Mollerup mod Challenge Aarhus


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Onsdag 30-06-2010

Jeg mente at nu var det sommer, så jeg er begyndt at cykle igen, jeg er nu ikke helt sikker på at det er sommer :unhappy:

Det regnet da jeg skulle hjem i går og det regner plus der var modvind i her til morgen snit farten faldt fra 29 km/t til 25 km/t, mine ben er også lidt ømme.

Min hælsporer er begyndt at drille igen, det er heldigvis mest om morgnen.

Til dem der løber på Brabrand stien og er træt af at vente i krydset ved ringgaden, så er der kommet en ny sti, man løbet ud af Søren Frichs Vej og i stedet for at følge vejen forsætter man lige ud også løber man under Ringgaden og kommer ud tæt på de 3 broere.

Jeg tror at jeg dropper Teampuls træning deres træning er 60 min 65%-70% -75% det lyder lidt kedeligt så jeg tror at jeg tager med Marselispulstræningen i stedet.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 30-06-2010

Jeg nøjes med cykling i dag, da jeg på vej hjem knækket er gear kabel og jeg måtte vente en time på at det blev lavet, så jeg kom ikke ud at løbe i dag.

Der var hård modvind på vej til arbejde så turen tog 10 minutter længere end i går.

Link to comment
Share on other sites

Søndag 04-07-2010

Jeg har cyklet på arbejde 4 dage, det er fedt at komme igang med cykling igen:smile:

Tirsdag

Turen til arbejde 45:42, 29,1 km/t i snit, tilbage fra arbejde 40,41, 32,3 km/t i snit, samlet 01:26:23, 31,4 km/t i snit, max 61,8 km/t.

Onsdag

Turen til arbejde 47:30, 27,8 km/t i snit, tilbage fra arbejde 41:02, 33,5 km/t i snit, samlet 01:33:58, snit 28,6, max 65,9 km/t. mit gear kabel sprang, men Jensen cykler lavet det på en time super service.

http://connect.garmin.com/splits/38929058

Torsdag

Turen til arbejde 52:56, 24,9 km/t i snit(modvind), tilbage fra arbejde 40,17, 32,6 km/t i snit, samlet 01:28:27, 31,4 km/t i snit, max 60,1 km/t.

http://connect.garmin.com/splits/38929053

Fredag

Turen til arbejde 43:50, 30,1 km/t i snit, tilbage fra arbejde 39,57, 32,8 km/t i snit, samlet 01:24:38, 31,4 km/t i snit, jeg er meget tilfreds med turen fra arbejdet, jeg stoppet ved alle trafiklys og holdte et snit på 32,8 km/t :bigsmile: max 59,9 km/t, hvor ville jeg gerne prøve at køre turen uden at skulle stoppe for rødt hele tiden.

http://connect.garmin.com/activity/38929040

Jeg skal have købt en ny sadel, jeg bliver følelsesløs et sted som ikke burde være følelsesløs :unhappy:

Jeg har besluttet at melde mig til Marseliscykelløbet 100 km og Marselisløbet 12 km, samt http://www.aarhus1900.dk/1900halvmarathon/ og jeg overvejer også Cube bikes 24 hours MTB 2010 den 21 august, hvis jeg kan finde folk til at stille et hold, hvis der er nogle der er interesseret har jeg oprettet en facebook gruppe Sport Events Århus

Link to comment
Share on other sites

Mandag 05-07-2010

Jeg tog den lange tur til arbejdet med en masse bakker 28 km på en time.

PR på tilbage turen 22 km på 36 minutter 36 km/t i snit og jeg stoppet ved flere trafiklys, det smagte lidt af blod efter turen.

damm cykling går godt, jeg tror jeg tager 50 km med Marselisfortræning på søndag.

Om 2 timer skal jeg ud og løbe med Århus 1900, det bliver hårdt.

Jeg har købt hælspore indlæg til mine alm. sko, burde jeg også bruge dem i mine løbesko?

Jeg tror det bliver en god trænings uge :bigsmile:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Jeg var til fys fredag hvor jeg fik at vide at jeg skulle holde pause med løb :nonono: og det nok ikke vil være nogle god ide med Berlin Maraton :unhappy: det var jo det som jeg regnet med, men det er godt nok surt.

