T - Revival of Old School


T
 Share

Recommended Posts

Torsdag d. 15. Maj

Fat Annihilation Training:

High box squat:

2 sæt @ 10 reps x 120 kg

Leg curls:

2 sæt @ 12 reps x 4 blokke.

Leg extensions:

2 sæt @ 10 reps x 7 blokke

Seated calf raise:

4 sæt @ 10 reps x 6 blokke

Bænkpres:

2 sæt @ 10 reps x 110 kg.

C.S. rows bredt greb:

2 sæt @ 10 reps x 40 kg.

Incline DB pres:

2 sæt @ 10 reps x 42 kg.

Pulldowns smalt greb:

2 sæt @ 10 reps x 65 kg.

DB curls:

2 sæt @ 10 reps x 17 kg.

Dips:

2 sæt @ 10 reps

Vægt før carb up: 98,2 kg.

Vægten falder som den skal og nu er det tid til caaaaaaaarbs!

Link to comment
Share on other sites

Hey, nu er min egen træning, "infrekvent at best" i øjeblikket, så har besluttet at kigge med i nogle logbøger, og BINGO din var en af de heldige, desuden taler Poul varmt om dine evner og ideer, så det kan ikke være helt skidt, har fulgt den lidt i et stykke tid, og nu er det på tide at skrive i den også.

Spændende træninger, er det et træningsplan du selv har strikket sammen?

Du skriver at nogle laves som supersæt, hvilke øvelser er det?

Link to comment
Share on other sites

Hey, nu er min egen træning, "infrekvent at best" i øjeblikket, så har besluttet at kigge med i nogle logbøger, og BINGO din var en af de heldige, desuden taler Poul varmt om dine evner og ideer, så det kan ikke være helt skidt, har fulgt den lidt i et stykke tid, og nu er det på tide at skrive i den også.

Spændende træninger, er det et træningsplan du selv har strikket sammen?

Du skriver at nogle laves som supersæt, hvilke øvelser er det?

Velkommen til og mange tak. :smile:

Nej jeg følger et diætprogram skrevet af Lyle Mcdonald, som hedder "Ultimate Diet 2.0". Det er en meget fleksibel diæt, som man mere eller mindre selv kan opstille alt efter behov. Den går kort sagt ud på at variere kulhydratindtaget over hele ugen. Meget lavt i starten af ugen samtidig med at man træner såkaldte udtømningstræninger og senere på ugen fylder man så kroppen med kulhydrater. Det virker godt for mig, netop pga fleksibiliteten, da min hverdag som regel aldrig er ens.

Ang. supersæt så supersætter jeg de fleste af øvelserne mandag og tirsdag for at spare tid. Resten af ugen supersætter jeg efter behov. F.eks. er min bænk bedre når jeg lige har kørt ryg.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 19. Maj

Fat Annihilation Training:

High box squat:

5 sæt @ 10 reps x 100 kg

Reverse hyper:

5 sæt @ 10 reps x 25 kg.

Ben pres:

5 sæt @ 10 reps x 200 kg.

Leg curls:

5 sæt @ 10 reps x 4 blokke.

Liggende DB extensions:

5 sæt @ 10 reps x 12 kg.

DB curls:

5 sæt @ 10 erps x 13 kg.

Haaargh de korte pauser var ved at tage livet af mig i dag. Min lænd og ben var helt ristede efter squat. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg følger et diætprogram skrevet af Lyle Mcdonald, som hedder "Ultimate Diet 2.0". Det er en meget fleksibel diæt, som man mere eller mindre selv kan opstille alt efter behov. Den går kort sagt ud på at variere kulhydratindtaget over hele ugen. Meget lavt i starten af ugen samtidig med at man træner såkaldte udtømningstræninger og senere på ugen fylder man så kroppen med kulhydrater. Det virker godt for mig, netop pga fleksibiliteten, da min hverdag som regel aldrig er ens.

Ang. supersæt så supersætter jeg de fleste af øvelserne mandag og tirsdag for at spare tid. Resten af ugen supersætter jeg efter behov. F.eks. er min bænk bedre når jeg lige har kørt ryg.

Lyder spændende med diæten, den må jeg lure af, kan du bibeholde et stabilt vægt tab på den?

supersættene får jo også træningen til at gå lidt hurtigere

Link to comment
Share on other sites

Lyder spændende med diæten, den må jeg lure af, kan du bibeholde et stabilt vægt tab på den?

supersættene får jo også træningen til at gå lidt hurtigere

Ja det kan man, men man skal kigge mere på mål og fedtprocent på diæten. Der er mulighed for at smide fedt og samtidig tage en smule på på denne diæt, jeg har så leget lidt med tallene og kalorierne så at den reelt kun burde brænde fedt af. Muskelmasse er jeg ligeglad med lige pt, det ved jeg at jeg kan opbygge enormt hurtigt. Nu vil jeg fanme se hvad der gemmer sig bag spækket. :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 20. Maj

Morgencardio:

45 min PW.

Fat Annihilation Training:

Bænkpres:

5 sæt @ 10 reps x 80 kg

C.S. rows smalt greb:

5 sæt @ 10 reps x 27½ kg.

Incline DB pres:

5 sæt @ 10 reps x 32 kg.

Pulldowns:

1 sæt @ 10 reps x 70 kg.

1 sæt @ 10 reps x 65 kg.

3 sæt @ 10 reps x 60 kg.

DB laterals:

5 sæt @ 10 reps x 12 kg.

B.O. cable laterals:

3 sæt @ 10 reps x 10 kg.

Facepulls:

3 sæt @15 reps x 20 kg.

+ 30 min PW.

