Markante resultater efter detox og faste


Waits
 Share

Recommended Posts

http://www.berlingske.dk/article/20080201/...stil/702010008/

Markante resultater efter detox og faste

Ulla Jon Jensen og Carina Fatum Mikkelsen har netop afsluttet deres udrensningskure med markante resultater. Men trods testpersonernes store vægttab, forbedrede kolesteroltal og fornyet tro på sig selv er læge- og fagkundskaben langtfra overbevist.

Af Christian Nørr

Sidst opdateret fredag den 1. februar 2008, 20:54

Fem kilo vægttab, forbedrede kolesteroltal, højere energiniveau og stor tilfredshed med at have gennemført.

Det er resultaterne for Ulla Jon Jensen og Carina Fatum Mikkelsen efter det afsluttende sundhedstjek på Norcare, et privatdrevet lægecenter med speciale i sundhed og forebyggelse, som har testet Fri’s to testpersoner både før og efter deres respektive kure.

Blodprøverne viser, at Ullas kolesteroltal er faldet fra 4,9 til 3,5, og dermed er på god afstand af den anbefalede grænseværdi på 5,0. Lægerne hos Norcare kalder det en væsentlig reduktion:

»Kolesteroltallet er faldet. Ulla havde som udgangspunkt et normalt kolesteroltal og en normal fordeling mellem det, vi kalder »god« og »dårlig« kolesterol, før hun startede på kuren, men tallene er bedre nu og inden for normalområdet. Ullas kondital er ligeledes blevet forbedret, men der er snarere tale om et vægttab, end at hun er kommet i bedre form. Kuren har sat nogle kost- og livsstilsændringer i gang, men det er en kur, der skal afsluttes, for hun får ikke mad nok, og det vil ikke være sundt for hende at blive på sådan en kur i længere tid,« siger læge Pia Norup fra Norcare.

Carina indledte kuren med et kolesteroltal på 5,7 og lå dermed over den anbefalede øvre grænse på 5,0. I løbet af tre uger er det samlede tal faldet til 4,2, hvilket er en klar og positiv forbedring ifølge Pia Norup:

»Carina har tidligere ikke været tilstrækkeligt bevidst om kost, så der har været en periode op til kuren, hvor hun ikke har passet godt nok på sig selv. Derfor er hendes kolesteroltal efter kuren også faldet markant. Fra 5,7 til 4,2. Alle hendes kolesteroltal er nu i normalområdet,« siger Pia Norup, der understreger, at hun ikke ønsker at forholde sig til detox og udrensningen i kurene, da det ikke er begreber, hun normalt arbejder med.

Men ligesom hele tilgangen til detox- og udrensningskure er omdiskuteret, er en del af resultaterne det også. Behandlerne, diætisterne og lægerne er eksempelvis uenige om, hvor meget muskelmasse, testpersonerne har tabt undervejs i forløbet, og om de får vitaminer og mineraler nok.

Carina er gået fra 79 kilo til 73,6 kilo. Et vægttab på 5,5 kilo, som ifølge klinisk diætist Lene Allingstrup, der er tilknyttet Norcare, fordeler sig som fire kilo fedtvæv og halvandet kilo muskelmasse: »Det er et meget stort vægttab på den korte tid, hun har været i gang, men hun er også blevet udrenset og har fastet i fire dage, så depoterne er udtømt. Hendes fedtprocent er faldet og er nu på 38,7 procent, det er stadig for højt, men det går i den rigtige retning.«

Til gengæld får Carina, ifølge diætisten, ikke næringsstoffer og kalorier nok: »Mine kostregistreringer viser, at hun får for lidt protein, faktisk kun en tredjedel af det, hun har behov for, derudover får hun for lidt kostfibre, kalk, jern, D-vitamin og flere andre vitaminer.«

Marcus Thais Heller, der har stået for Carinas kur, er lodret uenig:

»Noget af det, der er mest fiberholdigt, er grøntsager, og 50 procent af al hendes kost har netop været grøntsager. Carina har fået masser af proteiner i form af kikærter, bønner og linser. Hun får ligeledes rigeligt med kalk og jern fra hørfrø, nødder, bønner m.m. Ydermere får hun langt flere kostfibre og vitaminer end i en almindelig kost. Derfor er kritikken misvisende.«

