Rikke's log


Rikke B. M.
 Share

Recommended Posts

Mandag den 24. marts

Åbenbaring: Jeg tror ikke, at jeg har PW ordenligt de andre gange, selvom jeg har gået hurtigt og med store skridt... Der skete bare et eller andet idag... Fik en rytme, jeg ikke har haft før, hvor jeg nærmest følte jeg "fløj" afsted, uden at jeg var ved at dø, som jeg plejer, når jeg går med den fart... virkelig god følelse :yo:

Tillykke med det, det er altid fedt at finde frem til det gylden flow :4thumbup:

Var ved at gå ind i siden på en bil idag... Gik på fortovet og en bil kom fra venstre og skulle ud på Sdr. Boulevard... Jeg havde jo godt med fart på, var lettere foroverbøjet og havde kaskette-skyggen godt ned over øjnene... Kigger tilfældigvis lidt op og 2 cm foran mig holder en bil :nonono: Chaufføren ikke så meget, som kigger til højre :annoyed: hans øjne er stift rettet til venstre, for at se, om der kommer andre biler :dry: Det er dårlig medtrafikant-karma fra hans side...!!

Rikke

:laugh::laugh::laugh: Men pas nu på, vi kan ikke have at du render rundt og laver buler i bilerne... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tillykke med det, det er altid fedt at finde frem til det gylden flow :4thumbup:

Det er totalt nice og en fed følelse... er bare overrasket over, at jeg tilsyneladende har kunnet gøre det så forkert... Har været overbevist om, at jeg har gjort det rigtigt alle gange :eh:

:laugh::laugh::laugh: Men pas nu på, vi kan ikke have at du render rundt og laver buler i bilerne... :tongue:

Ja, det kan være farligt at være flyvende :superman::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 24. marts del 2

Jeg har på intet tidspunkt været i tvivl om, at jeg skulle afsted idag, men var da godt nok lang tid om at tage mig sammen til at få flyttet måsen... Det her mol tam tam kan altså godt være vanedannende :innocent::laugh:

Interval på AT

Tid: 15 min

Level: 3

Kcal: 167

:gal: no comment

Cardio på AT

Tid: 30 min

Incline/resistance: 5/20-25

Kcal: 279

Var lige ved at stoppe efter 10 min... røv-kedede mig, selvom jeg havde taget et blad med over til maskinen... Men sagde til mig selv, at nu jeg var her, skulle jeg bare gennemføre 20 min... Da de 20 min var gået, kunne jeg jo godt tage 5 min mere osv... Så det lykkedes mig at blive i 30 min, så det er jeg fint tilfreds med :smile:

Så er der ikke træning før på torsdag, udover PW self... Jeg har det rigtig godt med mine PW's og håber, jeg kan holde fast i dem, nu det bliver hverdag igen og også de dage, vejret måske ikke er på toppen :hands:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 24. marts del 2

Jeg har på intet tidspunkt været i tvivl om, at jeg skulle afsted idag, men var da godt nok lang tid om at tage mig sammen til at få flyttet måsen... Det her mol tam tam kan altså godt være vanedannende :innocent::laugh:

Hej Rikke

Det med at blive hængende på MOL kender jeg selv alt for godt :4whistling: Heldigvis kan MOL så også være motiverende til at komme afsted nogle gange, da der jo også skal være noget træning at skrive om i loggen :smile:

Det ser ud til du er kommet rigtig godt i gang med både træning og nu også PW-flow :hippy:

Og den der hundehvalp.... Det er da noget af det sødeste jeg har set længe :wub:

Link to comment
Share on other sites

Hej Rikke

Det med at blive hængende på MOL kender jeg selv alt for godt :4whistling: Heldigvis kan MOL så også være motiverende til at komme afsted nogle gange, da der jo også skal være noget træning at skrive om i loggen :smile:

Det ser ud til du er kommet rigtig godt i gang med både træning og nu også PW-flow :hippy:

