Mollerup mod Challenge Aarhus


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Jeg var til svømning i dag, jeg prøvet at fastholde 3 tag også vejrtrækning, det kører fint indtil at jeg bliver træt, så bliver det svært.

Jeg svømmet 10 * 75 meter, 7 * 50 meter og 2 * 100 meter.

Jeg prøvet at svømme med hoved/ansigtet under vand, det går også fint ca. 25 meter, det er også som om det er lettere, men det går galt efter ca. 25 meter, får jeg vand i næsen eller munden, så begynder jeg at svømme med hoved over vand igen.

Det tyder på træning, træning og træning.

Svømmer du halve baner, eller er det ikke altid i svømmestadion du træner?

Jeg synes virkelig du skal melde dig ind et sted, hvor du kan få noget undervisning - det er jo helt sindssygt, hvis du skal svømme næsten 2 km polocrawl!

I øvrigt er jeg 95% sikker på at jeg tilmelder mig 4:18:4 distancen - tak fordi du gjorde opmærksom på det. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Svømmer du halve baner, eller er det ikke altid i svømmestadion du træner?

Jeg synes virkelig du skal melde dig ind et sted, hvor du kan få noget undervisning - det er jo helt sindssygt, hvis du skal svømme næsten 2 km polocrawl!

I øvrigt er jeg 95% sikker på at jeg tilmelder mig 4:18:4 distancen - tak fordi du gjorde opmærksom på det. :bigsmile:

Ja jeg svømmer halve baner.

Hvis jeg ikke bliver hurtigere så jeg kommer jeg slet ikke til at gemmenføre inden for tidsgrænsen.

Jeg var lige ved at tilmelde mig til Aarhus1900 svømning, men jeg kunne ikke lige se om det kostet 750 kr eller 1.500 kr for 2 dage, 1.500 kr for 3½ måned syntes jeg er meget dyrt.

Fedt, kunne være jeg også skulle tilmelde mig, for at prøve før selv løbet.

Hvad syntes i at det ser ud som her?

Hold Nybegynder Voksne (I12)Startdato10.01.2011Slutdato19.06.2011Dag/TidMandag: 19:00-20:00 / Onsdag: 19:00-20:00StedAarhus Svømmestadion

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Ja jeg svømmer halve baner.

Hvis jeg ikke bliver hurtigere så jeg kommer jeg slet ikke til at gemmenføre inden for tidsgrænsen.

Jeg var lige ved at tilmelde mig til Aarhus1900 svømning, men jeg kunne ikke lige se om det kostet 750 kr eller 1.500 kr for 2 dage, 1.500 kr for 3½ måned syntes jeg er meget dyrt.

Fedt, kunne være jeg også skulle tilmelde mig, for at prøve før selv løbet.

Hvad syntes i at det ser ud som her?

Hold Nybegynder Voksne (I12)Startdato10.01.2011Slutdato19.06.2011Dag/TidMandag: 19:00-20:00 / Onsdag: 19:00-20:00StedAarhus Svømmestadion

1500 kroner for 3½ måned er alt for mange penge hvis det er rigtigt. Der hvor jeg selv underviser har jeg et Tri-hold og de betaler under 2000 for en hel sæson, som løber fra medio august til primo/medio juni. De har ligeledes vandtid 2 gange om ugen af 1 times varighed.

Link to comment
Share on other sites

1500 kroner for 3½ måned er alt for mange penge hvis det er rigtigt. Der hvor jeg selv underviser har jeg et Tri-hold og de betaler under 2000 for en hel sæson, som løber fra medio august til primo/medio juni. De har ligeledes vandtid 2 gange om ugen af 1 times varighed.

Har lige skrevet til dem, så må jeg se hvad de svarer.

Jeg kan se der måske er 50% rabat når man startet senere på sæsongen.

Nu må jeg se hvad de svarer.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg svømmer halve baner.

Hvis jeg ikke bliver hurtigere så jeg kommer jeg slet ikke til at gemmenføre inden for tidsgrænsen.

Jeg var lige ved at tilmelde mig til Aarhus1900 svømning, men jeg kunne ikke lige se om det kostet 750 kr eller 1.500 kr for 2 dage, 1.500 kr for 3½ måned syntes jeg er meget dyrt.

Fedt, kunne være jeg også skulle tilmelde mig, for at prøve før selv løbet.

Hvad syntes i at det ser ud som her?