Det var ok at cykle hvis det ikke gør ondt, men det lidt ondt.

Jeg fik ultralyds behandling og jeg blev tapet op(det er ret varmt) jeg fik nogle øvelser at lave, den ene gør ret ondt.

Det er kun blevet til 15 km løb og 220 km cykel i denne uge.

Efter 15 km løb mandag kunne jeg næsten ikke støtte på min højere fod.

Link to comment
Share on other sites

Tak skal i have :smile:

Jeg tager lige en spinnings time i dag kl 18.45 i FW Scan også tager jeg til USA i morgen i 15 dage, jeg hade planlagt at løbe men nu bliver det til pause i stedet, så jeg kommer nok hjem et par kg tungere:laugh:

God ide med svømning hvis jeg vil i gang med tri skal jeg jo også til at svømme, men jeg har ingen teknik.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ferie træning i Yosemite national park, jeg gik i 4-6 timer i bjergene i går, det er god træning mine ben er pænt smadret i dag.

Jeg var også på lidt vandring i Grand Canyon, der vil jeg gerne på en flere dages vandretur, der er lidt varmt, men super flot og stille, nogle der vil med?

Astma, overvægt og bjergvandning i 3.000- 4.000 meteres højde er ikke den bedste blanding.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 30-07-2010 sidste ferie dag :unhappy:

Så er ferien over, de 3 uger er godt nok gået hurtigt og jeg har stor set ikke fået trænet.

Jeg var på ferie i USA, jeg startet med 3 dage i LA, var på Redonda Beach, Santa Monica og rundt om i LA, fed by jeg ville gerne være en måned i LA.

Vi var i Universal studios, det kan virkligt ikke anbefales, der er sygt lange køere, men står i kø i 45 minutter til en tur der tager et par minutter.

Derefter tog vi til Grand Canyon hvor er det smukt, jeg vil der over og vandre i nogle dage på et tidspunkt, vi gik of trial, det var fedt, men vi hade kun nogle timer før vi skulle vidre.

Så var det tid til Las Vegas, vildt at gå fra stilheden i Grand Canyon til larm hele tiden, der er højtaler i lygtepælene :blink: vi var der i 2 dage fik spillet noget og fik alt hvad vi kunne spise Prime Rib og stegt isbombe den var ikke ret god, en af de andre bestilte 7 lags chokoladekage med 2 store kugler is, den var syg stor.

Vi stopper i Death Vally der var 51 grader og meget vind, men sært nok svedte vi slet ikke før vi kom ind i den airconditionet bil, der begyndte sveden at løbe af os sært.

Derefter tog vi til Yosemite national park der hade vi også kun en dag det var alt for lidt, der vil jeg også gerne tilbage igen, vi fik klateret i bjerge og gået op til et vandfald det var ret hårdt, vi kravlet også op til hvor et vandfald endte og fik en lille dukkeret fedt, der var godt nok nogle skilte hvor der var mange der var kommet skade og døde ved at kravle på klipperne.

De har det med at lave vilde skilte i de parker, i Grand Canyon var det er skilt med at man skulle huske at drikke nok vand og for 2 år siden var der en pige på 23 år som var død pga væskemanglen og hun hade løbet Maraton på lidt over 3 timer, medicin studerende.

Vi så en masse dyr en sød bjørneunge, en stor Elg og en masse andre.

Mine ben var smadret 2 dage efter turen i Yosemite national park.

Så var der tid til San Fransisco, da vi ankom var der der overskyet og ret koldt broen kunne vi ikke pga skyer.

Vi tog i byen i SF, det var ok, men hvad sker der for at alt lukker kl 2.

Efter 2 dage der tog vi tilbage til LA.

Vi tog til San Diego Zoo det var en stor fejl, det er trist at se dyr i en Zoo og aftenen tog vi til http://www.medievaltimes.com/ det var ok.

Jeg tror at jeg købte 7 par shorts og 25 t-shirts, det er vildt billigt derover, mine sko var blevet ødelagt af vandreturene, så jeg købte 2 par Asics et par asics gel kahana 3 til 300 kr og et par asics gel-frantic 5 til 360 kr.