Og den der hundehvalp.... Det er da noget af det sødeste jeg har set længe :wub:

Hej Marianne

Dejligt du lige kigger forbi, ææælsker besøg i loggen :w00t:

Og ingen tvivl om, at MOL er meget motiverende... tror aldrig i mit liv, jeg har været så fysisk aktiv, som jeg er nu :smile: og det bedste af det hele, jeg kan allerede mærke det i dagligdagen + at efter jeg er kommet igang med PW er humørbarometeret steget rigtig meget :bigsmile:

Ja, hun er sq dejlig min lille snut... kan næsten ikke vente til jeg får hende hjem :wub: :wub: :wub:

Du må have en fortsat god dag (snart aften :wink:)

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Gik egenlig forholdsvis tidligt i seng igår, men det endte alligevel med at blive halvsent inden jeg fik slukket lyset, da jeg blev grebet af den bog, jeg var igang med... Jeg manglede så få sider, at jeg blev nødt til at læse den færdig :innocent: Jeg vågnede en time efter vækkeuret havde ringet idag, så der var overhovedet ikke tid til noget som helst andet end at gøre mig klar og komme afsted :sneaky2: Ret træls måde at starte arbejdsugen på, men ikke noget at gøre ved... Skulle have gået 40 min idag, men bliver nu nødt til at gå en time, de næste to gange, for at "tjene" tiden ind :smilejap:

Da jeg så ankommer på arbejdet idag, kan jeg ikke komme ind, da jeg har glemt mit kort... Får ringet på og bliver lukket ind... Da jeg skal låse mig ind på mit kontor, mangler mine nøgler, så bliver ligeledes nødt til, at få én til at lukke mig ind der... For at det ikke skal være løgn, havde jeg også glemt firma-mobilen :nonono::laugh: Jeg har tilsyneladende ikke godt af, at have fri :blush:

Jeg har været til kiropraktor idag. Syns det er vildt, som han bare kan finde de rigtige steder at trykke... Fuck han kan finde mange ømme punkter :blink: Har længe haft problemer med mit højre benbøj i form af, at det låser sig fast og er ømt... Han behandlede det med laserlys. Det kunne godt mærkes, selvom det jo egenligt ikke er noget slemt noget... Håber, det nu vil lette på benbøjets funktion :smile:

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 26. marts

Min krop spørger ikke lige for tiden, den kræver...!! Igen idag vågnede jeg ikke ved vækkeuret, så kom denne gang også for sent op. Men ville altså afsted, og kunne også bedre komme lidt senere på arbejde idag, da jeg ikke har nogen aftaler efter. Så på med tøjet og ud i snevejret og de sne/isbelagte gader.

post-17589-1206519997.gif

Morgen-PW

Tid: 60 min

Km: 6,2

Hvor blev mit flow af...?? Det var så meget for den åbenbaring :sneaky2:

Gik forbi nogle boldbaner på vejen, som var fyldt med den smukkeste uberørte sne :w00t: Var så tæt på, at løbe derud og smide mig i sneen og lave sne-engle :innocent: Det må være dejligt, at være barn nogen gange... Eller barnlig :wink:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Når jeg læser lidt rundt i de forskellige forum, er det ikke altid, jeg kender de omtalte øvelser. Så hvis jeg er nysgerrig nok, kigger jeg nogen gange på youtube, så jeg kan få en idé om det. Derfor faldt jeg lige over denne. Selvom det aldrig er sjovt at komme til skade, er der altså nogle gode nogen ind imellem :innocent:

bodybuilding/weightlifting accidents

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Når jeg læser lidt rundt i de forskellige forum, er det ikke altid, jeg kender de omtalte øvelser. Så hvis jeg er nysgerrig nok, kigger jeg nogen gange på youtube, så jeg kan få en idé om det. Derfor faldt jeg lige over denne. Selvom det aldrig er sjovt at komme til skade, er der altså nogle gode nogen ind imellem :innocent:

bodybuilding/weightlifting accidents

Rikke

:rofl2: tak for grineren..... det var lige hvad jeg trængte til efter den første arbejdsdag :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kedede mig her til aften... Og i tv var der intet af interesse... Burde nok have gået i køkkenet og ordnet opvasken, da den er begyndt at stirre temmeligt olmt på mig, hver gang jeg går forbi... Men da opvask ikke lige er min yndlingsbeskæftigelse og jeg behøvede en undskyldning for ikke at gå igang, gik jeg 6-km'eren :laugh:

