The Road To A world Championship - Old School Gladiator Conditioning


Achilles
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke fået trænet helt så meget som jeg ellers gerne ville det sidste stykke tid, men crossfit gutterne må have fået en hjerneblødning med en af deres wods for det endte med en overbelastet biceps brachii sene som stadig genere mig.

At jeg så tager udfordringen op selvom jeg udemærket godt var klar over faren ved sådan en biceps overload må vel også nærmest betegnes som en hjerneblødning.

Nå men jeg var oppe at træne i forgårs og igår.

Mandagens WOD

Bench press 10reps: 30kg 7reps: 32.5kg 5reps: 35kg 3reps:37.5kg 1reps:40kg

DL 10reps:120kg 7reps:130 5reps:140 3reps:150 1rep:160

Run 400m

Rest as needed (2min)

Run 400m

Rest as needed (2min)

Run 400m

Jeg har ikke kunnet bænke over 80kg i umenneskelige tider siden jeg blev skadet med skulderen, selv efter at jeg har genoptrænet den til at fungere tæt på 100% så står den af omgående hvis jeg overhovedet tænker på at BP.

Denne gang var det dog meget anderledes !!! der var intet og der er intet at mærke ! :4thumbup: YES

DL er jeg derimod slet ikke glad for :nonono: Jeg har stadig lidt problemer med mit håndled så jeg løfter stadig dobbeltn proneret og det sætter sine grænser.

Tirsdagens WOD

Row all out for 60s

Row easy for 2 min

Repeat for a total of 15 efforts.

Ovenstående giver altså 45 min nonstop roning :crazy:

Dejlig WOD :bigsmile:

Jeg havde dog et par små pauser undervejs på 15-20s da jeg blev nødt til at strække mine ben for ikke at gå i krampe.

Alt i alt havde jeg vel 3-4 pauser.

Link to comment
Share on other sites

Dagens WoD

Tabata protocol 20/10/8

Row 113 - 227 - 354 - 472 - 586 - 701 - 809 ( i meter )

Air squat - 17 - 17 - 14 - 13 - 11 - 12 - 12 - 11

Pull ups ( måtte springe over da mine håndflader var helt smadret efter roningen, hjalp heller ikke at wod'en fra igår bestod af 45m roning.

Push ups 19 - 12 - 11 - 9 - 7 - 5 - 5 - 4

Sit ups 15 - 15 - 15 - 15 - 12 - 12k - 10k - 12

Total : 1094 point

Havde ca 1 min pause mellem alle øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gennem noget tid overvejet om jeg skulle genoptage lidt styrke løft da jeg synes mit styrke niveau er dalet en del.

jeg har derfor tænkt mig at skifte mellem crossfit og styrke træning uge for uge.

Denne uge er det styrke træning.

WoD

OHS 10x3 - sæt 1,2 og 3 : 15kg hver side, sæt 4,5,6,7 :16.25 hver side, sæt 8,9 og 10 : 15kg

Bænkpress 10x3 ( nåede kun 7 sæt af 35kg hver side.

90kg BP er måske ikke noget stort, men når man har rendt rundt med en skulder skade i små 3 år uden at kunne BP over 50kg i alt, så er 90kg ret fantastisk i min bog !

Det er anden gang jeg BP inden for kort tid og jeg har ikke umiddelbart haft nogle gener.

Nu håber jeg bare at det bliver ved på denne måde, så jeg kan inkoperer BP som en fast del af min træning igen.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag - 21 oktober

Clean and jerk

10x3 sæt 1,2 med 15 hver side, sæt 3,4,5,6 med 17.5, sæt 7,8,9 og 1o 20kg hver side

Vægten var alt for lav i jerk delen, men mine albue led skreg af smerte hver gang jeg skulle cleane vægten så det blev ikke tungere :mad:

Lige siden den pyskose wod (1 times pull ups) har mine albue led og biceps brachii været overdrevent ømme, håbede ellers lige på det var overstået.