Ulla er gået fra 71,6 til 66,5 kilo. Ifølge Lene Allingstrup er vægttabet fordelt på godt fire kilo fedtvæv og halvandet kilo muskelmasse. Ullas BMI er forbedret og er nu på 21,2, hvilket giver en god margin til den øvre BMI-grænse på 25. Lene Allingstrup siger:

»Ulla har haft et stort vægttab i perioden, men hun havde egentlig ikke behøvet at tabe sig. Hendes BMI er inden for normalområdet. Hun havde for høj fedtprocent, og den er nu blevet forbedret. Til gengæld har hun tabt en hel del muskelmasse, og det er ikke godt. Ulla har ikke for meget muskelmasse at tage af i forvejen.«

Lene Hansson, som har stået for Ullas kur de seneste tre uger, ryster på hovedet og kalder det »useriøst« at hævde, at Ulla skulle have tabt så meget muskelmasse:

»Lene Allingstrup skulle få sig noget bedre måleudstyr, da det er helt umuligt, at en aktiv pige som Ulla kan tabe 1,6 kilo muskelmasse. Hvis hun var inaktiv, var det noget andet. Den fedtmåler, som er anvendt, er ikke seriøs og god nok. Stiller man sig op på vægten tre gange efter hinanden, vil målingerne vise noget forskelligt hver gang. På Allingstrups målinger er der ikke taget hensyn til, at Ulla træner fire gange om ugen. På min maskine kan jeg konstatere, at Ulla har taget 30 gram muskelmasse på.«

Lene Allingstrup fastholder sine målinger og tabet af muskelmasse: »Det, der forklarer det store tab af muskelmasse, er, at Ulla i testperioden kun har fået i gennemsnit 25 gram protein daglig, hvilket svaret til omkring en tredjedel af hendes behov. Begge forsøgspersoner har registreret, hvad de har spist og drukket i testperioden, og i begge tilfælde har jeg beregnet og vurderet næringsindtagelsen ud fra deres tal i et autoriseret kostberegningsprogram.«

Ifølge ernæringskonsulent Per Brændgaard Mikkelsen fra University College Sjælland er Ulla og Carinas resultater »forventelige« og en naturlig følge af, at de to testpersoner har indtaget meget få kalorier undervejs. Han konkluderer, at man uden videre kan opnå samme resultater med en almindelig slankekur.

Både Lene Hansson og Marcus Thais Heller er trætte af de kritiske røster, der trods åbenbare resultater ikke anerkender kurenes værdi for almindelige mennesker. »Jeg synes, kritikerne skal konsultere alle dem, der gennemgår udrensningskure, for hos dem er der ingen tvivl, de får det markant bedre både fysisk og psykisk og for de fleste følger varige livsstilsvaner,« siger Marcus Thais Heller.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg vil have en vægt som Lene Hanssons. At kunne afgøre at Ulla har gained 30 gram muskelmasse er da fantastisk.

Brugt på rette vis vil en så præcis vægt givetvis kunne revolutionere hele træningsverdenen.

Nu bliver det endeligt muligt for den enkelte at se hvor lidt og hvor meget restitutionstiden, food partitioning og alle de andre detaljer rent faktisk udgør

(Ironi, ja!)

Link to comment
Share on other sites

Ulla Jon Jensen følger Lene Hanssons detoxkur slavisk med frugt om morgenen, masser af grøntsager i løbet af dagen, 16 byggræs tabletter og en liter detox-te daglig. Hun laver nu stort set al sin mad selv, køber ind og har skåret væsentligt ned for café-besøgene, men hendes største bekymring – om hun måtte sige farvel til sit meget udadvendte liv – er blevet gjort til skamme:

»Jeg kan stadig gå ud, det kræver bare lidt mere planlægning... Og så har jeg lært, at vegetarmad smager fantastisk.«

Om en uge er det slut, men Ulla har tænkt sig at tage de sunde og nye livsstilsvaner med sig, også når spotlyset er slukket.