Aften-PW

Tid: 56 min :yahoo:

Km: 6,2

Dejlig tur og lækkert at få luftet tankerne :smile: Dog stirrer opvasken stadig :blush:

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Det var virkeligt så lidt :wink: Man kan sq finde mange sjove/underlige ting på nettet :laugh: Håber du havde en god dag på arbejde :smile:

Jeg havde en fin dag........... men de andre jeg skal arbejde sammen med var syge, så jeg var helt alene :cry3:

Så jeg skal faktisk først starte "rigtig" op på mandag, når vi er fuldtallige, så jeg har allerede weekend, pt. verdens korteste arbejdsuge :tongue:

Håber du får en super dag :sun:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde en fin dag........... men de andre jeg skal arbejde sammen med var syge, så jeg var helt alene :cry3:

Så jeg skal faktisk først starte "rigtig" op på mandag, når vi er fuldtallige, så jeg har allerede weekend, pt. verdens korteste arbejdsuge :tongue:

Håber du får en super dag :sun:

:laugh: Sådan en arbejdsuge vil jeg også have :nonono::wink: Men til gengæld har du så masser af tid til træning :w00t: Hvis man altså kan holde motivationen...??

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 27. marts

Gode nyheder, for mig i hvertfald :smile: Min hund døde af en forholdsvis ukendt lidelse, der florerer iblandt hendes race. Min mor skrev til dyrlægen og fortalte om lidelsen og sendte artikler omkring det, som jeg havde fundet på nettet. Idag ringede dyrlægen til hende og fortalte, at han var meget glad for, at hun havde gjort ham opmærksom på det og at han vil tage emnet op, på en dyrlægekongres :4thumbup: Vores forhåbninger er, at den almindelige dyrlæge derigennem vil få kendskab til lidelsen og at det i sidste ende vil kunne redde en anden hund.

Dagens træning: Fullbody med fokus på skulder

Maskin Liggende Leg Press

1 x 12 rep x klods 2

1 x 12 rep x klods 2

1 x 12 rep x klods 2

1 x 12 rep x klods 2

Syntes de var hårde idag, og selvom jeg havde konstateret det, skulle jeg alligevel prøve, om jeg kunne klare et-bens... Det kunne jeg så ikke...!!

Maskin Lateral Raise

1 x 12 rep x 10 lb

1 x 12 rep x 15 lb

1 x 12 rep x 15 lb

1 x 9 rep x 20 lb --> endelig kunne jeg klare at stige i denne :smile:

Supersættet med

Donkey Calf Raise

1 x 15 rep x 30 kg

1 x 15 rep x 40 kg

1 x 10 rep x 50 kg

Maskin Flyes

1 x 12 rep x 10 kg

1 x 12 rep x 15 kg

1 x 11 rep x 15 kg

1 x 5 rep x 20 kg --> alt for hårdt :nonono:

1 x 8 rep x 15 kg

Supersættet med

Bagskuldermaskine

1 x 12 rep x 10 kg

1 x 8 rep x 12.5 kg --> kunne mærke jeg ikke kunne udføre det ordenligt, så blev nødt til at gå ned i vægt :dry:

1 x 12 rep x 10 kg

Kabel Triceps push-down

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 4 rep x 25 kg --> okay, det var lige tungt nok :blush:

1 x 4 rep x 20 kg --> Nu var den også aaalt for tung :blink:

1 x 12 rep x 15 kg

1 x 12 rep x 15 kg

Kabel Curl

1 x 12 rep x 15 kg --> det var okay nemt :smile:

1 x 7 rep x 20 kg --> den var til gengæld for tung

1 x 8 rep x 15 kg --> tror vist bare jeg var kørt træt

1 x 10 rep x 10 kg

Back Extension

1 x 15 rep x 65 lb

1 x 15 rep x 70 lb

1 x 15 rep x 75 lb

Technogym Pull-down

1 x 12 rep x 25 kg

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 10 rep x 35 kg

1 x 8 rep x 40 kg

Supersættet med

Mave på bold

1 x 12 rep x mig

1 x 12 rep x mig

1 x 12 rep x mig

Generelt synes jeg, jeg står ret stille styrkemæssigt. Der går længe mellem, at jeg stiger i vægt... Ved ikke, om jeg starter for højt, men det er pænt demotiverende :unhappy: Men kan self heller ikke forvente det helt store, når jeg ikke træner mere, end jeg gør. Lige for tiden styrketræner jeg mere af pligt end af lyst. Til gengæld har jeg fået nemmere ved PW og cardio.

Desværre går jeg også rundt med konstant dårlig samvittighed, fordi jeg ikke føler, jeg får trænet nok. Føler ikke, jeg giver nok af mig selv og at jeg er elendig til at presse mig selv...!!

Tid: 1 t 30 min

Interval på AT

Tid: 17 min

Level: 3

Kcal: 187

Gik og frygtede intervaltræningen idag, da jeg skulle øge til 17 min... Da jeg kørte interval i mandags, var det 15 min og det var pænt hårdt :crazy:

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 27. marts

Gode nyheder, for mig i hvertfald :smile: Min hund døde af en forholdsvis ukendt lidelse, der florerer iblandt hendes race. Min mor skrev til dyrlægen og fortalte om lidelsen og sendte artikler omkring det, som jeg havde fundet på nettet. Idag ringede dyrlægen til hende og fortalte, at han var meget glad for, at hun havde gjort ham opmærksom på det og at han vil tage emnet op, på en dyrlægekongres :4thumbup: Vores forhåbninger er, at den almindelige dyrlæge derigennem vil få kendskab til lidelsen og at det i sidste ende vil kunne redde en anden hund.

Er det noget, der kan medicineres hvis det opdages i tide?

Maskin Lateral Raise

1 x 12 rep x 10 lb

1 x 12 rep x 15 lb

1 x 12 rep x 15 lb

1 x 9 rep x 20 lb --> endelig kunne jeg klare at stige i denne :smile:

Kan du så få dine PR i rødt, så vi kan rigtig kan se det.... og tillykke :firebounce:

Generelt synes jeg, jeg står ret stille styrkemæssigt. Der går længe mellem, at jeg stiger i vægt... Ved ikke, om jeg starter for højt, men det er pænt demotiverende :unhappy: Men kan self heller ikke forvente det helt store, når jeg ikke træner mere, end jeg gør. Lige for tiden styrketræner jeg mere af pligt end af lyst. Til gengæld har jeg fået nemmere ved PW og cardio.

Desværre går jeg også rundt med konstant dårlig samvittighed, fordi jeg ikke føler, jeg får trænet nok. Føler ikke, jeg giver nok af mig selv og at jeg er elendig til at presse mig selv...!!

Kan du se nogen forskel på din krop ? Jeg mener, begynder der at komme muskler frem ? Jeg kunne heller ikke ret godt med styrketræning da jeg startede, jeg synes faktisk, at det var komplet åndsvagt, og gjorde det også kun af pligt. Men jeg fik sørme blod på tanden, da jeg kunne begynde at se forandringerne. Det fik mig også til at presse mig selv til at tage mere vægt på.