Det var så meningen at jeg skulle have haft 10x3 i dødløft, men tiden rendte lidt fra mig og jeg endte op med at afprøve ME, jeg landede på 180 uden de store problemer, faktisk røg den forbavsende let op !

For ca 1 år tilbage kørte jeg en DL cyclus hvor jeg endte på 180 eller 185, kan ikke huske hvilket.

Jeg prøvede at teste ME på 190 idag men kunne mærke at det ikke ville ske, 185 tror jeg dog godt jeg kunne have revet op, da de 190 var meget tæt på.

Så umiddelbart håber jeg på en ny PR inden længe, 3-4 uger tak !

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 22 oktober- Lidt Power lifting.

DL 5x150x3

1x150x2

Ikke det store og vægten føltes en smule tung idag og det hjalp slet ikke at mine fingre/hænder er fuldstændig flænset.

Efter hvert løft måtte jeg smide stangen for at knue mine hænder sammen i smerte mens jeg prøvede at rette den hårde hud ud.

Nedtur

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Fredag d.24 oktober.

Det bliver lidt småt med loggen i øjeblikket, så kun det vigtige kommer med..

OHS 6x4

1: 50kg (15)

2: 50kg

3: 52.5 (16.25)

4: 52.2

5: 55 (17.5)

6: 55

BP 6x4

1: 90 (35)

2: 90

3: 92.5 (36.25)

4: 92.5

5: 95 (37.5)

OHS er gået hen og blevet en af mine ynglings øvelser og jeg synes også efterhånden min teknik er ved at være der.

Det gik godt nok ikke helt så godt idag som sidst, da jeg havde lidt svært ved at finde groovet, men den kom i de sidste 2 sæt.

Sidste sæt blev uheldigvis stoppet ved rep nr 2 da en klovn valgte at stille sig lige ved siden af mig op køre opright rows så hans stang ramte min - FLOT

Jeg arbejder lidt på at lave et ordenligt opspænd i mit BP eller mere korrekt så arbejder jeg på at beholde det efter første rep.

Jeg tror jeg protracter for voldsomt..

Link to comment
Share on other sites

Vægte der skal løftes og babes der skal imponeres, endnu en dag i fitness world

OHS 10x3 sæt 1,2,3,4,5,6,7 :16.25

sæt 8 :15kg

sæt 9 og 10 : 16.25

Jeg har stadig lidt probs med at stabilisere ordenligt og trejde sæt gik derfor galt.

Jeg endte på røven efter første rep og anden rep var ikke meget bedre, droppede sidste rep og tog en lidt længere pause. ca 3 min

BP 10x3 sæt 1,2,3 :35

sæt 4,5 :36.25

sæt 6,7 :37.5

sæt 8,9 38.25

Nåede desværre ikke sidste sæt, men min ryg var på det her tidspunkt også næsten i kramper efter opspænd som jeg stadig arbejder på.

I 4 eller 5 sæt kunne jeg mærke at opspændet var helt perfekt og vægten fløj også op en del lettere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træningen igår bestod af 10 singles i DL - ME.

Startede på 160kg og steg derefter 2.5 kg.

Giver et slut resultat på 182.5 som jeg desværre failede pga manglene håndstyrke.

havde min slatne venstre hånd ikke givet op som en tøs havde jeg uden problemer revet den sidste single op.

Extra -

skal have arbejdet på nogle specifikke DL variationer som overfører bedre til shoots. any idea's ??

Link to comment
Share on other sites

Den hårde træning er efterhånden begyndt at sætte sine spor rigtigt meget!

Jeg er konstant træt og uoplagt og let til at blive irriteret :unhappy:

Dagens træning idag kunne være taget ud af hvilken som helst dag på ugen.

Startede dagen med morgenmad kl 9 og efterfølgene til træning (bjj) kl 10.

Kl 12 var vi færdige og jeg skyndte mig i bad og så hjem. Da jeg kom hjem spiste jeg nogle takos og skulle så mødes til træning igen kl 13.