Fra: http://www.berlingske.dk/article/20080126/...stil/701250025/

At få fokus på sundere kost er uden tvivl godt. At lade fokus vokse i en sådan grad at det går ud over andre ting er ikke givetvis.

En liter de-tox the dagligt og 16 byggræs tabletter lyder som en gang hokus-pokus hvor det er mere interessant at få solgt noget kosttilskud end at hjælpe Ulla.

Jeg tror såmænd gerne at både the og tabletter kan være meget gode, men det kunne almindelig sund kost og en fornuftig fokus på det helt sikkert også.

Og så er jeg ikke ret vild med den ide med en kort intensiv kur og så tilbage til normalt liv. (Jeg er heller ikke sikker på det er det der sker, men det kunne se sådan ud).

Link to comment
Share on other sites

Hej

Synes det er pinligt at Lene Hansson næver at "Lene Hansson, som har stået for Ullas kur de seneste tre uger, ryster på hovedet og kalder det »useriøst« at hævde, at Ulla skulle have tabt så meget muskelmasse" Lene Hansson havde sekv et program på tv3 spm hed "du bliver hvad du spiser" Hvor hun har personer under "behandling" i en kort periode, og så ender det med at de har tabt 6 kilo, men Lene Hanssons vidunder maskine fortæller hende at personen har tabt 45 kilo, det er bare musker der er kommet på, derfor kan man ikke se det på vægten. Lene Hansson vil kun have folks penge intet andet PUHA

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg har selv prøvet alle de her udrensningskurer. De virker, men er ikke specilt sjove. Så læste jeg ved et helt tilfælde på nettet, at man kunne købe en infrarød sauna ved navn Infrabody, som hjælper kroppen med at få frigivet affaldsstofferne. Jeg lod mig overbevise og købte en... det er bare vildt :w00t:

På dage, hvor min væskeballance er i orden vil jeg skyde på, at jeg kan svede op til en liter på en halv time - og hvis jeg sætter jeg mig på et hvidt håndklædde, er det ikke hvidt længere efter den halve time... så hold da fast, der kommer nogle affaldsstoffer ud. Det er også ret effektivt at gå i kondicenter og så efterfølgende ta' en tur i saunaen.

Er der andre af jer, der har prøvet Infrabody's infrarøde sauna...? Det kunne være lidt sjovt at dele erfaringer med nogen.

...men sund kost er stadig nummer 1.

mvh.

Mille

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv prøvet alle de her udrensningskurer. De virker, men er ikke specilt sjove. Så læste jeg ved et helt tilfælde på nettet, at man kunne købe en infrarød sauna ved navn Infrabody, som hjælper kroppen med at få frigivet affaldsstofferne. Jeg lod mig overbevise og købte en... det er bare vildt :w00t:

På dage, hvor min væskeballance er i orden vil jeg skyde på, at jeg kan svede op til en liter på en halv time - og hvis jeg sætter jeg mig på et hvidt håndklædde, er det ikke hvidt længere efter den halve time... så hold da fast, der kommer nogle affaldsstoffer ud. Det er også ret effektivt at gå i kondicenter og så efterfølgende ta' en tur i saunaen.

Er der andre af jer, der har prøvet Infrabody's infrarøde sauna...? Det kunne være lidt sjovt at dele erfaringer med nogen.

...men sund kost er stadig nummer 1.

mvh.

Mille

Lad os bare komme ind til sagens kerne: hvad koster en Infrabody infrarød sauna, og hvor kan vi købe den (det er det, du i virkeligheden gerne vil have os til, ikke?)?

Link to comment
Share on other sites

Lad os bare komme ind til sagens kerne: hvad koster en Infrabody infrarød sauna, og hvor kan vi købe den (det er det, du i virkeligheden gerne vil have os til, ikke?)?

Det skal jeg da slet ikke bestemme, om du skal købe en eller ej, men jeg synes bare, den er super i forhold til alle de andre detox- / udrensningskurer jeg selv har været på. Hvis du er interesseret, kan du søge på google efter det - jeg gav ca. 14.000, for ½ år siden.