Hold Nybegynder Voksne (I12)Startdato10.01.2011Slutdato19.06.2011Dag/TidMandag: 19:00-20:00 / Onsdag: 19:00-20:00StedAarhus Svømmestadion

Jeg forstår det helt klart som 750 kr for et hold, som træner to gange om ugen, men du kan jo altid ringe og spørge. Er der i øvrigt nogen grund til at du ikke melder dig ind i tri-klubben? For bare 75 kr mere har du adgang til 4 ugentlige svømmetræninger, løbe- cykeltræning + hvad der ellers er af medlemsfordele.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår det helt klart som 750 kr for et hold, som træner to gange om ugen, men du kan jo altid ringe og spørge. Er der i øvrigt nogen grund til at du ikke melder dig ind i tri-klubben? For bare 75 kr mere har du adgang til 4 ugentlige svømmetræninger, løbe- cykeltræning + hvad der ellers er af medlemsfordele.

Jep er for dårlig til at træne med Tri klubben LOL

De har ikke tid til så dårlige smømmere, pga af mange nye medlemmer.

Link to comment
Share on other sites

Jep er for dårlig til at træne med Tri klubben LOL

De har ikke tid til så dårlige smømmere, pga af mange nye medlemmer.

Nå ups! :laugh:

Læste bare lige på deres side, at de havde træninger specifikt for begyndere/langsomme svømmere, så troede da klart det var en mulighed. Men ok, det er nok fint nok at de sætter grænser for hvor mange de vil have på holdene - selv om det er ærgerligt for dig. :smile:

Jeg kan så også regne ud, at jeg ikke behøver overveje om jeg skal melde mig ind. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nå ups! :laugh:

Læste bare lige på deres side, at de havde træninger specifikt for begyndere/langsomme svømmere, så troede da klart det var en mulighed. Men ok, det er nok fint nok at de sætter grænser for hvor mange de vil have på holdene - selv om det er ærgerligt for dig. :smile:

Jeg kan så også regne ud, at jeg ikke behøver overveje om jeg skal melde mig ind. :laugh:

Du er da bedre end mig til at svømme.

Det kunne være at der er så mange der er har givet op at der er plads nu :)

Link to comment
Share on other sites

Du er da bedre end mig til at svømme.

Det kunne være at der er så mange der er har givet op at der er plads nu :)

Det er jeg altså ikke sikker på er rigtigt - jeg svømmer jo fx ikke crawl. Jeg håber på at nå at lære det inden juli, men satser på at det også giver noget at få noget tid i vandet med bryst....

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg altså ikke sikker på er rigtigt - jeg svømmer jo fx ikke crawl. Jeg håber på at nå at lære det inden juli, men satser på at det også giver noget at få noget tid i vandet med bryst....

Jeg svømmer hellere ikke Crawl, jeg undgå'er at druknelaugh.gif

Men det skulle gerne blive bedre.

Skal i svømmehallen igen i morgen, bliver sjovt med DOMS i arme og skulder, måske jeg skal lave det til teknikdag og prøve nogle de øvelser som JJ har forslået.

Link to comment
Share on other sites

Jeg svømmer hellere ikke Crawl, jeg undgå'er at druknelaugh.gif

Men det skulle gerne blive bedre.

Skal i svømmehallen igen i morgen, bliver sjovt med DOMS i arme og skulder, måske jeg skal lave det til teknikdag og prøve nogle de øvelser som JJ har forslået.

Man kan sagtens svømme med DOMS, man skal bare sørge for en god opvarmning. Det værste er dog klart at svømme lige efter en hård omgang styrketræning

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige fået svar fra 1900svømning.

Umiddelbart tror jeg faktisk, at du vil passe bedre på øvede voksne. Flere folk på nybegynder svømmer stadigvæk med bælte, og undervisningen er helt grundlæggende. Men du kan jo altid komme ind i svømmehallen og få en prøvetime på begge hold ;)

Med hensyn til prisen, så er det lige nu 750 kr for at svømme to gange om ugen. Der bliver muligvis en prisnedsættelse, når sæsonen er halvvejs (det varer ca en måned) men jeg vender lige tilbage til dig, når jeg er helt sikker på det.

750 kr for 2 gange om ugen er til at leve med.

Jeg regner med at tage til en prøve time på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige fået svar fra 1900svømning.