Vi sluttede så træningen ca 14.30 hvorefter jeg igen tog hjem og spiste.

Kl 17 tog jeg til MMA som sluttede kl 19, hvorefter jeg tog direkte op at styrkede trænede.

nu har jeg så fået lidt at spise, siddet i badet en times tid og slappet af og skal til at sove.

Men først; dagens træning.

Pull ups 10x3 @ 18 kg

Link to comment
Share on other sites

træning i fredags.

Clean & jerk 8x3

sæt 1 & 2:20kg

sæt 3,4 & 5:22.5

sæt 6,7 & 8:23.75

Dagens træning

OHS 8x3

Sæt 1,2,3,5,6,7,8:16.25kg

Sæt 4:17.5

BP m. opspænd

8x3

Sæt 1:35

Sæt 2 & 3:36.25

Sæt 4: 37.5

Sæt 5:38.75

Sæt 6 & 7:40

Rimelig god stigning i bænk, men OHS har jeg lidt sværere, ikke at det gør noget da jeg kan mærke at øvelsen taxer max.

Jeg får dog rimelig ondt i mine håndled under ohs så jeg må vidst hellere tage en mindre pause.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Efter lang tids inaktivitet herinde men også i centret er jeg nu kommet tilbage på hesten og begyndt træningen igen.

Det er snart 6 mdr siden jeg tog en pause fra træningen da jeg overbelastede mit ene håndled.

Efter en måneds tid uden træning havde mit håndled det fint igen og jeg var klar til at genoptage træningen igen, men i den måned havde jeg skruet op for BJJ træningen så jeg nu brugte det meste af min dag oppe i klubben hvor jeg havde den ene aftale efter den anden dagen lang.

De fleste dage stod på træning fra kl 8-9 og frem til en 16-17 tiden, med lidt spise pauser ind imellem.

På det punkt er der dog ikke ændret på noget, jeg træner stadig dagen lang og har besluttet mig for at bruge de næste par år på at fokusere 100% på bjj og se hvad det bringer med sig.

Nu er det så på tide at jeg igen starter styrke træningen op for alvor igen, hvilket jeg faktisk har været en smule igang med de sidste par uger.

Træningen består selvfølgelig stadigvæk af crossfit kryderet med lidt godt fra rodekassen fra tid til anden.

Jeg ligger de Wods op som jeg har gennemført siden jeg startede op igen for ca 3 uger siden.

1. complete as fast as possible.

Run 400m

DB front squat 20 reps 12kg db's

20 push ups

10 pull ups

Row 50 reps 25kg

Step ups 15 reps each leg

Bench press 15 reps 40kg

Tuck jumps 20 reps

Lunges 20 steps total

Push press 25kg 10 reps

Upright row 25kg 10 reps

dips 9 reps

Thrusters 20 reps 10kg db's

Time:19.40.66

2. TABATA

squat 14 13 13 12 12 12 11 12

Pull ups 5 5 5 5 4 3 3 3

Push ups 16 10 9 7 7 7 7 6

Sit ups 15 13 11 12 10 9 8 10

Points: 289

Extra stuff -

Jeg var ved at puke så vildt under den omgang tortur. Lidt tragisk for det er seriøst en ringe præstation!

3. Max rounds in 20 min of

HSPU 5 reps

Air squat 20 reps

Pull ups 20 reps

Total rounds: 6 done.

