afsted, for ellers ville jeg bare ende med at få det rykket hele resten af ugen :nono: Så jeg måtte nå det jeg kunne og kom så ellers afsted... Én af de ting jeg fik nået - det bedste :w00t: - var at få ny mobil... Har længe være træt af den gamle, da den ikke helt virkede optimalt mere... men var oz bare for nærig, da den jo virkede godt nok :blush:

Har godt nok været mærket af træningen i sidste uge... Om tirsdagen havde jeg mave med på programmet og det var virkeligt noget der kunne mærkes længe efter... det var først lørdag, jeg ikke mærkede mere til det :blink: Torsdagens program gik til gengæld direkte i baglåret dagene efter... Men i forhold til starten, hvor jeg kunne mærke stort set hele kroppen lige meget, er det nu som regel en enkelt muskel, hvor det mærkes mest i, hvilket kan siges at være fremgang :smile:

Ankom i OBBC klokken 18

Dagens træning: Fullbody med mave

Liggende benpres

1 x 12 rep x klods 2 (begge ben)

1 x 12 rep x klods 3 (begge ben)

3 x 12 rep x klods 1 (højre ben)

2 x 12 rep x klods 1 (venstre ben)

Det var med dyb koncentration denne øvelse blev kørt, da jeg prøvede at fokusere på at holde lænden 100% rigtigt. Ville gerne have været oppe og køre 3 x 15 rep, men det måtte jeg erkende, at jeg slet ikke kunne :innocent:

Maskin lateral raise

1 x 12 rep x 10 lb

1 x 10 rep x 10 lb

1 x 10 rep x 15 lb

1 x 8 rep x15 lb

Maskin flyes

2 x 12 rep x 10 kg

1 x 10 rep x 15 kg

1 x 8 rep x 15 kg

Begynder at blive bedre i denne øvelse - hvilket jeg også skulle - men føler ikke jeg rammer en mur ligeså kraftigt som i starten

BB Curl

3 x 12 rep x 12 kg ??? --> den stang, hvor der kun er metal i enderne... der plejer at være en blanding af metal og plastik

Leg extension

1 x 12 rep x 30 lb (begge ben)

1 x 12 rep x 35 lb ( begge ben)

4 x 12 rep x 15 lb (højre ben)

3 x 12 rep x 15 lb (venstre ben)

Allerede fra starten af, truede højre lyske/hoftebøje? med at krampe, så troede ikke jeg kunne gennemføre

Til sidst var det virkeligt hårdt, det var næsten så hele maskinen rystede, fordi mit ben gjorde :laugh:

Abdominal flexion

1 x 24 rep x 25 kg

1 x 24 rep x 30 kg

supersættet med

Back extension

1 x 24 x 65 lb

1 x 24 rep x 70 lb

Havde i andet sæt sat vægten til 75 lb, men blev enig med mig selv om at sætte den ned til 70 lb, da jeg ikke har lyst til at udfordre skæbnen, når det gælder lænden. Det er en øvelse jeg er steget meget i, men det er ligeså meget fordi, jeg ikke er helt klar over, hvor meget jeg kan holde til... men tror den er ved at være der

Technogym pulldown

2 x 12 rep x 30 kg

1 x 10 rep x 35 kg

1 x 8 rep x 35 kg

Tid

Times tid

Cardio

10 min på octane, stride/level: 21/12

Det var med lange seje træk den blev kørt. Det var ikke fordi jeg var super overbelastet muskelmæssigt, men mit åndedræt var derop ad. Skal vist have kapret denne fremover, for forbrænder da noget mere end ved powerwalk

Nu skal jeg bare slappe af resten af aftenen og lege med min nye mobil :w00t:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 14. februar

