Nogen vægtløftere?


Mads Thøgersø
 Share

Recommended Posts

Jeg har været lidt i tvivl om jeg ville kalde mig selv vægtløfter, men jeg trækker og støder da i en VL klub. Jeg overvejer lidt at stille op til BM i April - om ikke andet så bare for oplevelsen :)

Det lyder da som en god ide :smile: Det er jo det begyndermesterskabet er til for.

Så man bliver altså køn af at træne i IK? :slut:

:tongue:

M :elvis:

Indeed not! Hvornår fanden var det du ville komme forbi?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

er også VL :) SL er kun for babyer ( baby pudder og balletsko siger vist det hele )

Kim Lynge gjorde det forresten godt til DM og han er skiftet til SL...

Det er ikke et tilfælde at Odense Styrkeløfts Klub bliver kørt fra samme adressen som foreningen for Voksenbabyer i Odense...

Link to comment
Share on other sites

er også VL :) SL er kun for babyer ( baby pudder og balletsko siger vist det hele )

Kim Lynge gjorde det forresten godt til DM og han er skiftet til SL...

I forhold til hvad? Han har tidligere lavet over 350 kilo i tokamp, så man kan kun forvente at han stadig kan hive lidt over hovedet.

Link to comment
Share on other sites

Fru erik:

Det ville være synd at hænge DVF's sørgelige resultater ud på nettet. Desuden så jeg det på et stykke papir...

I forhold til hvor få der går til vægtløftning her i landet så synes jeg ikke resultaterne er så dårlige igen.

Prøv at se på resultatlisten hvor mange der til DM har løftet 150 kg eller derover. Plus de missede forsøg der må have været på endnu tungere vægte.

Det tar lang tid at træne sig op til at stå og svinge rundt med sådan en vægt. Også selv om man er stærk i forvejen.

Især hvis man kun kan afse tid til nogle få træninger om ugen ved siden af arbejde og hvad man ellers har af renderi at se til.

Link to comment
Share on other sites

Fru erik:

I forhold til hvor få der går til vægtløftning her i landet så synes jeg ikke resultaterne er så dårlige igen.

Prøv at se på resultatlisten hvor mange der til DM har løftet 150 kg eller derover. Plus de missede forsøg der må have været på endnu tungere vægte.

Det tar lang tid at træne sig op til at stå og svinge rundt med sådan en vægt. Også selv om man er stærk i forvejen.

Især hvis man kun kan afse tid til nogle få træninger om ugen ved siden af arbejde og hvad man ellers har af renderi at se til.

Hvad er det for en gang tåge-snak? Vægtløftning har altid været en lille sport. Bevares, det var mere populært i 80'erne, men heller ikke ligefrem nationalsport. Niveauet er faldet drastisk på grund af elendig rekruttering af nye løftere og for mange dårlige investeringer de sidste 15 år. Derudover, behøves du ikke at fortælle mig hvad vægtløftning kræver. Det ved jeg udemærket.

At der også er mennesker som hygger sig med det og får deres ugentlige ration motion den vej har jeg selvfølgelig ingen probs med :smile:

Edited by Fru Erik
Link to comment
Share on other sites

Hvad er det for en gang tåge-snak?

undskyld jeg skriver et indlæg i debatten.

Derudover, behøves du ikke at fortælle mig hvad vægtløftning kræver.

Nej og hvor skulle jeg også vide det fra?

At der også er mennesker som hygger sig med det og får deres ugentlige ration motion har jeg selvfølgelig ingen probs med

Tilladelse hermed givet!

Hvad ville du foreslå at forbundet gjorde for at tiltrække talenter med de midler der er til rådighed?

Link to comment
Share on other sites

IMO bliver der spildt alt for mange unødvendige penge og det frivillige arbejde er ikke sat nok i system. Men jeg ville også vende den om og se hvordan man kunne skaffe flere midler :smile:

Et par forslag kunne være:

1. Slå forbundene sammen og afskaf de helt små "unødvendige" stævner.

2. Spar på hjælpere til udenlandske stævner. Der er ofte ligeså mange hjælpere (trænere, rejseleder etc.) med som løftere (som ofte er voksne mennesker). Man kan vel godt forvente at folk som er fyldt 18 kan vise sit eget pas i skranken og låse døren og på deres hotelværelse.

