1RM, 5RM og 10RM


Guest Slettet101003
 Share

Recommended Posts

Guest Jorgen Bodholdt

hvad er RM, feks. 1RM.?

Er det det man max kan løfte 1 gang.?

hvis det er det, hvordan finder i ud af f.eks max 1 gang BenkPress, nok man ikke har en hjælper.

man kan komme ud for at man ikke kan sætte vægtstangen på plads og man sider i klemme og ikke kan rejse sig fra bænken

Link to comment
Share on other sites

hvad er RM, feks. 1RM.?

Er det det man max kan løfte 1 gang.?

hvis det er det, hvordan finder i ud af f.eks max 1 gang BenkPress, nok man ikke har en hjælper.

man kan komme ud for at man ikke kan sætte vægtstangen på plads og man sider i klemme og ikke kan rejse sig fra bænken

Ja, du har helt ret i hvad det er ... Men har man ingen spotter, kan du løfte en vægt, som tillader max 5 RM og så bruge RM beregneren på forsiden under "beregnere".

/Densk

Link to comment
Share on other sites

Ser også ud til at han vælger det fantastiske 'Suicide grip' til at holde om stangen :crazy:

Fatter ikke at folk tør at bænke sådan. Jeg har en kammerat der bruger 'suicide grip' i bænken og han bænker immervæk 160kg Raw og har trænet i små 10år og der er aldrig sket noget, så det kan vel lade sige gøre med den rette flexibilitet i håndleddet.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan du tester afhænger også af, hvad du vil bruge tallet til.

Hvis jeg træner normalt, så bruger jeg en del opvarmningssæt, men hvis jeg går efter en personlig rekord, så er det normalt med minimal opvarmning men med vægttilpsaningssæt på 3-2-1 reps og omkring 10 minutters pause før max testen (omkring 5 minutters pauser under vægttilpasningen).

Hvis jeg skulle bruge det til Hatfields, så ville jeg nok bare træne op med 5 minutters pauser, da tallet alligevel vil blive for højt til at bruge til beregniing af, hvad jeg skal løfte i programmet.

Hvis jeg ville træne HST, så ville jeg nok træne med 2 minutters pauser til testen, da jeg ikke kan forsetille mig, at HST vil have en god effekt med længere pauser alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Puha. Det gibbede lige en gang. Jeg har tidligere benyttet det greb. Det tror jeg ikke, jeg skal forsøge med igen.

Mht. til at få tunge vægte væk; Hvis den er helt nede er det selvfølgelig et problem, men kan jeg bare løfte den lidt op, har jeg indtil nu haft held med at smide den forover, så den "lander" på hoften/lårerne, hvorefter jeg kan lægge den pænt på bænken eller gulvet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share