4. 4 rounds for time of

10 pull ups

20 push ups

30 sit ups

40 air squats

Time:18.51.44

5. HELEN - 3 rounds for time of

Run 400m

19kg db swings 21 reps

12 pull ups

Time:16.42.33

6. Complete as fast as possible

Run 400m

DB front squat 20 reps 12kg db's

20 push ups

10 pull ups

Row 50 reps 25kg

Step ups 15 reps each leg

Bench press 15 reps 40kg

Tuck jumps 20 reps

Lunges 20 steps total

Push press 25kg 10 reps

Upright row 25kg 10 reps

dips 9 reps

Thrusters 20 reps 10kg db's

Time:14.53.55

7. Max rounds in 20 min of

5 HSPU

10 L pull ups

15 step lunge

Rounds: 4 done

8. Max rounds in 20 min of ( 3 dage senere )

5 HSPU

10 L pull ups

15 step lunge

Rounds: 6 done

Add exercises -

Lateral hand twist 2x15 6g db

Full contact russian twist 2x15 10kg

9. LINDA 10-9(4.45)-8-7(11.25)-6-5(18.05)-4-3(22.10)-2-1(24.17) reps of

Deadlift 90kg

Bench press 60kg

Power clean 50kg

Time: 24.17

Add exercises -

Supinated wrist curls 2x10 10kg db

Iso sidebend holds 1xtime 26kg db 60/60s

Så indtil viderer er det dét.

Nu har jeg så lige 5 min til at gøre mig klar til næste BJJ trænings aftale.

Link to comment
Share on other sites

Så blev det mandag igen og min ny-erhvervede crossfit trænings makker har måttet trække sig pga tilbagevænende kvalme og muskel spasmer efter hans spæde start for to uger siden.. tsk tsk

Hvordan nogen kan være i så ringe form at man har kvalme på off dagene er ret vildt, men også til stør fornøjelse for os andre der laver grin med ham til evig tid nu.

Startede ellers godt ud på hans første dag med at gennemføre LINDA efterfuldt af en tabata :blink: han kolapsede da også til sidst og måtte oversprøjtes med vand før han var helt ved hans fulde fem igen.

Nå men dagen idag var stille og rolig, ikke noget der behagede (behager) mig specielt meget.

Havde set frem til en dag i BJJ's navn, men to af mine aftaler måtte udgå pga influenza hvilket efterlod mig med kun én aftale.

træningen idag skulle have bestået af 4 timers teknik ( 2x2 timer ) og så 2 timers sparring ved den sidste aftale, men det blev kun til to timers sparring hvilket nu var meget godt.

Dagen imorgen ser ud til at blive fuldt ud godt og grundigt med træning fra 8-16 - my god I love my life !

Dagens WoD.

Løb 400m

DB thruster 21 reps - 12kg db's

Løb 400m

DB thruster 18 reps - 12kg db's

Løb 400m

DB thruster 15 reps - 12kg db's

Tid :11.53.12

Extra stuff -

Jeg gik igang lige efter sparringen og det kunne også mærkes!

Jeg fik en bus bød på vej til træningen idag.. jeg havde godt nok et bus kort som var gyldigt, men kontrolløren mente ikke det var mig på billedet - På vej hjem fik jeg så endnu en bøde af den samme kontrollør.

Da jeg så kommer hjem ringer jeg til midttrafik og brokker mig og får så at vide at jeg skal komme ned til deres kontor.

Deres receptionist kan så godt se at det ér mig på billedet og trækker så bøden tilbage, men vil have jeg skal betale for en billet :blink: øhh nej siger jeg til hende - jeg havde jo ligesom et buskort.. du står med det i hånden !! men det kunne hun ikke se logikken i og så skulle jeg jo iøvrigt også lige betale en bus billet for den anden bøde også :blink: :blink: til sidst måtte jeg simpelthen opgå at nå ind til hende. uanset hvor meget jeg prøvede at nå hende kunne hun ikke se problematikken i det.

Det er så sidste gang jeg nogensinde køber buskort, billet eller klippekort til midttrafik ! hvis og når der så kommer en kontrollør og vil se min billet får han fingeren og så går jeg ud af bussen.

Glemte vidst lige at logge torsdagens træning i sidste uge (blev ikke til mere end den ene træning)

15 pull ups (skulle være towel chins, men det blev det ikke)

Box jumps 50 reps

21 dips

box jumps 40 reps

15 dips

box jumps 30 reps

12 dips

box jumps 20 reps

9 dips

15 pull ups

Tid:15.40

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

WoD

Bench press 10,7,5,3,1

- 65kg, 70kg, 75kg, 80kg, 85kg :dry:

Pull ups 10 reps

Sit ups 15 reps

Box jumps 20 reps

Upright row 15 reps - 25kg

2 min pause mellem hver runde

Tid :

1ste : 3 min 7s

2 : 3 min 10s

3 : 3 min 16s

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Sådan en bette Tabata er da overraskende hurtigt overstået. :bigsmile:

Hvem vælger i øvrigt dine WODs?