:crazy:

Jeg vender mig nok aldrig til de korte pauser, men for sewan det giver det vilde pump. Man bliver jo helt BB liderlig :4flex: :tongue:

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 21. Maj

Morgencardio:

45 min PW.

Aftencardio:

1 times intens bowling! :tongue:

Glemte helt at logge gårsdagens cardio. :smile:

Intensiv bowling, går lige i det overflødigeflæsk, det er muligvis kombinationen af flerfarvedesko, glatte gulve og fadøl, der er nøglen til optimal fedtforbrænding :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 24. Maj

Fat Annihilation Training:

High box squat:

5 sæt @ 6 reps x 140 kg.

GHR:

5 sæt @ 6 reps

Benpres:

3 sæt @ 6 reps x 200 kg - langsom eccentrisk fase.

Reverse hyper:

3 sæt @ 6 reps x 50 kg.

Bænkpres:

1 sæt @ 8 reps x 120 kg.

4 sæt @ 6 reps x 120 kg.

Chin ups:

3 sæt @ 8 reps

2 sæt @ 6 reps

Incline DB pres:

1 sæt @ 6 reps x 44,5 kg.

2 sæt @ 8 reps x 42 kg.

DB rows:

3 sæt @ 8 reps x 42 kg.

Mit venstre knæ brokkede sig en lille smule efter GHR, men ikke under selve øvelsen. til gengæld var 44,5 kg i DB pres for tungt for albuerne. Så jeg hoppede ned på 42 kg, som gik fint. Utroligt hvad 2,5 kg kan gøre i forskel. Squatten køret fint og jeg kan ligeså roligt mærke at den "gamle" power er ved at komme tilbage. Glæder mig til at se hvad det kan blive til når jeg smækker bands på om en måneds tid. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 26. Maj

Fat Annihilation Training:

High box squat:

5 sæt @ 12 reps x 100 kg

Reverse hyper:

5 sæt @ 10 reps x 25 kg.

Leg curls:

5 sæt @ 10 reps x 4 blokke.

Liggende DB extensions:

5 sæt @ 12 reps x 12 kg.

DB curls:

5 sæt @ 12 erps x 13 kg.

Knald på squatten i dag! Fanme lækkert at min lænd og bentøjet efterhånden spiller igen. Det var meningen at jeg skulle holde fri for PWs i dag, men det gode vejr frister godt nok så jeg tror jeg tager 45 min PW her om lidt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg arbejder om aftenen og natten så den slags er mig forundt tear.gif

Kunne være man skulle prøve kræfter med PW. Hvor langt kan du trave på en times tid?

Hmmm det er mange år siden at jeg travede en time ad gangen, men holder det omkring 30-45 min fordi mine ben som regel er døde herefter. Men jeg kan da lige prøve at måle turen jeg går. Vil tro jeg rammer mellem 5-7 km på de ture jeg går.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm det er mange år siden at jeg travede en time ad gangen, men holder det omkring 30-45 min fordi mine ben som regel er døde herefter. Men jeg kan da lige prøve at måle turen jeg går. Vil tro jeg rammer mellem 5-7 km på de ture jeg går.

Det må du meget gerne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 27. Maj

Fat Annihilation Training:

Bænkpres:

2 sæt @ 10 reps x 100 kg

2 sæt @ 10 reps x 90 kg

1 sæt @ 10 reps x 80 kg

C.S. rows smalt greb:

2 sæt @ 10 reps x 40 kg

2 sæt @ 10 reps x 35 kg

1 sæt @ 10 reps x 30 kg

Incline DB pres:

3 sæt @ 10 reps x 34½ kg.

2 sæt @ 10 reps x 29½ kg

Pulldowns:

5 sæt @ 10 reps x 65 kg.

Så løb jeg tør for tid i HSK. God træning med masser af pump pga. de korte pauser.

Link to comment
Share on other sites

Det var udelukkende for at gøre T glad :tongue: Desuden skal en inaktiv pebersvend som dig bare flette fissen...

Altså jeg har altid været glad for at gå så PW er for mig ikke en straf. Dog ville jeg hellere sprinte, men det tillader bentøjet ikke ligefrem pt.

Som supplement til bentræning og for ren og skær fedtforbrænding syntes jeg personligt at sprints efterfulgt af en kort PW er sjovere end en lang PW.

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg har altid været glad for at gå så PW er for mig ikke en straf. Dog ville jeg hellere sprinte, men det tillader bentøjet ikke ligefrem pt.

Som supplement til bentræning og for ren og skær fedtforbrænding syntes jeg personligt at sprints efterfulgt af en kort PW er sjovere end en lang PW.

Det var ogsaa i den retning jeg taenkte :-) Begynder at smide en del mere ugentlig cardio ind saa PW kan maaske vaere et godt supplement. Desuden lyder gang - uanset tempo - altid tiltalende :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 29. Maj

Fat Annihilation Training:

High box squat:

3 sæt @ 10 reps x 120 kg

Reverse hyper:

3 sæt @ 10 reps x 50 kg

Incline DB pres:

3 sæt @ 10 reps x 42 kg

C.S. Rows smalt greb:

3 sæt @ 10 reps x 40 kg

Incline seated reverse laterals:

3 sæt @ 10 reps x 7 kg

DB hammer curls:

3 sæt @ 10 reps x 22 kg

God træning sammen med hele aftenbanden. Skide hyggeligt. Lasse T og Gong Gong var forbi til grill aften inden træning og så blev der hygget igennem. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sagde tidligere på MSN, så kommer jeg stærkt tilbage og banker dig gul og blå til sommer!

Så blev det sommer og hvad skete der???

Klaus fik lammetæv og måtte have krisehjælp efter min fantastiske afslutning på sidste hul!!!

Gider slet ikke træne mere. Nu vil jeg leve højt på dagens begivenheder resten af mit liv... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share