...i bund og grund kunne det også være lidt sjovt at dele erfaringer med nogle - hver gang jeg fortæller til nogen at jeg har købt sådan Infrabody infrarød sauna, ligner de bare et stort spørgsmålstegn.

mvh.

Mille

Link to comment
Share on other sites

Det skal jeg da slet ikke bestemme, om du skal købe en eller ej, men jeg synes bare, den er super i forhold til alle de andre detox- / udrensningskurer jeg selv har været på. Hvis du er interesseret, kan du søge på google efter det - jeg gav ca. 14.000, for ½ år siden.

...i bund og grund kunne det også være lidt sjovt at dele erfaringer med nogle - hver gang jeg fortæller til nogen at jeg har købt sådan Infrabody infrarød sauna, ligner de bare et stort spørgsmålstegn.

mvh.

Mille

OK, hvis du virkelig er for real, så vil jeg foreslå dig at gå ind på Oestrogen. Her kan du dele din interesse for absurde tossemaskiner med ligesindede uden at blive alt for meget til grin. Dine hvide-håndklæde-observationer var forresten meget sjove, men jeg er nu ret sikker på, at det ikke drejede sig om "affaldsstoffer", men om skidt...

Link to comment
Share on other sites

Det skal jeg da slet ikke bestemme, om du skal købe en eller ej, men jeg synes bare, den er super i forhold til alle de andre detox- / udrensningskurer jeg selv har været på. Hvis du er interesseret, kan du søge på google efter det - jeg gav ca. 14.000, for ½ år siden.

...i bund og grund kunne det også være lidt sjovt at dele erfaringer med nogle - hver gang jeg fortæller til nogen at jeg har købt sådan Infrabody infrarød sauna, ligner de bare et stort spørgsmålstegn.

mvh.

Mille

No shit :laugh: komplet mangelfuld forståelse for hvorledes menneskekroppen fungerer bør med rette medføre et spørgsmålstegnlignende ansigt fra hvem som helst.

Link to comment
Share on other sites

Det skal jeg da slet ikke bestemme, om du skal købe en eller ej, men jeg synes bare, den er super i forhold til alle de andre detox- / udrensningskurer jeg selv har været på. Hvis du er interesseret, kan du søge på google efter det - jeg gav ca. 14.000, for ½ år siden.

...i bund og grund kunne det også være lidt sjovt at dele erfaringer med nogle - hver gang jeg fortæller til nogen at jeg har købt sådan Infrabody infrarød sauna, ligner de bare et stort spørgsmålstegn.

mvh.

Mille

Problemet er bare dette site er ikke et kvinde blad site, hvor folk tror på voodo og andre mærklige ting, jeg håber den er rar at bruge, men du kan være sikker på at den ikke virker, kroppen klare fint at komme af med affaldstoffer selv.

Link to comment
Share on other sites

Kæft hvor er det pinligt endnu engang at se folk latterliggøre en person fremfor at prøve at hjælpe dem! :nonono:

Det kunne jo tænkes at Mille14 bare er en, der - som så mange andre - er misinformeret. Hvad pokker er så meningen med at gøre grin med personen? Hvis Mille14 så viser sig at være en sælger for det infrarøde saunadims, så har hun med 2 posts vel ikke den store pondus herinde til at omvende andre der stiller spørgsmål, til at bruge det.

Det er dog utroligt som MOL er blevet en snobbet lille hønsegård.

Link to comment
Share on other sites

Kæft hvor er det pinligt endnu engang at se folk latterliggøre en person fremfor at prøve at hjælpe dem! :nonono:

Det kunne jo tænkes at Mille14 bare er en, der - som så mange andre - er misinformeret. Hvad pokker er så meningen med at gøre grin med personen? Hvis Mille14 så viser sig at være en sælger for det infrarøde saunadims, så har hun med 2 posts vel ikke den store pondus herinde til at omvende andre der stiller spørgsmål, til at bruge det.

Det er dog utroligt som MOL er blevet en snobbet lille hønsegård.