Jeg elsker tabata, der er ingen protocol som udtrækker en i så høj grad så hurtigt. Jeg har ihvertfald ikke prøvet nogen.

Det gør jeg selv, tager dem ud fra cf.com's side.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg bladrede lidt i oversigten og kunne ikke finde den lige for nylig, derfor tænkte jeg om det så bare var noget du selv fandt på. :smile:

Jeg kan godt lide at lave nogle selv nu og da, specielt hvis de seneste wod's ikke har været så hårde, så bixer jeg noget sygt sammen og brænder mig selv af :bigsmile:

Jeg ligger altid nogle extra øvelser ind i form af rehab/prehab da jeg har en dårlig skulder - noget mave og så greb styrke.

Men, jeg tager wod'sne fra deres arkiv, 2003 tror jeg det er.

Så kan jeg ligge de extra øvelser iforhold til hvad næste dag bringer.

Nå men der blev selvfølgelig også trænet igår så den kommer lige her.

3 runder på tid af :

løb 400m

DL BW x15 - 80kg

box jumps 20 reps

Tid: 15.44.06

Add.

External rotations 5x10 - 6kg

Windmills 3x10 - 10 kg. Det var en ny øvelse som lige skulle afprøves og den må siges af ligge blandt mine favoritter allerede nu. 10 kg var rigeligt i første sæt, men i anden og tredje var det langt fra optimalt. næste gang prøver jeg med lidt mere.

ulnar/radius hand rotation 3x10 - 10 kg

Link to comment
Share on other sites

Dagen startede kl 7 med en god stor morgenmad i form af en omelet taget fra john berardis presicion nutrition (jaja staveplade) - elsker den omelet og får den hver eneste morgen :4mewantfood:

Skulle til morgen træning kl 9 og så ellers træne resten af dagen igennem.

Endte med at jeg først var færdig med træningen omkring kl 19 :4thumbup: ohh yeah

Lige nu ligger jeg så på sofaen er jeg er helt fuldstændig kvæstet, men jeg elsker det !

Men udover BJJ træningen så gennemførte jeg selvfølgelig også dagens WoD

WOOD

Shoulder press 15rm 15 reps - 40kg

20 pull ups - skiftevis én reb pull up og én alm pull up

Push press 15rm 15 reps - 45kg

20 pull ups - igen skiftevis mellem reb og alm pull up. tog en 2.5kgs db mellem fødderne. det er ikke meget, men det var nok til det kunne mærkes i mine biceps scener :crazy: 8 timers næsten non stop rul burde vel sætte sine spor..

push jerk 15rm 15 reps - 47.5

20 pull ups + 2.5kg holdte hver rep statisk i 3-4s hver gang jeg nåede stangen. arbejder stadig på min dårlige skulder.

lavede som altid mine extra øvelser :

serratus push up 5xmax 20-18-20-14-22

roll outs - 3xmax 10-7-5

supinated wrist curs 3x10 10-12-14

THATS IT.

Skal til at igang med at lave lidt GINASTICA NATUAL

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_19012014

Ser ud til det er noget hård træning du får fyret af :4thumbup:

Træner du stadig alt dit crossfit i Fitnessworld Århus N?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jeg har de sidste par dage forsøgt at få adgang til min nye log, men der ser ud til at være en fejl, så jeg genoptager loggen herinde.

Inspireret fra The weekly gym videos har jeg tænkt mig, så vidt muligt at uploade lidt fra træningen en gang i mellem.

Første skud

Havde længe gået og overvejet om man ikke umiddelbart bare kunne rykke modstanderen ned i ens guard igen, skulle han formå at komme op og stå. Det er måske ikke specielt teknisk, men det virkede.