Umiddelbart tror jeg faktisk, at du vil passe bedre på øvede voksne. Flere folk på nybegynder svømmer stadigvæk med bælte, og undervisningen er helt grundlæggende. Men du kan jo altid komme ind i svømmehallen og få en prøvetime på begge hold ;)

Med hensyn til prisen, så er det lige nu 750 kr for at svømme to gange om ugen. Der bliver muligvis en prisnedsættelse, når sæsonen er halvvejs (det varer ca en måned) men jeg vender lige tilbage til dig, når jeg er helt sikker på det.

750 kr for 2 gange om ugen er til at leve med.

Jeg regner med at tage til en prøve time på mandag.

Det lyder godt du er ved at have fundet dig et hold, hvor du kan få noget mere direkte råd og vejledning.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 23-02-2011.

Jeg var i svømmehallen i går.

Prøvet at svømme med rigtig teknik, ansigtet under vand, 3 tag og træk vejret samt bruge benene.

Det er godt nok svært at gøre alle ting på en gang, syntes jeg kommer til at glemme benene.

Jeg forsøgte at holde vejret under vand, kom op 30 sek og førsøgte at svømme lidt.

Prøvet at holde mig stående i vand bare med benene, det er lidt hårdt, men går ok.

De hade delt banen så den kun var på 25 meter, det er lidt træls.

Jeg droppet cross i går og nøjes med styrketræning, var for træt til begge dele.

Link to comment
Share on other sites

Tri lørdag.

Jeg startet dagen med 1000 meteres svømning 2 ½ minut pr 100 meter, så hvis det ikke var for pauserne var jeg snart klar til ½ IronMan :laugh: Jeg tror at jeg mangler lidt svømmehals god opføresel, jeg satte i gang lige som en pige skulle hun sagde ØV ret højt og jeg ramte hende da jeg skulle op ad bassenget:laugh:

Det var en masse piger fra AGF på banen ved siden af, de slår, tror jeg blev ramt 5 gang, he he

1½ times spinnings event.

1 time på Crosstrainer, håber at kunne begynde at løbe fra på tirsdag, de såle har hjulpet meget:smile: det bliver svært at starte langsomt op på løb, men der er 2 veninder som har lovet at skælde mig ud og svine mig til hvis jeg startet for hurtigt.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Mandag 28-01-2011.

2 timers svømning.

Jeg fik lært rygcrawl i dag om nogle andre øvelser.

Jeg har stadig store problemer med vejrtrækningen det er som om jeg ikke får nok ilt når jeg trækker vejret.

Jeg har meldt mig ind i Aarhus 1900 svømning øvede, jeg overvejer at meldt mig ind i begynder timeren også så jeg får 2 timer mandag og onsdag, det koster godt nok 750 kr mere.

mine ben er pænt trætte nu.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 02-03-2011.

Tirsdag var det lidt løb 1½ min 12 km/t 1 min 6 km/t * 4 og crosstrainer også lige en times spinning.

Onsdag 1½ min 12 km/t 1 min 6 km/t * 4 og svømning.

vi startet med 200 meter fri, jeg tog 50 meter crawl og 150 meter rygcrawl, tror godt jeg kunne have svømmet 500 meter rygcrawl uden problemer.

Bagefter var det 100 meter crawl med svømmeplade for at træne vejrtrækning, det er stadig mit svageste punkt, det er som om jeg ikke kan få nok luft ned i lungerne, kan hun svømme 12,5 meter før det går galt og jeg bliver nød til at svømme med hoved over vand for at få luft nok, fuck det er træls.

100 meter dyk, altså dyk så lang du kan også op for at få luft, der efter vidre til man er kommet 25 meter, pause.

Prøvet noget mere crawl, jeg var ved at blive syidsyg det virker bare ikke med vejrtrækningn:unhappy:

200 meter rygcrawl, fik krampe til sidst under læg'en sært sted. også var klokken 21, jeg ville nu godt have svømmet nogle mere.

Det var så 12 gang svømning.

Regner med at melde mig til holdet fra 19 til 20, så jeg kan få noget mere træning, men venter nok ca en måned så er det halv pris.

Tager nok ned og svømmer igen fredag.

Skal til 24 timers spinning, men har fortrudt lidt, da der en nogle der har meldt fra og en er syg så vi er 3 til 2 cykler, jeg tænker på at melde fra, med mindre der er nogle som har lyst til at tage med?

Link to comment
Share on other sites

Skal til 24 timers spinning, men har fortrudt lidt, da der en nogle der har meldt fra og en er syg så vi er 3 til 2 cykler, jeg tænker på at melde fra, med mindre der er nogle som har lyst til at tage med?