Jeg syntes bare det er bedst at få stoppet misforståelser, som Detox/afgiftning så hurtig så muligt, men syntes du ikke selv det er noget mærkligt noget at skrive i en død tråd?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil sige at tonen er lidt rå herinde, til tider hård og "for ladet". Jeg har ikke været her så længe, men fornemmer en flok drenge der virkelig "er i hopla" - som drengene i klassen når vi skulle have vikar og den stemning de kunne piske op...

Jeg kunne/burde måske ikke have skrevet lol - jeg kunne bare have undladt det...og grinet for sig selv - for det er ikke pænt at grine af andre, og bestemt ikke at skilte med det - så oups - en ommer. Hvis jeg kunne ville jeg tage det tilbage :blush: Undskyld!

Jeg har da også iagttaget rundt omkring nogen virkelig BLIVER stødt - og nogen - ses forsvare sig med - "det var bare for sjov" eller hvis folk er så dumme at de ikke kan klare må gå et andet sted hen...det lyder grangiveligt også drengene fra klassen når de var gået over gevind...

Hm bortset fra det synes jeg at det godt at folk siger deres mening - men knapt SÅ meget drilleri og sarkasme ville måske være ikke bare klædeligt men også konstruktivt?

For det ER kvalmende hvor mange slankepillebaroner og baronesser der spotter nemme ofre. Som fylder de med al muligt slankepillebras, spiller deres tid, slider på deres håb, mens de tømmer deres lommer.

Phallas Athene

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes bare det er bedst at få stoppet misforståelser, som Detox/afgiftning så hurtig så muligt, men syntes du ikke selv det er noget mærkligt noget at skrive i en død tråd?

Jeg er enig i at man skal have stoppet misforståelserne. Jeg er bare ikke enig i måden det bliver gjort på. :wink: Synes jeg ser en større og større tendens til at svare folk på en nedladende måde herinde, hvilket er sjovt nok over for "gamle medlemmer" man kender, men ikke særlig inkluderende for nye medlemmer.

Well, flere der spørger om noget bliver svaret med "Søg først spørg senere". Så med det i tanke, nej det synes jeg ikke er mærkeligt at skrive i en død tråd. Jeg kan sagtens se at der rigtig faktisk er en der har søgt på noget, ikke tænkt over tidspunktet tråden er startet på og svaret på tråden.

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der i korte vendinger vil forklare mig, hvorfor 'detox' er en gang bullshit?

(Selv er jeg tilhænger af kaffe som "udrensning").

Kroppen er fint istand til at udskille affaldsstoffer, uden hjælp, hvis den ikke kunne det så kunne vi jo ikke overleve.

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der i korte vendinger vil forklare mig, hvorfor 'detox' er en gang bullshit?

Wikipedia to the rescue:

Professor Alan Boobis OBE, Toxicologist, Division of Medicine, Imperial College London states that "The body’s own detoxification systems are remarkably sophisticated and versatile. They have to be, as the natural environment that we evolved in is hostile. It is remarkable that people are prepared to risk seriously disrupting these systems with unproven ‘detox’ diets, which could well do more harm than good."

.. og nok den vigtigste pointe, der også til fulde forklarer, hvorfor deltagerne nævnt i den originale post fik resultater af deres detox/faste:

While many people have provided testimonials to their health improvements in following a "detox" diet lifestyle, some of these people may have started the detox diet after coming off an unhealthy diet high in sugar and processed food that may lack nutrients. Any improvements cited from such people would only prove the effectiveness of a detox diet over an average diet, and not that it is the ideal diet that doesn't carry its own unique health risks.
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Såkaldt "udrensning" henhører i det alternative vrøvleunivers, hvor kravet fra den kvindelige målgruppe netop er, at det skal være vås, nonsens, pladder, myter og kuponhæftepjankeri for at erholde er høj kedsomhedsfordrivende effekt.

PS:

Den små Lene H. er naturligvisen komplet ignorant og en proff. løgnagtig idiot, hvilket automatisk sikrer hende konstant og vedvarende medieinteresse fra luderjournalister, dumpap-tv og tarvelige formiddagsblade.