Det er dog ikke noget jeg vil gå efter i fremtiden.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Superfedt med noget video :4thumbup:

Du ser jo ud til at ha' godt styr på ham :smile:

Ja stille og roligt, målet var udelukkende af få afprøvet de ryk du ser jeg laver fra guarden da han rejser sig.

Men jeg prøver så vidt muligt at uploade lidt nyt en gang imellem.

Hvis jeg så nu bare kan finde mit oplader til kameraet.. :unhappy:

Jeg er en skovl til at få logget, men træningen har nu også ligger lidt stille et stykke tid nu, ikke sagt jeg ikke får trænet, men det har kun været én enkelt gang om dagen.

Jeg har været påvirket af noget exem jeg har fået på mine fingre.

Huden bliver dejlig purøst og efterfølgende sten hårdt for til sidst at falde af.

Jeg render altså lige nu rundt med to fingre hvor der kun er et meget tyndt lag hud og det kan mærkes når der bliver rykket i GI'en hvilket efterlader min hånd i en lettere blodig tilstand. deraf kun den ene trænings dag.

BJJ

10-12

Der har igennem de sidste par måneder været et par betjente som har brugt lokalerne i de tidlige morgen timer og henover middagen og idag var de igen.

Det har været en ambivelent oplevelse at træne side om side med de to ellers meget flinke betjente da vi til tider er nødt til at anstrenge os fra at glo alt for meget, rive os i håret og rulle rundt skrigende, for hold da kæft noget "censur" de laver.

Da Orginasationens hoved træner var på besøg i sidste måned, joao dos pedro santas, sort bælte under Bolaö, endte jeg på bunder i half guard hvor han prøvede at passere med et knee slide.

Da jeg ikke havde noget passende forsvar var det helt klart noget der skulle ændres på.

Første teknik vi drillede belv derfor et tidligt knee slide forsvar, et lækkert sweep som jeg glæder mig til at få afprøvet.. bare ærgelig jeg normalt aldrig bliver knee slided :mad: Må vel bare vente på JP kommer igen.

Anden teknik var et et half guard scissor sweep.

Sweepet er så simpelt at man ikke behøver at drille det mere end et par gange før det bare sidder.

Sidste teknik Blev et andet half guard sweep som både kan laves efter behag, men endnu bedre passer det perfekt med det første half guard sweep vi kørte.

Skulle modstanderen vælge at ligge vægten så han ikke bliver sweepet, virket dét som setup til nr2.

En god omgang træning med mange reps, rigtig mange reps!

Styrke

1: Rebet 1x op og ned

2: DB belt skulder press (db med et bælte viklet omkring hvor jeg har fat i bæltet i stedet for håndvægten) 6 reps af 14kg

3: Hand wrapper max reps på 20s - 70 højre/71 venstre.

4: Gi rows (istedet for at have fat i et traditionelt håndtag har jeg fat

i GI'en) 7 reps af 55kg

5: Rebet 1x m. x-vest 6-8kg

6: Hub lift 8kg (har fat i toppen af en DB så hånden er meget åben) 15.7s højre/14.6 venstre

7: Belt pull ups (istedet for at tage fat i stangen har jeg fat i et bælte som hænger over stangen) 2 reps

8: DB belt press (Samme som skulder presset, bare liggende på en bænk)8 reps af 14kg

9:Hand wrapper holds (har et par vægt skiver inde i et bælte som jeg så klemmer hånd wrapperen fast med)7.5kg 30s højre/25s venstre

10: Reb rows 10 reps af 55kg

11: DB belt skulder press 6 reps af 14kg

12: Rebet 1x

13: Ulnar radius rotationer 10 reps af 3kg

14: Rebet 1x

15: Hand wrapper max reps 140 højre/120 venstre

16: GI rows 7 reps af 60kg

17: DB belt press 9 reps af 14kg

18: Hub lift 6s højre 19s venstre

19: GI rows 7 reps af 60kg

God omgang der desværre var præget af lidt smerter pga mine fingre :sneaky2:

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

BJJ

16-17.30

halvanden time sparring fordelt over fire runder med en af de andre blå bælter som uden tvivl er den der giver mig mest modstand.

jeg fik under den første kamp trukket deep half guard og efterfølgende lavet et sweep derfra :4thumbup:

Første gang jeg forsøger mig med deep half guard, men det må siges allerede at være en favorit !