Et af de store problemer er at der bliver brugt alt for mange penge på enkelte løftere og halvhjertede projekter. I mine øjne er det hele for kortsigtet. Til at starte med må man arbejde imod at få et officielt samlingssted i landet, hvor de bedre løftere kan træne i forlængede weekender, ferier, træningslejre mm. Dernæst, uddannelse og aktivering af frivillige i klubberne, som har kvalifikationer til at gøre et godt stykke arbejde.

Edited by Fru Erik
Link to comment
Share on other sites

1. Slå forbundene sammen og afskaf de helt små "unødvendige" stævner.

hvilke forbund? kredsene?

Til at starte med må man arbejde imod at få et officielt samlingssted i landet, hvor de bedre løftere kan træne i forlængede weekender, ferier, træningslejre mm. Dernæst, uddannelse og aktivering af frivillige i klubberne, som har kvalifikationer til at gøre et godt stykke arbejde.

Jeg har selv gået til vægtløftning for nogle år tilbage og det var netop det der man gjorde.

Det var normal praksis.

Link to comment
Share on other sites

hvilke forbund? kredsene?

Ja. Kredsene.

Jeg har selv gået til vægtløftning for nogle år tilbage og det var netop det der man gjorde.

Det var normal praksis.

Yessir, kredsene.

Nej, der var ikke et officielt samlingssted for et par år tilbage. Det har der ikke været i over 10 år. Det jeg havde i tankerne var mere hen i et Hovedcenter som der var i Aalborg. Det kræver naturligvis helt andre midler samt en større bredde, men jeg mener bestemt det er det man skal stile efter :smile:

Edited by Fru Erik
Link to comment
Share on other sites

Det lyder da som en god ide :smile: Det er jo det begyndermesterskabet er til for.

Er der en hjemmeside hvor man kan læse mere om arrangementet? Jeg tænker på ting som licens, hvornår man er begynder, hjælpere, yadda yadda yadda.

Aha :w00t: du venter simpelthen i spænding! :tongue:

spøg til side :wink: jeg planlægger at ligge vejen forbi fredag :smile: har ikke ville sige noget, for skal til frisøren kl. 13.00 - så håber hun når at blive færdig :unsure: så jeg kan være der kl.15.30 sharp! :wink:

M :elvis:

Taget det 2 timer at være til frisør? :blink:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Bliver helt nysgerrig hvad er din top i din aktive karriere som vægtløfter Erik ?

Jeg har trukket 105 med en kropsvægt på 96 og stødt 127,5 med en kropsvægt af 83. Stødet var som 1.års junior (18 år). Det er ikke noget at råbe hurra for, men det har jeg heller aldrig sagt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trukket 105 med en kropsvægt på 96 og stødt 127,5 med en kropsvægt af 83. Stødet var som 1.års junior (18 år). Det er ikke noget at råbe hurra for, men det har jeg heller aldrig sagt

Jeg var 25 før jeg løftede de vægte der. Det var til noget hold turnering i 2000 med IK99.

Men knæ og ryg kunne ikke holde til det i længden. Ellers var jeg sikkert fortsat.

Du burde ikke brokke dig over dine løft.

Hvad fik dig til at springe fra vægtløftningen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var 25 før jeg løftede de vægte der. Det var til noget hold turnering i 2000 med IK99.

Men knæ og ryg kunne ikke holde til det i længden. Ellers var jeg sikkert fortsat.

Du burde ikke brokke dig over dine løft.

Hvad fik dig til at springe fra vægtløftningen?

Jeg blev skadet i lænden og hoften, og blev nødt til at holde en pause. Men det var egentlig fint nok, for har altid hellere villet være træner :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så er min beslutning mere eller mindre truffet.

Jeg starter hos BVK. Med udgangspunkt i et ugentligt pas hos dem, og resten hos LVK.

Dvs at jeg nu vil forsøge mig med "konventionel" vægtløftning. Årsagen ligger i de mange små skader jeg oplever, og behovet for at arbejde med noget nyt, og få rigtig instruktion. Hvis jeg kunne spytte over på en styrkeløft klub, på samme måde som jeg kan med BVK (jeg kan se deres hoveddør, fra min hoved dør) så havde den nok stået på styrkeløft, hvis jeg kunne få rigtig undervisning.

Jeg har ikke nogen vægtløfter erfaring ud over det jeg lurede hos vores egne den gang vi havde nogle aktive. Jeg har selv leget lidt med VL, men har aldrig trænet det seriøst.

Uden træning har jeg stødt 85kg. Den anden dag lavede jeg et en arms stød med en dumbell på 47,5kg. Jeg håber min styrke fra dødløft kan komme mig til gode her.

Nu må vi se. Måske bliver jeg bidt af det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share