Link to comment
Share on other sites

Kæft hvor er det pinligt endnu engang at se folk latterliggøre en person fremfor at prøve at hjælpe dem! :nonono:

Det kunne jo tænkes at Mille14 bare er en, der - som så mange andre - er misinformeret. Hvad pokker er så meningen med at gøre grin med personen? Hvis Mille14 så viser sig at være en sælger for det infrarøde saunadims, så har hun med 2 posts vel ikke den store pondus herinde til at omvende andre der stiller spørgsmål, til at bruge det.

Det er dog utroligt som MOL er blevet en snobbet lille hønsegård.

Det kan da godt være, at jeg er komplet naiv og misinformeret... og at folk tror, jeg tror på voodoo og lignende (hvilket jeg bestemt ikke gør). Jeg sikkert også lidt naiv - men inden I dømmer mig helt for at tro på "mirakelmaskiner" mv - så tjek lige google. Hvor er vi dog mange naive mennesker. Og hvor er det egentlig sjovt, at selv sygehusene bruger "mirakel maskinerne" til små nyfødte børn.

http://www.google.dk/search?sourceid=navcl...fir+sauna+detox

...nå - i bund og grund var det jo bare for at dele min egen entusiasme omkring detox, nu da jeg selv har prøvet alt lige fra tarmskylning til saltkurer osv.! Det var så bare nok bare i det forkert forum :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Såkaldt "udrensning" henhører i det alternative vrøvleunivers, hvor kravet fra den kvindelige målgruppe netop er, at det skal være vås, nonsens, pladder, myter og kuponhæftepjankeri for at erholde er høj kedsomhedsfordrivende effekt.

PS:

Den små Lene H. er naturligvisen komplet ignorant og en proff. løgnagtig idiot, hvilket automatisk sikrer hende konstant og vedvarende medieinteresse fra luderjournalister, dumpap-tv og tarvelige formiddagsblade.

Det er altså ikke korrekt... Hvis man f.eks. lider af manganforgiftning, kviksølvforgiftning eller forgiftning af et andet stof i store mængder kan kroppen IKKE SELV udskille de meget store mængder af affaldsstoffer, som påvirker kroppen. Personligt har jeg selv fået diagnostiseret kronisk kviksølvforgiftning - formodentlig pga. plumber i tænderne.

http://www.sundhedsguiden.dk/article.aspx?...p;kat=Taenderne - og du kan tro, jeg kan mærke forskel på mine symptomer, hvis jeg ikke bliver "afgiftet".

Så det må siges, at dine egne ord passer godt på din kommentar: "vås, nonsens, pladder, myter og kuponhæftepjankeri."

....dog vil jeg give dig ret i, at såfremt man ikke lider af en "forgiftning" eller andet lignende, kan kroppen godt afgifte sige selv.

mvh.

Mille

Link to comment
Share on other sites

Det kan da godt være, at jeg er komplet naiv og misinformeret... og at folk tror, jeg tror på voodoo og lignende (hvilket jeg bestemt ikke gør). Jeg sikkert også lidt naiv - men inden I dømmer mig helt for at tro på "mirakelmaskiner" mv - så tjek lige google. Hvor er vi dog mange naive mennesker. Og hvor er det egentlig sjovt, at selv sygehusene bruger "mirakel maskinerne" til små nyfødte børn.

http://www.google.dk/search?sourceid=navcl...fir+sauna+detox

...nå - i bund og grund var det jo bare for at dele min egen entusiasme omkring detox, nu da jeg selv har prøvet alt lige fra tarmskylning til saltkurer osv.! Det var så bare nok bare i det forkert forum :unhappy:

på sygehusene bruges de altså til at holde børnene varme, ikke for at "detoxe" dem.... En helt anden ting... Sved indeholder lavere koncentrationer af de fleste osmolytter end blod, hvilket betyder at koncentrationen af dem i bldoet rent faktisk stiger, når man er i sauna....