Første runde endte uden en submission, men vi havde rullet i godt 25 min og havde brug for en lille pause.

Anden runde endte med jeg røg i en armbar, fra nord og syd.

En position jeg ikke har meget erfaring med fra bunden, hvilket nu er noget der skal ændres på.

uanset var det en let købt armbar hvor jeg ikke gjorde den store modstand :nonono:

Trejde runde gik lidt bedre i starten hvor jeg fik lavet et af de nye sweeps jeg har arbejdet på. success :bigsmile: Ellers var det meget frem og tilbage.

Kampen ender dog med at jeg er ved at passere til side mount da han fibrilsk prøver at trække en armbar som absolut ikke er der.

Men men.. Han er så umenneskelig stærk at han trækker hele min krop hen over måtten og selvom jeg faktisk har passeret det meste af min krop til hans side har det lignet en fisk der bliver trukket ind.

Igen ender jeg i en armbar, men jeg får dog drejet armen så han ikke kan strække den ud.

og så sker det.

Det knaser HØJT fra min albue og ned gennem under armen. Det er så højt at nogen af dem som træner i det modsatte hjørne stopper op og kigger.

Der er umiddelbart ingen øjeblikkelig smerte og vi kigger begge to underligt på hinanden da der ikke er en chance i helvede for at lave en submission som min arm er drejet.

Vælger at tage et par min pause for at se om der kommer nogle smerter, men efter 5 min går vi igang med sidste runde.

Normalt giver han god modstand og han ér ret dygtig, men han er ikke så teknisk og for det meste er det mere et spørgsmål om styrke / eksplosion og "held" end teknik som gør ham til en svær modstander.

Dét kan derfor godt pisse mig lidt af og efterlader mig tit med en dårlig smag i munden når jeg bliver subbet af ham, ikke mindst over mig selv da jeg ved jeg er god nok til at ungå det, men også fordi jeg ikke synes det er måden at gøre det på.

Derfor tog jeg mig lidt mere sammen i sidste runde og blev mere aggressiv.

Det varede dog heller ikke længe før jeg havde ryggen på ham og gik efter en choke.

Vi nåede dog aldrig at afslutte kampen da dagens første officielle hold skulle til at træne.

Svømning

Begyndte til svømning idag og det må siges at være halv hårdt, ikke mindst fordi jeg ikke svømmer særlig godt, men det hjalp ihvertfald ikke at jeg overhovedet ikke har styr på det med vejr trækningens hvor og hvornår.

Nåede vidst en 10 baner, dvs frem og tilbage = 1.

Tog ca 25 min.

Ekstra Stuff.

Min arm kommer til at gøre så forbandet ondt imorgen.

Jeg kæmper en intern kamp lige nu for ikke at ringe og bestille pizza :nonono:

Tror jeg bliver nødt til at flytte til kbh. hvis jeg skal forsætte med at blive bedre til bjj. Lidt et problem da jeg ikke kan snakker kbh'nsk

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Det er sgu ærgeligt med din albue. Håber du snart kommer ovenpå igen.

Hvor tung og høj er ham din modstander? Lyder da til at du sagens kan få fin modstand af ham selvom du er teknisk bedre. Det gælder jo om at bruge de værktøjer man har og hvis han stadig har kapaciteten til at rulle nonstop i over en time så bruger han vel ikke for mange kræfter :smile:

Ja, det har helt klart nogle kapaciteter derover i københavnstrup. Bl.a JP og brøderne Pedersen :superman:

Men hvor er københavnerne på dette billede :devil:

post-858-125923861561.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share