Startede dagen med en tur hos lægen, hvor jeg skulle hen og lave en pusteprøve. Jeg har haft astma i mange år og fandt ud af i sommers, at den ikke var blevet behandlet godt nok i mange år. Havde haft mange problemer med konditionen. Når det var værst, kunne jeg ikke gå op af trapper uden at blive forpustet øg løb skulle jeg da slet ikke forsøge mig med :gal: Havde for nogle år siden fortalt min læge, at jeg ikke følte, min medicin virkede. Fik at vide, jeg bare skulle tage en ekstra dosis :nonono: Men nu er der da fokus på det, efter jeg har fået ny læge, hvilket er dejligt. Men der er slet ikke sket den forbedring, som der skulle, selvom jeg har fået ny medicin, så nu skal jeg tage piller oveni, hvilket jeg ikke helt synes om :sneaky2:

Nåmen, efter en lortedag, hvor folk bare har været totalt latterlige at høre på, tog jeg ned og træne... Var ellers lidt i tvivl, da jeg har haft ondt i lænden siden igår... Kan sq ikk helt finde ud af, om det bare er muskelømhed efter træning, hvilket jo er helt fint, eller om jeg har lavet en dum bevægelse... Men blev i hvertfald enig om, at tage ned og træne og havde fået at vide, jeg skulle lytte til min krop og ikke gøre noget, der gør ondt.

Dagens træning: Fullbody med læg

Seated legpress

1 x 12 rep x 110 lb

1 x 12 rep x 115 lb

1 x 12 rep x 120 lb

1 x 12 rep x 125 lb

Denne øvelse blev kun kørt med begge ben idag pga. lænden

Prone leg curl

1 x 12 rep 35 lb

1 x 8 rep x 40 lb --> begyndte at spænde ubehageligt i lænden, hvorfor jeg gik tilbage til 35 lb i de resterende sæt

1 x 12 rep x 35 lb

1 x 12 rep x 35 lb --> burde have stoppet før, men så kan jeg lære det

Denne blev ligeledes kun kørt med begge ben

Seated calf raise

1 x 24 rep x 30 kg

1 x 24 rep x 35 kg

Bagskuldermaskine

1 x 12 rep x 10 kg

1 x 12 rep x 10 kg

1 x 10 rep x 12.5 kg

1 x 8 rep x 12.5 kg

Jaah, kører ikke så hurtig død i den mere :bigsmile:

DB flad bryst dagens succes :cool:

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

1 x 10 rep x 2 @ 7 kg

1 x 6 rep x 2 @ 8 kg

Da jeg ikke kunne ligge behageligt med lænden, når fødderne var i gulvet, endte det med, at jeg udførte øvelsen med benene i bænken... meget mere behageligt... Super dejligt at køre denne øvelse idag... endeligt begynder jeg at føle, at jeg har bare lidt styr på det

Kabel triceps push-down

1 x 12 rep x 15 kg --> alt for nemt :blink:

1 x 12 rep x 20 kg --> stadig overskud

1 x 12 rep x 25 kg

1 x 12 rep x 25 kg

Ved ikke lige hvad der er sket her :laugh: Har godt nok skiftet greb, men det bør sq ikke give mere styrke...

Technogym pulldown

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 9 rep x 30 kg

1 x 8 rep x 30 kg

En lille times styrketræning med stort overskud :4thumbup:

Fandt en måtte og lagde mig på gulvet i et hjørne, hvor jeg lavede øvelser og udstrækning af lænden i ca 15 min

Cardio

stille og rolig gang på løbebånd

1 km på 11 min 32 sek

Fandt ud af, at man kan have minus stigning - ned ad bakke - på løbebåndet... det vidste jeg ikke... aner ikke om det er normalt på alle løbebånd, eller om jeg bare har været lidt blond på det område :innocent:

Total skøn træning ovenpå en dårlig dag... nu kan jeg glæde mig til weekenden, hvor jeg får besøg af en veninde fra jylland :smile:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 16. februar

Skal vist til at træne noget mere, bare for at få lov til at skrive lidt i min log :tongue:

Dejlig måde at vågne op idag. Passer min hund hele weekenden og elsker at vågne op langsomt, hvor jeg kan ligge og nusse med hende :wub:

post-17589-1203159783_thumb.jpg

Havde besøg af en veninde fra jylland igår... det var ved at være lang tid siden, jeg havde set hende, så det var hyggeligt. Tiden gik dog alt for stærkt.