Det er utroligt så dårlige mange af de ansatte er til Engelsk og der var ret sært der ikke var ret mange hvide.

Der er også utroligt mange tiggere/hjemløse, men de er meget høflige når man siger nej siger de som regel sorry sir.

Jeg var til spinning i dag det var hårdt efter næsten 3 ugeres pause, men jeg har stadig ondt i hælen, så jeg bliver nok nød til at droppe løb det næste stykke tid.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Mandag 02-08-2010

Det var en hård dag jeg hade kun sovet 5 timer og det var første arbejds dag.

Så er træningen startet igen.

45 km frem og tilbage på arbejdet 29 km/t i snit.

15 minutter på cross trainer, den er ikke så hård ved min hæl, så jeg vil prøve den i stedet for løb og øge lige så stille.

2 timers spinning det var vildt varmt.

Jeg tvilver på at jeg bliver klar til Berlin Maraton:unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 07-08-2010

Så er ugens træning overstået, jeg holder trænings fri søndag pga arbejde og mine ben er totalt smadret.

Mandag 46 km landvejs cykel 2 timers spinning 15 min crosstrainer.

Tirsdag 46 km landvejs cykel 1 timers spinning 20 min crosstrainer.

Onsdag 46 km landvejs cykel 2 timers spinning.

Torsdag 46 km landvejs cykel 2 timers spinning 16 minutters løb og 14 min crosstrainer, jeg fik ondt i foden om aftenen og om morgenen.

Fredag 46 km landvejs cykel.

Lørdag 3 timers spinning.

18 timers cardio på 6 dage og jeg er fuldstændig smadret.

Link to comment
Share on other sites

Det ser da ud til at være nogle vildt fede ting I har set og oplevet i USA - får helt lyst til at komme derover igen selv. :smile:

Surt at hælen bliver ved med at drille - men det lader da til at du er kommet godt i gang med cykeltræningen igen i hvert fald....

Ja det var fedt :) jeg skal helt sikker derover igen.

Hælen kan jo tage op til 2 år, der er godt nok lang tid.

Det er fedt at cykle på landevej igen, selv om jeg mangler selvskabet fra centeret.

Link to comment
Share on other sites

Marselisløbet 50 km ruten er fin.

http://www.marselislobet.dk/sw3595.asp

Du kan også finde nogle ruter her.

http://bikelog.dk/loadkortver3.php

Tak, men du var for sent på den :wink:

Jeg kørte ud til Nordsminde og hjem igen - det blev til 55 km (jeg for også vild).

Jeg har aldrig cyklet på landevej før, men det er sgu fedt! Så på trods af en punktering, skal jeg helt klar på cyklen igen, så kigger lige på dine links senere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tirsdag 31-08-2010

Jeg har ikke trænet så meget på det sidste .

Jeg hade mega DOMS efter bentræning i oven en uge, sygt.

Jeg kørte 4 timer mandag den 23 3 timer tirsdag, fri onsdag 2 torsdag og en fredag også låg jeg syg i weekenden igen.

Jeg skulle have kørt Marselis cykelløbet, men det måtte jeg droppe.

Jeg syntes jeg hade fået det bedre mandag så jeg kørt 4 time pga at jeg hade fået lokket en kammerat til at starte på spinning i fredags, så syntes jeg ikke at jeg kunne lade han køre alene.

Nu er jeg syg igen skiftevis fryser og sveder jeg, hoster en masse slim op med lidt blod og næsen er pænt stoppet, men jeg har kun 38,8 i temp.

Jeg er godt nok træt af at være syg hele tiden, der går ikke 14 dage mellem jeg er syg, selvom jeg holder trænings pause :(

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Fredag 17-09-2010.

Stadig snottet, men ikke ondt i halsen mere.

Jeg opdaget tirsdag at min Astma inhaler var tom og det hade den nok været i et par dage, det er sku for dumt.

Spinning mandag 3 timer.

Spinning tirsdag 3 timer.

Spinning onsdag 3 timer.

Spinning torsdag 3 timer og lidt disko styrketræning :laugh:

Spinning fredag 3 timer.

Min plan er at tage 24 timers spinning på 8 dage, da jeg ikke får trænet tirsdag og onsdag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share