Du skal absolut ikke have dårlig samvittighed, du gør det jo mega godt med dine PW og din diæt... Rom blev jo ikke bygget på en dag, så hvis du kun får trænet en eller to gange om ugen lige for tiden, så er det vel også iorden eller hva?

Link to comment
Share on other sites

Er det noget, der kan medicineres hvis det opdages i tide?

Ikke så vidt jeg kunne finde ud af, men måske der kunne udvikles noget nyt medicin, hvis der er flere, som får kendskab til det... Men har læst, at hvis det bliver behandlet som almindelig epilepsi og derfor bliver behandlet som sådan, vil det kunne forværre symptomerne... De bedste resultater skulle være opnået ved kostomlægning... Der er så bare uenighed om, om det er kulhydrat eller protein, der er "synderen"

Kan du så få dine PR i rødt, så vi kan rigtig kan se det.... og tillykke :firebounce:

Tak :blush: Jeg løfter jo ikke så tungt, så... Og i starten vidste jeg slet ikke, hvor meget jeg kunne løfte, hvorfor jeg havde en tendens til at starte for lavt... Ved stadig ikke helt endnu, hvordan jeg skal ligge i alle øvelserne...

Kan du se nogen forskel på din krop ? Jeg mener, begynder der at komme muskler frem ? Jeg kunne heller ikke ret godt med styrketræning da jeg startede, jeg synes faktisk, at det var komplet åndsvagt, og gjorde det også kun af pligt. Men jeg fik sørme blod på tanden, da jeg kunne begynde at se forandringerne. Det fik mig også til at presse mig selv til at tage mere vægt på.

Jeg kan endnu ikke se musklerne vokse frem endnu :4flex: Jeg kan dog føle det i hverdagen i form af generelt bedre velbefindende :smile:

Du skal absolut ikke have dårlig samvittighed, du gør det jo mega godt med dine PW og din diæt... Rom blev jo ikke bygget på en dag, så hvis du kun får trænet en eller to gange om ugen lige for tiden, så er det vel også iorden eller hva?

Grunden til min dårlige samvitighed er, at jeg i forhold til den oprindelige plan er bagud... Jeg skulle på nuværende tidspunkt have været oppe på 20 min intervaltræning, mere PW og cardio... Men da jeg har været præget af dårlige undskyldninger med efterfølgede små-pauser, har jeg været nødsaget til at starte på et trin under gang på gang :unhappy: Ved godt, at jeg kun har mig selv at takke for det... Føler bare, at jeg ikke kan få det hele til at klappe på én gang... Det er som om, at jeg skal misse ét eller andet...

Puha, sikke en smøre, der løb tastaturet helt løbsk med mig :blush:

Link to comment
Share on other sites

Grunden til min dårlige samvitighed er, at jeg i forhold til den oprindelige plan er bagud... Jeg skulle på nuværende tidspunkt have været oppe på 20 min intervaltræning, mere PW og cardio... Men da jeg har været præget af dårlige undskyldninger med efterfølgede små-pauser, har jeg været nødsaget til at starte på et trin under gang på gang :unhappy: Ved godt, at jeg kun har mig selv at takke for det... Føler bare, at jeg ikke kan få det hele til at klappe på én gang... Det er som om, at jeg skal misse ét eller andet...

Jeg kan godt forstå dine tanker.. MEN..

Din plan har hele tiden været ment som "vejledende" hvor du ikke nødvendigvis skulle øge dit cardio med mindre du ikke tabte nok i vægt.. !! Så om du er bagud eller foran din plan kommer jo mere an på dit vægttab :bigsmile:

Der er ikke sat noget tal på hvad du skal tabe.... Men omkring de 500 g om ugen er vist hvad du selv håbede på (hvor jeg sagde du gerne måtte tabe mere i starten, hvis du kunne)... !! Og pt har du da gennemsnitlig holdt dig på omkring 500 g, samtidig har du øget din samlede cardio-mængde uge for uge, hvilket jo er overens med planen.. !!