Idag skal jeg mødes med en kollega og så tager vi til Fruens Bøge, hvor vi skal gå laaaang hundetur post-17589-1203159844.gif

Havde egenlig forventet solskin idag, men der blev jeg snydt :laugh: Men det kunne jo være, det kommer i eftermiddag... håber i hvertfald.

Fortsat god lørdag her på mol :sun:

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

:laugh::laugh: hun holder sig godt....

Det må man sige :smile: Hvis bare man selv kunne holde sig ligeså godt :laugh:

Diætplaner på vej

Det her projekt med en sundere og stærkere krop kommer ikke kun til at indebære styrketræning to gange om ugen. Dette var bare en start.

Det er også meningen, at jeg skal smide nogle kg, da der er kommet lidt for meget fedt på kroppen, end hvad sundt er. Hvad det helt kommer til at indebære ligger ikke fast endnu. Jeg skal selvfølgelig have styr på, hvad jeg propper indenbords og have noget mere cardio på skemaet.

Jeg skal have en snak med Anita om de mere præcise detaljer og så vil jeg oploade en mere detaljeret oversigt om, hvad det kommer til at indebære.

Må sige, at jeg virkeligt glæder mig til at komme igang med diæt :w00t:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Diætplaner på vej

Det her projekt med en sundere og stærkere krop kommer ikke kun til at indebære styrketræning to gange om ugen. Dette var bare en start.

Det er også meningen, at jeg skal smide nogle kg, da der er kommet lidt for meget fedt på kroppen, end hvad sundt er. Hvad det helt kommer til at indebære ligger ikke fast endnu. Jeg skal selvfølgelig have styr på, hvad jeg propper indenbords og have noget mere cardio på skemaet.

Jeg skal have en snak med Anita om de mere præcise detaljer og så vil jeg oploade en mere detaljeret oversigt om, hvad det kommer til at indebære.

Må sige, at jeg virkeligt glæder mig til at komme igang med diæt :w00t:

Rikke

Held og lykke med det :4thumbup: Glæder mig til at følge med i dit projekt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Held og lykke med det :4thumbup: Glæder mig til at følge med i dit projekt :bigsmile:

Takke tak :bigsmile:

Fik en snak med Anita igår og vi blev enige om, eller rettere jeg godtog :laugh: , at hun betemmer absolut alt når det gælder maden. Det er nemmere, da jeg gang på gang har bevist, at jeg har rygrad som en regnorm, når det gælder mad... Kan SLET ikke styre mig, når jeg først giver lidt slip :sneaky2:

Cardioen vil der blive skruet op for hen ad vejen, så jeg ikke kører surt i det eller får skader.

Så på mandag går jeg igang :devil:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 20. februar

Dagens træning :unsure::wink::laugh:Bækkenbund, Mave og Kæbe :blahblah:

Jeg har været så dum at tro, jeg kunne mere, end jeg kunne mht. min lænd, så har fået lavet et rigtig dumt vrid idag på arbejdet, så det er begyndt at påvirke mit ben igen :nonono:

Nåmen, jeg har jo så lige fået en prøve på noget muskelvarmende creme, så tænkte, at det kunne være godt at putte på lænden. Jeg får klippet den der lille pose op og presser hele indholdet ud i hænderne og begynder så ellers at smøre løs på lænden. Hvad jeg så ikke lige har fået taget højde for er, at den her creme er ret flydende og jeg har fået mere end rigeligt, så det begynder at løbe... Joo, tyngdekraften gør jo, at det løber nedad, hvorfor jeg pludseligt får en MEGET mærkelig fornemmelse mellem ballerne :blink: FUCK, det svider og brænder og gør ved :firebounce: Så skynder mig at få fat i noget toiletpapir for at få tørret så meget væk som muligt, uden tanke for at mine hænder er fyldt med denne her creme, så resultatet bliver egenlig bare, at det kommer ud på et meget større område :4slap: SÅÅ om ikke andet, så hjalp det da med at få tankerne væk fra lænden post-17589-1203545409.gifpost-17589-1203545341.gif Der blev i hvertfald lavet en del knibeøvelser, hvilket jo er meget godt, for det er jeg ikke så god til at få gjort :innocent:

Skulle mødes med en veninde til noget caféhygge og masser af kæbe :blahblah::blahblah: Var lidt bekymret for, om jeg kunne koncentrere mig om at sidde på en stol og se interesseret ud, men virkningen var heldigvis ikke så langvarig :moon: Men hold da op, hvor fik vi grint en masse her til aften... Det er virkeligt lang tid siden, jeg bare har griiint igennem... Havde helt ondt i maven til sidst :hehe:

Så dagens lektie må være: LAD VÆRE MED AT FÅ HEAT CREAM MELLEM BALLERNE...!!

medmindre man ligefrem går efter følelsen :tongue:

Sov godt

Over and out

Rikke :clown2:

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Diæt start mandag den 25. feburar

post-17589-1203711907.jpg

Jeg har fået de nye planer fra Anita, som indeholder to nye fullbody-programmer + en cardio- og kostplan :cooldance:

Styrketræning :showoff:

Fullbody 1 med fokus på ben

  • Seated leg press
  • Leg extension
  • Seated leg curl
  • Seated calf raise
  • BB liggende yates row
  • Maskin incline skulderpres
  • Dips i maskine
  • DB brystpres
  • DB curl
  • Hyperextension
  • Mave i maskine

Fullbody 2 med fokus på skulder

  • Maskin liggende leg press
  • Maskin 1 bens liggende leg press
  • Donkey calf raise
  • Maskin lateral raise
  • Technogym pull-down
  • Mave på bold
  • Maskin flyes
  • Bagskuldermaskine
  • Triceps extension
  • BB curl
  • Lænd i maskine

Så vidt det er muligt, vil jeg stadig starte og slutte med højre side, da jeg har stor ulighed i styrken. For at udnytte tiden bedste muligt, skal jeg supersætte. Jeg har valgt ikke at skrive, hvilke øvelser der supersættes med hvad, da det vil fremgå af indslagene, de dage jeg styrketræner.

Cardio :walking:

Til at begynde med, skal jeg PW 5 dage om ugen i 30 min. Tid og antal vil blive øget, efterhånden som kroppen vænner sig til det og det vil løbende blive vurderet, om det skal øges yderligere eller ej, afhængig af vægttabet.

Hver gang jeg har styrketrænet skal jeg slutte af med intervaltræning. Dette vil ligeledes blive øget efterhånden, som kroppen vænner sig til det.

Ud over PW og interval skal der laves cardio én gang om ugen.

Kostplan :4pizza:

Jeg kommer til at lægge mellem 1480 og 1600 kcal afhængig af, om jeg styrketræner.

Styrketræningsdage 1600 kcal

Morgenmad:

Yoghurt (max 1.5%), müsli og mandler

Formiddagsmad:

Kanelknækbrød og ost (6%)

Frokost:

Gryderet og UDO’s

Eftermiddagsmad:

Proteinkager

Efter træning shake:

En 50/50 protein/Carbs blanding

Aftensmad:

Kød (max 6%), grøntsager, ris eller pasta og UDO’s

Natmad:

Proteindessert

Ikke styrketræningsdage 1480 kcal

Kosten vil være det samme, men i stedet for, en efter træning shake, vil der blive spist et stykke frugt

På søndag mødes jeg med Anita i OBBC, hvor vi skal have det sidste på plads og hun skal vise mig de nye øvelser på programmet.

Én gang om ugen vejer jeg mig + jeg skal måle mig med målebånd, da det nogen gange kan vise, hvad vægten ikke kan.

FUCK jeg glæder mig som et lille barn lige nu :w00t:

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Ih altså, det ser rigtig spændene ud, kan godt forstå, at du glæder dig til at komme igang :cooldance:

Jeg kan se, at du skal spise Udo, jeg har set det i kostplaner mange gange herinde, og slået det op på nettet, men jeg synes ikke, jeg helt har fået fod på, hvad det er godt for :blush: Ved du det?