Det er altså ikke korrekt... Hvis man f.eks. lider af manganforgiftning, kviksølvforgiftning eller forgiftning af et andet stof i store mængder kan kroppen IKKE SELV udskille de meget store mængder af affaldsstoffer, som påvirker kroppen. Personligt har jeg selv fået diagnostiseret kronisk kviksølvforgiftning - formodentlig pga. plumber i tænderne.

http://www.sundhedsguiden.dk/article.aspx?...p;kat=Taenderne - og du kan tro, jeg kan mærke forskel på mine symptomer, hvis jeg ikke bliver "afgiftet".

Så det må siges, at dine egne ord passer godt på din kommentar: "vås, nonsens, pladder, myter og kuponhæftepjankeri."

....dog vil jeg give dig ret i, at såfremt man ikke lider af en "forgiftning" eller andet lignende, kan kroppen godt afgifte sige selv.

mvh.

Mille

Du siger at du får det bedre på detox, men har du overvejet om det er fordi nogle dele af det bare er helt almindeligt sundere? Ingen af detox folkene, kan rent faktisk fortælle hvilke giftstoffer det er, de mener man udskiller mere af med deres diæt, på trods af at det ville være en videnskabelig sensation, hvis de kunne dokumentere deres påstande. Der er kæmpemæssige incitamenter til at finde ud af om de har ret, fordi det ville da være fantastisk hvis man f.eks. kunne komme af med en kviksølv forgiftning ved at lade være med at spise brød og drikke mælk, istedet for at skulle gennemgå en chelereingsterapi, som jo ellers er det man gør...

Sagen er den at detox folkene er ligeglade... De vil gerne finde på en masse sygdomme, som det kun er dem der kan behandle. Alt for mange nærer desværre en mistro til sundhedsvæsenet og så vælger de at købe alle mulige filosofier, som hjælper dem krans. I de tilfælde hvor folk rent faktisk har forsøgt at finde ud af om der er noget på det her detox noget, har man altid fundet at overordnet set er det en rimeligt sund livsstil, for den fører generelt til større indtag af grøntsager og et lavere indtag af animalsk fedt, men der findes simpelthen ingen dokumentation for at der er noget på det... Jeg beklager..

Du skal selvfølgelig tro på det, hvis du vil, men du skal bare være glad for at det sundhedsfaglige miljø du pisser op af ryggen stadig vil hjælpe dig når du bliver gammel og syg, for der kan detox ikke hjælpe dig...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Prøv f.eks. et mere kvindedomineret forum!

Ifølge den nyeste undersøgelse overtror mere end 50% af danske kvinder på spøgelser, så det forklarer jo også, hvorfor samme skabninger finder velbehag i at pludre om oplagt idioti såsom numseskyl, deteoxpjankeri og andet kuponhæftenonsens målrettet mod det alt- og konfektædende kvindelige publikum, hvis krav som bekendt netop er, at det SKAL være vås, nonsens, svindel, pladder, myter, folklore og kællngesnak for at erholde den eftertragtede kedsomhedsfordrivende effekt.

Link to comment
Share on other sites

Du skal selvfølgelig tro på det, hvis du vil, men du skal bare være glad for at det sundhedsfaglige miljø du pisser op af ryggen stadig vil hjælpe dig når du bliver gammel og syg, for der kan detox ikke hjælpe dig...

Jeg mener nu ikke, jeg pisser dem op af ryggen - tvært imod. Jeg får ikke mere hjæp fra dem. De har bare sagt SYND og kan ikke tilbyde yderliger hjælp. At saunaen virker kan jeg altså ikke give en fornuftig forklaring på... men det gør den.

Mig bekendt er det nu også en kæmpe forskel på en Infrarød Sauna og en alm. tradiotionel sauna, som du refererer til... En infrød sauna bliver jo også kun 45 grader varm.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener nu ikke, jeg pisser dem op af ryggen - tvært imod. Jeg får ikke mere hjæp fra dem. De har bare sagt SYND og kan ikke tilbyde yderliger hjælp. At saunaen virker kan jeg altså ikke give en fornuftig forklaring på... men det gør den.

Mig bekendt er det nu også en kæmpe forskel på en Infrarød Sauna og en alm. tradiotionel sauna, som du refererer til... En infrød sauna bliver jo også kun 45 grader varm.

Hvori ligger denne kæmpe forskel? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share