Så jeg synes da du klarer det flot og gør som du skal... Lige bortset fra du missede dine styrketræninger i sidste uge, der skal du jo helst have 2 om ugen... MEN du var så heller ikke forberedt på at kiropraktor delen skulle forhindre dig.. !!

Så fortsæt du bare i samme stil.... pas de 2 ugentlige styrketræninger, og øg gradvis dit cardioniveau hver uge (hvis det er nødvendigt).. !!

KnuZ Anita

P.S: Sorry jeg var lidt fjern idag.. men var ik lige helt i mit snaksagelig hjørne før træningen var overstået og jeg fik noget mad :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Desværre går jeg også rundt med konstant dårlig samvittighed, fordi jeg ikke føler, jeg får trænet nok. Føler ikke, jeg giver nok af mig selv og at jeg er elendig til at presse mig selv...!!

Rikke - jeg synes altså du er for hård ved dig selv! Du har ikke trænet så længe, du har været skadet og ikke mindst du har været ude for en stor sorg der kan blæse benene væk under enhver. Giv dig selv lidt credit for det du rent faktisk HAR opnået og følg Anitas vejledninger (pyyyh hvor er jeg misundelig, tænk at have Anita som coach :bowdown: ) og tænk positivt.

Ellers må du jo igang med at se noget Ronnie Coleman "lightweight, baby" :laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt forstå dine tanker.. MEN..

Din plan har hele tiden været ment som "vejledende" hvor du ikke nødvendigvis skulle øge dit cardio med mindre du ikke tabte nok i vægt.. !! Så om du er bagud eller foran din plan kommer jo mere an på dit vægttab :bigsmile:

Der er ikke sat noget tal på hvad du skal tabe.... Men omkring de 500 g om ugen er vist hvad du selv håbede på (hvor jeg sagde du gerne måtte tabe mere i starten, hvis du kunne)... !! Og pt har du da gennemsnitlig holdt dig på omkring 500 g, samtidig har du øget din samlede cardio-mængde uge for uge, hvilket jo er overens med planen.. !!

Så jeg synes da du klarer det flot og gør som du skal... Lige bortset fra du missede dine styrketræninger i sidste uge, der skal du jo helst have 2 om ugen... MEN du var så heller ikke forberedt på at kiropraktor delen skulle forhindre dig.. !!

Så fortsæt du bare i samme stil.... pas de 2 ugentlige styrketræninger, og øg gradvis dit cardioniveau hver uge (hvis det er nødvendigt).. !!

KnuZ Anita

P.S: Sorry jeg var lidt fjern idag.. men var ik lige helt i mit snaksagelig hjørne før træningen var overstået og jeg fik noget mad :tongue:

Ja, det kan jeg godt se :blush: det er det typiske med, at man får kørt det helt vilde igennem oppe i hovedet. Jeg har en tendens til at fokusere på det jeg ikke når, i stedet for det jeg rent faktisk får gjort :smile: Det der med, at nu skal man fandeme :devil: tonse igennem med masser af træning her og nu...!!

Rikke - jeg synes altså du er for hård ved dig selv! Du har ikke trænet så længe, du har været skadet og ikke mindst du har været ude for en stor sorg der kan blæse benene væk under enhver. Giv dig selv lidt credit for det du rent faktisk HAR opnået og følg Anitas vejledninger (pyyyh hvor er jeg misundelig, tænk at have Anita som coach :bowdown: ) og tænk positivt.

Ellers må du jo igang med at se noget Ronnie Coleman "lightweight, baby" :laugh::laugh:

Tusind tak :flowers: Jeg skal vist lære at fokusere på det, jeg rent faktisk får gjort :blush:

Og ja, det var sq et hårdt slag med min hund, men følte jeg brugte det som undskyldning, for så ramt kan man da ikke blive :blink: Tør ikke tænke på, hvordan det er at miste et menneske, man står nært :omg:

Ja, det er et stort plus med Anita... Var slet ikke kommet igang, uden hende :wub: og MOL, for det er virkeligt også en stor motivationsfaktor :bigsmile: At oprette en profil herinde, er det mest fornuftige jeg har gjort længe...!!