Held og lykke med det, jeg er sikker på, at det nok skal give super resultater :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ih altså, det ser rigtig spændene ud, kan godt forstå, at du glæder dig til at komme igang :cooldance:

Jeg kan se, at du skal spise Udo, jeg har set det i kostplaner mange gange herinde, og slået det op på nettet, men jeg synes ikke, jeg helt har fået fod på, hvad det er godt for :blush: Ved du det?

Held og lykke med det, jeg er sikker på, at det nok skal give super resultater :superman:

Tusind tak... jeg håber virkeligt også, at jeg kan holde gejsten oppe, da det er det, som plejer at være mit problem i længden... men det er første gang jeg kører log og jeg elsker at skrive, så det er da to gode kombinationer :wink: så forudsat jeg holder ved - hvilket jeg self gør :blush: - kan der kun komme gode resultater...

Ang. UDO's så er det godt til at få de essentielle fedtsyrer, som kroppen ikke selv kan danne og har brug for... såvidt jeg har forstået, så kan kroppen udfra neteop disse danne andre fedtsyrer, som den evt. vil have brug for... fedtsyrene indgår blandt andet i opbygningen af cellernes cellemembraner, så hvis man ingen fedt får, er det til skade for blandt andet kroppens celler - hvis det er helt hen i vejret, det jeg skriver, må der gerne rettes :smile: men det er sådan, jeg har forstået det... og så er der også noget med fedtopløselige vitaminer... det er fint nok at tage vitamintilskud, men hvis der ikke fedt tilstede, har man ringere udbytte af dem... :4smartass: håber ikke jeg har bildt dig løgn ind :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Som Rikke siger, så er UDO's bare en blanding af forskellige olier, så man får en sundt olie der indeholder den omega 3-6-9 og essentielle olier som kroppen har behov for.. !!

Så er man fri for at tænke på at spise rigeligt med fisk osv :tongue:

Edited by Anita Rye
Link to comment
Share on other sites

Tusind tak... jeg håber virkeligt også, at jeg kan holde gejsten oppe, da det er det, som plejer at være mit problem i længden... men det er første gang jeg kører log og jeg elsker at skrive, så det er da to gode kombinationer :wink: så forudsat jeg holder ved - hvilket jeg self gør :blush: - kan der kun komme gode resultater...

Selvfølgelig kan du holde gejsten oppe :4thumbup: Nogle gange falder du sikkert i, både med hensyn til træning og kur, men så er det bare op på hesten igen dagen efter. :superman:

Som Rikke siger, så er UDO's bare en blanding af forskellige olier, så man får en sundt olie der indeholder den omega 3-6-9 og essentielle olier som kroppen har behov for.. !!

Så er man fri for at tænke på at spise rigeligt med fisk osv :tongue:

Tak for Udo-forklaringen til jer begge :flowers: Jeg tror, jeg også vil forsøge med det............... men vil nu lige vente og høre Rikke om smagen :4eat:

Link to comment
Share on other sites

En godbid virker altid...

Som den opmærksomme læser sikkert har registreret, er Rikke typen der har en overraskende stor motivationsgejs de første 14 dage, hvorefter motivationsgejsten er sådan ca. lig 0... !!

Håbet er at hun denne gang kan holde motivationen oppe, både via logbogs motivation osv.. !!

Derudover virker godbidder jo ofte på folk...

...så derfor udlover jeg en godbid :w00t:

Hvis Rikke holder sig til sin diæt de første 3 uger, og derved karer sig igennem 14. dags krisen, er hun inviteret ud at spise lørdag d. 15 marts med efterfølgende cafe tur.. !! Hele herligheden er selvfølgelig på min regning, både spisning og light sodanvand i byen.. !!

Da Rikke snart har fødselsdag, er det samtidig en kombineret fødselsdagsgave :bigsmile: (hvis hun er ekstra sød, er der nok os en indpakket gave)

Hvis Rikke ikke overholder de første 3. uger... så må hun i stedet pille næse den aften og vinke farvel til hendes fødselsdagsgave :tongue:

//Anita

Edited by Anita Rye
Link to comment
Share on other sites

Søndag den 24 februar

Dagens træning var præget af nye øvelser og grundig vejledning fra Anita. Antal rep og sæt har jeg ikke lige styr på...