Nååå Mollerup... kan se ud fra din seneste status at du kom afsted :4thumbup: Det lyder fedt med sådan et event, men det kræver selvfølgelig at man er et par stykker der kan bakke hinanden op, så man kan holde til det. Men det kan du jo godt når nu du skal være jernmand snart :smile:

Jeg har godt nok gået til udspring en gang da jeg var yngre, men tror jeg ville have svært ved svømningen - SPECIELT i havet. Hver eneste gang jeg er på stranden får jeg Dødens Gab deja vu, ikke så godt :wink:

Men skriv endelig hvordan det er gået dig, og hvor sej du har været :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

' date=' 5. marts 2011 - 23:20 ' timestamp='1299363632' post='1494061']

Nååå Mollerup... kan se ud fra din seneste status at du kom afsted :4thumbup: Det lyder fedt med sådan et event, men det kræver selvfølgelig at man er et par stykker der kan bakke hinanden op, så man kan holde til det. Men det kan du jo godt når nu du skal være jernmand snart :smile:

Jeg har godt nok gået til udspring en gang da jeg var yngre, men tror jeg ville have svært ved svømningen - SPECIELT i havet. Hver eneste gang jeg er på stranden får jeg Dødens Gab deja vu, ikke så godt :wink:

Men skriv endelig hvordan det er gået dig, og hvor sej du har været :bigsmile:

Pis fuck "#¤#"¤" hvor jeg hader MOL en gang i mellem, den slettet lige hele mit indlæg :mad:

Det ER fedt med events, bare træls at alle 5 piger meldte fra :unhappy: vi var ca 100 til 40 cykler og der var god mad.

Det er jo kun ½ Ironman, men hvis jeg kan svømme 4K på under 2½ time og hælen er ok overvejer jeg at forsætte træningen i stedet for at holde sommerferie og tage Challange Copenhagen.

Vi skal nogle til Aalborg den 25 marts, der er altid plads til en mere, så bare kom med selv om det er lidt lange til Aalborg fra København :laugh:

Der er jo også kommet flere hejere i Danske farvande så man ved aldrig:laugh:

Min plan var at køre 4 timer, men jeg hade godt ben, så jeg startet med 8 timer og 8 timers pause også 8 timer, de sidste 2 timer var meget hårde og det var 2 dårlige instruktøre, jeg har ikke sovet siden lørdag morgen kl 7, jeg er ved at være lidt kulret nu:laugh:

Jeg har store skrabe mærker på mine lår, så jeg skrev til en af de piger at jeg godt kunne bruge noget kage, jeg hade givet hende dårlig samvitighed over hun ikke tog med i går og hun er ikke kommet med kage er det ikke for dårligt?

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Pis fuck "#¤#"¤" hvor jeg hader MOL en gang i mellem, den slettet lige hele mit indlæg :mad:

Det ER fedt med events, bare træls at alle 5 piger meldte fra :unhappy: vi var ca 100 til 40 cykler og der var god mad.

Det er jo kun ½ Ironman, men hvis jeg kan svømme 4K på under 2½ time og hælen er ok overvejer jeg at forsætte træningen i stedet for at holde sommerferie og tage Challange Copenhagen.

Vi skal nogle til Aalborg den 25 marts, der er altid plads til en mere, så bare kom med:smile:

Der er jo også kommet flere hejere i Danske farvande så man ved aldrig:laugh:

Min plan var at køre 4 timer, men jeg hade godt ben, så jeg startet med 8 timer og 8 timers pause også 8 timer, de sidste 2 timer var meget hårde og det var 2 dårlige instruktøre, jeg har ikke sovet siden lørdag morgen kl 7, jeg er ved at være lidt kulret nu:laugh:

Jeg har store skrabe mærker på mine lår, så jeg skrev til en af de piger at jeg godt kunne bruge noget kage, jeg hade givet hende dårlig samvitighed over hun ikke tog med i går og hun er ikke kommet med kage er det ikke for dårligt?

16 timer i sadlen - RESPEKT !!!

Håber ikke du er alt for mættet i fht. spinning og stadig har mod på udfordringen i Aalborg denne måned. Kan det passe du kører på hold sammen med Moesgaard ?

Link to comment
Share on other sites

16 timer i sadlen - RESPEKT !!!

Håber ikke du er alt for mættet i fht. spinning og stadig har mod på udfordringen i Aalborg denne måned. Kan det passe du kører på hold sammen med Moesgaard ?

Tak, Moesgaard skal køre med nogle instruktører som han blev uddannet med, han var man til 24 timers i går/dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share