For satan han er HUGE og de vægte han smider rundt med :blink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Og ja, det var sq et hårdt slag med min hund, men følte jeg brugte det som undskyldning, for så ramt kan man da ikke blive :blink: Tør ikke tænke på, hvordan det er at miste et menneske, man står nært :omg:

Jo man kan godt blive ramt og det skal man også. Det var din bedste ven gennem mange år, hun har lyttet tålmodigt til alle dine glæder og sorger, du har grædt i hendes pels (formoder jeg) og hun har altid været der for dig med alt det positive som en hund bibringer til os mennesker. Det er mange års ubetinget kærlighed man siger er nødt til at sige farvel til, og det er en proces der tager tid. Også med en hund!!

Jeg har desværre selv situationen lidt tæt inde på livet, da min hun er ved at blive gammel og slidt og jeg ved at jeg en dag bliver nødt til at tage beslutningen om at ende hendes liv, inden hun får for mange smerter. Det er en schæfer som heldigvis ikke har HD men hun er ved at være ret gigtramt og har ikke rigtig lyst til gåture mere, kun lidt småture i nærheden af huset hvor hun føler sig tryg. Vi har allerede været nødt til at flytte fra vores soveværelse på 1.sal til gæsteværelset i stueetagen, da hun 2 gange faldt ned af trappen da benene ikke kunne bære hende op - og jeg vil altså ikke nægte hende at sove i samme rum som os, for det har hun været vant til i alle de år vi har haft hende (fik hende "brugt" som 4-årig) ,

Den dag det er slut vil jeg sørge - meget - og jeg forventer helt klart at mine omgivelser forstår og respekterer det. Hvis ikke... tja så kan de ærlig talt rende mig...

Knus fra Razz som lige skal ud og tørre nogle tårer væk..

Link to comment
Share on other sites

Jo man kan godt blive ramt og det skal man også. Det var din bedste ven gennem mange år, hun har lyttet tålmodigt til alle dine glæder og sorger, du har grædt i hendes pels (formoder jeg) og hun har altid været der for dig med alt det positive som en hund bibringer til os mennesker. Det er mange års ubetinget kærlighed man siger er nødt til at sige farvel til, og det er en proces der tager tid. Også med en hund!!

Jeg har desværre selv situationen lidt tæt inde på livet, da min hun er ved at blive gammel og slidt og jeg ved at jeg en dag bliver nødt til at tage beslutningen om at ende hendes liv, inden hun får for mange smerter. Det er en schæfer som heldigvis ikke har HD men hun er ved at være ret gigtramt og har ikke rigtig lyst til gåture mere, kun lidt småture i nærheden af huset hvor hun føler sig tryg. Vi har allerede været nødt til at flytte fra vores soveværelse på 1.sal til gæsteværelset i stueetagen, da hun 2 gange faldt ned af trappen da benene ikke kunne bære hende op - og jeg vil altså ikke nægte hende at sove i samme rum som os, for det har hun været vant til i alle de år vi har haft hende (fik hende "brugt" som 4-årig) ,

Den dag det er slut vil jeg sørge - meget - og jeg forventer helt klart at mine omgivelser forstår og respekterer det. Hvis ikke... tja så kan de ærlig talt rende mig...

Knus fra Razz som lige skal ud og tørre nogle tårer væk..

Du har fuldstændig ret... Det er en betingelsesløs kærlighed man har modtaget og givet... Hun ved alt om mig - hvis hunde kunne tale :wink:

Havde følelsen af, at den første uge var det lovligt at tude og være ked af det... Derefter skulle man holde det for sig selv, hvis man ikke var over det i og med, at det "kun" var en hund... Men lige siden alt det her er sket, synes jeg min verden er ved at skride lidt fra hinanden... Arbejdet har ikke været specielt morsomt på det sidste, hvilket har påvirket mig endnu mere i en negativ spiral... Og så missede jeg et par træninger osv...