Dagens træning: nye øvelser

Startede ud med 10 min på sofacykel som opvarmning

BB liggende yates row

Jeg havde svært ved helt at styre stangen, men det gik bedre og bedre for hvert sæt. Og så havde jeg også svært ved at lægge stangen tilbage i holderen, da jeg ikke er helt lang nok :innocent:

Maskin incline skulderpres

Udemærket øvelse, hvor jeg skal fokusere på at holde lænden i sædet, så meget af energien gik på det.

Triceps extension/arm extension

En øvelse jeg aldrig selv ville have fundet frem til, da maskinen så meget mærkelig ud :laugh: men den virkede

Donkey Calf raise

:eh: Er det meningen man skal SÅ langt ned med hælen... Jo, det var det... Skulle lige have den kørt igennem et par gange, før jeg fik lavet øvelsen godt nok...

DB curl

Den fk jeg aldrig heelt styr på mht at dreje, så prøvede med db hammer curl, hvilket gik bedre... dog var det hårdt for min lænd at stå op og lave den, så fik et alternatv med db concentration curl, hvor jeg kan sidde ned...

Dips i maskine

Okay, der gik lidt tid før jeg fattede udførelsen af øvelsen helt, men til sidst fik jeg da okay fat i det...

Mave på bold

Det blev ikke til mange gentagelser igen pga. lænden,, men den skulle lige afprøves...

Der blev sluttet af med intervalprogrammet på ArcTraineren (AT) :gal: Selvom jeg ikke kunne give mig 100%, var det pænt hårdt alligevel... det skal nok blive godt at lege lidt med det :smile:

Efter træningen satte vi os og snakkede om kosten og træningen... Aner ikke hvor lang tid de forskellige ting har taget, men vi mødtes ca kl 12.45 og tog først afsked igen kl ca 17.35... Så over 4 timer i OBBC :blink: har jeg ikke prøvet før :laugh:

Aftenen skal bruges på at få styr på de sidste ting inden diæt-start imorgen.

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 28. februar

Endelig kunne jeg få lov til at skrive mit indslag færdigt... Hver gang jeg har sat mig til rette ved tasterne her til aften, har mobilen ringet :nonono: Ej, det er da rart, at folk ønsker ens opmærksomhed :bigsmile:

Jeg begyndte diæt i mandags. Og må ærligt indrømme, jeg var sulten mere eller mindre hele tiden. Men min mave skal self oz vænne sig til mindre portionsstørrelser fordelt over mange flere gange. Tirsdag var det allerede bedre. Var dog rigtig sulten, når mine måltider nærmede sig, men synes faktisk, at det er dejligt at mærke, at man når at blive sulten og derved også har lyst til at spise sine måltider + at man kan gøre det med god samvittighed :smile:

Træning tirsdag den 26. februar: Fullbody 1 med fokus på ben

Seated leg press

1 x 12 rep x 110 lb

1 x 12 rep x 110 lb

1 x 12 rep x 120 lb

1 x 12 rep x 120 lb

Leg extension

1 x 12 rep x 35 lb

1 x 12 rep x 35 lb

1 x 12 rep x 40 lb

1 x 12 rep x 40 lb

Super sættet med

Seated leg curl

1 x 12 rep x 35 lb

1 x 12 rep x 35 lb

1 x 12 rep x 40 lb

1 x 12 rep x 40 lb

Liggende yates row

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 12 rep x 20 kg

Super sættet med

Seated calf raise

1 x 15 rep x 30 kg

1 x 15 rep x 35 kg

1 x 15 rep x 40 kg

Maskin incline skulderpres

1 x 12 rep x 15 kg

1 x 12 rep x 15 kg

1 x 8 rep x 15 kg

1 x 9 rep x 15 kg --> forsøgte med 20 kg, men det gik ikke :blush:

Super sættet med

Dips i maskine

1 x 12 rep x klods 3

1 x 12 rep x klods 4 --> gik vist lidt for hurtigt op i vægt, men nu gik det jo ikke at sænke den :devil:

1 x 12 rep x klods 4

1 x 12 rep x klods 4

Det gik heldigvis med at beholde den på klods 4, men mine trisser var virkeligt også ristet :crazy: totalt fedt :laugh:

DB brystpres

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

1 x 8 rep x 2 @ 7 kg --> havde jo fuldstændigt kørt mine trisser trætte :4slap:

1 x 7 rep x 2 @ 7 kg

1 x 7 rep x 2 @ 7 kg

Super sættet med

DB concentration curl

1 x 12 rep x 5 kg

1 x 12 rep x 5 kg

1 x 12 rep x 5 kg --> ville gerne op på 6 kg, men de vægte var forsvundet, så skulle da lige prøve med 7 kg :innocent: men nej

1 x 12 rep x 5 kg

Tid: 1 time 20 min

Da centret lukkede kl 18.30 pga. generalforsamling dropppede jeg mave og lænd, for at nå intervaltræningen

Cardio

15 min på ArcTrainerens intervalprogram, puha hvorfor gør man det :blink::laugh:

Total feeeed træning :yahoo: aldrig har jeg svedt så meget til styrketræning.

Bagefter var der generalforsamlingsmøde. Endte dog med at gå i pausen, da jeg slet ikke havde skænket det en tanke, hvor længe sådan noget varede. Havde ikke fået aftensmaden med mig, så var simpelthen så sulten til sidst... Og da jeg endeligt kom hjem og fik maden lavet, havde jeg næsten ikke lyst til at spise... meget mærkeligt... men var pænt træt, så orkede absolut ingenting :sleepy:

Træning torsdag den 28. februar: Fullbody 2 med fokus på skuldre

Liggende legpress

1 x 12 rep x klods 2

1 x 12 rep x klods 2

1-bens liggende legpress

1 x 5 rep x klods 1 (højre ben)

1 x 6 rep x klods 1 (venstre ben)

Jeg kunne simpelthen ikke presse noget styrke ud af benene... synes det er vildt, hvor meget en omgang lændeproblemer kan påvirke :blink:

Liggende legpress

1 x 12 rep x klods 2

1 x 12 rep x klods 2

Bagskuldermaskine

1 x 12 rep x 10 kg

1 x 12 rep x 10 kg

1 x 12 rep x 10 kg

1 x 12 rep x 12,5 kg

Super sættet med

Maskin flyes

1 x 12 rep x 15 kg

1 x 12 rep x 15 kg

1 x 12 rep x 15 kg

1 x 7 rep x 20 kg

Lateral raise

1 x 12 rep x 15 lb

1 x 10 rep x 15 lb

1 x 10 rep x 15 lb

1 x 8 rep x 15 lb

Super sættet med

Donkey calf raise

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 12 rep x 30 kg

For fa***n den er ond ved mine lægge... men det bare et spørgsmål om tid.... håber jeg

Back extensions

1 x 15 rep x 60 lb

1 x 15 rep x 60 lb

1 x 15 rep x 65 lb

Triceps-/Arm extension

1 x 8 rep x 20 lb

1 x 8 rep x 20 lb --> det gav et knæk i min højre albue, som gjorde pokkers ondt :nonono: så stoppede der

Skulle jo træne triceps, så fortsatte med

Triceps kabel push-down

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 10 rep x 25 kg

1 x 8 rep x 30 kg

BB curl

1 x 12 rep x 12 kg

1 x 12 rep x 12 kg

1 x 12 rep x 12 kg

1 x 12 rep x 12 kg

Technogym pull-down

1 x 12 rep x 25 kg

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 12 rep x 30 kg

Super sættet med

Mave på bold

1 x 12 rep x mig

1 x 12 rep x mig

1 x 12 rep x mig

Tid: små 2 timer

Cardio

15 min på ArcTrainerens intervalprogram

Hader og elsker intervaltræningen på én gang... kan ikke helt finde ud af det :laugh:

Stille og rolig træning idag med tid til lidt snakken

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Cardio

15 min på ArcTrainerens intervalprogram, puha hvorfor gør man det :blink::laugh:

Cardio

15 min på ArcTrainerens intervalprogram

Hader og elsker intervaltræningen på én gang... kan ikke helt finde ud af det :laugh:

Som jeg advarede dig... !! Man elsker og hader det på en gang... Under hele træningen kan man gå og frygte det, undervejs er det et mareridt, men bagefter har man det så super godt, når man kan mærke forbrændigen bare pumper derudaf langt tid bagefter.. !!

Når din vejrtrækning begynder at blive mere vandt med det, kan jeg forsikre dig om, at det er knap så slemt for vejrtrækningen.. til gengæld kan man så sparke mere røv og syre benene totalt til :4thumbup:

1-bens liggende legpress

1 x 5 rep x klods 1 (højre ben)

1 x 6 rep x klods 1 (venstre ben)

Jeg kunne simpelthen ikke presse noget styrke ud af benene... synes det er vildt, hvor meget en omgang lændeproblemer kan påvirke :blink:

Når jeg har problemer med ryggen, mister jeg også totalt styrken i denne øvelse og må gå ned i vægt... DU kan som sagt ikke gå ned i vægt, da du kører på klods 1... Men som jeg sagde til dig i søndags.. når du har det mindste problemer med ryggen, så hold dig enten 100% til seated leg press, da du har bedst af ikke at få et tryk ned over ryggen.... ! Og skal du køre den liggende, så kør den med begge ben og højrep (12-15)...!

Donkey calf raise

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 12 rep x 30 kg

For fa***n den er ond ved mine lægge... men det bare et spørgsmål om tid.... håber jeg

Prøv at kør 4 x 25 rep (eller 3 x 30 rep) næste uge.... så skal du se løjer :crazy:

Triceps-/Arm extension

1 x 8 rep x 20 lb

1 x 8 rep x 20 lb --> det gav et knæk i min højre albue, som gjorde pokkers ondt :nonono: så stoppede der

Mine albuer kan heller ikke lide denne øvelse... nogle kan og nogle kan ikke.. hvis det gentager sig, så finder vi en anden øvelse til dig i stedet for... !!

Dejligt at se ryggen er ved at være i bedring og at du nu kan få kørt noget mere cardio ind i programmet.... Og jeg er sikker på at vægten og motivationen får et stort ryk i den rigtige retning, når først du ser resultatet af den øgede mængde cardio.. !!

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Skal, skal ikke

Jeg er virkeligt stolt af mig selv lige nu :bigsmile: Vi har lige haft vores ugentlige fællesmøde på arbejdet, hvor vi får brød og virkelig god ost serveret... I dagens anledning var der også brunsviger, da vi har en kollega, som forlader os... Må indrømme, jeg seriøst overvejede et øjeblik at tage et stykke og så evt. droppe en proteinkage senere... Men jeg tog IKKE et stykke :w00t: Og jeg lod den gode ost og bolle være og sad pænt med min medbragte diæt-mad...

Så på søndag ved jeg godt, hvad jeg skal forkæle mig selv med :wink: BRUNSVIGER :4mewantfood:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Skal, skal ikke

Jeg er virkeligt stolt af mig selv lige nu :bigsmile: Vi har lige haft vores ugentlige fællesmøde på arbejdet, hvor vi får brød og virkelig god ost serveret... I dagens anledning var der også brunsviger, da vi har en kollega, som forlader os... Må indrømme, jeg seriøst overvejede et øjeblik at tage et stykke og så evt. droppe en proteinkage senere... Men jeg tog IKKE et stykke :w00t: Og jeg lod den gode ost og bolle være og sad pænt med min medbragte diæt-mad...

Så på søndag ved jeg godt, hvad jeg skal forkæle mig selv med :wink: BRUNSVIGER :4mewantfood:

Rikke

Super flot... !!

Og hvis du vidste hvor mange kcal der er i et stykke brunsviger til sammenligning med dine proteinkager ville du få dig et stort chok... !! Du kan spise ret mange proteinkager før det nærmer sig 1 brunsvige kage :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share