Håber nu, efter jeg endeligt er begyndt at indse det bare lidt, at jeg så kan slippe skyldfølelsen og finde glæden frem i stedet :blush:

Jeg er ked af at høre om din hund... Det er ikke sjovt at skulle tage den beslutning, når tiden engang kommer :unhappy: Jeg føler virkeligt med dig.

Endnu engang, er jeg glad for, at jeg har oprettet denne profil :smile: Det har allerede mere end én gang givet mig blod på tanden :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Diæt-uge 5

Denne uge har været præget af den dårlige samvittighed, da jeg ikke har følt, jeg har kørt denne diæt godt nok. Dog er dette blevet manet lidt i jorden, da jeg skal lære at være glad for det jeg rent faktisk når, i stedet for at være ærgerlig over det jeg ikke når (dermed ikke sagt, jeg skal være glad, hvis jeg ingenting når en uge)...!!

Talje: 74 cm --> 74 cm = 0 cm

Mave: 87 cm --> 89 cm = +2 cm

Bryst (målt på bryst): 88 cm --> 87 cm = -1 cm

Bryst (målt under bryst): 73.5 cm --> 74.5 cm = +1 cm

Lår: 59 cm --> 59 cm = 0 cm

Hofte: 99 cm --> 97.5 cm = -1.5 cm

Læg: 34 cm --> 34 cm = 0 cm

Arm: 29 cm --> 29 cm = 0 cm

Vægt: 58.6 kg --> 59.0 kg = +400 g

Jeg har været meget stillestående med hensyn til mine cm-mål i denne uge og taget lidt på. Jeg var godt klar over, at dette ville ske, da jeg har været slem til ikke at få spist det jeg skulle, hvilket har resulteret i at få spist lidt af det, jeg ikke skulle :nonono: Så endnu engang, jeg skal åbenbart ikke få det hele til at klappe på én gang :blush: Så mit mål for næste uge må være, at jeg kan få det hele til at gå op i en højrere enhed :4signme:

Diæt-uge 6 ser således ud:

Søndag: 1 times morgen-PW

Mandag: 1 times morgen-PW + kiropraktor

Tirsdag: 1 times morgen-PW + styrketræning med efterfølgende 17 min interval på AT

Onsdag: 1 times morgen-PW

Torsdag: 1 times morgen-PW + styrketræning med efterfølgende 17 min interval på AT

I aften skal jeg ud og spise med en veninde på Tortilla Flats :bigsmile: Har aldrig været der før, men hørt meget godt om det

Rikke :smile:

(PS. Vægt og cm-mål er fra igår, fredag)

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Søndag den 30. marts

Puha, tror jeg har lidt sygdom i kroppen :ill: Da jeg kom ud på min PW begyndte jeg at hoste helt vildt og kunne næsten ikke få vejret... Så det blev nærmest en gåtur i stedet for en power walk. Og så blev den ene høretelefon ved at falde ud af øret og mit hår blev ved med at blæse ind i fjæset på mig :4ranting: så hvis ikke pulsen kom op pga. gåturen, så kom den i hvertfald op af hidsighed :laugh:

Morgen-PW

Tid: 59 min

Km: 5.8

Turen blev lidt kortere idag da jeg stoppede ved Fakta, så jeg kunne få købt ind til næste uge

Rikke

Edited by Rikke B. M.
Link to comment
Share on other sites

Så det blev nærmest en gåtur i stedet for en power walk. Og så blev den ene høretelefon ved at falde ud af øret og mit hår blev ved med at blæse ind i fjæset på mig :4ranting: så hvis ikke pulsen kom op pga. gåturen, så kom den i hvertfald op af hidsighed :laugh:

:laugh: Nå ja ja bare den kommer op :wink:

Hvornår er det du får den lille Tuffi hjem :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share